.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 09:14:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 18:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Meszrum posłodzę trochę i napiszę że jesteś jednym z guru na tym forum dla mnie i pewnie nie raz będę prosić między innymi Ciebie o radę. Tym bardziej nie podważam tego że jesteś człowiekiem poważnym.
A teraz wisienka na torcie: lubię czytać i liczę się również z opiniami Carlnovy.
To forum to kopalnia wiedzy i szanuję wszystkich którzy pomagają innym.
Chciałem zwrócić tylko uwagę na pewien problem forsowania pewnych opinii i nagminne pianie że motul najlepszy, nie wiesz czym zalać motor - zalej motulem itp. Zresztą na tym i innych forach nie tylko mnie to drażni więc coś w tym jest.
A teraz idę dolać do jadła mojego konia trochę motula 300V POWER 5W40 (zostało mi trochę bo niunia nie skonsumowała wszystkiego) bo ostatnio mułowaty się zrobił, to powinno postawić go na nogi i będzie niczym arab czystej krwi. :D :D :P
ps. Carlnova wyluzuj chłopie szkoda życia. To samo mogę napisać o Twoich wpisach ale po co kozaczyć i się napinać. Carlnova co do szacunku to nie ja pierwszy wysyłałem Cię do psychoanalityka i Cię nie obrażałem. Jeżeli chcesz żebym pisał Twoim tonem to szybko dostanę bana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 22:34:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
carlnova napisał(a):
... że posuwasz się do słowa sekta ?

faktycznie Baron przesadził może z sektą, bo
carlnova napisał(a):
Przyrzekam uroczyście, że nie zaleję moich motorków innym specjałem... Tylko X-cess i żaden inny...
Zróbcie chociaż ze mnie szeregowego żołnierza mafii motulowej

a sekta i mafia to w końcu nie to samo...
meszrum napisał(a):
...inny olej może być [co najwyżej dostatecznie] dobry...

może nie jest to wychwalanie pod niebiosa, ale konkretnie sugeruje jaka marka jest najlepsza..
meszrum napisał(a):

to też mi się bardzo spodobało, prawdopodobnie niedługo 90% forumowiczów będzie miało identyczną stopkę posta :peace:

szczerze podziwiam kolegów meszruma i carlnove za wiedzę i trafność przemyśleń problemów pojawiających sie na forum, nie zapominając o ogromie czasu poświęconego na przygotowywaniu materiałów do unaocznienia nam zwykłym użytkownikom Audiczek jak łatwo (a może dla niektórych trudno) zrobić coś w swoim autku samemu, ale wydaje mi sie, zresztą tak jak i prawdopodobnie wielu automaniakom, że większość markowych oleji posiadających odpowiednie specyfikacje da sobie radę z naszymi motorkami
osobiście lubię Shella, prawdopodobnie dlatego, że przez wiele lat pasjonuję się F1 i (pewnie to śmieszne) ale jestem fanem Ferrari, które to używa tylko Shella, a że marka stara i z doświadczeniem postanowiłem im zaufać
obecnie będąc 8m-cy posiadaczem Audi, po poznaniu trochę uroków marki, szukam oleju który pomoże choć trochę wygłuszyć nadszarpnięty przebiegiem motorek AKN, który to lubi grać klawiaturką zaworową i dochodzę do wniosku że potrzebny mi jest olej, który ma duży współczynnik lepkości zwłaszcza przy normalnej temperaturze pracy i po lektórze niniejszego wątku oraz zawartych tu odnośnikach, zdecyduję sie chyba na Mobil 1 5W/50, który to ma prawdopodobnie lepkość przy 100*C na poziomie ok~17, natomiast opisywany tu motul oscyluje ok~14,3 :diabel:

przepraszam za OT i wtrącanie się w wymiane wytyków, ale mnie jak Barona też troche raził sposób werbowania nowych żołnierzy mafii motulowej :peace:

DOBRZE ŻE MAMY WYBÓR :D

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 23:36:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
moim zdaniem panowie Meszrum i Carlnova mowiac o mafii motulowej i tym podobnym mieli bardziej na mysli wlasne upodobania i doswiadczenia zwiazane z tym otoz produktem, nikogo tu nie bronie ale jesli chodzi o mnie zabrzmialo to nawet bardzo for fun :diabel: rozni ludzie roznie odbieraja tego typu dygresje czy opinie(M lepszy niz C lub na odwrot) i tak na prawde nie ma mozliwosci byc za to w pelni odpowiedzialnym. Problem tkwi tu chyba bardziej w sile promowania wlasnych upodoban z czego powstaje jakas psychologiczno-marketingowa walka z wiatrakami.Przeciez nie po to tu wsz jestesmy panowie :peace: Zluzowac kapciuchy i wymieniac sie argumentami a nie lamac na sobie desek czy to z banderola Motula czy Castrola!Ja sam mam stopke motula, jak juz mowilem "for fun" :peace: :diabel: (choc rowniez go uzywam)

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 07:17:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
jarekle napisał:
Cytuj:
dochodzę do wniosku że potrzebny mi jest olej, który ma duży współczynnik lepkości zwłaszcza przy normalnej temperaturze pracy i po lektórze niniejszego wątku oraz zawartych tu odnośnikach, zdecyduję sie chyba na Mobil 1 5W/50, który to ma prawdopodobnie lepkość przy 100*C na poziomie ok~17, natomiast opisywany tu motul oscyluje ok~14,3

Sprawdź oferte Valvoline i Agipa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 11:21:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
wowo napisał(a):
Sprawdź oferte Valvoline i Agipa :)


Sprawdziłem:
-> Elf Synthese..............5W/50 SJ/CF wsk.lep./40*C/100*C :.. 185/110/18.3.
-> Mobil 1.......................5W/50 SM/CF ......................................184/104.9/17.5
-> ValvolineSynPower....5W/50 SJ/CF........................................175/112/18
-> Agip Sint Evolution.....5W/40 SL/CF......................................155/93/14.1

znalazłem takie dane dla oleji o podobnej specyfikacji i patrząc na te cyferki Agipa jednak odrzucę, Valvoline faktycznie dobrze wygląda, Elf mnie zaskoczył, a Mobil porównywalny
co koledzy o tym myślą?
doczytałem sie gdzieś, że im wyższy wskaźnik lepkości tym olej dłużej pozostaje na smarowanej części, czy mam rację?

pozdr all :):

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 12:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zauważ że Agip to najzwyklejszy 5w-40.
Valvolina bierz z serii VR-1 Racing.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 12:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jarekle,
czy Twe uszy słyszały kiedyś silnik pracujący na Elf'ie?
parametr, parametrem...


wracając do mafii/sekty,
proszę, traktujcie niektóre [moje i nie tylko] wypowiedzi z przymrużeniem oka. to, że używam M, tak samo jak fakt, że kupuje tylko filtry Knecht'a samo przez się nie oznacza, że to najlepszy wyrób.
pisząc, że należy być odpornym na argumenty o dobrej jakości innych olejów, czyniłem to z przymrużeniem oka.

każdy wybiera to, co lubi. ważne, by czynić to świadomie. pikuś Jacka i Tory jeździ na Motul'u i Mobil'u i, jak wiadomo, wygrał w grupie diesel'a...

jedna rzecz jest ważna w tej dyskusji - swodoba wyrażania myśli - jeżeli coś zaspakaja nasze oczekiwania jako konsumentów, to możemy się tym dzielić. jak wcześniej pisałem, czekam z niecierpliwością na opinie użytkowników innych olejów...
skoro my widzimy, to Wy też powinniście.

;)

poza dyskusją jest za to,
że bezwględnym druciarstwem, które będę piętnować, jest zakup oleju po cenie okazyjnej [tzw. świetny interes] np. poprzez serwis aukcyjny.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 12:45:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
wowo napisał(a):
Valvolina bierz z serii VR-1 Racing.


:( chyba nie bardzo, ten olej ma specyfikację SJ czyli imho przeznaczony jest do silników iskrowych, a ja potrzebuję zalać traktorka.....

[+]
faktycznie meszrum, nie słyszały :): , rozumię że nie jest to miły dźwięk :diabel:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 12:59:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
jarekle -> mój traktor na tym lata i ma się bardzo dobrze :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2007 13:43:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
wowo masz rację valvoline VR1 Racing Motor Oil występuje w dwóch specyfikacjach:
- 5W-50: API SJ/CF
- 10W-60: API SJ
pomyślę o nim

pozdrawiam wszystkich :):

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2008 16:41:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
No to i ja zalałem niunie motulem, tyle że 300V. Powód dlaczego wybór padł na ten olej? Sprawa prosta - kolega akurat miał taki na zbyciu, więc po konsultacji z Meszrumem (thx :peace: ) (czy aby nie zaszkodzi AKE) popełniłem ten proceder.
Wnioski - silnik pracuje ciszej i bardziej 'kulturalnie' ;), ale to akurat normalne przy zalaniu swieżym oleum, znacznie lepiej się 'wkreca', choć zasługą tego jest raczej nowy filtr powietrza (wymieniłem przy okazji). Zaskoczył mnie zapach tego specyfiku - uwaga! poziomkowy! hehehe :D

....pojeździmy zobaczymy

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 14:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
Ja też dołoże swoje spostrzeżenia co do Motula 8100 , mój BCZ wczesniel jezdził na Liquid Moly 5W40 potem jedna zmiane na mobilu 1 - jezeli chodzi o temp. oleju to zauwazylem ciekawa sytuacje - jak silnik byl zalany mobilem to temp oleju przy normalnej dynamicznej jezdzie wynosil ponad 100 st. C ( grubosc wskazowki powyzej punku 100 st na wskazniku ) a po zalaniu motulem przy podobnej temp. zewnetrznej i tak samo normalnej dynamicznej jezdzie temp. oleju wynosi ponizej 100 st ( grubosc wskazowki ponizej punktu 100 St.C na wskazniku temp. oleju ) - czyli pewnie w praktyce roznica ok 5-6 st. C - wskaznia na VAGu beda dokladniejsze ale juz nie pomierzę mobila bo zalałem motula.
Zauważyłem też ze odczuwalnie szybciej spada temp. oleju po ostrej jezdzie na motulu niz na mobilu.

EDIT :
dodam, ze zauważyłem też wyrażnie cichszą pracę silnika na Motulu , na mobilu chodził głosniej

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Ostatnio edytowano 16.paź.2008 11:25:06 przez christo_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 15:40:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Mój Castrol też trzyma tak poniżej 100'C przy normalnej jeździe.(98'C)
W weekend byłem na Castle Combe i pojeździłem trochę dynamicznie :D to po każdej sesji temp. równe 120'C. :):

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 09:25:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Witam.
Ja ostatnio jeździłem na Motulku 8100 i temp. trzymał mo przy 100 stopniach. Na autostradzie przy jeździe 200 km/h dochodziło do 120 stopni i nie zauważyłem by przekraczało.
Teraz zalałem silnik Castrolem Edge turbo diesel 5W-40 i w jeździe miejskiej w dużych korkach dochodzi do 100 stopni lecz wskazanie nie pokrywa sie z kreską 100. Zobaczymy jak będzie na trasie. Ale myśle że nie będzie gorzej jak na Motulu i co do stosowania oleju nie ma co przepłacać za Motula którego dostępność jest poniżej przeciętnej. Jak bym chciał zrobić dolewke to musiał bym go specjalnie zamawiać. Myśle że Castrol nie będzie gorszy, a może i nawet lepszy. Pojeździmy zobaczymy :)
Jestem zdania że każdy markowy olej spełniający normy jakie są przeznaczone do danego silnika będzie dobrym olejem. Ja tylko unikam olei a'la Lotos itp/

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: