.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 19:01:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 12:08:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Właśnie po próbach regulacji wydawało mi się coś takiego jakby komp łapał błędy kiedy ustawiałem. Więc gasiłem go i odpalałem znowu i rzeczywiście była różnica, ale tej metody już próbowałem i ustawiłem tak jak potrafiłem.

Chociaż dzisiaj rano samochodzik odpalił rano od strzała i obrotki były w miarę ok. Ale to jest ustawione tak na oko, dlatego ciałem znać wartości i ustawić dobrze.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2007 19:24:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
No i sprawdziłem napięcie na przepływce. Sorry że tak długo trwało, ale musiałem poczekać aż silikon wyschnie na odpowietrzniku :diabel: . Dochodzę do wniosku że chyba mam ją skopaną :zly: bo pokazuje dziwne wartości. I tak:

- jałowy (nagrzany) faluje w granicach 1,65 do 1,77 V (po przygazowaniu wzrasta nawet powyżej na chwilę)
- 1500 obr/min to średnio 1,99 V
- 2000 obr/min 2,09-2,3 V
- 2500 obr/min 2,29-2,35 V (mała różnica ? pomiędzy 2000)
- 3000 obr/min 2,48 V
- 3500 obr/min 2,42 V (spadło ??????????)

PS
Szkoda że tak daleko mieszkasz :/

PS2
Ogólnie wartośći strasznie falują.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 09:48:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Dobra dzięki. Ale tobie nic się nie dzieje mi u mnie jest coś nie tak. Spróbuję u siebie poustawiać i zobaczymy co będzie.

Te wartości co mierzyłeś to oczywiście na wetkniętej wtyczce do czujnika i między środkowym pinem a masą samochodu???

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2007 10:09:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Tak na wetkniętej wtyczce pomiędzy środkowym, a masą. U mnie też się dzieje niestety :zly: (spalanie ~19 l).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2007 20:43:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Trochę posiedziałem na tym dzisiaj, ale udało mi się ustawić w końcu prawidłowo potencjometr przepływomierza, a zrobiłem to w taki sposób:

Mając instrukcję SSP 95 KE III Jetronic (dzięki foxbat), w której jest zamieszczony wykres napięcia w zależności od kąta wychylenia przepływomierza:

Obrazek

Obliczyłem z prostych zależności trygonometrycznych wysokość klapy jaka powinna być w charakterystycznych punktach, w których jest podane odpowiednie napięcie.

W tym celu zmierzyłem, jaką długość ma ramię przepływomierza:

Obrazek

Dokładnie 135 mm. Następnie z zależności:

Obrazek

Obrazek

Wyszło:
-> Dla 2,66V wysokość a wynosi 11,81mm
-> Dla 3,66V- 23,8mm
-> Dla 4,5V- 36,17mm

Następnie znalazłem charakterystyczny punkt z którego mogłem dokonywać pomiary wysokości klapy przepływomierza i gdzie można oprzeć głębokościomierz:

Obrazek

W stanie spoczynku i prawidłowym jej ustawieniu (1,9+-1,1mm) klapa jest w wysokości 9,6mm od mojego punktu charakterystycznego, a więc do obliczonych wartości należy dodać tą liczbę.

Ustawiłem klapę dla pierwszej wartości jaką obliczyłem (oczywiście dodając do niej 9,6mm) oraz poruszając czujnikiem podłączonym do instalacji samochodowej i jednocześnie obserwując wskazanie woltomierza ustawiłem pożądaną wartość, czyli 2,66V, przykręciłem czujnik, nie za mocno, żeby potem można było jeszcze skorygować nasze ustawienie.

Obrazek

Następnie sprawdziłem dla dwóch następnych wysokości czy woltomierz wskaże zbliżone wartości do obliczonych, tolerancja nie powinna być duża, niestety nie wiem jaka ponieważ robię to po raz pierwszy.

Obrazek

Obrazek

Jeżeli wyniki są bardzo zbliżone oznacza, że regulacja została przeprowadzona poprawnie. Tak mi się wydaję przynajmniej.

Moje falowanie ustało i samochodzik chodzi teraz jak marzenie, aż mi się chciało jeździć :):

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 11:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 15:42:20
Posty: 484
Lokalizacja: Augustów / Birmingham
wow, szacunek, może cie teraz w jakimś warsztacie zatrudnią, napisz w cv ustawienie silnika z mechanicznym wtryskiem :peace:

_________________
C4 2.3 Etyline + Liquified Petroleum Gas 2005-2008
A4 B6 AWX 01 2008-2013
A4 B8 S-line CAGA Avant 09 2013 -> ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 12:37:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ja wcale się nie chcę zatrudniać nigdzie. Teraz to muszę skończyć studia.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 13:21:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Wow gratulacje :peace: Ja jeszcze nie miałem czasu się za to zabrać :zly: Łatwo reguluje się ten potencjometr (śruba ?).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 14:06:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Byk napisał(a):
Wow gratulacje :peace: Ja jeszcze nie miałem czasu się za to zabrać :zly: Łatwo reguluje się ten potencjometr (śruba ?).


Ja też nie miałem czasu, ale w końcu się zebrałem.

To jest opis do regulacji czujnika przepływki, zamontowanego z boku i przykręconego czterema torxami.

To nie jest regulacja składu mieszanki imbusem z góry przepływomierza.

A czy łatwo, wymaga precyzji, trzeba robić dokładnie i powoli. Trochę kiepska pozycja do regulacji bo nie miałem bardzo jak ustawić tego przepływomierza jak był podłączony do samochodu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 14:42:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
KorNoLio napisał(a):
Byk napisał(a):
Wow gratulacje :peace: Ja jeszcze nie miałem czasu się za to zabrać :zly: Łatwo reguluje się ten potencjometr (śruba ?).


Ja też nie miałem czasu, ale w końcu się zebrałem.

To jest opis do regulacji czujnika przepływki, zamontowanego z boku i przykręconego czterema torxami.

To nie jest regulacja składu mieszanki imbusem z góry przepływomierza.

A czy łatwo, wymaga precyzji, trzeba robić dokładnie i powoli. Trochę kiepska pozycja do regulacji bo nie miałem bardzo jak ustawić tego przepływomierza jak był podłączony do samochodu.


Wiem że chodzi o tą regulację z boku. Tylko że ona jest zalana tworzywem. Ciekawi mnie co jest pod nim. Reguluje się śrubą ?

Jak ja się za to wezmę to przyniosę przepływkę do domu i podepnę 12V bo nie widzi mi się ustawianie tego na dworze.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 19:09:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Tam pod tym tworzywem są a śrubki na klucz torx. Luzujesz je i możesz obracać czujnikiem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 19:32:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
powiem tyle: R E S P E C T!!!

Zabieram się za to wg. twoich instrukcji we wtorek. Ztym że wykręcam przpływomierz i przyniosę sobie do domu bo pod chmurką to się spokojnie tego nie zrobi. Jesteś chyba pierwszy w Polsce który podał jakieś sensowne rozwiązanie największej bolączki wtrysków mechanicznych.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 19:36:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
żaden szacunek, respekt sam sobie narobiłeś bigosu bo pojakiego kręciłeś tam gdzie sie nie rusza :!: tego potencjometra się nie rusza nie ustawia jak się wysra to sie wymienia, ale mimo to jeden plus że potrafiłeś skorzystać z serwisówki :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 19:53:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
jak się wysra to sie wymienia


oj tak, zapewne - ale taki potencjometr z rozdzielaczem używany w niewiadomym stanie kosztuje 600zł. Nowy w ASO 3000zł. a kornolio zdiagnozował i naprawił go sprzętem za 60zł ( suwmiarka 40 + multimetr 20zł).

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 22:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Mauzer napisał(a):
żaden szacunek, respekt sam sobie narobiłeś bigosu bo pojakiego kręciłeś tam gdzie sie nie rusza :!: tego potencjometra się nie rusza nie ustawia jak się wysra to sie wymienia, ale mimo to jeden plus że potrafiłeś skorzystać z serwisówki :peace:


Nie narobilem sobie bigosu, tylko jak zalożyłem cały drugi rozdzielacz to wystąpiły mi objawy falowania obrotów po ustawieniu mieszanki. I na początku szukałem przyczyny w nieszczelności, silniczku krokowym i innych tego typu sprawach. Dopiero potem doszedłem, że źle jest wyregulowany ten czujnik i wtedy zdjąłem plomby i zabralem się za regulację na oko, ale nie wychodziła. Więc zrobilem sposobem opisanym wyżej. Po tej operacji falowanie mi ustało z czym męczyłem się już dłuższy czas.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 19:05:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
no to i ja dorzucę swoje 3 grosze. W moim NG obroty też falują... właśnie na biurku mam przepływomierz wyjęty z samochodu i tak: napięcie podawane na potencjometrze zależy od napięcia instalacji samochodu - jak jest 11.9V to odczyty są w zakresie 2.7 - 10.7V natomiast jak napięcie wynosi 13.5V to odczyty są w zakresie 3.3 - 11.8V. W moim przepływomierzu ktoś już grzebał i na dobre to mu nie wyszło. Teraz tak - obok wtyczki mam śróbkę którą mogę regulować napięcie dawane przez potencjometr w zakresie +/- 0.5V. teraz moje odczyty -
Klapa przyciśnięta mocno do położenia 0st. - 0V
klapa +11.8mm od poziomu 0st. - 8.5V
klapa +24mm - 10.4V
klapa +36mm - 11.8V

Czyli wyniki zupełnie kosmiczne. regulowanie potencjometra w tym możliwym zakresie +/- 0.5V nic nie daje - tyle że te wyniki zmieniają się o te 0.5V

w połozeniu spoczynkowym (w miare wyregulowanym 2mm) napięcie wynosi 2.9 -3.4V w zależności od regulacji śrubą potencjometru.

pomiary dokonałem przy napięciu instalacji 13.1V

I co wy na to? A jakie macie napięcie dochodzące do potencjometra w samochodzie - ja przed wyjęciem tego nie sprawdziłem.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 23:02:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Napięcia nie mierzyłem jakie mam, ale tak:

Możliwe, że masz skopany sam potencjometr, próbowałeś regulować oczywiście odkręcając te cztery śrubki i poruszając nim?

Możesz też sprobować go odkręcić i zobaczyć w jakim on jest stanie, oraz w jakim stanie są te dwie metalowe blaszki co się poruszają po nim.

Istnieje jeszcze jedna możliwość regulacji tej wartości, ale jest ona bardzo rozbieżna.

Luzujesz ta śrubę torxem która przytrzymuje ciężarek z tyłu od dołu przepływomierza. Możesz wtedy opóścić te blaszki, które poruszają się po czujniku (regulacja ta ma bardzo duży zakres i trzeba to robić tak na oko- mi tak wyszło), następnie dokładniej wyregulujesz poruszając samym czujnikiem tak jak napisałem na górze.

Na początek proponowałbym, żeby regulować to przy przepływce wpiętej do samochodu, może nie jest wygodnie ale ona tam pracuje i wartości ktore podałem są stamtąd. Nie wiem jak to jest ale wpływ na to może mieć jeszcze natężenie prądu.

Jak chcesz to mogę zmierzyc ci jakie napięcie tam dochodzi, ale dopiero w piątek, bo wtedy wracę do domu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 10:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
Możliwe, że masz skopany sam potencjometr, próbowałeś regulować oczywiście odkręcając te cztery śrubki i poruszając nim?


regulowałem napięcie taką małą śrubką która jest obok wtyczki (zalakowana tworzywem).czyli inaczej niżty to robiłeś. Dzisiaj spróbuję dobrać się do tych śrób które są po bokach potencjometra - tych torxów.

Ja też się obawiam że ten potencjometr jest skopany - to właściwie ostatnia rzecz do sprawdzenia w całej elektronice silnika. Oczywiście kody błyskowe nie wykazują żadnych błędów, ani KE III Jetronic ani VEZ.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 17:31:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Po podłączeniu do samochodu odczyty napięć okazały się w normie. Pozostaje teraz tylko kwestia regulacji - nie ddałem rady zastosowac tych wartości wysokości klapy ,które podałeś - pewnie dla tego ze coś skopałem z mierzeniem. Generalnie jest tak że u mnie zakres ruchów obudową potencjometra daje różnice w napięciu +/- 2.2V a do tego można przecyzyjnie tą maleńką śróbką regulować w zakresie +/- 0.12V.

Na razie jednak z regulacji nici bo coś skopałem z przełacznikiem położenia przeustnicy - tym od zamkniętej przepustnicy który jest pod spodem i na razie wywala mi błąd 2121...

KorNoLio proszę cię jak będziesz miał czas w weekend, gdybyś mógł zmierzyć jakie masz napięcia podawane przez potencjometr przepływomierza:

- gdy kluczyk przekręcony jest w pozycję zapłon, przed odpaleniem silnika (czyli gdy klapa jest w położeniu 1.9mm od krawędzi)
- gdy silnik chodzi na biegu jałowym - i przy jakich obrotach biegu jałowego
- dla obrotów 1500.2000,2500,3000 bez obciążenia na luzie na rozgrzanym silniku (ponad 60st.C płyn chłodzący)

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 21:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ok pomierzę nie ma problemu.

A rozbieraleś ten czujnik???

Zobacz jeszcze taka sprawę, czy jak podnosisz ręką klapę przy włącznoym zapłonie to napięcie podawane przez ten czujnik podnosi się równo i czy nie ma przerw i jakichś skoków.

A ten wyłącznik co popsułeś to musisz naprawić bo nie będzie wcale działał uklad stabilizacji biegu jałowego. Może kręcileś tą śrubką od położenia przepustnicy i teraz nie dochodzi do wyłącznika i go nie włącza. Zmierz mirnikiem czy działa.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron