Trochę posiedziałem na tym dzisiaj, ale udało mi się ustawić w końcu prawidłowo potencjometr przepływomierza, a zrobiłem to w taki sposób:
Mając instrukcję SSP 95 KE III Jetronic (dzięki foxbat), w której jest zamieszczony wykres napięcia w zależności od kąta wychylenia przepływomierza:
Obliczyłem z prostych zależności trygonometrycznych wysokość klapy jaka powinna być w charakterystycznych punktach, w których jest podane odpowiednie napięcie.
W tym celu zmierzyłem, jaką długość ma ramię przepływomierza:
Dokładnie 135 mm. Następnie z zależności:
Wyszło:
![n ->](./images/smilies/013.gif)
Dla 2,66V wysokość a wynosi 11,81mm
![n ->](./images/smilies/013.gif)
Dla 3,66V- 23,8mm
![n ->](./images/smilies/013.gif)
Dla 4,5V- 36,17mm
Następnie znalazłem charakterystyczny punkt z którego mogłem dokonywać pomiary wysokości klapy przepływomierza i gdzie można oprzeć głębokościomierz:
W stanie spoczynku i prawidłowym jej ustawieniu (1,9+-1,1mm) klapa jest w wysokości 9,6mm od mojego punktu charakterystycznego, a więc do obliczonych wartości należy dodać tą liczbę.
Ustawiłem klapę dla pierwszej wartości jaką obliczyłem (oczywiście dodając do niej 9,6mm) oraz poruszając czujnikiem podłączonym do instalacji samochodowej i jednocześnie obserwując wskazanie woltomierza ustawiłem pożądaną wartość, czyli 2,66V, przykręciłem czujnik, nie za mocno, żeby potem można było jeszcze skorygować nasze ustawienie.
Następnie sprawdziłem dla dwóch następnych wysokości czy woltomierz wskaże zbliżone wartości do obliczonych, tolerancja nie powinna być duża, niestety nie wiem jaka ponieważ robię to po raz pierwszy.
Jeżeli wyniki są bardzo zbliżone oznacza, że regulacja została przeprowadzona poprawnie. Tak mi się wydaję przynajmniej.
Moje falowanie ustało i samochodzik chodzi teraz jak marzenie, aż mi się chciało jeździć
![n :):](./images/smilies/052.gif)