Mat napisał(a):
Witam,
Wiem, że pytanie lamerskie ale to moje pierwsze auto z ABSem i chciałem zapytać czy tak to powinno działać. Jak hamuje to na początku jest normalnie ale jak prędkość już jest niewielka i nacisnę mocniej to nagle czuję delikatne uderzenie w pedał hamulca i słychać brzdęk tak jakby się rozciągniętą sprężynę puściło.
Coś i tak jest nie tak z ABSem bo po załączeniu silnika kontrolka się nie wyłącza. Jak już jadę i nacisnę 2 razy przycisk to kontrolka gaśnie i wtedy występują objawy jak wyżej. Potem już kontrolka się nie zapala, nawet po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu. W przyszłym tygodniu będę miał na parę godzin udostępniony podnośnik to posprawdzam wszystkie czujniki ale narazie chciałem sie dowiedzieć jak to ma właściwie działać.
pozdr
W twoim modelu ( a mamy takie same Niunie) ABS powinien działać od startu silnika (tzn żółta kontrolka powinna zgasnąć w 3 sekundy po uruchomieniu silnika). Nie wiem dlaczego ty musisz ręcznie właczać ABS , ale z tym udaj się do serwisu.
Zasada działania ABSu jest następująca:
ABS działa (żółta lampka WYŁACZONA) skoro tylko raz samochód przekroczy 7 km/h. Warunkiem działania systemu ABS jest również sprawny akumulator - ABS odłacza się jeśli napięcie w instalacji spadnie poniżej 10,5 V (sam układ ABS pobiera b. duży prąd).
ABS włacza się jeśli wyczuje różnicę w prędkości obrotowej kół jednej osi w chwili naciśnięcia pedału hamulca.
W tym momencie pedał hamulca wibruje a twoja stroa wyczuwa nieprzyjemne wibracje a do uszu dochodzi niemiły zgrzyt jakby ktoś rozciągniętą sprezyną jechał po balustradzie
Jeśłi lampka ABS`u nie zapala się po 3 minutach jazdy (tyle układ ma na sprawdzenie wszystkich mniej istotnych parametrów układu) to znaczy że urządzenia działa dobrze , a problem wystepuje w chwili uruchamiania pojazu, a ABS coś w tym momencie wyłapuje i się odłacza. W/g mnie powinieneś sprawdzić ładowanie akumulatora jego stan, oraz pomierzyć napięcia tuż po uruchomieniu silnika.
Jajek - do tego autka nie podepniesz VAG`a