.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 18:30:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 TDI AKN] co to jest na zdjeciu?? prosze o odpowiedz
PostNapisane: 11.kwi.2007 23:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
http://www.geil.pl/mb/coto.JPG

oto link do zdjecia silnika 2,5 TDI w A6 czerwonym owalem zaznaczylem pewna czesc i chcialbym otrzymac podpowiedz co to takiego i do czego sluzy? czekam na odpowiedz!
pozdr

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 01:07:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
EGR (zawor recyrkulacji spalin turbinki) :diabel: a przewodzik do AGR ktory nim steruje to zdjales do zdjecia czy tak jezdzisz? :diabel:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 01:26:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
xslawox napisał(a):
EGR (zawor recyrkulacji spalin turbinki) :diabel: a przewodzik do AGR ktory nim steruje to zdjales do zdjecia czy tak jezdzisz? :diabel:


no wlasnie chyba sie sam postanowil odczepic bo jest taki kabelek nie podlaczony, co z tym zrobic?? bo niewiem czy to nie urwane jest :/ czekam na wskazowki

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 01:47:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
EGR powinien byc polaczony z AGR'em ktory to znajdziesz podazajac za przewodem....hmmmm ktorego wlasnie nie :zly: masz, zatem podazajac za przewodem idacym od gruszki ze sztanga regulujacej cisnienie turbiny (wyglada bardzo podobnie do EGR, znajduje sie przy turbinie po lewej od EGR)znajdziesz dwa zawory, ten po prawo to N75,a ten po lewo (czarniutki) to AGR ktory powinien byc wlasnie spiety z EGR'em. Jezeli nie masz przewodu to gnaj do ASO(po wezyk) i zakladaj, przy okazji mozesz sprawdzic droznosc przewodu Gruszka do N75. No chyba ze ktos (poprzedni wlasciciel) cos nieladnego odstawil z EGR'em ale to juz temat dla specow. :peace:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 01:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
xslawox napisał(a):
EGR powinien byc polaczony z AGR'em ktory to znajdziesz podazajac za przewodem....hmmmm ktorego wlasnie nie :zly: masz, zatem podazajac za przewodem idacym od gruszki ze sztanga regulujacej cisnienie turbiny (wyglada bardzo podobnie do EGR, znajduje sie przy turbinie po lewej od EGR)znajdziesz dwa zawory, ten po prawo to N75,a ten po lewo (czarniutki) to AGR ktory powinien byc wlasnie spiety z EGR'em. Jezeli nie masz przewodu to gnaj do ASO(po wezyk) i zakladaj, przy okazji mozesz sprawdzic droznosc przewodu Gruszka do N75. No chyba ze ktos (poprzedni wlasciciel) cos nieladnego odstawil z EGR'em ale to juz temat dla specow. :peace:


dzieki, jutro tam zajrze i postaram sie znalezc i zlozyc to do kupy , napisze z rana, pozdr

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 09:06:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
podłącz ten, który leży luźno na pompie wtryskowej, wzdłuż tej wiązki elektrycznej :peace:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 09:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
jarekle napisał(a):
podłącz ten, który leży luźno na pompie wtryskowej, wzdłuż tej wiązki elektrycznej :peace:



ok zajrzalem tam i ten kabel ktory mowisz by pasowal idelnie gdyby nie to ze jest wniego wepchniety jakis plastik i nie da sie go podlaczyc przez ten plastik, a kabel prowadzi az do samego podszybia z lewej strony jesli dobrze go namierzylem, co z tym zrobic? wyjac ten plastik z weza czy moze to jest jeszcze jakies inne podlaczenie? moge zrobic fotke

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 10:19:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
mbielecki napisał(a):
jarekle napisał(a):
podłącz ten, który leży luźno na pompie wtryskowej, wzdłuż tej wiązki elektrycznej :peace:



ok zajrzalem tam i ten kabel ktory mowisz by pasowal idelnie gdyby nie to ze jest wniego wepchniety jakis plastik i nie da sie go podlaczyc przez ten plastik, a kabel prowadzi az do samego podszybia z lewej strony jesli dobrze go namierzylem, co z tym zrobic? wyjac ten plastik z weza czy moze to jest jeszcze jakies inne podlaczenie? moge zrobic fotke


Śmiało możesz to wyjąć...
Masz w ten sposób zaślepiony zawór recyrkulacji spalin EGR, a raczej jego sterowanie przez podciśnienie z AGR.
U mnie też tak było.
Wyciągnij i zarzuć logi z 003 BS, bo możesz jeszcze mieć EGR zaślepiony fizycznie, np. jakąś blaszką...
Po usunięciu tej blokady, załóż ten przewód na EGR - nie poznasz auta na wolnych obrotach... :D :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 10:27:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Wyciągnij i zarzuć logi z 003 BS, bo możesz jeszcze mieć EGR zaślepiony fizycznie, np. jakąś blaszką...


mozna jasniej ten kawalek? :)
rozumiem ze wyjmuje ten plastik z tego przewodu i podlaczam go do EGR - ale czemu wlasciewie byl tam ten plastik? fabrycznie czy ktos to zrobil?

szczerze mowiac na wolnych obrotach pracuje rowno jak najlepsza benzyna tylko jest glosny ale to normalne, czego mam sie spodziewac do podlaczeniu wezyka?

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 10:36:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
mbielecki napisał(a):
Wyciągnij i zarzuć logi z 003 BS, bo możesz jeszcze mieć EGR zaślepiony fizycznie, np. jakąś blaszką...


mozna jasniej ten kawalek? :)


Pewnie, że można... :D
Ktoś celowo zaślepił Ci podciśnieniowe sterowanie EGR, aby ten nie działał - nie jest to wymysł fabryki, a celowe działanie poprzedniego właściciela lub jego mechanika.

reszta tutaj:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752


mbielecki napisał(a):

rozumiem ze wyjmuje ten plastik z tego przewodu i podlaczam go do EGR - ale czemu wlasciewie byl tam ten plastik? fabrycznie czy ktos to zrobil?


Na tym forum zdania sa podzielone, jedni sa zwolennikami zaślepienia EGR w celu uniknięcia syfu w dolocie, jeszcze innym milsze jest środowisko naturalne i zdecydowanie cichsza praca silnika z podłączonym EGR.

mbielecki napisał(a):

szczerze mowiac na wolnych obrotach pracuje rowno jak najlepsza benzyna tylko jest glosny ale to normalne, czego mam sie spodziewac do podlaczeniu wezyka?


Według mnie będzie chodził ciszej, jak podłączysz EGR...
...nie poprawiajmy inżynierów z Ingolstadt :diabel:
A czego możesz się spodziewać ?
Tego, że nie zobaczysz umierających kwiatów, topniejących lodowców i postepującej degradacji środowiska naturalnego.
Zobaczą to niestety Twoje dzieci.... :/ :(

Tutaj masz w prezencie prawidłowe połączenia, kolego:
1. to Twój EGR
27. zawór AGR czarny sterujący EGR-em
28. zawór N75 lub LDR szary sterujący turbiną
- oba znajduja sie na ścianie grodziowej obok filtra paliwa (spięte razem)


Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 11:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
najważniejszą rolą EGR, moim zdaniem, jest [pośrednie] schładzanie temp. spalania.
w teorii wydłuża to żywotność parcha.

udrożnić przewód i podłączyć EGR.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 11:46:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
najważniejszą rolą EGR, moim zdaniem, jest [pośrednie] schładzanie temp. spalania.
w teorii wydłuża to żywotność parcha.

udrożnić przewód i podłączyć EGR.


Dzięki, Mesz... :D
Zapomniałem napisać, że recyrkulacja wbrew pozorom zmniejsza temperaturę spalin a to zdecydowane in plus dla motorka... Tym bardziej, że EGR pracuje przy umiarkowanym obciążeniu do bodajże 3000 rpm.
Ja jednak podtrzymuję, że według mnie silnik pracuje ciszej z udrożnionym EGR-em, poprawia się znacząco jego kultura pracy na wolnych obrotach.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 11:52:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2006 09:56:14
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
no koledzy staneliscie na wysokosci zadania teraz widze juz co mam dokladnie zrobic (tak mi sie wydaje) tlyko podsumujmy po co ktos to zapchal i jakie korzysci beda jak to udroznie i podlacze spowrotem?
dzieki za odpowiedzi!

_________________
-------------------------------------------------
03-07 - www.tempra.prv.pl
07 - A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 11:57:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Podsumuj sobie sam na podstawie powyższych wypowiedzi...
Dla mnie możesz go nie podłączać jak sobie tego nie życzysz.
Zdejmij sobie kolektor ssący i zajrzyj do środka - zobaczysz dlaczego był zaślepiony EGR.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 11:59:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to, jakie są korzyści napisano powyżej.

powodów zaślepienia EGR może być kilkanaście - począwszy od uszkodzenia AGR bądź samego EGR, a skończywszy na ludowych przekazach, że V6 z zaślepionym EGR jeździ szybciej [nic bardziej bzdurnego]...


[+]
carl, jesteś taki szybki...
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 12:05:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):

[+]
carl, jesteś taki szybki...
;)


:D :): :diabel: :peace:
...zdmuchnąłem właśnie dymek z mojego magnum (he, he...)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 19:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Carl, Mesz rormalnie nie mogie z Wami :peace: Dlaczego w benzynach V6 nie ma takich mózgów :diabel:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 19:42:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Norbi, przyjacielu :peace:
Już się zabieram za studiowanie problematyki 2,7 biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiturbo... :diabel:
Ty, dobry człowieku - zasługujesz na profesjonalną pomoc... :):
Ale czy to nasza wina, że masz jedyne w swoim rodzaju najmocniejsze CCCO S4 na forum AKP :?: ;)
Ucałowałeś ode mnie turbinki ? :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: