.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 08:48:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100Q C3 2.2T] DUŻE Spalanie
PostNapisane: 19.kwi.2007 07:06:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 14:08:06
Posty: 18
Lokalizacja: kraków
Witam, mam problem z mym audikiem - 100 quattro 2 turbo, poj. 2226 rok prod 1989.
Problem w tym że bardzo kopci - wydaje mi się że nie spala całkowicie benzyny (gazu nie ma ). Wymieniłem wtryski, świece, kable (wtryski lały), poza tym ma dużo większe spalanie - nigdy tyle nie palił jak teraz. Na wolnych obrotach coś tam kopci ale gdy ruszam lub trzymam go na ok 2200 obrotach ( jadąc ) to kopci tak że można by to porównać z kopceniem autobusu ikarus.
Co może być tego przyczyną???

Dziękuję z góry za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 07:35:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kopci na czarno, czy na siwo-niebiesko. Wzroslo mocno spalanie benzyny? sa problemy z odpalaniem?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 08:50:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 14:08:06
Posty: 18
Lokalizacja: kraków
Lukasik napisał(a):
kopci na czarno, czy na siwo-niebiesko. Wzroslo mocno spalanie benzyny? sa problemy z odpalaniem?


kopci na czarno, dam przykład - wcześniej z Krakowa do Tarnowa obróciłem za 70-80 zł, dwa tygodnie temu jak taką rundkę zrobiłem kosztowało mnie to 170zł, oleju nie bierze bo sprawdzałem na bagnecie, z odpaleniem na zimno nie ma problemu ale....właśnie, gdy silnik jest ciepły i jade na którymś biegu i w pewnym momencie puszczę na luz to albo mi zgaśnie i dopiero po około 10 min odpale albo..silnik tak jakby walczył tzn. obroty spadną do 200 i zaraz podciągają się ale czuję że wtedy też nie jest dobrze bo lekko silnikiem szarpie.
Silniczek krokowy jest nowy, kable, świece, wtryski też są nowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 09:39:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Potrafisz wybłyskać kody błędów? Sprawdził byś tym np czujnik temperatury silnika.

Sprawdzałeś skład mieszanki na analizatorze spalin?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 10:16:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 14:08:06
Posty: 18
Lokalizacja: kraków
kefir200 napisał(a):
Potrafisz wybłyskać kody błędów? Sprawdził byś tym np czujnik temperatury silnika.

Sprawdzałeś skład mieszanki na analizatorze spalin?


nie umiem wybłyskać błędów ale czujnik temperatury mam dobry bo około 2 miesięcy temu wymieniałem na nowy. Jeśli chodzi o mieszanke paliwowo-powietrzną to wg tych objawów co napisałem jest zła a ja chciałbym się dowiedzieć co jest tego przyczyna skoro układ paliwowy i elektryczny jest prawie wszystko wymienione, nawet pompa paliwa była wymieniana 6 miesięcy temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 10:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Czy sprawdzałeś stan sondy lambda? Podłącz miernik elektroniczny, najlepiej analogowy i obserwój wskazania. Na stałych obrotach wskazówka powinna pulsować. W sumie bez miernika słychać to po pracy elektrozaworu - zielonego przy przepływomierzu. Sonda lambda i ECU sterują ciśnieniem paliwa własnie tym zaworkiem. jeżeli brzęczy stale, to albo sonda jest do bani, albo silnik wtrysk jest mocno przeregulowany. Jeżeli bzyczy z przerwami, to sonda lambda napewno pracuje. Inna spraw, że może pracować w nieodpowiednim zakresie...ale to inna historia. Sprawdź to na stabilnych wolnych obrotach i np przy 1500 lub 2000 obr/min - przytrzymaj z 30-60sekund. Jeżeli zaworek nie będzie bzyczał z przerwami, to z sonda sa kłopoty.

Jedź na regulację na analizator spalin. Ustaw normę wg książki. Jak dobrze pamiętam, to CO max 1,2. O tego musisz zacząć.

Sprawdzałeś spoczynkowe ustawienie klapy spiętrzającej rozdzielacza paliwa? Potrzeba do tego zdjąć osłonę gumową nad klapą. Wysokośc ustawienia klapy , to 1,9-3mm od krawędzi leja. Zajrzysz, to będziesz wiedział o co chodzi.

Co do czujnika temperatury silnika, to jeżeli wstawiłeś zamiennik jakiegoś np. EPSa, to może być niesprawny albo źle skalibrowany od nowości. Musisz ogarnąć kody błyskowe. Przyda Ci się to na przyszłość.

Zajrzyj na stronę www.sjmauto.com Wejdź w zakładkę Diagnostic i tam w Trouble-schooting Tips. Znajdziesz tam diagnostyke kodami błyskowymi swojego MC2 z MAC14. NIe podam bezpośredniego linka, bo niestety ta stronka dzisiaj mi nie bangla.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 13:33:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 14:08:06
Posty: 18
Lokalizacja: kraków
a tak na marginesie.... miałbyś tak na zapas..... do sprzedania lub ktoś z twych znajomych góre rozdzielacza paliwa bo właśnie wróciłem od mecherca i jego zdaniem klapy w rozdzielaczu są wytarte i trzaby góre rozdzielacza wymienić. Wtedy ponoć przestanie mi kopcić i spalanie benzyny ustabilizuje się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2007 19:15:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
powiem od razu i szczerze ze nie wierze w ta diagnoze.
Uwazam tez ze powinienes opanowac zblyskanie oraz sprawdzic cisnienie na cylindrach.
To bedzie podstawa do dalszego dochodzenia

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2007 00:26:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Buba dobrze prawi... Dodam tylko to, żebyś raczej zmienił mechanika. Nie mówi Ci całej prawdy. Moim zdaniem klapy w mechaniku są wytarte i trzeba by mechanika wymienić. Wtedy przestanie lać wodę i będziesz miał oszczędności.

Po raz któryś...dizgnostyka kodami...to się robi zanim wymienia się wszystko jak leci, później analizator. A ze sprężaniem w cylindrach to też racja. Można się czasami całkiem nieźle zdziwić. Paliwo może się przeca nie dopalać przez kiepskie sprężanie mieszanki. Co ciekawe, gdy silnik ma przedmuchy na zaworach, to częśto poziom doładowania w turbo-silnikach jest ok, ale silnik nadal nie jedzie nawet po wzbogaceniu mieszanki. Przejechałem się kiedyś na tym...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 06:49:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
kefir200 napisał(a):
Buba dobrze prawi... Dodam tylko to, żebyś raczej zmienił mechanika. Nie mówi Ci całej prawdy.

Gdybyś nie narobił boruty na innym forum to miałbys pod nosem conajmniej dwóch typów, którzy z zamkniętymi oczami śmigaja przy tych silnikach... :056:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 23:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
rozumiem że czujnik temperatury nowy oryginalny z ASO ;)

p.s proponuje mechnika który wogóle wie co to 2.2T i przynajmniej tym jeździł jeśli nie to idź do następnego - 2.2T 10v to silnik specjalnej troski puki się niewymieni w nim wszystkiego :):

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: