.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 11:43:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup a4 powyżej 2001 ... prosze o porady
PostNapisane: 06.mar.2007 20:13:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 19:41:19
Posty: 82
Lokalizacja: lębork
Witam

Od kliku tygodni zamierzam zakupić nową furkę ale niestety narazie bezskutecznie. Teraz zaczynam szukac za granicami naszego kraju poprzez mobile, gdyż w polskich komisach oraz w allegro 99% sa to super okazje i super prawdziwe przebiegi ok 100 000 km i zawsze od starszych ludzi... heh co poprostu jest dla mnie żałosne.

Zamierzam kupić Audi a4 powyżej 2001 roku. Zdecydowałem się na silnik 1,9 tdi (130 koni) i taki będe szukał. Ale zauważyłem że 2,5tdi (163 konie) są zazwyczaj tańsze i lepiej wyposażone. Z tąd moje pytanie co wybrac ? Acha szukam auta do ok 60000 zł. Ewentulanie może byc Vw passat ale musi byc naprawde dobrze wyposażony.

Wiem że informacji na temat tych silników jest dużo, ale zazwyczaj to sa na temat wersji starszych [(2,5tdi 150 koni) oraz 1,9 110 koników)

Czekam na wasze sugestje z góry dziękuje. Mam nadzieje ze znajde wkońcu swoje wymarzone 4 koła ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 20:24:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
chyba kiepsko szukałeś skoro tak twierdzisz to po pierwsze
po drugie ja bym mimo wszystko szukał AWX 130 PS zamiast jakiegokolwiek 2.5 TDI za bardzo cieknie i za dużo z nim kłopotów .Mechanicy strasznie biadolą na ich temat.

poszukaj dobrze wyposażonego A4 z 1.9 tdi
i na Twoim miejscu odpuściłbym sobie paska ale to tylko moja subiekrtywna opinia

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 21:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
2.5 jest oki i nie ma się co bać. Jakby co klawiature zrobisz za około 1600zł a i elektronike w pompie da się tanio naprawić. To główne bolączki tych silników.
Biadolenie wynika raczej z niewiedzy mechaników i ostrego zaniedbania silników.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2007 21:27:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
raczej z ostrego zaniedbania silników bo tych dwóch mechaników u mnie w serwisie zjadło już wszystkie włosy z głowy na tych silnikach i mogliby o nich pisać i pisać .Co drugie auto (te starsze ) A6 to właśnie 2.5 TDI nie ważne jakie czy to 150, 163 czy 180 praktycznie 90% cieknie jak nie z jednej strony ro z drugiej :(
mało jest naprawdę dobrych egzemplaży
dlatego ja bym sobie odpuścił taki motor

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2007 19:48:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 19:41:19
Posty: 82
Lokalizacja: lębork
juz auto jest .... zaliczka wpłacona, kupione od prywatnej osoby w polsce.
vw passat z 2001 roku 1,9tdi. Urzekł mnie jego stan i dlatego go wziałem.
wkleje 1 fotkę to zobaczycie dlaczego wybrałem vw zamiast audi ... cena 48 tys. zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2007 21:45:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2006 22:48:50
Posty: 240
Lokalizacja: Pabianice
Auto: A6 & A3
No cóż 2.5 TDI to może nie jest najbardziej niezawodna jednostka na świecie, ale bez przesady. Zadbany motor dobrze utrzymywany nie jest zły. Cóż widać to szlachetna jednostka i trzeba ją tak traktować. Choć 1.9 TDI (130 KM) nie jest wcale mułowate to jednak jeszcze sobie z takimi radzę :) Choć bardzo miło mnie zaskoczyła ta jednostka. Póki co nie narzekam na swoje AKE leje dobry ON (w Idczaku w Łodzi powiedzieli żebym lał tylko BP Ultimate ON) doby olej i zobaczymy. Może problem wałków i VP44 będzie mi obcy :diabel:

Co do wątku to podejrzewam że A6,A4 1.9 tdi byłoby lepszym wyborem, ale o gustach się nie dyskutuje. Życzę zadowolenia z nowego nabytku. Pozdrawiam

_________________
Kupię Audi V8 tylko ciemne kolory najlepiej 4.2

A6 2.5 TDI Quattro '02 2007/-
A3 1.9 TDI 130PS '02 2012/-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 16:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2006 19:12:20
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
godzio napisał(a):
juz auto jest .... zaliczka wpłacona, kupione od prywatnej osoby w polsce.
vw passat z 2001 roku 1,9tdi. Urzekł mnie jego stan i dlatego go wziałem.
wkleje 1 fotkę to zobaczycie dlaczego wybrałem vw zamiast audi ... cena 48 tys. zł

Moim zdaniem przepłaciłeś.

_________________
XABan

www.kierowco.pl - Manifest Kierowców


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 20:41:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
XABan napisał(a):
Moim zdaniem przepłaciłeś.

I to sporo. Za mniej więcej tyle poszło moje A4 1.8Tq ('01), bardzo zadbane, z małym przebiegiem. I to było rok temu, więc było wtedy o rok młodsze.

No chyba że dizle tak się cenią...

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 21:48:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
quattro PETE napisał(a):
Za mniej więcej tyle poszło moje A4 1.8Tq ('01), bardzo zadbane, z małym przebiegiem. I to było rok temu, więc było wtedy o rok młodsze.

No chyba że dizle tak się cenią...


1.
Z całym szacunkiem Pete ale sam fakt, że udało Ci się sprzedać w PL auto ściągnięte z USA - to już jest sukces... . Można się dopatrywać analogii cenowych pomiędzy A4 i Passatem, a nawet podobieństwa cen pomiędzy 1,8T a 1,9TDi - ale tylko w wersjach europejskich i dlatego Twoje śliczne CCCO nie jest odpowiednim przykładem ... .
A że było w idealnym stanie (oprócz wycieków na uszczelniaczach wału kardana :): ) - to fakt. Pewnie nawet nie wiesz o tym, że kilka osób konsultowało ze mną Twoją ofertę (mailowo, łącznie ze zdjęciami podwozia i parametrami z vagowni... :galy: :diabel: ).

2.
Cena którą zapłacił Godzio za Passata jest całkiem "ok" pod warunkiem, że silniczek 130PS i ogólnie wszystko w super stanie. W DE za taki samochód z prywatnych rąk trzeba wyłożyć conajmniej 10000 EUR, a z rzeczywistym przebiegiem < 100 tyś.km. 12000 - 13000 EUR. Dlatego uwazam, że komentarze pod adresem Godzio-a "przepłaciłeś" są wręcz irytujące, a przede wszystkim pozbawione sensu. Oczywiście jestem absolutnie świadomy, że "takiego samego" (hahaha ...) Passata można "wyrwać" nawet za < 8000 EUR na placach w Fuerth, Nuernberg, Hannoverze czy Hamburgu ale nie są to oferty dla ludzi o zdrowych zmysłach ... .
:peace:

Inna sprawa, że ja bym nie kupił samochodu "dedykowanego" na polski rynek już w fabryce i to z kilku niezależnych od siebie powodów.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2007 22:51:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Piotruś napisał(a):
Z całym szacunkiem Pete ale sam fakt, że udało Ci się sprzedać w PL auto ściągnięte z USA - to już jest sukces... . Można się dopatrywać analogii cenowych pomiędzy A4 i Passatem, a nawet podobieństwa cen pomiędzy 1,8T a 1,9TDi - ale tylko w wersjach europejskich i dlatego Twoje śliczne CCCO nie jest odpowiednim przykładem ... .

Znamy się z jakiegoś innego forum? Góral?

Czy aż taki problem sprzedać Audi w wersji USA? Różnice nie są duże. A różniące się części zamienne, tak jak i do europejskich wersji, można ściągnąć z Niemiec.

Cytuj:
A że było w idealnym stanie (oprócz wycieków na uszczelniaczach wału kardana :): ) - to fakt. Pewnie nawet nie wiesz o tym, że kilka osób konsultowało ze mną Twoją ofertę (mailowo, łącznie ze zdjęciami podwozia i parametrami z vagowni... :galy: :diabel: ).

Z tego co wiem, pocenie się uszczelek w B5 to częsty przypadek. Nie pamiętam już czy nowy nabywca je sobie wymienił. Nie pisał mi o żadnych problemach z tym związanych.

Cytuj:
Cena którą zapłacił Godzio za Passata jest całkiem "ok"

Może i tak. Osobiście, jeździłem Paskiem 1.8T i mając porównanie z A4, zawsze wybrałbym to drugie, nawet jeśli miałoby być o rok starsze.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 00:58:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
W PL w ogóle nie ma rynku na samochody naprawdę bezwypadkowe i z rzetelnym przebiegiem. To była najważniejsza i podstawowa przyczyna, dla której sprzedawałeś swoje CCCO w "wydłużonym" :): okresie czasu. Nie mam żadnego doświadczenia w zakresie faktycznie istniejących różnic pomiędzy wersjami USA/EU ale panuje ogólne (i być moze całkiem błędne) przekonanie, że trudno zamówić jakiekolwiek części (ponieważ europejskie bazy danych nie obejmują amerykańskich VINów).
Powyższa "fama" plus to, że Twoje auto było faktycznie zgodne z opisem (a więc i nie tak tanie jak picowany złom kupowany hurtowo od kolorowych oszustów na zachodzie) - czyniła ofertę "zaporową"... .

Wycieki "na wyjściu" Torsena i tylnego dyfra to choroba wszystkich VAGów. Nic dziwnego i niepokojącego (ale oczywiście wymaga interwencji).

Do ogólnej (lepszej) jakości i designu Audi A4 zawsze byłem bardziej przekonany niż do VW (sercem) ale ze względów praktycznych (wielkość) wybrałbym jednak Passata (z rozsądku).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 02:37:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
A jednak Góral. :D

Nie wiedziałem, że odkryłeś wreszcie AKP. :peace:

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2007 08:51:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
godzio napisał(a):
juz auto jest .... zaliczka wpłacona, kupione od prywatnej osoby w polsce.
vw passat z 2001 roku 1,9tdi. Urzekł mnie jego stan i dlatego go wziałem.
wkleje 1 fotkę to zobaczycie dlaczego wybrałem vw zamiast audi ... cena 48 tys. zł

Dobry wybór, życzę bezproblemowej exploatacji :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 21:17:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
quattro PETE napisał(a):
[....]


:580:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 23:28:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Piotruś napisał(a):
Nie mam żadnego doświadczenia w zakresie faktycznie istniejących różnic pomiędzy wersjami USA/EU ale panuje ogólne (i być moze całkiem błędne) przekonanie, że trudno zamówić jakiekolwiek części (ponieważ europejskie bazy danych nie obejmują amerykańskich VINów)

i tu się mylisz jedź do ASO to się przekonasz

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 00:08:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dred napisał(a):
i tu się mylisz jedź do ASO to się przekonasz


Nie mylę się Dred ... . Takie jest powszechne przekonanie, że "wersje USA" trudno się serwisują i wiekszość ludzi "z założenia" omija te auta szerokim łukiem (ja również ale z zupełnie innych powodów - np. ze strachu przed "wędką").

PS: Gdybyś nie zauważył to wyraźnie zaznaczyłem, że taka jest powszechna opinia a nie stan faktyczny, więc następnym razem zanim zarzucisz mi pomyłkę - przeczytaj dokładnie(j) i ze zrozumieniem :!!: .
Ehhh ... :/ .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 00:21:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2004 23:58:35
Posty: 226
Lokalizacja: Wrocław
witam żeby nie tworzyć nowego wątku (mam nadzieje że ktoś się tutaj dokopie ;))

mam pytanie odnośnie jednostki 2.5 TDI 163 KM
po pierwsze jakie ona ma oznaczenie ??
po drugie z tego co słyszałem trochę w ASO i na rożnych forach to wersje 2.5 TDI po 2003 roku są już w porządku nie są tak podatne na awarie jak te starsze, co o tym myślicie ??

i czy uważacie że warto brać 2.5 TDI rocznik 2004 z przebiegiem 102.000 :):) p.s. i kiedy sie tam robi wymiane rozrządu i jaki jest tego koszt (nie wiem czy tu tez się np pompę wody wymienia ??)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 00:32:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Dred napisał(a):
i tu się mylisz jedź do ASO to się przekonasz

Dred, nie wiem czy coś się poprawiło w przeciągu ostatnich paru lat, ale jeszcze kilka lat temu to była niestety prawda, choć zależy to od pewnie od konkretnego dilera. Byłem parę razy w ASO w Nadarzynie i za każdym razem jak gość wpisywał do Etki mój typ silnika (AWM), to wyskakiwało mu, że to silnik montowany w Passatach na rynek meksykański i ani 'be' ani 'me' - żadnych numerów części już do niego nie mógł znaleźć. Potrzebna była amerykańska wersja Etki. Z tego co wiem niektórzy dilerzy taką dysponują jednak.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 00:45:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
etka 7 integruje wszystkie etki ze wszystkich regionow swiata.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 00:55:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2004 23:58:35
Posty: 226
Lokalizacja: Wrocław
hmm widze że jak nie ma nowego tematu to nikt nie odpowiada :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: