.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 17:55:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] Jaki interface diagnostyczny
PostNapisane: 10.kwi.2007 13:00:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Witam
Chce kupić interface, aby samemu móc diagnozować silnik w samochodzie. Jak w temacie mam 1Z z 94r. ale mam pewne watpliwości jaki interface powinienem kupić - VAG K-line (max 232) czy KKL OBD 2 i przejściówke na OBD 1.
Gość z Viakena mowi mi że tylko K-line (max 232) bedzie u mnie działał. Ale chciałbym mieć uniwersalną możliwośc podłączenia - także nowszego auta, którego zakup planuje, najprawdopodobniej AFN-a ok 2000r.
Pomóżcie prosze co kupić, żeby było dobrze :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 19:04:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
KUP SOBIE odpowiednik VAG'a na KKL i wtyczke OBD1 oraz OBD2 multiplexer. Ale samym interfejsem i softem nie wiele zdiagnozujesz jedynie błędy odczytasz i ewentualnie po kasujesz. Do diagnozowania Będziesz potrzebował jeszcze dane z wartosciami na blokach pomiarowych dla 1Z ale jest tego na necie sporo więc dasz rade. No chyba ze jesteś Kozak i masz ELSAwin :D

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 19:28:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
Myslałem o następującym zakupie:
http://www.allegro.pl/item180233924_int ... skoda.html
i
http://www.allegro.pl/item180233919_2x2 ... ocja_.html

Czy to bez problemu bedzie u mnie funkcjonowalo, czy musze obejrzeć sie za czym innym :?: Wiem ze do 93r byl problem z podłączeniem, ale mnie to chyba nie dotyczy bo mam 94, modelowo 95r. A co do diagnostyki, to używając Vag'a np. 4.09 nie zrobie diagnostyki silnika :?:

Gosc z Viakena napisał mi, że powinienem mieć coś takiego:

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=29

co proponujecie, co bedzie lepsze :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Ja mogę Ci to polecić bp sam mam takie coś i działa mi jak najbardziej OK

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=74 co do VAG COM'a 4.09 to niestety nia da sie go z crackować takż żeby prawidłowo działały wszystkie jego funkcje dlatego polecam Ci wersję 3.11 albo program VWTool a co do tego diagnozowania to oczywiście zdiagnozujesz silnik i wszystko inne z czym się połączysz ale do dokładniej diangostyki potrzebne są wartości na blokach pomiarowch bo do niech sie trzeba odnosić diagnozując silnik i podzespoły.

DIAGNOSTYKA SILNIKA POPRZEZ INTERFEJSY TO NIE TYLKO ODCZYTANIE BŁĘDÓW I ICH KASOWANIE BO ŻEBY DOKŁADNIE OBADAĆ SILNIK TRZEBA WŁASNIE PORÓWNYWAĆ WARTOŚCI NA BLOKACH POMIAROWYCH Z TYMI JAKIE POWINNY TAM BYC I WÓWCZAS MOŻNA DOPIERO DOMNIEMYWAĆ CO MOZE SILNICZKOWI DOLEGAĆ.

NIE SUGERUJCIE SIE NIGDY TYM CO PISZĄ SPRZEDAWCY TYCH INTERFEJSÓW ŻE TO TAK "RAZ DWA I SAM DIAGNOZUJESZ AUTO"

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 21:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
mAr$zx napisał(a):
Ja mogę Ci to polecić bp sam mam takie coś i działa mi jak najbardziej OK

http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=74 co do VAG COM'a 4.09 to niestety nia da sie go z crackować takż żeby prawidłowo działały wszystkie jego funkcje dlatego polecam Ci wersję 3.11 albo program VWTool a co do tego diagnozowania to oczywiście zdiagnozujesz silnik i wszystko inne z czym się połączysz ale do dokładniej diangostyki potrzebne są wartości na blokach pomiarowch bo do niech sie trzeba odnosić diagnozując silnik i podzespoły.

DIAGNOSTYKA SILNIKA POPRZEZ INTERFEJSY TO NIE TYLKO ODCZYTANIE BŁĘDÓW I ICH KASOWANIE BO ŻEBY DOKŁADNIE OBADAĆ SILNIK TRZEBA WŁASNIE PORÓWNYWAĆ WARTOŚCI NA BLOKACH POMIAROWYCH Z TYMI JAKIE POWINNY TAM BYC I WÓWCZAS MOŻNA DOPIERO DOMNIEMYWAĆ CO MOZE SILNICZKOWI DOLEGAĆ.

NIE SUGERUJCIE SIE NIGDY TYM CO PISZĄ SPRZEDAWCY TYCH INTERFEJSÓW ŻE TO TAK "RAZ DWA I SAM DIAGNOZUJESZ AUTO"


Z diagnoza to zdaje sobie sprawe ze otrzymam wartości w blokach i to musze porównać. I o to mi chodzi. Nie wiedziałem tylko co kupić do podłączenia. Dzieki.
A powiedz mi jeszcze która wtyczka z tych które zawieta ten zestaw łączysz sie w B4. Tą ze zdjęcia 7 czy ze zdjęcia 8 :?:
No i jeszcze to co Ty masz to jest podłączane przez com-a do kompa a ja potrzebuje na USB :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 22:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
ta wtyczka do łączenia się w b4 to jest ta na zdjęciu nr 7 a interfejs na USB masz tu http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 23:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2006 22:36:59
Posty: 135
OK, to juz mi wszystko gra, nie zauwazylem usb na zdjeciu 8. Ale zastanawiam sie dlaczego laczy sie kablem ze zdjecia 7 bo wtyki ze zdjecia 6 bardziej mi pasuka - takie ganiazda ma przecierz B4 - 2 gnizada. Czarne i białe. troche sie boje ze zwarcie moge zrobić gołymi końcówkami...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 06:37:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Witam. Pozwolicie że podepnę się po post. Mam takie pytanko. Czy w modelu B4 AAH są też takie dane w blokach pomiarowych i można je porównać z odczytami z Vaga czy jest tam taki stary komp że tylko błędy można sprawdzić i wykasować?

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2007 21:33:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
ja tez się podpinam pod temat.

A6 C5 98 2,5TDI
Co mam kupić do diagnozowania tego autka.
Dodam że nie jestem w tym obcykany.

Posiadam a właściwie będę już środe posiadał programik:
ETOS 2007 PL i ELSA 3,30

który interface jest mi potrzebny??
Interfejs VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103#

czy może ten??
Pakiet interfejs VAG USB KKL line (2 linie K)+kabel OBD2 +kabel piny
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=77#


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 12:51:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
koledzy co powiecie na te dwa interfacey?? Który zakupić??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 13:01:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Pierwszy Ci wystarczy...

Ja mam taki:

http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: