.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 05:51:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 V6] Znów pompa wtryskowa-zapowietrzanie...
PostNapisane: 14.kwi.2007 13:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Witam...

Parę miesięcy temu padła pompa osławiona VP 44. Regeneracja, wymiana, jest oki...
Nagle w zeszłym tygodniu rano chce zapalić - kicha, zapowietrzona pompa lub znów padaczka......VAG nic nie pokazuje...

Siegnąłem po autostart (nie krzyczeć za bardzo na mnie) i delikatnie 3 sekundy kręcenia - auto chodzi jak gdyby nigdy nic...Zaznaczam że w przezroczystym przewodzie zasilającym pompę żadnych pęcherzów, pełno paliwa - na oko jest oki....
WNIOSEK - zapowietrzona pompa ale gdzieś wewnątrz swych bebechów......

Mija 3 dni, rano chce zapalić - to samo, identycznie...Autostart bardzo delikatnie - chodzi....

I tak jak opisałem do góry, co 2,3 dzień sytuacja się powtarza...

Dziś rano znów to samo, zapaliłem znanym sposobem ale zaczynam sprawdzać wszystkie przewody...I nagle na deklu zaworów przy wtrysku na samym końcu silnika pod filtrem widze czarną kropeleńkę ropy....

Cieknie i stąd bierze powietrze do pompy (chyba...)

Na pracującym silniku sucho... Dla pewności odkręciłem ten mały krócieć do którego wchodzi czarny wężyk przelewowy, wytarłem , wyczyściłem i dokręciłem na nowo....

Jest teraz sucho....

Czy to było przyczyną zapowietrzania? Jutro się okaże...

A tak poza tym - czy to jest normalne że podczas pracy na wolnych obrotach widać drobniutkie pęcherzyki powietrza.. Czy ich całkiem nie powinno być czy też u was też takie delikatne są...

UWAGI: pompa paliwa chodzi oki, poziom paliwa w baku ok. 40 %, VAG nic nie pokazuje...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 13:38:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ja jestem delikatny i wrażliwy :diabel: , ale Piotr Cię powiesi na suchej gałęzi za ten autostart (samostart) jak by go tam nie nazwać. :/ :(
Kolego - nie ma prawa być żadnych pęchęrzyków powietrza w przewodzie do pompy, tutaj aż prosi się o zdecydowaną interwencję, bo na własnej skórze przekonałeś się czym to grozi...
Ja skoncentrowałbym się na tym wężyku przelewowym, gdzie znalazłeś nieszczelność. U mnie było identycznie a powodem był właśnie jeden z wężyków przelewowych lewej głowicy.

Jeżeli nie czytałeś - to miłej lektury:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... EApna+vp44

Wymień wszystkie przewody przelewowe, na porządne np. samego Gatesa, drogie jak cholera ;) (15 zł/mb) , ale rozwiązują ten problem na zawsze...

PS. Wystarczą dwa metry przewodu...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 14:37:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Carl -> jestem 100% pewny, że masz dokładnie takie samo zdanie (samostart) jak ja ... :): . Aż trudno sobie wyobrazić jakie jebnięcie "idzie po motorze", że VP zdoła się "samoistnie" odpowietrzyć ... .
Czasem konfiskuję różnym ludziom samostart i zużywam go do "doczyszczenia" (przed nasmarowaniem) np. zacisków hamulcowych (jest agresywny i ulatnia się w mgnieniu oka) ... .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 15:16:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Aż trudno sobie wyobrazić jakie jebnięcie "idzie po motorze", że VP zdoła się "samoistnie" odpowietrzyć...


stałeś się moim absolutnym idolem.
wytatuuję Twe imię na całym ciele mojej bejbi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 15:42:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
stałeś się moim absolutnym idolem.


:okulary2: :oops: :oops: :oops: :064:


meszrum napisał(a):
wytatuuję Twe imię na całym ciele mojej bejbi.


:580: :517: :604: :piwo:


:607: :): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 18:27:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
:D A jak to dobrze dziala na zatwardzenie...... :peace:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 19:01:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Carl -> jestem 100% pewny, że masz dokładnie takie samo zdanie (samostart) jak ja ... :): .


Takie samo, Piotruś...
Trzeba wymyślić jakąś karę ku przestrodze dla innych potencjalnych stosowaczy specyfiku o dumnej nazwie samostart czy autostart :diabel:
...żeby gość wyobraził sobie to jeb***cie ;) proponuję podczepiać delikwenta pod cztery niekoniecznie podrasowane A6 - tki, wiążąc każdą z jego kończyn do innego haka holowniczego... :diabel:
Oczywiście każda A6 jechałaby w inną stronę świata... ;)
Zabawa miałaby swój początek w uroczystym zaaplikowaniu samostartu do każdego motorka i GOOOO.... ;) :): :diabel: :peace:
Uprzedzając ewentualne stwierdzenia, że powinien mnie zbadać psychiatra - pozwolę sobie nadmienić, że osobiście również strasznie wk****a mnie taki przykład ewidentnego zarzynania rewelacyjnej jednostki jaką jest V6 i nie tylko. Używanie samostartu będzie piętnowane zawsze - póki na tym forum jest kilka osób, którym nie jest obojętna taka rzeź... :533:


Piotruś napisał(a):
Aż trudno sobie wyobrazić jakie jebnięcie "idzie po motorze", że VP zdoła się "samoistnie" odpowietrzyć ... .


Moim idolem zostałeś również, tylko szkoda mi lakieru i zrobię sobie tatoo tam gdzie powiedziałem wcześniej :diabel:

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2007 22:42:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Widzę, że mój post powinien sie ograniczyć do tego "samostartu"...O nim było w Waszych postach najwięcej...A tak mi sie troszkę wydaję że przesadzacie...
Niunia zapala na nim powoli i delikatnie, nie ma żadnego jeb... ęcia...

Autko na razie pali - zobaczymy jutro jak postoi całą nockę...

Dziękuje TYLKO Calnowie - on jeden coś wniósł do tego tematu...

Pozdrawiam...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 09:04:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Takie samo, Piotruś...
Trzeba wymyślić jakąś karę ku przestrodze dla innych potencjalnych stosowaczy specyfiku o dumnej nazwie samostart czy autostart :diabel:


Masz fajne :): pomysły :diabel: ale pracochłonne :galy: . Moim zdaniem wystarczyłoby zaaplikować niewielką dawkę samostartu do "jamy gębowej" :): i szybciutko zakleić usta taśmą klejącą, a w okolice nosa przyłożyć zapalniczkę ... :diabel: :P :diabel: .
:peace:

carlnova napisał(a):
strasznie wk****a mnie taki przykład ewidentnego zarzynania rewelacyjnej jednostki jaką jest V6 i nie tylko. Używanie samostartu będzie piętnowane zawsze - póki na tym forum jest kilka osób, którym nie jest obojętna taka rzeź... :533:


Rzeź jest naprawdę okropna. Nie tylko dla VP44 ale dla mechaniki również. Najczęściej przeskakuje rozrząd (skutki oczywiste) ale zdarzają się i tacy artyści, którzy nie radząc sobie z odpowietrzeniem VP44 po demontażu hydrauliki zaworowej (brak oleju :!!: ) usiłują ratować się samostartem :galy: ... . W tym przypadku hydraulika (dźwigienki zaworowe i podkładki) lądują na dnie głowic(y) ... .


carlnova napisał(a):
Moim idolem zostałeś również, tylko szkoda mi lakieru i zrobię sobie tatoo tam gdzie powiedziałem wcześniej :diabel:


:oops: :oops: :oops: :piwo:
:peace:


ittmk napisał(a):
A tak mi sie troszkę wydaję że przesadzacie...
Niunia zapala na nim powoli i delikatnie, nie ma żadnego jeb... ęcia...


Skoro tak twierdzisz to przygotuj sobie odpowiedź dla tych, którzy uwierzą w te bzdury -> tylko "dziwnym trafem" po zastosowaniu samostartu rozpiżdżą silnik (a głowice raczej na pewno) w "drobny mak" ... . :galy: :(: :galy:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 10:05:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
DZIś RANO - NIEDZIELA - zapalił normalnie...

Wg mnie wnioski:
- nawet najmniejsza nieszczelność na przewodach "po pompie" (przelewy, wtryski, czarne wężyki) powodują zapowietrzenie pompy i nie możliwość zapalenia auta. Zmieniam wszystkie te czarne wężyki i uszczelki miedziane na wtryskach przy przelewach (powrotach) na nowe.

-minimalne pęcherzyki powietrza w przewodzie do pompy (przezroczystym) nie powodują natychmiastowego zapowietrzenia pompy...

- autostart NIE ZAWSZE rozwala silnik - albo ja umiem go używać albo mam dobry preparat...

Dzięki za pomoc, panowie...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 10:08:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Kolego Ittmk, wszyscy chcą Ci tutaj pomóc - nie tylko carlnova.
Zapobieżenie potencjalnemu nieszczęściu to też pomoc...
Przy nienagrzanym silniku wystrzegajmy się niepotrzebnego wymuszania mocy. Tak radzą wszyscy znający się na rzeczy...
Stosowanie preparatów typu autostart na bazie eterowej powoduje sztucznie zwiększony przepływ paliwa przy zimnym oleju.
Wyobraź sobie właśnie jak ogromne musi być to uderzenie ;) , że pompa VP44 zdoła się samoczynnie odpowietrzyć. Odpali wręcz na powietrzu, bo samozapłon wymusisz eterem :!!: :!!: :!!:
Tobie wydaje się, że to delikatne odpalenie - na 100% nie myśli jednak w ten sposób Twój motorek.
Przy silnikach dieslowskich bardzo duże znaczenie odgrywa stan rozrusznika, akumulatora i oleju. Używajmy dobrych olejów, niezbyt rzadkich, bo te chociaż przeznaczone do większego zakresu temperatur, gorzej spełniają swoje zadanie. Sprawdźmy w instrukcji auta, jaka jest zalecana lepkość oleju. Dobry olej musi wytłumić drgania silnika.
Jak ustrzec się zatem przed niepotrzebnym zużyciem części mechanicznych pojazdu, gdy jesteśmy zmuszeni ruszyć autem po dłuższej przerwie i niskich, porannych temperaturach otoczenia? Specjaliści radzą, żeby podejść do całej sprawy spokojnie. Silnik i olej nagrzewają się szybko, ale przez początkowy okres lepiej zanadto nie obciążać jednostki napędowej. Ruszajmy powoli i łagodnie, nie otwierając szeroko przepustnicy. Na pedał gazu nacisnąć można mocniej, gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie przynajmniej siedemdziesiąt stopni.
Po całej nocy, podczas której samochód stał nieużytkowany i przy niskich temperaturach otoczenia, zaraz po uruchomieniu silnika świeży olej zgromadzony w misce olejowej nie dopływa do miejsc tarcia. Brak takiego dopływu trwać może nawet przez blisko pół minuty i smarowanie odbywa się przez ten czas tylko dzięki cienkiej warstewce oleju, która zawsze pozostaje na panewkach wałku rozrządu. Podobnie sprawa wygląda przy luzach pomiędzy tłokiem a cylindrem samochodu. Zanim olej ogrzeje się i zdoła wypełnić luzy, silnik narażony jest na utratę części mocy, spalanie większej ilości paliwa i szybsze zużycie mechanizmów.
Dlatego przy zimnym silniku nie ma sensu wymuszać większej mocy auta, gdyż zamierzonego efektu i tak nie osiągniemy, a możemy narazić samochód na niepotrzebne obciążenia.
Jak się ma do tego używanie wspomagacza w postaci autostartu ?
Widziałem na własne oczy silnik w którym korbowód "wyszedł bokiem"... ;)
Mój najmądrzejszy sąsiad w ten sposób odpalał swojego MB, robił to oczywiście bardzo delikatnie tak jak Ty.
Niestety teraz nie ma czego odpalać, przesiadł się na śmieszną starą corsinę, a MB sprzedał za grosze z uszkodzonym silnikiem.
Wszystkie powyższe posty mają za cel ustrzeżenie Ciebie i innych potencjalnych użytkowników samostartu przed ogromnymi wydatkami i zniszczeniami, których niewątpliwie dokonasz - nie jest to atak na Twoją osobę, ittmk...
Jeżeli tak to odbierasz nie mamy o czym rozmawiać...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2007 10:18:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ittmk napisał(a):
autostart NIE ZAWSZE rozwala silnik


O tym najlepiej porozmawiaj ze swoją VP44 ... .

ittmk napisał(a):
- albo ja umiem go używać


Nie ma takiej opcji. Samostart nadaje się (jeśli wogóle do czegoś się nadaje...) do starych PF125, 126, Ład i Wartburgów (ale tylko zanim zastosowano silniki VW).

ittmk napisał(a):
albo mam dobry preparat...


:foch: :cry2:

PS: Skuteczna diagnoza i usunięcie usterki (gratulacje !!!) to najlepszy dowód, że samostart nie jest do niczego potrzebny :D .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: