.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 21:14:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 12:40:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
z makaroniarskim programem, czy serią?? :diabel:


Dla mnie obojętne :diabel:
...na jednym i drugim nie zdążysz zapamiętać tylnej rejestracji, wowo ;)
Upgrade'ujesz na 250 PS :?: :diabel:
To zrób to przed spotem...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 13:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Meszrum napisał:
Cytuj:
kręcisz wyżej?

Myślę raczej nad dodaniem Nm i przesunięciem ich troszke do przodu. Zobaczymy czy da się coś zrobić, by nie stracić dość płaskiej charakterystyki.

Carlnova napisał:
Cytuj:
wowo napisał:

z makaroniarskim programem, czy serią??



Dla mnie obojętne
...na jednym i drugim nie zdążysz zapamiętać tylnej rejestracji, wowo
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2007 17:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.gru.2006 12:18:43
Posty: 236
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Audi A3 Sportback 1,9 TDI BXE
Hejka.
No i już mam dane odnośnie spalania mojej Pszczółki. W mieście to 9,1 a na trasie jeszcze nie miałem okazji badać. Może w 7 sie zmieszcze :) Jazda bez klimy.

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro AKN '99
- był
A3 Sportback 1,9 TDI BXE '07 - jest :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 20:37:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
:503:
wracajac do tematu panowie wrzucam log 008 statyczny, bardzo bede wdzieczny jezeli ktos wrzuci tez swoj to sobie porownam(Carlnowa :diabel: wielkie dzieki :peace: )

Obrazek


p.s. teraz dzieja mi sie poprostu cuda :(: dzis spalil mi w trasie ok 8,5 l/100km (choc fis pokazuje 10,4)przy deptaniu prawie caly czas w podloge (140-200km/h), ostatnio nie moglem zejsc ponizej 13-14l :galy: :galy: co sie dzieje, mam tez wrazenie ze czasem lepiej przyspiesza a czasem gorzej?????? :533:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 20:49:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Moje auto też dwukrotnie zgłupiało w nieodległym czasie, tzn. wzrosło bez żadnego uzasadnienia zużycie paliwa o około 1 - 1,5 litra. Niech się to nazywa zbiegiem okoliczności ale stało się tak bezpośrednio po zatankowaniu Ultimate. Coś wygrałem :): :galy: ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 21:12:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
xslawox - Twój problem z rozruchem na ciepłym silniku leży, moim zdaniem, w dawkach.
AFB carl'a dostaje ok. 25mg, a Twój AKN tylko ok. 21mg.
moim zdaniem, jak już wcześniej sugerowałem, tutaj leży problem.

powinieneś powrócić do serii - to, co masz zamiast map, to chaos.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 21:22:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zauważ, xslawox, że Twoje dawki w 008 są prawie identyczne z moimi na chipie tzn. ograniczenie momentu obrotowego - dawka identyczna 30,4 mg/skok, natomiast różnią się tylko w ograniczeniu dymienia na podstawie masy powietrza - u Ciebie 21,6 - 22 mg/skok, a u mnie wyższe 24,5 - 25,1 mg/skok.
Niech ktoś będzie tak dobry i wrzuci tutaj statyczny 008 na seryjnym programie - porównamy dawki, koledzy...


Piotruś napisał(a):
Moje auto też dwukrotnie zgłupiało w nieodległym czasie, tzn. wzrosło bez żadnego uzasadnienia zużycie paliwa o około 1 - 1,5 litra. Niech się to nazywa zbiegiem okoliczności ale stało się tak bezpośrednio po zatankowaniu Ultimate. Coś wygrałem :): :galy: ??


Wygrałeś uśmiech carlnovy i ewentualnie uścisk dłoni :diabel:
Skoro ultimate powoduje wzrost zużycia w Twoim przypadku, to na czym jeździsz na co dzień, Piotruś ?
Nasze niunie są widać zdradliwe nie tylko jeżeli chodzi o stan oleju...
Ja również nie potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego w moim przypadku po zmianie kości (a przez to i dawek) na seryjne nie maleje prawie wcale zużycie paliwka i dlaczego FIS oszukuje o dobre kilkanaście procent ?

meszrum napisał(a):
xslawox - Twój problem z rozruchem na ciepłym silniku leży, moim zdaniem, w dawkach.
AFB carl'a dostaje ok. 25mg, a Twój AKN tylko ok. 21mg.
moim zdaniem, jak już wcześniej sugerowałem, tutaj leży problem.

powinieneś powrócić do serii - to, co masz zamiast map, to chaos.


Teraz Ty jesteś taki szybki, meszrumie :diabel: :peace:
nie zdążyłem przed Tobą...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 21:50:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Wygrałeś uśmiech carlnovy i ewentualnie uścisk dłoni :diabel:


Widzisz Materialisto - ja na nic więcej nie liczyłem :): :diabel: .

carlnova napisał(a):
Skoro ultimate powoduje wzrost zużycia w Twoim przypadku, to na czym jeździsz na co dzień, Piotruś ?


Najchętniej na Aral-u i Supradiesel-u. W PL dochodzi jeszcze Verva (kolejność obojętna). Do Ultimate nie jestem uprzedzony ale fakty są takie, że zużycie paliwa zawsze mam podobne, a bezpośrednio po dwóch ostatnich tankowaniach BP - spalanie ewidentnie wzrosło (wcześniej zawsze było OK). Stąd też pytanie do xslawox-a czy przypadkiem u niego nie zaistniała podobna sytuacja (?).

carlnova napisał(a):
Nasze niunie są widać zdradliwe nie tylko jeżeli chodzi o stan oleju...


Jeśli chodzi o Ultimate to (hipotetycznie) podejrzewam, że być może (?) coś im się pomyliło ("przesypało"?) w pakiecie dodatków (??). Wszak do niedawna Ultimate traktowałem jako bezpieczne dla mojej niuni. Teraz mam wątpliwości ... .

carlnova napisał(a):
Ja również nie potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego w moim przypadku po zmianie kości (a przez to i dawek) na seryjne nie maleje prawie wcale zużycie paliwka i dlaczego FIS oszukuje o dobre kilkanaście procent ?


FISa możesz doregulować. Co do kości/softu nie wypowiem się. Nie jestem tunerem, a na zużycie paliwa wpływają nie tylko dawki... . Kontrolnie możesz też zatankować inne paliwo - ja naprawdę myślę, że pakiet dodatków nie zostaje obojętny na proces spalania w silniku ... .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 22:07:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
FISa możesz doregulować.


Jak, prezesie ? :D
Dostaniesz drugi uśmiech od carlnovy... :diabel:
Co do reszty:
Spróbuję pośmigać trochę na Vervie.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 22:41:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Piotruś napisał(a):
FISa możesz doregulować.


Jak, prezesie ? :D


A VAGiem go Mecenasie, VAGiem :diabel: :!: (zestaw wskaźników czyli słowo adresowe 17 -> adaptacja -> grupy nie pamiętam ale jak nie znajdziesz to szybciutko Ci odszukam)

carlnova napisał(a):
Dostaniesz drugi uśmiech od carlnovy... :diabel:


Wolałbym od Twojej Żony ale jeśli to niemożliwe :): :diabel: ... .

carlnova napisał(a):
Co do reszty:
Spróbuję pośmigać trochę na Vervie.


Nic nie stracisz przez tą próbę a zyskasz porównanie. Z BP coś się zje...ło (tak mi się wydaje) po zakończeniu sprzedaży "zmrożonego do -35C" ON (wcześniej -> rewelacja i mniej się pieniło). To wszystko mogą być oczywiście "gupoty" ale takie odnoszę wrażenie. Pewnie niedługo wróci do dawnej formy (? :galy: ).

Zauważyłem tylko zwiększone spalanie i żadnych różnic w dynamice. Teraz "kończę" kolejny zbiornik na Supradieslu i już widzę, że jest ok.
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 22:57:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

A VAGiem go Mecenasie, VAGiem :diabel: :!: (zestaw wskaźników czyli słowo adresowe 17 -> adaptacja -> grupy nie pamiętam ale jak nie znajdziesz to szybciutko Ci odszukam)


Znalazłem, dzięki ;)
Zestaw wskaźników - 17 -> Adaptacja - 10 -> kanał 003
Korekty zużycia - możliwa regulacja w zakresie od 85 - 115 %
Ustawię sobie 4,5 litra w jeździe miejskiej - będę się zdecydowanie lepiej czuł... :diabel:

Piotruś napisał(a):
carlnova napisał(a):
Dostaniesz drugi uśmiech od carlnovy... :diabel:


Wolałbym od Twojej Żony ale jeśli to niemożliwe :): :diabel: ... .



Ona ma zakaz uśmiechania się do obcych facetów, a więc pozostaje Ci uśmiech carlnovy (też śliczny) :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 23:04:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Ona ma zakaz uśmiechania się do obcych facetów, a więc pozostaje Ci uśmiech carlnovy (też śliczny) :diabel: :peace:


Ale ja nie jestem "obcy" tylko "cudzy" :diabel: :P .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2007 23:35:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
mesz napisał(a):
xslawox - Twój problem z rozruchem na ciepłym silniku leży, moim zdaniem, w dawkach.
AFB carl'a dostaje ok. 25mg, a Twój AKN tylko ok. 21mg.
moim zdaniem, jak już wcześniej sugerowałem, tutaj leży problem

no dobra ale co ze spalaniem w takim razie????przeciez dostaje mniej gnoju, a wciaga go jak chce??

piotrus napisał(a):
Najchętniej na Aral-u i Supradiesel-u. W PL dochodzi jeszcze Verva (kolejność obojętna). Do Ultimate nie jestem uprzedzony ale fakty są takie, że zużycie paliwa zawsze mam podobne, a bezpośrednio po dwóch ostatnich tankowaniach BP - spalanie ewidentnie wzrosło (wcześniej zawsze było OK). Stąd też pytanie do xslawox-a czy przypadkiem u niego nie zaistniała podobna sytuacja (?).


ja w tej chwili tankuje prawie za kazdym razem na innej stacji ale swojego czasu robilem tez tego typu "testy" ktore to przesunely szalke stanowczo na strone V-Power tu w uk i Ultimate w PL (najmniejsze spalanie+dynamika), teraz V-power nie odwiedzalem juz od "wiekow"(tylko z tego wzgledu ze mam daleko :peace: 7km :peace: a zaraz pod noskiem mam TOTAL'a, TEXACO i BP. Szczerze mowiac nie odczuwam teraz roznicy midzy nimi( :zly: moze zobojetnialem na skutek pozadnego, dosc czestego wk****nia sie na cyrki z moim autkiem :bylo:

meszrum napisał(a):
powinieneś powrócić do serii - to, co masz zamiast map, to chaos.

no zauwazylem (w duzej mierze dzieki wam)Umowilem sie juz na :diabel: remapping :diabel: i kolo na bank powiedzial ze nie bedzie robil tego na juz "rozgrzebanych" mapach tylko edytujac standardowe(seryjne)oczywiscie nie pochodzace z mojego AKN'a :zly: :diabel: (co z reszta uwazam za konkretne podejscie do sprawy).Moje pytanie:czy powinienem wrzucic moze najpierw serie i zorientowac sie czy moze warto dalej cos z tym robic, zlogowac i zobaczyc jakie beda tego "konsekwencje"??

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 08:52:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dla jasności:
dawki na jałowym masz za małe [stąd prawdopodobnie problem z rozruchem ciepłego];
dawki podczas jazdy masz zbyt duże [stąd duże spalanie].

xslawi,
najpierw powróć do serii - zaloguj, pojeździj parę dni i sprawdź spalanie, a potem kręć nawet do 200ps, jeżeli taka Twoja wola.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 10:38:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
mój AKN to seria, mogę przedstawić Wam moje 008stat. niestety dopiero w czwartek(19.04) późnym wieczorem, jeżeli to jeszcze istotne to proszę o sygnał :)

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 11:57:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
jarekle napisał(a):
mój AKN to seria, mogę przedstawić Wam moje 008stat. niestety dopiero w czwartek(19.04) późnym wieczorem, jeżeli to jeszcze istotne to proszę o sygnał :)


Jasne, że wrzucaj... ;)
Chociażby w celach porównawczych i edukacyjnych.
Czekamy zatem...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 16:28:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
jarekle napisał(a):
mogę przedstawić Wam moje 008stat. niestety dopiero w czwartek(19.04) późnym wieczorem, jeżeli to jeszcze istotne to proszę o sygnał

O masz, pytanie :503:
bede bardzo wdzieczny jak wrzucisz, chce wiedziec co tam jest grane zanim doprowadze to do porzadku (nie lubie niejasnych sytuacji)z gory dzieki

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2007 20:23:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dzisiaj jeszcze raz zalogowałem statyczny 008 po niezłym wycisku i ku mojemu zdumieniu dawki ukazały się wyższe niż ostatnio.
Dawka w ograniczeniu dymienia na podstawie masy powietrza - 26,7 - 27,0 mg/skok.

Obrazek

Czym to jest spowodowane ? Ktoś ma jakąś teorię ?
Dlaczego te dawki są "płynne" w podobnych warunkach ?
Rozumiem, że są większe dawki rozruchowe na zimnym silniku, ale oba 008stat były robione na norm temp. pracy, z tym, że w drugim przypadku była deczko wyższa...

PS. Dopasowywałem dzisiaj zużycie na FIS-ie i teraz to mi się podoba, jest prawie OK ;) , zatankowałem zbiornik do pełna i sprawdzimy teraz średnie spalanie...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 08:28:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
OK udało się wcześniej :): oto mój log z 008 statycznie:

Obrazek

tak patrząc na niego mam wrażenie że coś jest nie tak, w logu carlnowy wartości są dużo wyższe i przedewszystkim bardziej równe.... :galy:
sam nie wiem....jeśli się to przyda to fajnie

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 09:49:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
jarekle napisał(a):
tak patrząc na niego mam wrażenie że coś jest nie tak, w logu carlnowy wartości są dużo wyższe i przedewszystkim bardziej równe.... :galy:


U carlnovy są większe, bo carlnova ma chipa... ;)
Widać to także po ograniczeniu momentu obrotowego.
Zastanawia mnie tylko tak duże rozbieganie Twoich dawek, ale tutaj niech się wypowiedzą mądrzejsi...
Wniosek nasuwa sie jeden - xslawox ma na 100% chipa, ale mapy i dawki wtrysku rzeczywiście pozostawiają wiele do życzenia.
Powrót do serii - jak wskazał meszrum - to rozwiązanie problemów...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: