.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:46:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9TDI]Problemy z przyspieszaniem
PostNapisane: 05.maja.2007 22:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2006 22:40:59
Posty: 17
Mam B4 95' 1.9 TDI 90KM. Kiedy rozpedzam sie np spod swiatel na szybkiego ruchu gdzie mozna wiecej przycisnac to do 3 biegu jest normlanie... kreci sie do konca (ja tylko do maksymalnej mocy czyli gdzies 4500obr;)) ale kiedy wrzuce 4 bieg to dociagnie do 3500 i tak jakby mial ogranicznik elektroniczny,poprostu koniec jazdy, mozna wcisnac gaz w podloge i nic... i to samo na 5 biegu, znowu kreci do 3500(około) i znowu koniec... wdepne mu wtedy gaz do konca i sie rozpedza dalej ale jak kiedys moja poczciwa 80 B2 1.6D z 86 roku:(... Czy ktos moze wie co jest tego przyczyna?? Prosze o pomoc.[/b]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 22:18:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
brakuje mu mocy - przyczyn moze byc cala masa:
- zapchany katalizator
- slabe wtryski
- nieszczelnosc
- N75
- przeplywomierz
- inne cuda wianki...
po pierwsze zdiagnozuj auto VAGiem - moze wyskocza bledy, ktore nieco rozjasnia sytuacje.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 23:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
1Zeta ciągniesz do 4500? Max moc osiąga przy około 4000! Mój na 5 ciągnie do około 3500 i nichuchu więcej, wtedy ma 173-174 km/h i ani grama wiecej :P

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2007 23:27:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Kenny napisał(a):
1Zeta ciągniesz do 4500? Max moc osiąga przy około 4000! Mój na 5 ciągnie do około 3500 i nichuchu więcej, wtedy ma 173-174 km/h i ani grama wiecej :P

to tez troche slabawy ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 10:38:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2006 14:22:33
Posty: 222
Lokalizacja: Karniowice
no tak, ale kto tyle śmiga po naszych drogach :P ale książkowo 174 ma mieć i po tylu latach dalej tyle jest (z górki nie sprawdzałem :P )

_________________
80 B4 1.9 -XII 2006 > IX 2007
100 C4 2.8 -VIII 2007 >


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z przyspieszaniem B4 1.9 TDI
PostNapisane: 06.maja.2007 11:20:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dejvid napisał(a):
Mam B4 95' 1.9 TDI 90KM. Kiedy rozpedzam sie np spod swiatel na szybkiego ruchu gdzie mozna wiecej przycisnac to do 3 biegu jest normlanie... kreci sie do konca (ja tylko do maksymalnej mocy czyli gdzies 4500obr;)) ale kiedy wrzuce 4 bieg to dociagnie do 3500 i tak jakby mial ogranicznik elektroniczny,poprostu koniec jazdy, mozna wcisnac gaz w podloge i nic... i to samo na 5 biegu, znowu kreci do 3500(około) i znowu koniec... wdepne mu wtedy gaz do konca i sie rozpedza dalej ale jak kiedys moja poczciwa 80 B2 1.6D z 86 roku:(... Czy ktos moze wie co jest tego przyczyna?? Prosze o pomoc.[/b]

1. Odmulić i nie stosować PSJ (vide 10 przykazań)
2. Na jakim oleum jeździ autko ?
3. Z automatu pozbyć się katalizatora
4. Wykonać analize bloków pomiarowych (003,008,011 i przy okazji statycznie 013+000 w basic settings) zgodnie ze wskazówkami zawartymi w podwieszonym wątku oraz filmie instruktażowym na górze strony a wyniki wkleić na forum (najczęstszymi winowajcami w takich przypadkach są N75 lub katalizator , przepływka gdyby siadła auto straciłoby moc kompletnie, choć potrafi w perspektywie czasu zgubić , zakrzywić też swoją charakterystykę).
5. 1Z osiąga moc max przy 4000 rpm, ale dociągnięcie go do tych obrotów na 5 biegu nie jest łatwe. Egzemplarze w bardzo dobrym stanie osiągają 4000 rpm , co odpowiada prędkości ok 190 km/h. Mój dłubany 1Z łapał się na 4150 rpm na 5 biegu , co odpowiadało licznikowym 205 km/h.
Po eliminacji w/w czynników jeśli osiągniesz 185 km/h możesz uznać że autko jest sprawne w 100%.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 11:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2006 22:40:59
Posty: 17
Nie nie... na 5 nigdy go do 4500 nie krecilem:)... tylko 2,3,4 i to na 4 nie zawsze. Chcialem tylko powiedziec ze do 3 idzie jak przecinak a potem 3500 i koniec. A tak na marginesie to juz 175/h biegł:) tylko teraz mu sie cos pochrzaniło i jest tak jak jest... na 5 3500 i 160/h i amen:/. A wlasnie, mam jeszcze pytanie. Ja przywiozlem sobie to auto z niemiec, nie wiedzialem jaki byl olej wlany to zalałem go mineralnym Mobil1. Czy dobrze zrobilem bo to w koncu diesel i polsyntetyk mógłby go "troszke" przeczyscic a to by moglo zaszkodzic. Na jakich jezdzicie olejach w 1.9 TDI?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 12:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dejvid napisał(a):
nie wiedzialem jaki byl olej wlany to zalałem go mineralnym Mobil1. Czy dobrze zrobilem bo to w koncu diesel i polsyntetyk mógłby go "troszke" przeczyscic a to by moglo zaszkodzic. Na jakich jezdzicie olejach w 1.9 TDI?

Bardzo źle, do silników turboładowanych , minimum półsyntetyk, a najlepiej pełny syntetyk. Tego się właśnie spodziewałem ... :(
W moich TDI używam albo Shella albo Mobil 1 pełnych syntetyków.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 14:08:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2006 22:40:59
Posty: 17
No ale to nie jest nowy silnik... on ma juz jakby nie bylo 12lat i 186tys. przebiegu... taki diesel ma tam jakies przedmuchy wiec mysle ze mineralny nie jest zly bo bardziej uszczelnia i mysle ze jezeli niemiaszki przejechaly nim 180tys na mineralnym a ja bym mu wlał polsyntetyk to by mi ten silnik szlag trafił...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 19:32:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dejvid napisał(a):
No ale to nie jest nowy silnik... on ma juz jakby nie bylo 12lat i 186tys. przebiegu... taki diesel ma tam jakies przedmuchy wiec mysle ze mineralny nie jest zly bo bardziej uszczelnia i mysle ze jezeli niemiaszki przejechaly nim 180tys na mineralnym a ja bym mu wlał polsyntetyk to by mi ten silnik szlag trafił...

Błądzisz przyjacielu i to mocno. Zakładając że twój silnik ma w pamięci jeszcze ze 100 tys km zalewanie go minerałem to akt okrucieństwa. ;)
Skąd wiesz ze Niemiaszki jeździły na mineralce ? Poza tym , można stopniowo przejść na półsyntetyk, a nawet pełny syntetyk (jestem tego żywym dowodem - silnik bryka bez problemów). Niemniej zawsze decyzja nalezy do Ciebie, ale ktoś popełnił bład lejac mu mimerał.
Reszta w archiwum forum. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 22:08:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2006 22:40:59
Posty: 17
Ja tego bezmyślnie nie zrobiłem... najpierw chciałem wlać półsyntetyk (bo tak tez zrobiłem z moja Jettą II-ką, która po przywiezieniu z Niemiec w 97 roku miała już 75tys. Ale tam silnik benzynowy 1.8 no to bez wahania wlałem półsyntetyk, teraz ma 260tys z czego 100tys na LPG i silnik żyleta) ale w Audi biorąc pod uwagę ze to ropniak i zakładając ze mogli mu lać mineralny to tez pierwsza myśl moja była taka ze półsyntetyk mi go wypłucze i rozszczelni... no ale skoro mówisz ze to niczym nie grozi to przy następnej wymianie wleje półsyntetyk:) Od wymiany zrobiłem już 5tys bo auto mam od końca grudnia także za następne 5 zdam sie na Ciebie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 22:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czyli nie wiedziałeś co było wlane i wlałeś minerał, dobrze to odebrałem ? ;)
Czesty bład popełniany przez kupujących autko z zagramanicy :|
Ja biorąc pod uwagę , że kupuję ropniaka zza miedzy bez wahania chlupnalem mu syntetyka :diabel:
Nie te czasy kolego ... ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 09:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2006 22:40:59
Posty: 17
Rozwiazałem problem z tym przyspieszeniem, ze dochodzil do 3500obr i koniec. Podpiąłem sie do komputera u znajomego mechanika i pokazało ze jest błąd czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym. Komputer to naprawił i jest ok:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 08:19:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Dejvid napisał(a):
Rozwiazałem problem z tym przyspieszeniem, ze dochodzil do 3500obr i koniec. Podpiąłem sie do komputera u znajomego mechanika i pokazało ze jest błąd czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym. Komputer to naprawił i jest ok:


spadłem z krzesła .... :):
jak komputer to naprawił .... :?:

p.s radze Ci troszke poczytac na temat tego błędu ... co by Ci ułatwic szukanie to ma on oznaczenie 00575 .... ;)

do nastepnego notlaufu .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 22:58:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dejvid napisał(a):
Komputer to naprawił i jest ok:D

:):
Następny post bedzie nosil nazwę "Spadek mocy przy 2500 rpm" lub "Co to jest 575 i N75" ;)
Po co te elaboraty i cała baza wiedzy na tym forum, po co instrukcue i filmy instruktażowe ... Panie Boże widzisz to i nie grzmisz. ;)
Amen.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2007 23:04:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
może to jakiś stary błąd i... komputer go naprawił ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 20:04:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No dawno sie tak nie ubawilem.

A tak wracajac do tych olejów widac ze w swoje popelnilem blad.
Jezdze na mineralce czy bezproblemowo moge teraz przejsc na polsyntetyk.?
Przebieg ok 240 tys - moze wiecej.. ale z tego wioskuje ze przebieg nie ma wiekszego znaczenia.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2007 21:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.gru.2006 22:40:59
Posty: 17
A ja byłem jeszcze na zaawansowanym badaniu komputerowym... i mam racje. To byl błąd komputera, błąd sterowania tym czujnikiem i został naprawiony. Tak samo zrobili by to w profesionalnym warsztacie ze specjalistycznym sprzetem komputerowym, który usuwa i wykrywa pewnie powazniejsze błędy, ale że u mnie był tylko ten błąd, to usunął go zwykły laptop... a panowie mechanicy powiedzieli o takich "co sie dawno tak nie uśmiali" że sie najnormlaniej w świecie się nie znaja na samochodach:) (szczerze popieram) A w ogóle to nie wiem co w tym takiego śmiesznego bo przecież żeby w samochodach z ostatnich paru lat co kolwiek naprawic to trzeba miec komputer bo inaczej ani rusz:) Aha... a olej do starego diesla (np B4 95') to połsyntetyczny to jest maximum... i juz na pewno nie ma on nic wspólnego z przyspieszeniem czy mocą, niezależnie czy to minerał czy nie. I w tym momencie to ja sie usmiałem... Podsumowujac w kazdym razie, to moje B4 1.9TDI po usunięciu tej usterki pojechało 185/h i sprawiało wrazenie jakby chciało jeszcze, ale ja tak nie piłuje aut:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 01:11:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dejvid napisał(a):
A ja byłem jeszcze na zaawansowanym badaniu komputerowym... i mam racje. To byl błąd komputera, błąd sterowania tym czujnikiem i został naprawiony. Tak samo zrobili by to w profesionalnym warsztacie ze specjalistycznym sprzetem komputerowym, który usuwa i wykrywa pewnie powazniejsze błędy, ale że u mnie był tylko ten błąd, to usunął go zwykły laptop... a panowie mechanicy powiedzieli o takich "co sie dawno tak nie uśmiali" że sie najnormlaniej w świecie się nie znaja na samochodach:) (szczerze popieram) A w ogóle to nie wiem co w tym takiego śmiesznego bo przecież żeby w samochodach z ostatnich paru lat co kolwiek naprawic to trzeba miec komputer bo inaczej ani rusz:) Aha... a olej do starego diesla (np B4 95') to połsyntetyczny to jest maximum... i juz na pewno nie ma on nic wspólnego z przyspieszeniem czy mocą, niezależnie czy to minerał czy nie. I w tym momencie to ja sie usmiałem... Podsumowujac w kazdym razie, to moje B4 1.9TDI po usunięciu tej usterki pojechało 185/h i sprawiało wrazenie jakby chciało jeszcze, ale ja tak nie piłuje aut:)

Usunięto skutek, a przyczyna nadal siedzi nienaprawiona i kiedyś odezwie się ponownie.
Reszty nie komentuję , bo szkoda prądu ;)
Zycze bezawaryjnej eksploatacji.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2007 07:19:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Dejvid napisał(a):
A ja byłem jeszcze na zaawansowanym badaniu komputerowym... i mam racje. To byl błąd komputera, błąd sterowania tym czujnikiem i został naprawiony. Tak samo zrobili by to w profesionalnym warsztacie ze specjalistycznym sprzetem komputerowym, który usuwa i wykrywa pewnie powazniejsze błędy, ale że u mnie był tylko ten błąd, to usunął go zwykły laptop... a panowie mechanicy powiedzieli o takich "co sie dawno tak nie uśmiali" że sie najnormlaniej w świecie się nie znaja na samochodach:) (szczerze popieram) A w ogóle to nie wiem co w tym takiego śmiesznego bo przecież żeby w samochodach z ostatnich paru lat co kolwiek naprawic to trzeba miec komputer bo inaczej ani rusz:) Aha... a olej do starego diesla (np B4 95') to połsyntetyczny to jest maximum... i juz na pewno nie ma on nic wspólnego z przyspieszeniem czy mocą, niezależnie czy to minerał czy nie. I w tym momencie to ja sie usmiałem... Podsumowujac w kazdym razie, to moje B4 1.9TDI po usunięciu tej usterki pojechało 185/h i sprawiało wrazenie jakby chciało jeszcze, ale ja tak nie piłuje aut:)

Usunięto skutek, a przyczyna nadal siedzi nienaprawiona i kiedyś odezwie się ponownie.
Reszty nie komentuję , bo szkoda prądu ;)
Zycze bezawaryjnej eksploatacji.


oby sie nie odezwala ....

ale przeciez my sie na tym nie znamy ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: