.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 20:36:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.6E ADA2A] Dziwne przełożenie
PostNapisane: 08.mar.2007 22:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 22:55:51
Posty: 28
Lokalizacja: Mielec
Witam!

Na wstępie muszę się zaasekurować, nie jestem znawcą mechaniki samochodowej więc pewnie niektóre opisy bedą brzmieć przynajmniej śmiesznie. Z góry przepraszam.

Niedawno zakupiłem Avanta z silnikiem jak w temacie, przyznam się że to 101 KM zrobiło mi w głowie dziurę i chyba dlatego go kupiłem, druga sprawa przy 1.6 spodziewałem się małego spalania. I taki zamysł był by kupić auto które mało pali, jest tanie w utrzymaniu i niedrogie częsci. Ale do rzeczy.

Jeździłem wieloma staruszkami z niemieckich stajni ale ten model zachowuje się wg mnie przynajmniej dziwnie. Mój problem jest złożony, kilka spraw już na forum znalazłem lecz napiszę wiekszośc, moze mają znaczenie.

Pierwsza sprawa to przełożenie. Bez większych problemów 1300 kg bujam z miejsca na dwójce. przy 60 km/h na 5 biegu mam 2 tyś obrotów, przy 90!!! mam 3 tyś, 110 km/h na 5 biegu to 4 tyś obrotów. Sprzęgło choć wysoko łapie nie slizga. Autko jest żwawe ale dopiero powyżej 3 tyś rpm. Także w trasie 100 km/h to ok 3.5 tyś obrotów i to jeszcze przy wydechu Remus'a (niestety z takim kupiłem) to spory hałas. Czy to nie dziwne? Wydaje się jakby skrzynia nie była od tego auta, brakuje 6 tego biegu ;].

Druga sprawa spalanie, co pewnie przekłada się z tych obrotów. ok 13-14l benzyny po mieście i w trasie przy spokojnej jeżdzie to moim zdaniem sporo za dużo. jednym słowem za 50 zł ostatnio ledwo robię 100 km. Wiem że często robię krótkie odcinki, jest zimno, ale po trasie to chyba już przesada.

Autko po przeglądzie i wymianie filtrów, pasków, płynów, oleju, termostatu, itp - standardowo po sprowadzeniu z zagranicy. Silniczek pracuje równiutko, ale jest znów mało dynamiczny poniżej 3 tyś rpm. (w końcu to 1.6) ale znów gdzie te 100KM.

O termostacie wspomniałem bo silnik miałem niedogrzany - 50 stopni w trasie, po wymianie 70 :/ .. dalej mało moim zdaniem, czujnik sprawdzony - brak pomysłów.

Może komuś układa to się w jedną całośc.. może wie gdzie leży problem, lub czy przy tych silnikach to normalne. Dobrzy ludzie pomóżcie..

Z góry dziękuję za odpowiedź. [/url]

_________________
A4 AVANT '96 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2007 14:15:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Dobrze kombinujesz z tą skrzynią biegów... była chyba wymieniana. Wjedź na kanał i spisz sobie numery ze skrzyni - jak będziesz miał to wrzuć na forum - porównamy z ETKĄ i zobaczymy co masz...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2007 21:38:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
Wiem jestem DISELL ale jak na ciebie spokojna jazda a takie spalanie to napewno coś nie tak

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Ostatnio edytowano 10.mar.2007 15:00:14 przez gkorzen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2007 21:52:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
gkorzen napisał(a):
ty masz 1.6 ja mam 2.5 (5 garów do wykarmienia TDI) i nie zobaczyłem w CPN po wykończonym baku więcej niż 8/100 a dla mnie czas się liczy czyli LEWY i BUT kiedy tylko mogę.
Wiem jestem DISELL ale jak na ciebie spokojna jazda a takie spalanie to napewno coś nie tak


pijesz nie pisz...nic z tego posta nie rozumiem...

wracając do tematu to musisz zapiąć vag'a, napewno słaba sonda lambda, czujnik temp. niebieski, sprawdź też czujnik biały do wskazań na deske (wykluczam oczywiście źle założony termostat oraz błąd wskaźnika), sprawdź elektryke WN, oraz najważniejsze czujnik położenia przepustnicy - ważne w tym modelu.

Co do przełożeń to postaram się porównać jutro. pozdro kolego.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: