Hej
W końcu znalazłem czas zająć sie samochodem, po naprawie wszyskie problemy zniknęły
Co się okazało:
1. Jeden wtrysk był jednak walnięty. Ten który obcinał dawki do -4 mg. (logi po naprawie poniżej)
2. Pompa wtryskowa wymagała drobnej kalibracji oraz co wykazał "stół", tłokorozdzielcz był delikatnie uszkodzony (przytarty). Zdjęcie zamieszam poniżej. Diagnoza trwała 5h na stole w serwisie Bosch'a (
www.wachowiak.pl)
Po tej naprawie zupełnie inny samochód. Głośniejsze stukanie o którym pisałem ustało (myślę że to zawory stukały na tym cylindrze nr 4). Moc samochodu wzrosła, od 1500 obrótów idzie jak dawniej. Wszelkiego rodzaju wibracje, szarpania ustały. Jestem bardzo zadowolony ! Ufff...
Co do tych korekcji. Wiem że nie są idealne ale myślę że akceptowalne i stosuknowo dobre. Zrobiłem porównanie z dieslami znajomych i co się okazało:
- Octavia 1.9 TDI - przebieg 90 tyś km miała korekcje mniejwiecej -2, -1,5 , +1
- Audi A6 163KM 2003 - przebieg 130 tyś km miał korekcje mniejwiecej -2, -1, -0,5, -2, -1
Z tego co czytałem i słyszałem to gorsze są korekcje na + niz na -.
Czy to prawda ? Co tak naprawdę oznacza istnienie tej korekcji czy to na + czy na - oprócz zużycia wtryskiwaczy?
Dziekuje za wcześniejsze sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam
maxrafal