.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 09:01:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1Z 1993] Wymiana pompy wtryskowej
PostNapisane: 25.kwi.2007 09:42:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Witam,
Od dwóch lat mam problem z pompą wtryskową, a właściwie z nastawnikiem (błąd 541 - potencjometr G99). Dotychczas, co mniej więciej pół roku czyściłem pompę i na jakiś czas problem znikał. Ostatnio problem się mocno nasilił. Mam okazję kupić identyczną pompę (czytaj o identycznych oznaczeniach). Niestety przeprowadziłem się do UK i tu za byle pierdołę u mechanika płaci się dość słono - więc mam pytanie - czy bez odpowiedznich narzędzi będę w stanie sam wymienić pompę. Byłbym wdzięczny za instrukcje jak to wykonać (najlepiej krok pop kroku). Z góry dziękuję.

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 10:45:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Witaj, potrzebujesz:

płaskie i nasadkowe 13 (demontaż pompy)
płaskie 17 (do odkręcania przewodów paliwowych z pompy/wtryskiwaczy)
śrubokręt baryłką giazdka (do zdjęcia obudowy rozrzadu)
VAG-COMa do ustawienia kąta i skorygowania dawki ew. zaznacz idealnie jak była ustawiona stara pompa w stojanie i tak samo przykręć nową (potem do idealnego ustawienia parametrów będziesz niestaty potrzebował VAGa)

Hmmm to chyba wszystko ;)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 11:19:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Wilekie dzięki za odpowiedź.

Klucze mam ;). Nie wiem tylko czy muszę w jakiś sposób zabezpieczyć rozrząd (coby się niechcący nie przestawił).

Z podpięciem ECU jest mały problem - interfejs (kabel) którym łączyłem się poprzednio do ECU został w PL. Tu mam drugi egzemplarz wykonany wg wzoru z pierwszego, ale nie chce zagadać :(. Nie wiem co jest problemem - tu także prośba o pomoc). Poprzedni kabel używałem z innym laptopem (działało mi z DeltaSacn 1Z i Vagiem). Obecny laptop ma podobne parametry do poprzedniego (PIII 650MHz, XP prof), ale ni cholery nie mogę go skomunikować.

Objawy są takie - włączam kompa i wrzucam komunikację przez DeltaScan - miga kontrolka Check Engine, ale nie może się połączyć. Zaznaczam, że wyłączyłem Bufory FIFO w UART (bez tego przy komunikacji kontrolka nie migała). Nie wiem czo może być powodem takiego zachowania - zkładam kilka opcji: uszkodzone elementy elektroniczne (trasoptory), niedokładny montaż (zimne luty), problem z softem na laptopie.

Proszę o poradę, bo jak widzę bez ingerencji VAGowej nie uda mi się wymienić pompy.

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 11:21:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Oj z interfejsem Ci nie pomogę, mam RossTecha on działa zawsze ;) . Oczywiście rozrzad sobie zabezpiecz a jak nie bedziesz pewny to po montażu przekreć cykl silnikiem "z ręki" i sprawdz czy sie wszystko zgadza.

Pozdrawiam

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2007 13:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Rogal napisał(a):
Oczywiście rozrzad sobie zabezpiecz


A możesz podać "amatorski" sposób zabezpieczenia? Widziałem u mechaniorów zespawane stelarze, które mocuje się do kółek - ja oczywiście nie mam takich wynalazków :(

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 13:25:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Witam ponownie. Udalo mi się uruchomić interfejs (jak na razie działa tylko z DeltaScan1Z). Poniżej kody błedów zarejestrowane w ECU:
Kod:
[info]
czwartek, 26-04-2007, 06:33:10
 
 
 
8A0907401B   1,9l R4 EDC  A23     D09
00000
00000

[faults]
3
 00550   ----- - sterowanie poczatkiem wtrysku; sterowanie, usterka

                 sporadyczna;

 00513   ----- - czujnik prêdkoœci obrotowej silnika (G28); otwarte

                 wejœcie, usterka sporadyczna;

 00541   ----- - czujnik (G99); nieprawid³owy sygna³, usterka

                 sporadyczna;


00513 - to pojawiło się po tym jak pewnej osobie zdarzyło się wrzucić 3 zamiast 5 przy ponad 130km/h
Pozostałe - cóż pompa.

Dziś mam nadzieję, że uda mi się zdobyć pompę (z rozbitka).

Po podłączeniu zrobiłem też zapis wartości bloku 0 - poniżej legenda z Dokumentacji DeltaScan i wartości w tabelce:
Cytuj:
Blok parametrów: 0
parametr opis zakres warto ci
p1 obroty silnika 39..42
p2 pocz tek wtrysku 50..65
p3 pozycja u gazu 0
p4 dawka wtrysku 15..30
p5 ci nienie adowania podawane w 1000 mbar
p6 ci nienie atmosferyczne podawane w 1000 mbar
p7 temperatura odzenia
p8 temp. powietrza wlotowego
p9 temperatura paliwa
p10 wersja oprogramowania
lub
EGR
55..80 - D05
80..99 - D06
125..160


A oto zarejestrowane wartości:

p1 p2 p3 p4 p5 p6 p7 p8 p9 p10
40 69 0 32 116 120 161 69 98 174
41 72 0 29 116 120 161 69 98 176
40 67 0 32 117 120 160 69 98 177
41 69 0 30 116 120 160 69 98 176
40 69 0 31 116 120 160 69 98 176
40 70 0 32 116 120 160 69 98 175
41 71 0 31 116 120 159 69 98 174
41 71 0 30 116 120 159 68 99 175
41 71 0 31 117 120 159 69 99 177
40 68 0 31 116 120 159 69 99 173
41 70 0 31 116 120 158 69 99 176
40 70 0 32 116 120 158 69 99 176
40 70 0 31 117 120 158 69 99 173
41 70 0 30 116 120 157 69 99 173
40 67 0 31 116 120 157 69 99 173
41 71 0 31 116 120 157 69 99 173
41 70 0 30 117 120 157 69 99 176
40 72 0 33 116 120 157 69 99 177
41 70 0 31 117 120 156 68 99 175
40 71 0 30 117 120 156 69 99 176
40 69 0 32 116 120 156 68 99 173
41 68 0 31 117 120 156 69 100 175
41 67 0 31 117 120 155 69 100 175
40 67 0 32 116 120 155 68 100 173
41 71 0 29 117 120 155 69 100 175
40 70 0 31 116 120 154 69 100 174
41 72 0 30 116 120 154 68 100 174
41 70 0 31 116 120 154 69 100 173
41 70 0 30 116 120 154 69 100 173
41 69 0 30 117 120 154 69 100 174
41 71 0 31 116 120 153 69 100 174
41 70 0 29 117 120 153 68 100 175
41 70 0 31 116 120 153 69 100 175
40 69 0 32 116 120 152 69 100 175
40 68 0 32 117 120 152 69 100 174
41 67 0 31 116 120 152 68 101 173
41 68 0 30 116 120 152 69 101 174
40 68 0 31 117 120 152 69 101 175
41 70 0 31 116 120 151 69 101 175
40 70 0 31 116 120 151 69 101 174
41 69 0 29 116 120 151 69 101 176
41 71 0 31 116 120 150 69 101 174
41 68 0 29 117 120 150 69 101 173
41 69 0 30 116 120 150 68 101 173
41 66 0 31 116 120 150 69 101 172
40 70 0 32 117 120 150 69 101 174

Prosiłbym o analizę i poradę.

Z góry dziękuję.

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: