.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 12:01:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AKN] Złe dawki paliwa, czy to pompa wtryskowa ?
PostNapisane: 27.kwi.2007 19:15:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Dzisiaj zacząłem moją przygodę z VAGiem. Pierwsze 2 godziny zabawy, jestem pod wrażeniem, super sprawa ! Ale byłem głupi że tego wczesniej nie kupiłem! Polecam wszystkim !! Ale do rzeczy...

Mój mechanik twierdzi że mam coś nie tak z pompą wtryskową. Daje złe dawki paliwa. To jest też przyczyną że są wycieki przy wtryskach.

Objawy są następujące:
1. Delikatnie nierówna praca silnika, szczególnie przy wolnych obrotach oraz gwałtownego przyśpieszania (900 do 2000 obrotów)
2. W ciągu 3 miesięcy już dwa razy zmieniałem wężyki przelewowe, zaczynają cieknąć po jakimś czasie

Przedstawiam poniżej wyniki wartości mierzonych. Proszę o ocene i komentarz. (podejrzana według mnie jest kolumna szara i niebieska)

Obrazek

Moje pytania:

1. Raczej napewno jest coś nie tak z dawkami. Jak je poprawić/naprawić ? Czy to jest wina pompy ?
2. Czy takie dawki mogą być przyczyną cieknących przewodów przelewowych po jakiś czasie ?
3. Czy nierówna praca silnika może być spowodowana tymi złymi dawkami ?
4. Proszę o wytłumaczenie do których cylindrów odnosi się która kolumna z logu, który cylinder jest bazowy numer 2 ?
5. Miałem też takie błedy. Czy to ma jakiś związek ?
VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 4B0 907 401 AC
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G200SG D63
Software Coding: 01512
Work Shop Code: WSC 00001
2 Faults Found:
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-10 - No Communications - Intermittent
00546 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent


Z góry bardzo dziękuje za uwagi i pomocne komentarze !

Pozdrawiam
/Rafał

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Ostatnio edytowano 27.kwi.2007 20:25:00 przez maxrafal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 19:28:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wtryski 4,5,6 sa do regeneracji ale pompa faktycznie nadaje sie tez do regenerowania poniewaz przy takich rozjechanych korakcjach nie moze byc to wina samych wtryskiwaczy . Dodatkowo skoro kolysze obrotami na jalowym biegu to oznaka ze sterownik nie wyrabia poniewaz pompa nie moze podac odpowiedniej dawki na poszczegolne wtryskiwacze z powodu wyrobionej czesci wysokocisnieniowej. Ten silnik ma spokojnie 450.000 ale po regeneracji pompy i wtryskiwaczy bedzie wszystko grac.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 19:59:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Jack napisał(a):
Wtryski 4,5,6 sa do regeneracji ale pompa faktycznie nadaje sie tez do regenerowania poniewaz przy takich rozjechanych korakcjach nie moze byc to wina samych wtryskiwaczy . Dodatkowo skoro kolysze obrotami na jalowym biegu to oznaka ze sterownik nie wyrabia poniewaz pompa nie moze podac odpowiedniej dawki na poszczegolne wtryskiwacze z powodu wyrobionej czesci wysokocisnieniowej. Ten silnik ma spokojnie 450.000 ale po regeneracji pompy i wtryskiwaczy bedzie wszystko grac.


Wszystkie wtryski były wymienione 2 miesiące temu. Sterujący był padnięty wtedy.
Co do przebiegu to jestem raczej pewien wartości 182000 km. Mam wydruki z bazy serisowej VW\Audi, nie sądze aby oni coś zakombinowali :(
Obroty sa stałe (nie kołysze) tylko są delikatne szarpnięcia podczas przyśpieszania.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 20:25:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tu jest coś bardzo dziwnego...
015 na jałowym żądanie kierowcy samoistnie skacze. nie powinno - stąd nierównomierna praca.

nie sądzę by 182k było wartością prawdziwą.
nie bierz tego do siebie - auto ma być dobre; przebieg to sprawa trzeciorzędna.

te wtryskiwacze są zużyte - nie są nowe.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 20:36:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
tu jest coś bardzo dziwnego...
015 na jałowym żądanie kierowcy samoistnie skacze. nie powinno - stąd nierównomierna praca.

nie sądzę by 182k było wartością prawdziwą.
nie bierz tego do siebie - auto ma być dobre; przebieg to sprawa trzeciorzędna.

te wtryskiwacze są zużyte - nie są nowe.


Dodawałem gazu stąd te wahania obrotów :) (ucze sie jeszcze sorki)
Wtryski były wymienione bo po wymianie silnik znacznie lepiej zaczął chodzic ale nadal jest jednal coś nie tak. Stąd kolejne podejrzenia w kierunku pompy wtryskowej.
Pytam się o pompę bo nie wiem czy bawić się w jej wymontowanie i do serwisu BOSCH (http://pks.olawa.pl/stacja_obslugi/bosh_service.php) czy szukac przyczyny gdzies indziej. Wiadomo mechanik też się może mylić niestety :(

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Ostatnio edytowano 27.kwi.2007 20:40:40 przez maxrafal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 20:39:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Te logi to jakieś "schoene Scheisse" :/ ... .
Ja bym sprawdził kompresję, zawory, hydraulikę/wałki. Tam coś miesza i to nieźle. Kto wie, czy nie będzie konieczne odjęcie głowic i pomiar pod kątem krzywych korbowodów (tylko gdybam !!!).
Bardzo, ale to naprawdę bardzo chciałbym usłyszeć pracę tego silnika ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 20:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy jesteś na 100% przekonany, że wtryskiwacze były nowe?
czy były sprawdzane na stole?

takie zupełnie nienormalne korekcje mogą oznaczać również problemy z kompresją. oczywiście, nie można wykluczyć też samej pompy...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 20:51:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
czy jesteś na 100% przekonany, że wtryskiwacze były nowe?
czy były sprawdzane na stole?

takie zupełnie nienormalne korekcje mogą oznaczać również problemy z kompresją. oczywiście, nie można wykluczyć też samej pompy...


Wtryskiwacze są nowe. Co jeszcze mogę dodać to to, że silnik chodzi głośniej słychać taki typowy głośniejszy "klekot". Gdzieś czytałem, że to też może być wina pompy ...

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 21:04:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
maxrafal napisał(a):
... Co jeszcze mogę dodać to to, że silnik chodzi głośniej słychać taki typowy głośniejszy "klekot". Gdzieś czytałem, że to też może być wina pompy ...

albo "rozklekotanej" klawiatury :/ te silniki jeśli są w pełni sprawne chodzą "aksamitnie" (słowa chyba carlnowy), sprawdź hydraulikę głowicy :!:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 21:15:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
SebMis napisał(a):
maxrafal napisał(a):
... Co jeszcze mogę dodać to to, że silnik chodzi głośniej słychać taki typowy głośniejszy "klekot". Gdzieś czytałem, że to też może być wina pompy ...

albo "rozklekotanej" klawiatury :/ te silniki jeśli są w pełni sprawne chodzą "aksamitnie" (słowa chyba carlnowy), sprawdź hydraulikę głowicy :!:


Wałki były sprawdzane przy wymianie wtrysków, sa w niezłym stanie.
Ja bym to raczej określił jako "delikatne mruczenie" :)

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 21:18:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxrafal napisał(a):
Co jeszcze mogę dodać to to, że silnik chodzi głośniej słychać taki typowy głośniejszy "klekot".


Prawdopodobnie conajmniej jedna dźwignia zaworowa leży na dnie głowicy (ciekawe tylko czy wypadała z powodu zużycia, czy np. z powodu urwanej główki hydropopychacza). Dalsza jazda - bez sprawdzenia powyższego - grozi kompletną masakrą np. głowicy, a w skrajnym przypadku nawet "pokazaniem kopyta" przez silnik.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 19:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Hej

W końcu znalazłem czas zająć sie samochodem, po naprawie wszyskie problemy zniknęły :) :P
Co się okazało:
1. Jeden wtrysk był jednak walnięty. Ten który obcinał dawki do -4 mg. (logi po naprawie poniżej)
2. Pompa wtryskowa wymagała drobnej kalibracji oraz co wykazał "stół", tłokorozdzielcz był delikatnie uszkodzony (przytarty). Zdjęcie zamieszam poniżej. Diagnoza trwała 5h na stole w serwisie Bosch'a (www.wachowiak.pl)

Po tej naprawie zupełnie inny samochód. Głośniejsze stukanie o którym pisałem ustało (myślę że to zawory stukały na tym cylindrze nr 4). Moc samochodu wzrosła, od 1500 obrótów idzie jak dawniej. Wszelkiego rodzaju wibracje, szarpania ustały. Jestem bardzo zadowolony ! Ufff...

Obrazek

Obrazek


Co do tych korekcji. Wiem że nie są idealne ale myślę że akceptowalne i stosuknowo dobre. Zrobiłem porównanie z dieslami znajomych i co się okazało:
- Octavia 1.9 TDI - przebieg 90 tyś km miała korekcje mniejwiecej -2, -1,5 , +1
- Audi A6 163KM 2003 - przebieg 130 tyś km miał korekcje mniejwiecej -2, -1, -0,5, -2, -1

Z tego co czytałem i słyszałem to gorsze są korekcje na + niz na -.
Czy to prawda ? Co tak naprawdę oznacza istnienie tej korekcji czy to na + czy na - oprócz zużycia wtryskiwaczy?


Dziekuje za wcześniejsze sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam

maxrafal

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Ostatnio edytowano 17.maja.2007 20:27:29 przez maxrafal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 20:23:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxrafal napisał(a):
Audi A6 AFB 2003 - przebieg 130 tyś km miał korekcje mniejwiecej -2, -1, -0,5, -2, -1



Kolego maxrafal ;)

AFB "on board" A6 było produkowane od 04. 1997 do 05. 2000 r.
Więc jeśli auto było z 2003 to jest to np. 163 konny BFC lub BCZ.
Tak delikatnie jako sprostowanie... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 20:54:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
maxrafal napisał(a):
Audi A6 AFB 2003 - przebieg 130 tyś km miał korekcje mniejwiecej -2, -1, -0,5, -2, -1



Kolego maxrafal ;)

AFB "on board" A6 było produkowane od 04. 1997 do 05. 2000 r.
Więc jeśli auto było z 2003 to jest to np. 163 konny BFC lub BCZ.
Tak delikatnie jako sprostowanie... ;)


takie dawki są właściwe dla przebiegów rzędu 330 000...
ktoś odkręcił 200 000...
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 07:28:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
maxrafal napisał(a):
Z tego co czytałem i słyszałem to gorsze są korekcje na + niz na -.
Czy to prawda ? Co tak naprawdę oznacza istnienie tej korekcji czy to na + czy na - oprócz zużycia wtryskiwaczy?


-jak na minus [-] to silnik zdejmuje dawke
-jak na plus [+] to silnik dolewa do kotła (powód : kiepska kompresja,lejacy wtrysk) ... tak w skrócie ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 07:46:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Może i masz rację meszrum. Nie dam przeciez głowy za mój przebieg.
Ale jak to sie ma do A6 kolegi ktory ma samochod z salonu, oryginalne wtryski i ma taki wynik.
Audi A6 163KM 2003 - przebieg 130 tyś km miał korekcje mniejwiecej -2, -1, -0,5, -2, -1

Moje spostrzeżenia są takie, że dawki nie są wprost proporcjonalne do przebiegu auta. Myślę, że wpływaja na to jeszcze inne czynniki jak technika jazdy, paliwo itp

/Rafał

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 07:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
maxrafal napisał(a):
Moje spostrzeżenia są takie, że dawki nie są wprost proporcjonalne do przebiegu auta. Myślę, że wpływaja na to jeszcze inne czynniki jak technika jazdy, paliwo itp

/Rafał


Twoje spostrzezenia sa jak najbardziej słuszne ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 09:50:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maxrafal napisał(a):
W końcu znalazłem czas zająć sie samochodem, po naprawie wszyskie problemy zniknęły :) :P


Cieszę się podwójnie ;) . Zarówno z tego, że uzdrowiłeś auto oraz z tego, że postawiłem błędną diagnozę (chociaż teoretycznie była uprawniona). I już nie myślę tu o kwestiach finansowych ale o tym, że na całe szczęście nie musisz szukać odłamków hydrauliki "po całym silniku" :D .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 11:22:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pisalem kiedys na forum ,ze VP44 sie zuzywa i objawia sie to rozbiegiem korekcji . Wtedy , ktos odpisal ze to nie jest VP37 i jeszcze napisal , iz tam nie ma tlokorozdzielacze(nie byl to Piotruś). Teraz przyklad sie potwierdza jak widac. Swoja droga ciezko postawic diagnoze nie slyszac silnika i kiedy nie ma mozliwosci przetestowania w trasie. Tutaj potwierdza sie fakt , ze skoro nie zadbamy o najlepsze paliwo dla naszego silnika to pozniej sa problemy . Kazdy koncern ma w swojej ofercie dwa rodzaje oleju napedowego i nalezy wlewac do zbiornika ten drozszy. Kto duzo jezdzi ten wie , ze oplacalnosc jest mimo wiekszej ceny , faktycznie mniej go zuzywa.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: