Dejvid napisał(a):
Mam B4 95' 1.9 TDI 90KM. Kiedy rozpedzam sie np spod swiatel na szybkiego ruchu gdzie mozna wiecej przycisnac to do 3 biegu jest normlanie... kreci sie do konca (ja tylko do maksymalnej mocy czyli gdzies 4500obr;)) ale kiedy wrzuce 4 bieg to dociagnie do 3500 i tak jakby mial ogranicznik elektroniczny,poprostu koniec jazdy, mozna wcisnac gaz w podloge i nic... i to samo na 5 biegu, znowu kreci do 3500(około) i znowu koniec... wdepne mu wtedy gaz do konca i sie rozpedza dalej ale jak kiedys moja poczciwa 80 B2 1.6D z 86 roku:(... Czy ktos moze wie co jest tego przyczyna?? Prosze o pomoc.[/b]
1. Odmulić i nie stosować PSJ (vide 10 przykazań)
2. Na jakim oleum jeździ autko ?
3. Z automatu pozbyć się katalizatora
4. Wykonać analize bloków pomiarowych (003,008,011 i przy okazji statycznie 013+000 w basic settings) zgodnie ze wskazówkami zawartymi w podwieszonym wątku oraz filmie instruktażowym na górze strony a wyniki wkleić na forum (najczęstszymi winowajcami w takich przypadkach są N75 lub katalizator , przepływka gdyby siadła auto straciłoby moc kompletnie, choć potrafi w perspektywie czasu zgubić , zakrzywić też swoją charakterystykę).
5. 1Z osiąga moc max przy 4000 rpm, ale dociągnięcie go do tych obrotów na 5 biegu nie jest łatwe. Egzemplarze w bardzo dobrym stanie osiągają 4000 rpm , co odpowiada prędkości ok 190 km/h. Mój dłubany 1Z łapał się na 4150 rpm na 5 biegu , co odpowiadało licznikowym 205 km/h.
Po eliminacji w/w czynników jeśli osiągniesz 185 km/h możesz uznać że autko jest sprawne w 100%.