.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.sty.2025 12:41:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kłopoty z przekładką skrzyni- pytania Epilog
PostNapisane: 21.sty.2005 15:44:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 08:45:29
Posty: 108
Lokalizacja: Rybnik
Witam, dzwonilem przed chwilą do mechanika i mnie troche załamał. Ponoć mają jakies duzę problemy z przełożeniem skrzyni manualnej do Autak z automatem.

Jakie ma znaczenie, jeśli w Audi 100 mam mocowanie na 4 śruby a w Waudi 200 na 5 śrub?

_________________
Audi 200 2.1L LPG Typ 43
Powoli wyprowadzany na prostą.


Ostatnio edytowano 04.lut.2005 12:48:33 przez Czaszek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 15:47:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
o jakie problemy chodzi bo zwiazku z mocowaniem kol nie widze

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 15:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 08:45:29
Posty: 108
Lokalizacja: Rybnik
hans napisał(a):
o jakie problemy chodzi bo zwiazku z mocowaniem kol nie widze


No właśnie gość coś mówił że szkoda że mu ne powiedziałem bo On nie zauważył, więc jest ten związek czy go nie ma ?? :)
coś marudził że pedał gazu w A200 jest na dźwigni czy coś, a w A100 na cięgnie.
że coś musi przerabiać w tunely, coś chyba dochodze do wniosku że ściemnia :)

_________________
Audi 200 2.1L LPG Typ 43
Powoli wyprowadzany na prostą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 16:53:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sciemnia .... poprostu jest duzo zeczy , duzo drobiazgow do przerobienia i pewnie mu sie nei chce ale zasadniczo wszystko powinno pasowac ... jeszcze tylko kwestia od jakiego auta masz czesci bo jezeli jest to faktycznie 200tka to moga byc roznice w wielkosci przegubow .... a z pedalami nie powonien miec problemow o ile lekko podegnie tunel w okolicy pedalu gazu bo w automatach jest szerszy tunel w tym miiejscu o ile dobrzre pamietam , ale bez wyginania tez wejdzie , tyle ze pedal bedzi ebardzo blisko wykladziny na tunelu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 17:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Pedał w Audi 200 na automacie jest sterowany prętami. Taką fajną konstrukcją. To żaden kłopot. Ja wstawiłem zwykłą linkę od 2,3 - najdłuższą. Na przepustnicy w manualu masz ten duperelek, który trzyma linkę (w 200 aut jest kulka na pręt ). Ja mam w tej chwili wstawiony od Golfa lub Passata. Pasuje na linki i wychyla się ok, czyli otwiera przepustnicę na max. Mam gdzieś orginał, ale nie mogę znaleźć ;) Nie rób rzeźby łaćząc te linki i pręty. Ja tak miałem i nie otwierała mi się przepustnica na max. Linka jest tania.

Jeżeli chodzi o pedały...to radzę Ci zaklepać, tzn wgiąć tunel naokoło skrzyni. Automaty są dużo większe i tunel jest większy. Inaczej będziesz miał bardzo wąsko pedały (trzeba je giąć). Fajnie się jeździ z międzygazem, ale każdy inny kierowca będzie narzekał. Po za tym nie da rady jeździć w dużych butach. Może to być też niebezpieczne jak się szybko nie przyzwyczaisz. Ja tak mam i tak jest w sumie do bani. Nie mam kiedy tego wgiąć, chociaż przygotowałem już drugi kpl. pedałów.

Sprawa piast, może być problemem. A to dlatego, ze w wersjach z 5 szpilkami są inne przeguby niż w 4. Są przecież też różnice w 5 i 5. A różnica w prezegubach, pomijając rozmiary i ABS lub nie, to wielkość i ilość frezów wewnątrz przegubu. U mnie w sumie było próbowane 8 półosi. Jak pasowały w zewnętrzne przeguby, to były za długie, jak w wewnętrzna to np. za krótkie. Ostatecznie wymieniony został jeden przegub wewnętrzny, jedna półoś z automatu podpasiła ale chyba akurat z drugiej strony w manualu, a tą krótka z automatu wek. Sprawa półosi zajęła tydzień i wizytę w 9-ciu szrotach w Olsztynie i okolicach.

Mało tego...nie pasowały też cięgła zmiany biegów. One też mają zasadniczoo dwie wersje - dłuższe i krótsze. To zależy od rocznika skrzyni. Ale dodatkowo może być kłopot z dobraniem podstawy drążka zmiany biegów...

Aha...ja mam chyba jeszcze tulejkę zamiast łożyska wałka sprzęgłowiego. Ale postaraj się wstawić łożysko. Mniejsze kłopoty z późniejszym ewentualnym wyjęciem.

Pamiętaj o świetle wstecznym. Jeżdżę bez już 2,5 roku. Nawet położyłem część nowej instalacji, ale zapomniałem dokończyć :D . To trochę popierdzielone...Łatwiej zrobić od nowa. Tylko pamiętaj o zmostkowaniu czujnika położenia dźwigni (automat). Musisz wstawić mostek, bo inaczej nie odpalisz auta jak na D w automacie...

Aha...musisz koniecznie zamocować wydech do skrzyni. Ten z automatu idzie beardziej bokiem. Jak tego nie zrobisz, to b edzie Ci ciągle pękał kolektor wydechowy. Jakiś kawałek solidnego żelastwa tam zamontuj.

Nie będziesz eraz miał odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem. Skończy się to strzelaniem do wydechu, większym zużyciem benzyny i możliwością rozerwania wydechu jak wybuchnie w nim paliwo... Poszukaj obudowy filtra powietrza z zamontowanym zaworem odcinającym lub samego zaworu. U mnei jest miejsce na zawór. Nie wiem jak u Ciebie.

Jak coś mi jeszcze się przypomni, to dopiszę
:)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2005 19:21:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 08:45:29
Posty: 108
Lokalizacja: Rybnik
Dzieki za wszystkie rady :)
Właśnie wysłałem smsa do mechanika że jak by podesłał mi maila to moge mu co nieco podpowiedzieć ( dzięki Wam )

Mam nadzieje że jak najszybciej uda mi sie poskładać to auto do kupy, żeby udało mi sie wkońcu dojechać na jakiś zlot :)

Tym czasem prosze o więcej takich rozwiązań jak wyżej :)

_________________
Audi 200 2.1L LPG Typ 43
Powoli wyprowadzany na prostą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2005 13:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 08:45:29
Posty: 108
Lokalizacja: Rybnik
Witam, już troche ochłonołem, potrzebowałem prawie tygodnia :(

Co do zmiany skrzyni to mechanik sobie z tym poradził, wspominał coś że musiał nieźle zapierdzielać młotkiem żeby wyklepać most, biegi wchodzą płynnie i do tego nie moge sie przyczepić ( gość od skrzyni się spisał) co do kosztów to robocizna wyniosła mnie 600 zł + nowa tarcza sprzęgła i coś tam jeszcze ( niestety kartka z zapiskami mi sie straciła) ogólnei cześci kosztowały mnie 299zł :) i tyle co do skrzyni. Niestety okazało sie że jestem niezłym frajerem :( na początku wykiwał mnei gość (czyt. złodziej,cwaniak,ham,sku^%&^%&, łajdak itp.) który sprzedał mi ten samochód jako w pełnie sprawny za dużą kase, potem gazownik który ma ponoć obowiązek sprawdzić silnik przed założeniem gazu ale oczywiście miał to w dupie i dopiero mechanik od skrzyni po zmianie skrzyni sprawdził silnik i okazało się ze to ze on jeździ tak cieńko to prawdopodobnie nie była wina skrzyni a silnika, wyszło że na ostatnim cylindrze stopień kompresji wynosi 4 ( chyba tak sie to nazywa) do tego silnik ma przebijane numery więca auta zabytkowego z tego nie zrobie :(

Także czeka mnie jeszcze zmiana lub remont silnika. mam już nawet jedno auto na oku ( podziękowania dla Joozia :) ) ale to jest 200 km od Gliwic ( Piotrków Trybunalski) pozatym w tamtej Audicy jest silnik 5T i nie wiem jak to by było z przerabianiem mojej nowej instalacji gazowej pod tamten silnik.

Kolega mówił mi że sa jakieś środki co sie to dolewa do silnika i to zatyka dziury, ktoś by mi mogł powiedzieć na ile coś takiego mogło by mi pomóc w mojej sytuacji ?

Zresztą zobaczycie 20 na zlocie jak przyjade (zaciągne) tym autem.

niestety chyba powoli trace serce do tego samochodu :(

Także czeka

_________________
Audi 200 2.1L LPG Typ 43
Powoli wyprowadzany na prostą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2005 15:27:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Nie załamuj się. Podjedź jeszcze do innego warsztatu i sprawdź to sprężanie i każ zrobić próbę ilejową. Fakt, że przebijane numery są w tym wypadku (zabytek) problemem, ale nie powinno być to przeszkodą. Orginalność straciłeś już zakładając manualną skrzynię...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2005 17:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 08:45:29
Posty: 108
Lokalizacja: Rybnik
Ok, w sumie masz racje z tą skrzynia :diabel: ale chciałem mieć legalne autko, pozatym chciałm żeby te 130 koni rzeczywiście tam było a teraz to jest moze 40. teraz to mam Lowraidera ale w innym tego słowa znaczeniu :D

Ale dalej sie pięknie prezentuje na .... podwórku, w sumie lepiej wygląda niż jeździ :P

_________________
Audi 200 2.1L LPG Typ 43
Powoli wyprowadzany na prostą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 00:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
co do zaklejania dziur ... zaden specyfik nie wyremontuje silnika.
jedyny preparat majacy "szpachlujace" dzialanie to z tego co wiem to bilstein R2000. sprawdz na allegro, http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41396820

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: