.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:02:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 AFN - świst po wywaleniu kata
PostNapisane: 17.mar.2007 11:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
Witam.
Niedawno wywalilem kata w swoim aucie. Jednak od wyjazdu z warsztatu przy dodawaniu gazu pojawił się dość słyszalny świst, tak na "ucho" z tych okolic silnika gdzie jest wlasnie katalizator. Koles uzywal palnika :< do rozgrzania srub zeby odkrecic kata, mogl cos uszkodzic? czy taki swist to normalka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 12:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli blok 011 pokazuje 1948 , nie czuć smrodu w kabinie a auto jedzie jak należy - przyzwyczajaj sie do tego uroczego gwizdu, to dźwięk spalin uderzających o ścianki obudowy katalizatora.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 12:26:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baskecior napisał(a):
przyzwyczajaj sie do tego uroczego gwizdu, to dźwięk spalin uderzających o ścianki obudowy katalizatora.


Możesz go trochę zneutralizować - wstawiając rurę przelotową w obudowę kata, tak aby nie blokować przepływu spalin i ich zawirowania w pustym teraz katalizatorze.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 14:44:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
niestety poki co nie mam dostepu do vag'a, ale smrodu nie czuc, a osiagi auta chyba sa prawidlowe, tzn 60-100km/h na 3 biegu w ok 7 sek, a na 4 ok 9-10sek. a co do rury w puche kata to nie chce mi sie juz tam grzebac, jesli to faktycznie tylko dzwiek spalin to niech sobie gwizdze na dziewczyny na chodnikach :diabel: to u was tez tak pogwizduje, o ile tez katy wawliliscie? :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 17:02:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wstawienie rury nie przekłada się na zmianę osiągów, w TDI puszka kata jest tak niewielka, że o zawirowaniach nie ma praktycznie mowy.
Sprawdzone ;)
W moim 1Z`ku po wywaleniu kata zaczeło gwizdać, ale w miarę upływu czasu ustało.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 19:50:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
W moim 1Z`ku po wywaleniu kata zaczeło gwizdać, ale w miarę upływu czasu ustało.


nie ustało tylko ucho Ci sie przyzwyczaiło ..... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 20:05:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baskecior napisał(a):
Wstawienie rury nie przekłada się na zmianę osiągów, w TDI puszka kata jest tak niewielka, że o zawirowaniach nie ma praktycznie mowy.
Sprawdzone ;)
W moim 1Z`ku po wywaleniu kata zaczeło gwizdać, ale w miarę upływu czasu ustało.


Baskecik, przyjacielu :diabel:

Twój 1Z TDi -> mój AFB TDI -> puszki katalizatora zdecydowanie się różnią wielkością (z przewagą AFB), więc jednak jakieś tam zawirowania spalin występują :diabel:
...ale nie o tym chciałem.
Mam wyciętego kata i wstawioną tzw. przelotkę i prawie nic nie gwiżdże w moim aucie oprócz turbiny :): :diabel:

To tak na marginesie, bo kolega galic i tak zaznaczył, że nie chce mu się tego robić :/
OK ! Jakoś to przeżyjemy... :):

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 21:13:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
O jakim silniku jest mowa w temacie mój drogi kolego spamerze ? :D
Trzymajmy się faktów ;) Widział puchę w AFN`ie ? :): Tak mała jak puszka po Heinekenie :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 09:12:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2006 17:21:09
Posty: 43
Lokalizacja: Rawa Maz, Warszawa
nie sugerowalem ze mi sie osiagi poprawily - mialem na mysli ze sa takie same jak przed wywaleniem kata ;) a tak lekko poza tematem, to prawidlowe czasy? bo nigdzie nie moge w necie znalezc danych technicznych zawierajacych elastyczności :< a rurki ani przelotki w puche nie bede juz wstawial bo znowu trzeba by jechac, czekac najpierw z godzine az auto ostygnie, potem robota, i ehh, 2-3 godziny gapienia sie na majstra dłubiącego przy aucie :/ :p zreszta pany w diagtroniku powiedzieli ze ma zostac puste to puste zostanie :diabel: a ta pucha to faktycznie objetosc ma jak 1-2 puchy po heńku :peace: czyli generalnie nie mogl mi nic uszkodzic, i tak ma se gwizdac?:) i tak z czystej ciekawosci, czo pokazuje blok 011? :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: