.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 04:40:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B6] 1.8T vs 3.0V6 ???
PostNapisane: 29.mar.2007 19:49:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 18:17:01
Posty: 50
Lokalizacja: wrocław
Witajcie, po przeczytaniu miliona postów mam już niezły mentlik w głowie. Jestem na etpaie kupowowania B6 i pytanie jak w temacie. Czy wybrać silnik 1,8T (+virus) czy iść w 3.0V6. Wiem, że silnik V6 to mega kultura pracy, nie wysilony, ale też spalanie 16L to raczej norma. Z kolei 1.8T obojętnie w jakiej wersji) to silnik popularny, w miarę żway, spalanie gdzieś chyba z 12-13L, ale na pewno mniej żywotny. No i co tu panowie mi radzicie?? Oglądałem 3.0V6 Quattro w tiptronicu i jestem zakochany w tym aucie, ale dotarłem do danych techn. gdzie napisane jest, że takie autko śmiaga to setki aż 8,9s gdzie ten sam motor w ośce i manualu ma tylko 6,9s!!

Sam już nie wiem co wybrać, help!!

_________________
dawno poza oooo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2007 20:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
To zależy... Osiągi się różnią, bo quattro swoje waży i spowalnia start, a skrzynia tiptronic (jak i każdy inny manual) ogranicza trochę auto...
Wybór silnika zależy od tego co chcesz dalej z nim robić. 1.8T+virus to dobra opcja, ale po wirusie będzie się lepiej wkręcał i pewnie palił tyle samo co 3.0, bo to się chce przycisnąć :) V6 to zupełnie inny silnik. Nadaje się do długich tras, nie jest ścigaczem (chociaż w żadnym wypadku nie jest ospały). Jego walory odczujesz dopiero w 100% po przekroczeniu pewnych prędkości. Jest 1000 razy bardziej kulturalny i ma niepowtarzalny dźwięk (jak większość w układzie V). Do tego wytrzyma o wiele więcej, ale z drugiej strony jest droższy w servisie...

Wszystko zależy od tego, czy chcesz się statecznie wozić, przy pięknym gangu silnika, z duzym zapasem mocy, lub np. oszczędzać na LPG, czy raczej ruszać z piskiem spod świateł i kręcić go do wysokich obrotów (1.8T)...
Ja wybrałbym 3.0, bo to trwalsza solidniejsza i równie mocna konstrukcja, przy tym wystarczająco żwawa...


Obojętnie, który wybierzesz zadbaj o to, żeby to było QUATTRO!!! Różnicy 1sek na przyspieszeniu nie żałuj (chyba, że rwiesz spod każdych świateł z gazem w podłodze), bo prowadzenie i komfort jazdy zimą zrekompensująCi to z nawiązką... :peace:

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 16:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 18:17:01
Posty: 50
Lokalizacja: wrocław
ale mam mętlik w głowie niezły. Tak czy inaczej czy do 1.8T czy do 3.0V6 i tak założe sekwencję (są w podobnych cenach), moja jazda to pół na pół, trochę trasy i miasta. Przy okazji mam pytanie czy multitronic i tiptronic w B6 to całkiem inne skrzynie, a jeżeli tak to kiedy jaka wychodziła?

_________________
dawno poza oooo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 17:52:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Tylko 3.0V6 lub więcej i tak będziesz gazował :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 18:09:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
rafala6 napisał(a):
Tylko 3.0V6 lub więcej i tak będziesz gazował :):


Jak kupisz quattro to tylko z tiptronikiem - multitronika się wystrzegaj - panują kiepskie nastroje po jego zakupie ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 18:14:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
multitronic wychodził tylko w ośkach to raz a dwa zapomnij o tej skrzyni dobrze Ci radzę
moim zdaniem najfajniej jest kupić 1.8 T Q w manualu

więcej części, mniej kosztowne , więcej kowali zna ten silnik , bo jest dośćpopularny
3.0 V6 fajny silnik ale z częściami gorzej bo duuuuużo mniej go sprzedano , nawet do ASO bardzo żadko zaglądają auta z tym silnikiem

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 21:27:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Nie wiem czy występowały w B6 ale 1.8T z elektroniczną przepustnicą i większą turbinką K04 ma 180KM, a jak zapodasz wirusika to moc skoczy do ok. 225KM i 300Nm, spalanie nie powinno się wiele zmienić, ale to będzie zależało od twojego stylu jazdy. Z 1.8T można jeszcze sporo wycisnąć.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: