Jozef napisał(a):
To wydaje mi się byś poczuł że się zapowietrza.
Józefie ![n ->](./images/smilies/013.gif)
moim zdaniem słabego zapowietrzenia można nie poczuć "pod nogą", a silnik będzie lekko dymił w całym zakresie obrotów. Rzadko ale zdarza się i tak. Pamiętaj, że ten silnik ma 6 cylindrów i prawie 200PSów, przez co kilka zdechłych koni nie jest odczuwalne tak samo, jak np. w 65-PSowej benzynce 1,4
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
.
Meszrum ![n ->](./images/smilies/013.gif)
tym razem pozwolę sobie stanowczo zaprzeczyć, że tuning tak szybko dokonał spustoszenia w turbinie. Tak (teoretycznie) może się zdarzyć ale po przejechaniu 20 - 30 tyś.km i tylko w przypadku druciarskich programów (
czego w tym konkretnym przypadku oczywiście nie podejrzewam). Nie wiem jak jest u Wowo ale najbardziej profesjonalne swapy softu są tak zrobione, że poprzez optymalizację parametrów silnik ma lżej a nie gorzej i niejednokrotnie poprawia się nawet czystość spalin. Dodatkowo MAPy bywają tak ułożone, że zanim temperatura pracy nie osiągnie odpowiednich wartości - skorzystanie z przyrostu mocy jest niemożliwe i czuwa nad tym zarówno soft silnika jak i (w przypadku automatów) - soft skrzyni biegów.
Zapewniam Cię, że
ja też nie jestem fanem tuningu i podzielam Twoje opory ale bez przesady ...
![n :):](./images/smilies/052.gif)
- świadomy użytkownik nie zaszkodzi zdłubanemu silnikowi, a profesjonalni tunerzy wiedzą jak zabezpieczyć auto przed użytkownikami "mniej uświadomionymi"
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
.
Ponadto gdyby dymienie u Wowo było spowodowane nieszczelnością na wałku wirnika turbo, to moim zdaniem występowałoby zawsze (mniej lub bardziej ale jednak zawsze) ... .
Wowo ![n ->](./images/smilies/013.gif)
nie wiem dokładnie jak to jest w starszych silnikach ale gdyby Twoje auto było z rocznika modelowego >02, to typowałbym "uruchomienie się" funkcji powodującej dopalanie spalin (cos w rodzaju przewietrzenia katalizatora tak zwanymi dawkami dopalającymi, co nie ma niczego wspólnego z funkcjami EGR). Ponieważ wywaliłeś kata już dawno
![n :):](./images/smilies/052.gif)
miałbym obawy
![n ->](./images/smilies/013.gif)
czy aktualnie dopalanie spalin nie odbywa się ... w tłumikach ... .
To oczywiście tylko moja teoryjka i być może ktoś bardziej doświadczony ode mnie łatwo ją zaneguje (lub rozwinie / wyjaśni ... ??).
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)