Witam wszystkich,
posiadam w moim Audi A4 TDI AFN 110 PS 1997 r. automata 4 biegowego DMX. Niedawno wymieniłem olej w skrzyni begów (olej i filtr oryginalny zakupiony w serwisie audi i wymieniony przez mechanika pracującego w serwisie audi) ponieważ praca skrzyni wskazywała na jego zużycie. Po wymianie jest o niebo lepiej, szczególnie prz przełanczaniu P-R-D itd. Jest jednak jedna przypadłość, która nie daje mi spokoju. Jest to zmienna elastyczność zmiany biegów. Jak samochód jest rano zimny to zmienia biegi bardzo miękko. Po rozgrzaniu biegi zmieniają się bardziej pneumatycznie. Zmiana jest zdecydowana jednakże z jakby lekkim szarpnięciem. Co najciekawsze jadąc w trasie gdzie cały czas olej jest zagrzany raz zmienia miękko raz bardziej pneumatycznie.
Zastanawiam się rónież czy nie wynika to z powodu zabezpieczeń w samochodzie. Po zamontowaniu ich miałem już problemik. Od tego czasu nie moge przełanczać tych zabezpieczeń na włączonym zapłonie. W innym przypadku występują problemy z komunkacją skrzyni i silnika. Czy te zabezpieczenia mogą przkładać się na pracę skrzyni czego konswkwencją jest ta dziwna zmiana biegów??
Miałęm nadzieję, że wymiana oleju definytywnie zapobiegnie mojemu problemowi. Jednakże tak nie jest. Dlatego proszę o pomoc ekspertów a mianowicie toku postępowania. Czego mam się doszukiwać, problemu z tą elektryką, czy jednak jakiegoś niedomagania elektrozaworów czy sprzęgła.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Sascha79