.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 04:06:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 2.3 NG] Coupe remontować silnik czy brać drugi
PostNapisane: 17.mar.2007 17:11:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Witam. Od początku jak kupiłem cupete cykały mi szklanki nie wymieniłem tego ale niedługo będę to robił. Silnik kopci na niebiesko trochę i wciąga ni olej. Rementować silnik pewnie [pierścienie czy szukać drugiego?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 21:10:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Ja bym szukał drugiego. najlepiej odpalonego zeby widziec co i jak. To nie Polonez ze bety dostaniesz w biedronce za pare groszy. chcesz to mam idealny dół:) Blok i reszta od głowicy w dół. Głowice wywaliło miedzy cylindrami :(: w sumie to NF ale sie nie różni blokami i wymiarami (chyba) prosze znawców numerków o sprostowanie jeśli sie mylę. To sie wypowiedziałem w kwestii szukania motocykla. A co do szklanek to ponoc mało $ kosztują. a ze kopci to nie wiem. Moze i pierscenie puszczaja...nei wiem :) Ja maluje nie remontuję.

pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 21:23:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ściągnij głowice jeśli będzie widać pierścienie a dodatkowo bedzie troche rantu na cylindrach to wywal go w cholere i wkładaj drugi, jeśli powyższe bedzie ok. to szklanki 10x 1.80, robota z głowicą itp całość mysle 450pln i będzie cacy na 200tyś.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 21:36:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
kupisz i tez nie wiesz co kupisz a jak chcesz autkiem troszke pojezdzic to ja bym remontowal, chyba ze tak jak Mauzer napisal Ranty na cylindrach.
to ze dymi to moze byc kilka przyczyn miedzy innymi uszczelniacze na zaworach, nie musza byc wcale pierscienie.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 21:36:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Mauzer napisał(a):
ściągnij głowice jeśli będzie widać pierścienie a dodatkowo bedzie troche rantu na cylindrach to wywal go w cholere i wkładaj drugi, jeśli powyższe bedzie ok. to szklanki 10x 1.80, robota z głowicą itp całość mysle 450pln i będzie cacy na 200tyś.


że ile kosztuja szklanki do NG ;| 1.8? :diabel:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 21:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
jmm napisał(a):
Mauzer napisał(a):
, robota z głowicą itp całość mysle 450pln i będzie cacy na 200tyś.


że ile kosztuja szklanki do NG ;| 1.8? :diabel:


Tylko znajdz warsztat serwis człowieka co to zrobi. Nie spieprzy tylko zrobi.a za 450 to ty mozesz samej głowicy szukac DOBREJ bo zryte to są za mniejsze pieniadze. Pytanie: Masz zaufany dobry super zajebisty tani warsztat? kolega realnie zapytał realnie mu odpowiedziałem.

Chce ktos? do napawania oddam za 100zł:) hehe

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 22:03:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jmm napisał(a):
Mauzer napisał(a):
ściągnij głowice jeśli będzie widać pierścienie a dodatkowo bedzie troche rantu na cylindrach to wywal go w cholere i wkładaj drugi, jeśli powyższe bedzie ok. to szklanki 10x 1.80, robota z głowicą itp całość mysle 450pln i będzie cacy na 200tyś.


że ile kosztuja szklanki do NG ;| 1.8? :diabel:


18pln (180 komplet 10szt. ) sorry dzeem, sie mi przecinki pomyrdały :):

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2007 23:31:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
a skąd wiesz ze to wina pierscieni ze Ci kopci ? sprawdzałes kompresje ?jesli bedziesz mial odchyłke przynajmniej 3 barów pomiedzy cylindrami to możesz wymieniac pierscienie lub caly silnik a jesli nie to wymien "szklanki" i uszczelniacze na prowadnicach zaworów i po problemie.........da sie to zrobic bez sciagania głowicy....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 00:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2006 17:22:33
Posty: 161
Lokalizacja: KRK/SCI
LykaN napisał(a):
Ja maluje nie remontuję.
pzdr


Jesteś lakiernikiem ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 00:18:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Możesz zrobić jeszcze próbę olejową i zobaczyć co wyjdzie.

Uszczelniacze można zmienić bez ściągania głowicy ale nie wiadomo czy porwadnice lub zawory nie są wyrobione i nie mają luzu, jeżeli tak to po pewnym czasie znowu pojawi się problem brania oleju. Nie sprawdzisz także w jakim stanie są cylindry, czy nie mają rantów.

Zmiana samych pierścieni i robota głowicy też raczej nie wyeliminuje do końca problemu brania oleju. Kiedyś w audi włśnie zmieniłem pierścienie i zribiłem całą glowicę z prowadnicami i zaworami bo samochód łykał trochę oleju i dymił na niebiesko przy ruszaniu z pod świateł. Problem brania oleju trochę się zmniejszył, ale nie wyeliminował do końca. Teraz samochód jak dobrze jestem poinformowany to bierze ok 1 litr oleju na 5tys. km.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 02:04:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
syncro 2.2 napisał(a):
a skąd wiesz ze to wina pierscieni ze Ci kopci ? sprawdzałes kompresje ?jesli bedziesz mial odchyłke przynajmniej 3 barów pomiedzy cylindrami to możesz wymieniac pierscienie lub caly silnik a jesli nie to wymien "szklanki" i uszczelniacze na prowadnicach zaworów i po problemie.........da sie to zrobic bez sciagania głowicy....

No wlasnie mam roznice na jednym cylindrze.
1 cylinder -14
2- 14
3- 15,5
4-14,5
5-14 .
Samochodem chce dłużej pojeździć. Mam dobrego mechanika. Ale szklanrek to wszystkich chyba nie będę wymieniał. tylko e co stukają
A jak głowice sciagac to trzeba ją planować?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 09:34:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
matrixs napisał(a):
syncro 2.2 napisał(a):
a skąd wiesz ze to wina pierscieni ze Ci kopci ? sprawdzałes kompresje ?jesli bedziesz mial odchyłke przynajmniej 3 barów pomiedzy cylindrami to możesz wymieniac pierscienie lub caly silnik a jesli nie to wymien "szklanki" i uszczelniacze na prowadnicach zaworów i po problemie.........da sie to zrobic bez sciagania głowicy....

No wlasnie mam roznice na jednym cylindrze.
1 cylinder -14
2- 14
3- 15,5
4-14,5
5-14 .
Samochodem chce dłużej pojeździć. Mam dobrego mechanika. Ale szklanrek to wszystkich chyba nie będę wymieniał. tylko e co stukają
A jak głowice sciagac to trzeba ją planować?



Przeciez to super cisnionko jest, zmien uszczelniacze i jezdzij dalej :!:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 10:45:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
matrixs napisał(a):
No wlasnie mam roznice na jednym cylindrze.
1 cylinder -14
2- 14
3- 15,5
4-14,5
5-14 .
Samochodem chce dłużej pojeździć. Mam dobrego mechanika. Ale szklanrek to wszystkich chyba nie będę wymieniał. tylko e co stukają
A jak głowice sciagac to trzeba ją planować?

Kolego cisnienie to ty masz zaj...ste, moj brat w coupe 2.3 ma 10.5 i sie nie przejmuje, i nie bierze duzej ilosci oleju. wczoraj ja testowalem i nawet zapie....a. roznica nie jest wielka pewnie nawet nie widzisz na obrotomierzu, ja kiedys jak w BMW sprawdzilem to najslabsze 7.5 Bara najlepsze 14.5 bara, bylo czuc.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 10:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
T mówicie że zmienić szklaneczk te co cykają i uszczelniacze na zaworach i dalej się nie zagłębiać?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 12:46:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
matrixs napisał(a):
T mówicie że zmienić szklaneczk te co cykają i uszczelniacze na zaworach i dalej się nie zagłębiać?



Na to wygląda :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 13:04:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
1.A jeszcze wczoraj miałem dziwną sytuację. Odpalam wrzucam jedynkę i ruszam daje gazu a on tak jakby się dusił no to puściłem gaz i znowu i tak samo. Bardzo powoli ruszał po chwili wszystko wróciło do normy. I jeszcze jedno
2. Ostatnio leciałem w trasie i chciałęm sprawdzić motorek poszła 180 i tak dalej ospale szła czy to normalne?Bardzo powoli wskazówka prędkościomierza szła w górę. Sądziłem że już więcej nie chce pójśc ale musiałem hamować bo suszarka była :D i sam nie wiem

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 15:40:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ciśnienie, spoko. Ale ja jednak jak chcesz pojeździć dłużej zdjąłbym głowicę sprawdził zawory, prowadnice i jak do niczego to wymienił. Nowe uszczelniacze, docieranie zaworków, jeżeli trzeba. I małe planowanko głowicy ok. 0,2mm na ul.Browarnej u Wiącka, nowe szkalanki, złożył i miał pewność, że głowica jest ok i śmigał dalej.

A w jakim stanie mają się świece kable, kopułka, palec, zapłon i mieszanka?

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 17:12:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
matrixs napisał(a):
syncro 2.2 napisał(a):
a skąd wiesz ze to wina pierscieni ze Ci kopci ? sprawdzałes kompresje ?jesli bedziesz mial odchyłke przynajmniej 3 barów pomiedzy cylindrami to możesz wymieniac pierscienie lub caly silnik a jesli nie to wymien "szklanki" i uszczelniacze na prowadnicach zaworów i po problemie.........da sie to zrobic bez sciagania głowicy....

No wlasnie mam roznice na jednym cylindrze.
1 cylinder -14
2- 14
3- 15,5
4-14,5
5-14 .
Samochodem chce dłużej pojeździć. Mam dobrego mechanika. Ale szklanrek to wszystkich chyba nie będę wymieniał. tylko e co stukają
A jak głowice sciagac to trzeba ją planować?
15,5 :?: :?: :?:
O ile się nie mylę, to nominał jest 14... :zly: :zly:
Moze ten zegar jest jakiś trefny??
Poza tym, jeśli pali Ci olej i jest to tylko kwestia uszczelniaczy zaworów, to raczej i zawory są do dotarcia, przecież tamtędy też ciśnienie ucieka, więc te wyniki są jakieś kosmiczne, jak dla mnie oczywiście.. :galy: :galy:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 05:06:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
KorNoLio napisał(a):
Ciśnienie, spoko. Ale ja jednak jak chcesz pojeździć dłużej zdjąłbym głowicę sprawdził zawory, prowadnice i jak do niczego to wymienił. Nowe uszczelniacze, docieranie zaworków, jeżeli trzeba. I małe planowanko głowicy ok. 0,2mm na ul.Browarnej u Wiącka, nowe szkalanki, złożył i miał pewność, że głowica jest ok i śmigał dalej.

A w jakim stanie mają się świece kable, kopułka, palec, zapłon i mieszanka?

Przewodów, świec kopułki i palca nie wymieniałem bo jest mało zużyte. Pewnie zrzuce głowicę ale dopiero w maju lub kwietniu. A co da planowanie chlodnicy?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2007 10:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ja jak robię takie rzeczy to tak dla pewności splanuję ją trochę, żeby potem nie było małych przygód typu wydmuchanej uszczelki czy cieknącego płynu po bloku. Usługa nie jest droga ciśnienie przy takiej małej wyskości się raczej nie zmieni może troszeczkę, ale jesteś pewniejszy, że jest zrobione dobrze. Samo dokręcanie głowicy też ma istotne znaczenie.

Kiedyś robiłem w jednym audi głowicę i tak dla pewności zawiozłem ją do splanowania i dobrze bo okazalo się że przy jednym z kanałów wodnych był mały (na oko bardzo nie widoczny) wżer i nie wiem czy po złożeniu po jakimś czasie nie było by jakiegoś problemu z uszczelką.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: