.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:56:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ 90 b2 2.2 kv ] problem z głowica chyba nieszczelna
PostNapisane: 12.kwi.2007 14:49:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2006 18:56:16
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Witam, 500 km. temu miałem podejżenie o nieszczelniść uszczelki pod głowicą- układ chłodzenia zapowietrzył się i wywaliło mi wąż id chłodnicy( ten górny) Był problem z odpowietrzeniem układu, bo płyn wywalało górą( zbiorniczkiem wyrównawczym) nie otwierał się nowy termostat.. Nie brała wtedy wody, nie kopciła na biało i nie było ani oleju w chłodzeniu, i odwrotnie wody w oleju. efekt taki jakby dmuchało w układ i dlatego spuchły węże i spadł z obejmy. Zrobiłem planowanie głowivy, nową uszczelkę.Teraz 500 km. pożniej efekt podobny wywaliło węże , ale układ się jakimś cudem odpowietrzył, ale niestetyy poleciała chyba głowoca.

jak jest zimny jest wmiarę OK, jak temperatura przekroczy ok 80 stopni zaczyna kopcic na biało, temprerarura silnika rośnie jednak powoli, nie jak wcześniej bardzo s\zybko.

czy głowica się wygieła jak wywaliło wąż i płyn??

Czy może jest gdzieś pęknięta w środku ??

Czy może pękł blok silnika ( praktycznie nie możliwe).

A i po tej wymianie uszczelki pod głowocą zaczeła mrugać kontrokla od temperarury cieczy chłodzącej ( jak się nagrzał zaczynała delikatnie mrugać).
Wcześniej nigdy się nie świeciła nawet jak silnik osiągał w granoicach 105 stopni.
Zmieniane były termostat i czujnik temperatury w głowicy.

Co mam z tym zrobić, i co mam zrobić tym partaczom co mi zepsuli silnik??
i jaki jeszcze może być powód zapowietrzania się układu, może nagrzwenica czy chłodnica ( już stara)
Proszę o porady.
Pozdrawiam. i Dzieki

_________________
WROCŁAW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2007 17:58:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pierwsze to nowy termostat, skoro zapala sie kontrolka od temperatury to jest zle i nie mozna jezdzic. Glowica planowana i dokrecona tak jak powinno
1 etap 40 Nm
2 etap 60 Nm
3 etap sztywnym kluczem o 180 stopni
Zobacz cy nie masz plynu w oleju lub oleju w plynie. Ten kto planowal glowice pewnie sprawdzil markerem czy nie ma mikropekniec inaczej kibelek.
Zobacz czy nie ubywa plynu.Blok nie bedzie pekniety ale obawiam sie ze glowica tak lub moze tylko uszczelniacze na zaworach powoduja ten bialy dym.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 17:17:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2006 18:56:16
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
przed ty wywaleniem węży nie brał ani grama oleju więć uszczelniacze są chyba Ok na 90% wygina się głowoca powyżej ajkiejś temp. i zaczyna brać wode, albo ma mikro szczeline i rozszczelnia się powyżej ok 80 stopni. Ale dziwny objaw bo kontrolka mrugała a temperatura silnika była OK.
Czy od tej kontrolki czerwonej od temp. płynu co zawsze mruga zanim odpalisz auto na załączonym zapłonie czujnik jest w głowicy a od temp. cieczy w chłodnicy?? czy jakiś inaczej , a może są powiązane.

Bo możliwe że temperqatura płynu w układzie była OK, ale głowica się grzała ( dlatego ta kontrolka się zaczynała żażyć )cały czas więc po 500km. padła może jakieś kanały są w niej zapchane( może zapchali coś jak ją planowali lub składali , bo ta kontrolka nigdy wcześniej się nie paliła dopiero po tej wymianie uszczelki i planowaniu.

Jest to możliwe

_________________
WROCŁAW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 18:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2006 18:56:16
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Własnie sprawdzałem i w oleju nie ma płynu, tj. nie ma tam mazi białej, a w wyrównawczym nie pływaja plamy oleju, silnik normalnie zapalił i chodził wmiare równi, nie grzałem go długo więc nie wiem co pożniej by siędziało. ale podejżewam że po przekroczeniu 80 stopni znowu zaczął by dawać parą z wydechu, bo temn biały dym nie śmierdzi jakoś olejem, tylko czuć w nim spaliny, bo nie jest dobrze wyregulowany. trzyma obroty i ładnie się wkręca.
Q rde nie wiem co mam z nim zrobić, bo jak wyjdzie że to nie głowica i zapłace znowu za robocizne ok 1000 to dostane nerwicy a będzie tak jak było jak czegoś nie popsujrakcie roboty.

A gdyby brałłj przez uszczelniacze, bo o tym pisałeś to co mogło spowodować ich awarje, cała klawiatura szklanki i wszystko było w zaj.... stanie . chyba że może tamtędy brać wode , jak to jest ???

A jeszcze jedno, czy w zbiorniczku wyrównawczym jak jest nagrzany to nie powinno wywalać wody pod ciśnieniem jak odkręce kurek. ??tylko ewentualnie powietrze. Co może powodować takie cofanie się wody?
\A może instalacja tak działa, bo jak jest zakręcony to jest OK, tak ma działać podciśnieniowa instalacja Jak to działa ten cały układ chłodzenia??

Dzieki za wszystkie porady

_________________
WROCŁAW


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: