.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 21:52:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 21:33:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Tak jak pisał Rogal, można napisac program w dowolnej konfiguracji. Z tym że jak ciągnie od samego dołu - wysoki moment - to stosunkowo szybko się to kończy :D Wykres prawdę powie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 22:08:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
Moje AFB ciągnie od 1500 do 4500 rpm :D


też tak kiedyś myślałem.
;)
carl, zakop te kości na pustkowiu.
i zapomnij gdzie to zrobiłeś - tak bedzie lepiej dla Twojego AFB.
tuning - ok. ale dedykowany.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 22:36:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Głównym ograniczeniem ciągu powyżej 3000 obr.we wszystkich 2.5V6 jest turbina. Subiektywnie się wydaje że ciągnie do odcinki ale to nie jest to co powinien generować silnik o tej pojemności. Ten kto jeździł szybkim dieslem to będzie wiedział o co chodzi. I tak naprawdę żadne mody programowe tego nie zmienia, bez zmian osprzętu szczególnie w najsłabszych ewolucjach tego silnika gdzie jeszcze trzeba popracować na układem paliwowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 23:10:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carl, zakop te kości na pustkowiu.
i zapomnij gdzie to zrobiłeś - tak bedzie lepiej dla Twojego AFB.
tuning - ok. ale dedykowany.


Mesz, nie ma głupich - ja je zakopię - a Ty je odkopiesz i wrzucisz do swojego AFB :diabel: Nie ze mną takie numery...
To tylko chwilowe zauroczenie i nostalgia za utraconymi konikami ;)
Fajnie mieć auto z "delikatną nutką dekadencji" :D :):

Dedykowany już w toku, przyjacielu... :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 09:31:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Meszrum -> w końcu udalo mi się ściągnąć filmik i moim zdaniem w Twoim AFB świece żarowe to historia -> conajmniej w liczbie od 4 do 6 sztuk (99%). To co teraz masz wkręcone do głowic spełnia wyłącznie rolę "zaślepek".


jak napisałeś, tak też było...
5 sztuk w stanie permanentnego spoczynku.
wymieniłem na Beru i dziś, pomimo śmiertelnego przeziębienia, Wasz Ulubieniec odpalił AFB - wspaniałość... brak stefana rozruchowego, aksamitna praca od samego początku...



carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
carl, zakop te kości na pustkowiu.
i zapomnij gdzie to zrobiłeś - tak bedzie lepiej dla Twojego AFB.
tuning - ok. ale dedykowany.


Mesz, nie ma głupich - ja je zakopię - a Ty je odkopiesz i wrzucisz do swojego AFB :diabel: Nie ze mną takie numery...
To tylko chwilowe zauroczenie i nostalgia za utraconymi konikami ;)
Fajnie mieć auto z "delikatną nutką dekadencji" :D :):

Dedykowany już w toku, przyjacielu... :D


carl, niedługo będziesz mieć całą wersalkę kości... ;)
wiesz, że jestem miłośnikiem serii - wowo stjuninkoffał i już mu się popsuł czujnik... ;)
tjunink to zło. :diabelek:



:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 10:18:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):


carl, niedługo będziesz mieć całą wersalkę kości... ;)
wiesz, że jestem miłośnikiem serii - wowo stjuninkoffał i już mu się popsuł czujnik... ;)
tjunink to zło. :diabelek:



:517:


Nie będę ich trzymał w wersalce - zakopię, jak mi kazałeś - ale dokładnie zapamiętam miejsce :diabel:
Przygody wowo z czujnikiem to zbieg okoliczności - cieszę się jednak, że dzieli się z nami też minusami.
Tjunink to zło :diabel: masz rację, ale tuning made by Rogal, czy by Aligator - to tuning przez duże "T" i nikt chyba nie zaprzeczy...
Poza tym, serdeczny przyjacielu Meszrumie - jak wiesz - nie mogę żyć bez problemów :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2007 10:35:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Wasz Ulubieniec odpalił AFB - wspaniałość... brak stefana rozruchowego, aksamitna praca od samego początku...


:597: :przytul2: :banan: :580:

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 16:43:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Odgrzebuje temat, gdyż dziś coś dziwnego stało się mojemu AFB :):
Było dość ostre pałowanie. W pewnym momencie pojawiło się za mną kupe dymu koloru siwego. Dojechałem do chaty, około 2km. Postawiłem auto i obserwowałem. Dymił na wolnych i wysokich obrotach. Temparatura silnika 90, a oleju 110*C :D Wystrachny wyłączyłem i poszedłem do domu. Po około 30min sprawdziłem stan oleju - ok. Odpał, jazda i żadnego dymienia. Bardzo ostro nakręciłem około 20km i wszystko ok. Silnik pracuje jak dotąd.
W czym tkwi problem z takim jednokrotnym dymieniem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 17:31:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a jak stan płynu chłodzącego?
siwy śmierdzący?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 18:12:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wszystkie płyny w normie. Dym był siwy z odrobinką niebieskiego, ale nie taki zawiesisty jak przy zapchanej odmie. Codo zapachu powiem szczerze że nie wiem :/
Najciekawsze jest to że znikł tak szybko jak się pojawił...

+++
Teraz wpadłem jeszcze na coś!!! Miałem rezerwe i po zdjęciu pokrywy silnika w węzyku było kilka baniek powietrza. Po ponownym odpaleniu (zaraz było tankowanie) i jeździe auto nie dymiło. Bąbelków powietrza też nie było. Czy możliwe, że to powietrze w ON??


Ostatnio edytowano 16.kwi.2007 18:24:33 przez wowo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 18:22:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
W czym tkwi problem z takim jednokrotnym dymieniem??


Pewnie - olej .... Valvoline...
U mnie nieprawidłowa była temperatura 106*C, u Ciebie temperatura oleju 110*C pewnie jest OK :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 18:24:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carl -> zapewniam Cię że każdy olej by się spocił :peace: Baty dostał ostre a i temp. powietrza dziś wysoka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 18:37:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
+++
Teraz wpadłem jeszcze na coś!!! Miałem rezerwe i po zdjęciu pokrywy silnika w węzyku było kilka baniek powietrza. Po ponownym odpaleniu (zaraz było tankowanie) i jeździe auto nie dymiło. Bąbelków powietrza też nie było. Czy możliwe, że to powietrze w ON??


Hej :peace:
Całkiem możliwe, ale...
Nie ma się czym przejmować... :diabel:
...co tam parę bąbelków powietrza nie zaszkodzi ;)
...zacytuję Ci kogoś, kogo znasz:

wowo napisał(a):
Kurde nie przesadzajcie z tym VP44. Jeśli wraz za ropką dostanie kilka bąbelków powietrza :D to przecież się od razu nie wysra.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 19:25:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w upalne dni na bardzo gorącym silniku może puścić siwego. problem w tym, że raczej przy pauencium, a nie na wolnych...

musisz obserwować.

sprawdź dolot do turbo - czy jest suchy.
moim zdaniem turbina może zaczynać się pocić - dostaje w dupę na ostrym programie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 20:31:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
wowo napisał(a):
Teraz wpadłem jeszcze na coś!!! Miałem rezerwe i po zdjęciu pokrywy silnika w węzyku było kilka baniek powietrza. Po ponownym odpaleniu (zaraz było tankowanie) i jeździe auto nie dymiło. Bąbelków powietrza też nie było. Czy możliwe, że to powietrze w ON??


To wydaje mi się byś poczuł że się zapowietrza.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 00:22:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Spoko, własnie utopiłem smutki w kiku puchach Tyskiego :peace:
Przez kilka kolejnych dni bede obserwował.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 08:53:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jozef napisał(a):
To wydaje mi się byś poczuł że się zapowietrza.


Józefie -> moim zdaniem słabego zapowietrzenia można nie poczuć "pod nogą", a silnik będzie lekko dymił w całym zakresie obrotów. Rzadko ale zdarza się i tak. Pamiętaj, że ten silnik ma 6 cylindrów i prawie 200PSów, przez co kilka zdechłych koni nie jest odczuwalne tak samo, jak np. w 65-PSowej benzynce 1,4 :): :D .

Meszrum -> tym razem pozwolę sobie stanowczo zaprzeczyć, że tuning tak szybko dokonał spustoszenia w turbinie. Tak (teoretycznie) może się zdarzyć ale po przejechaniu 20 - 30 tyś.km i tylko w przypadku druciarskich programów (czego w tym konkretnym przypadku oczywiście nie podejrzewam). Nie wiem jak jest u Wowo ale najbardziej profesjonalne swapy softu są tak zrobione, że poprzez optymalizację parametrów silnik ma lżej a nie gorzej i niejednokrotnie poprawia się nawet czystość spalin. Dodatkowo MAPy bywają tak ułożone, że zanim temperatura pracy nie osiągnie odpowiednich wartości - skorzystanie z przyrostu mocy jest niemożliwe i czuwa nad tym zarówno soft silnika jak i (w przypadku automatów) - soft skrzyni biegów.
Zapewniam Cię, że ja też nie jestem fanem tuningu i podzielam Twoje opory ale bez przesady ... :): - świadomy użytkownik nie zaszkodzi zdłubanemu silnikowi, a profesjonalni tunerzy wiedzą jak zabezpieczyć auto przed użytkownikami "mniej uświadomionymi" :galy: :P .
Ponadto gdyby dymienie u Wowo było spowodowane nieszczelnością na wałku wirnika turbo, to moim zdaniem występowałoby zawsze (mniej lub bardziej ale jednak zawsze) ... .

Wowo -> nie wiem dokładnie jak to jest w starszych silnikach ale gdyby Twoje auto było z rocznika modelowego >02, to typowałbym "uruchomienie się" funkcji powodującej dopalanie spalin (cos w rodzaju przewietrzenia katalizatora tak zwanymi dawkami dopalającymi, co nie ma niczego wspólnego z funkcjami EGR). Ponieważ wywaliłeś kata już dawno :screwy: :cry2: :): :): miałbym obawy -> czy aktualnie dopalanie spalin nie odbywa się ... w tłumikach ... .
To oczywiście tylko moja teoryjka i być może ktoś bardziej doświadczony ode mnie łatwo ją zaneguje (lub rozwinie / wyjaśni ... ??).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 17.kwi.2007 09:13:40 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 09:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dokładnie tak samo tłumaczyłem sobie z tym zapowietrzaniem, jak i awarią turbulum. Dzisiaj z rana dla pewności sprawdziłem jeszcze raz wszystkie płyny i jest poziomy są oki.
Co do awarii po cipku, to myślę że to jeszcze stosunkowo za wcześnie. Użytkuję auto jak należy, wg ogólnie przyjętych zasad, no i w dupsko też za dużo nie dostaje :D choć w ostatnich dniach po przesiadce z plastika czuje się niedobór mocy, obrotów i zdaża się przecholowć.
Inną rzeczą którą zauważyłem po tej przygodzie są ponad normalne ilości sadzy w końcówce ostatniego tłumika :diabel: Na razie zostanę przy obserwacji....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 10:15:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,
oczywiście, że masz rację.
biorę pod uwagę fakt, iż AFB wowo'a ma prawie 300 000km... może to być zupełny zbieg okoliczności poparty warunkami [ciepło, nowy program, ostre pałowanie], że turbina, i bez nowego programu, zaczęłaby zdradzać oznaki starzenia się...
podkreślam raz jeszcze - jeżeli to turbina, to nie jest to winą programu - tylko niej samej [program jedynie mógł stanowić jeden z warunków].
mam jednak nadzieję, że to coś dziwnego, co więcej się nie powtórzy.


wowo,
jeżeli sadza nie jest przesadnie tłusta, to jest ok. czasem przy złym stanie turbiny można spotkać w wydechu coś tłustego i oleistego.
nie mniej jednak - dlaczego dopuściłeś do zapalenia się rezerwy? w ciepły dzień i przy pałowaniu?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 10:27:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Konsystencja sadzy taka jak zwykle, tylko jej ilośc jest duużo większa. Z rezerwą jakoś tak wyszło, ale już jest uzupełnione do jedynego słusznego poziomu :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: