.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 09:09:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI AFN] Proszę o analizę logów.
PostNapisane: 10.kwi.2007 09:30:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.kwi.2007 11:18:15
Posty: 11
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Witam.
Oto moje pierwsze logowania.
Niepokoi mnie kąt wtrysku (000) w basic settings, za dni kilka będę wymieniał
pasek rozrządu, więc może da się to porawić.
Proszę Szanowne Forum o opinie (jeśli logi są do d..., to również proszę
o info co poprawić)

Pozdrawiam

Basić Settings
Obrazek

Statyczne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dynamiczne
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 09:52:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Wszystko w normie poza ciśnieniem doładowania, do wyczyszczenia suszarka albo trzeba zrobić porządek ze sterowaniem (przewody, zawory, itp.).

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 11:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.kwi.2007 11:18:15
Posty: 11
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
A co z tym kątem wtrysku ?
Z tego co wiem powinien być ok 48-51 a jest 0.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 11:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W tym silniku tak jest ze moze byc 0 lub 80 . Zobacz w blok 4 tam masz zaangazowanie w wysterowanie wyprzedzenia kata wtrysku pozycja 4 miesci sie w normie ale w pozycji 2 i 3 widac ze wyprzedzenie jest male. Zasada jest taka
blok 0 pozycja 2 czym blizej do gornej granicy czyl;i 80 tym silniczek lepiej odpala i praktycznie szybciej reaguje na dodawanie gazu

blok 4 pozycja 4 czym jest mniejsza tym moment wtrysku jest wczesniejszy i tym samym silnik lepiej odpala i reaguje na dodawanie gazu

Na pracujacym silniku kiedy napinasz sam pasek od pompy to slyszysz kiedy sterownik w pompie zaczyna pracowac i wyprzedzac wtrysk poniewaz slychac "buczenie takie" .

Kat wtrysku ustawiony praktycznie do gornej granicy wyprzedzenia w malym . stopniu angazuje sterownik pompy a tym samym na wolnych obrotach latem w korkach jest mniejsze prawdopodobienstwo ze taka pompa wyzionie ducha z przegrzania (slynne vp44 osadzone nad silnikiem) . To sa spostrzezenia osob ktore naprawiaja takie pompy.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 12:15:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.kwi.2007 11:18:15
Posty: 11
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Dzięki za odpowiedź.
Wydaje mi się jednak, że wartość kąta wtrysku jest jednak bliższa 0 niż 80 a to
dlatego, że zaraz po zakupie auto miało uszkodzone wszystkie cztery świece żarowe i przy zapalaniu rano (temperatury ok. +1, +5 stopni) musiałem używać rozrusznika przez ok 4-5 sek. Po wymianie świec auto w tych samych temperaturach zapala bez problemu.
Gdyby tak było, to ryzyko przegrzania pompy u mnie jest pewnie duże ?
No nic, przy zmianie paska zbadam sprawę.

I drugie pytanie: podczas przyspieszania zauważyłem, że czasem samochód przyspiesza dobrze w całym zakresie obrotów a czasem tylko w pewnych granicach np. 1800-2200, później przyspieszenie jest wyraźnie mniej odczuwalne i później od ok. 3300 wzwyż jest znowu dobrze.
Zjawisko występuje losowo: czasem tak jest, czasem nie i w róznych zaktresach obrotów.
VAG nie pokazuje żadnych błędów a w logach (011) widać, że ciśnienie wymagane różni się od otrzymywanego w niektórych zakresach obrotów.
Co może być przyczyną ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 12:21:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Sterowanie turbulum, zapieczone kierownice??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 12:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W Twoim silniku nie ma VP44 wiec nie trzeba sie martwic ale kat wtrysku ustaw tak zeby bylo blizej 80 .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 13:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.kwi.2007 11:18:15
Posty: 11
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
wowo napisał(a):
Sterowanie turbulum,


Popracujemy nad tym. Czy może być za to odpowiedzialny zawór N75 ?

Jack napisał(a):
W Twoim silniku nie ma VP44 wiec nie trzeba sie martwic ale kat wtrysku ustaw tak zeby bylo blizej 80 .


OK. W piątek "magiki" będą zmieniać pasek, więc kąt też poprawią.
Z resztą "osprzętu" w oparciu o logi mówicie, że jest w normie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2007 13:45:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
bastech napisał(a):
wowo napisał(a):
Sterowanie turbulum,


Popracujemy nad tym. Czy może być za to odpowiedzialny zawór N75 ?



tak ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2007 14:53:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.kwi.2007 11:18:15
Posty: 11
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Witam po dłuższej nieobecności.
Zgodnie z Waszymi sugestiami posprawdzałem wszystko
wokół turbiny tzn:
- przewody ciśnieniowe (znalazłem jedno przetarcie, wymieniłem)
- zawór N75, zdemontowany, rezystancja wynosi 18 ohm, po podłączeniu
zasilania słychać jego pracę, profilaktycznie "wpsiknąłem" do środka
WD40 i po chwili usunąłem jego resztki sprężonym powietrzem
i zamontowałem z powrotem.
- przez kilka dni po kilkanaście minut znęcałem się nad kierownicami (klucz 14 bardzo dobrze się nadaje :-)
- oczyściłem przepływomierz (na siatkach było co nieco brudu)
- ustawiłem kąt wtrysku

Po tych "operacjach" zauważyłem, że logi, ( które załączam poniżej) są powtarzalne i auto lepiej się zbiera z dołu i dużo lepiej zapala.
Niestety w przedziale obrotów 2500-3000 nadal jest małe niedoładowanie, więc pewnie bez czyszczenia kierownic się nie obędzie.

Dziękuję wszystkim za rady, jest dużo lepiej niż na początku.

Logi:

http://bastech.info/audi/dynamiczne-2/000-bs.png

http://bastech.info/audi/dynamiczne-2/003.png

http://bastech.info/audi/dynamiczne-2/008.png

http://bastech.info/audi/dynamiczne-2/010.png

http://bastech.info/audi/dynamiczne-2/011.png

http://bastech.info/audi/dynamiczne-2/013.png


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: