.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 06:04:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 '97 1.9TDI]Automat i problemik...
PostNapisane: 16.kwi.2007 10:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 08:43:04
Posty: 4
Lokalizacja: Route 66
Witam wszystkich,

posiadam w moim Audi A4 TDI AFN 110 PS 1997 r. automata 4 biegowego DMX. Niedawno wymieniłem olej w skrzyni begów (olej i filtr oryginalny zakupiony w serwisie audi i wymieniony przez mechanika pracującego w serwisie audi) ponieważ praca skrzyni wskazywała na jego zużycie. Po wymianie jest o niebo lepiej, szczególnie prz przełanczaniu P-R-D itd. Jest jednak jedna przypadłość, która nie daje mi spokoju. Jest to zmienna elastyczność zmiany biegów. Jak samochód jest rano zimny to zmienia biegi bardzo miękko. Po rozgrzaniu biegi zmieniają się bardziej pneumatycznie. Zmiana jest zdecydowana jednakże z jakby lekkim szarpnięciem. Co najciekawsze jadąc w trasie gdzie cały czas olej jest zagrzany raz zmienia miękko raz bardziej pneumatycznie.

Zastanawiam się rónież czy nie wynika to z powodu zabezpieczeń w samochodzie. Po zamontowaniu ich miałem już problemik. Od tego czasu nie moge przełanczać tych zabezpieczeń na włączonym zapłonie. W innym przypadku występują problemy z komunkacją skrzyni i silnika. Czy te zabezpieczenia mogą przkładać się na pracę skrzyni czego konswkwencją jest ta dziwna zmiana biegów??

Miałęm nadzieję, że wymiana oleju definytywnie zapobiegnie mojemu problemowi. Jednakże tak nie jest. Dlatego proszę o pomoc ekspertów a mianowicie toku postępowania. Czego mam się doszukiwać, problemu z tą elektryką, czy jednak jakiegoś niedomagania elektrozaworów czy sprzęgła.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc. :D

Sascha79


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2007 14:46:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Kolego najpierw sie przywitaj w odpowienim do tego miejscu, a potem oczekuj od nas pomocy.


Co do Twojego problemu to stawiam na to ze nalali za duzo oleju do skrzyni- od tego zacznij naprawe ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Automat
PostNapisane: 17.kwi.2007 08:16:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 08:43:04
Posty: 4
Lokalizacja: Route 66
Witaj kolego Atal-Star,

dzięki za wskazówkę. Przeprowadziłem w swojej skrzyni wymianę dynamiczną włącznie z wymianą filtra. Zalane zostało 5,5 ltr. oryginalnego ATFu z serwisu Audi. Myślę, że to nie jest przepełniony stan oleju. Czy macie jeszcze inny pomysł co może być przyczyną takiej pracy skrzyni?? Czy mam jednak szukać winy w oleju.

Serdecznie dziękuję za wszystkie porady.

Pozdrawiam

Sascha


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 10:36:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
ile przejechała? Jeśli olej był kiepski, to też świadczy o zużyciu czegoś.

problemy mogą być spowodowane między innymi:
1. błędami w odczycie parametrów z silnika. Podepnij komputer i odczytaj błędy ze sterownika skrzyni
2. zużą przekładnią (sprzęgłem) hydrokinetyczną. Jak olej jest gęstszy to ma lepsząsprawność
3. brakiem mocy silnika, zbyt niskim momentem obrotowym. Pierwsza zasada przy problemach z automatem, to kompleksowa diagnoza silnika, ew hamownia,
4. kiepskie elektrozawory sterujące. Może późne załączanie lock-upu jeśli to dotyczy zmian 3-4, 4-3
wykresy koniecznie od 1000-1200 obrotów

jeśli nie te kwestie, to remont jeśli będzie się pogłębiać.

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 14:19:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 08:43:04
Posty: 4
Lokalizacja: Route 66
Skrzynia ma przejechane 174 tyś- jest książka serwisowa.

1. Na Vagu żadne błędy nie wyskakują, może zabezpieczenia powodują zakłocenia między skrzynią a silnikiem.
2. Co do sprzęgła i gęstości oleju to nalałem oryginalny olej AUDI ATF, powienien być odpowiedni
3. Silnik idzie jak przecinak, mam dobry moment oborotowy.(nad hamownią pomyślę)
4. Co do elektrozaworów to nie mam o tym dużego pojęcia. Objaw ten występuje przy zmianie 2-3 i 3 na 4

Za wszelkie wskazówki dziękuję

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 20:55:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Mam podobnie jak ty jeżdze tak już 2 lat też myślałem że to olej wymieniłem i filter i nic dalej to samo . Zastanawiam się czy to nie jest czsami pompa olejowa bo jak są wysokie obroty to tak nie szarpie tylko na mniejszych ja
podjeżdzam . Może być też że tarczki są podpalone i równo nie biora. Jak byś coś wiecej wiedział to daj znać. Vag równiez u mnie nic nie wykzuje

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: