.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:55:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.6 ABC]Sondy lambda pomiar?
PostNapisane: 10.kwi.2007 07:43:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2007 21:03:20
Posty: 49
Lokalizacja: Leszno
Czytałem już wcześniej jakiś post że można pomierzyć sondy lambda miernikiem. Czy ktoś już to robił i w jaki sposób , ewentualnie jakie wartości powinien pokazać miernik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 11:40:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Miernik cyfrowy, może być taki za 20 zł z hipermarketu. Te drogie nie zawsze umożliwiają pomiar, bo mają sumatory na wejściu i kicha. Podpinasz miernik bezpośrednio (równolegle) do przewodu sygnałowego sondy, a minus na masę i sprawdzasz jakie generuje napięcie. Dla prawidłowo pracującego silnika i sondy 1 woltowej (cyrkonowa) napięcie powinno cały czas oscylować góra/dół (przy stałych obrotach silnika) od ok. 0,2 do 0,8 V. Wskazania powinny też gwałtownie skoczyć przy zmianie położenia przepustnicy (otwarcie/zamknięcie). Jednak do pełni szczęścia najlepiej użyć oscyloskopu. Wtedy można określić nie tylko to czy wogóle działa, ale również jej sprawność.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 18:08:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2007 21:03:20
Posty: 49
Lokalizacja: Leszno
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie z sondy wychodzą trzy kable jeden wiadomo masa, a który jest ten sygnałowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 18:24:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
szary lub siwy jak kto woli to masa zależy czy masz 3 czy 4 przewodową sonde bo może być ze nie ma szarego i masa jest na obudowie. Dwa białe podłączasz obojętnie jak byle też do białych. A czarny sygnał.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Ostatnio edytowano 10.kwi.2007 20:28:03 przez mAr$zx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:11:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
białe to grzałka sondy, czarny sygnał, masa jest na "obudowie" sondy

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 20:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Dokładnie jak napisał Mateogda, z tym, że przy czteroprzewodowej masa sondy to ten czwarty - szary

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 21:23:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2007 21:03:20
Posty: 49
Lokalizacja: Leszno
U mnie są trzy przewody


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 22:58:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
dwa białe i czarny?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 06:46:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2007 21:03:20
Posty: 49
Lokalizacja: Leszno
Tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 10:31:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
no to podłączasz dwa białe do dwóch białych nie ma znaczenia który jest który i czarny do czarnego a mase masz na obudowie także w ogóle jej nie wyprowadzasz i będzie OK

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 10:49:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
mAr$zx
PostWysłany: 11.Kwi.2007 09:31:06 Temat postu:
no to podłączasz dwa białe do dwóch białych nie ma znaczenia który jest który i czarny do czarnego a mase masz na obudowie także w ogóle jej nie wyprowadzasz i będzie OK

Kolego ale pytanie dotyczyło sprawdzania sondy, a nie jej podłączenia do ECU :diabel:

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 11:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
Kolego Danek

Kistek napisał(a):
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie z sondy wychodzą trzy kable jeden wiadomo masa, a który jest ten sygnałowy?

Także jak sam widzisz dalsza część pytania nie tyczyła się już mierzenia sondy. :diabel:

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 12:22:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
[qoute] Także jak sam widzisz dalsza część pytania nie tyczyła się już mierzenia sondy. [/qoute]
Nie dość, że podajesz niesprawdzone info to jeszcze nie czytasz całych postów tylko wyrywasz z kontekstu fragmenty.
Przecież nie po to pytał, który przewód jest sygnałowy, żeby podpiąć sondę do ECU, tylko żeby się dowiedzieć gdzie ma wpiąć miernik albo oscyloskop.
Dla mnie EOT.
[/quote]

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2007 13:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
jakie niesprawdzone info? czy coś co napisałem jest niepoprawne? Ty chyba nie czytasz postów dokładnie skoro zaraz pod moim postem napisałeś jeszcze raz to samo. :peace:
Jak dla mnie to czepiasz sie sam nie wiedząc czego.
I nie będe już w tym temacie odpisywał na jakieś Twoje urojone uwagi.
Pilnuj lepiej swojego LPG hehe

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: