.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 05:03:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL]Lakier w spreyu ??????
PostNapisane: 09.maja.2007 11:06:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 11:12:55
Posty: 31
Chciałbym polakierować swoje A80 1,8S 1989. Lakier który jest zrobił się jak mleko noi w wielu miejscach spuchł i odpadł. Nie stać mnie na lakiernika i chciałbym to zrobić sam. Czy lakier w spreyu by się do tego nadawał ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 11:32:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Na jakieś małe elementy oczywiście tak, ale na całe auto :galy:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 11:54:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 11:12:55
Posty: 31
niestety nie posiadam sprężarki. No teść ma ale ona nie daje jednakowego ciśnienia. Bo po nabiciu baniaka daje 12 atmosfer a póżniej spada do 8 i znowu nabija do 12. Taką można lakierować??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 13:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Lakier który jest zrobił się jak mleko


Mam dwa pytanka
1. Czy przypadkiem to nie jest czerwony kolorek ??
2. Jakiego efektu końcowego oczekujesz?

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 13:22:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 11:12:55
Posty: 31
Tak to jest kolor czerwony. Umówiłem się już na polerowanie maszynowe. Z tym że lakier w wielu miejscach ma braki, odpryski i w niektórych miejscach spuchł. Chciałbym go liznąć lakierem ale nie znam nr. Więc żeby pomalować trzy miejsca załuzmy na błotniku to trzeba malować cały błotnik (chyba). i tak prawie na każdym elemencie oprócz dachu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 14:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Więc żeby pomalować trzy miejsca załuzmy na błotniku to trzeba malować cały błotnik (chyba).


Tak będzie rozsądnie .
Kolor, ale to pewno wiesz znajduje sie w bagażniku na wklejce, jeśli nie masz wklejki w mieszalni sobie poradzą.
Powiem szczerze .... postaraj się lakierować pistoletem, a nie sprayem efekt będzie duuużo lepszy.

Przygotuj odpowiednio powierzchnie pod kolor to połowa sukcesu.



Cytuj:
Bo po nabiciu baniaka daje 12 atmosfer a póżniej spada do 8 i znowu nabija do 12.


Ciśnienie ma być stałe na wejsciu do pistoletu i 8-12 atm to jest sporo za dużo na lakierowanie.
Jeśli zmienisz ciśnienie zmieni sie odcień

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2007 16:09:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Witam.

Ciśnienie do lakierowania powinno być stałe i oscylować w granicach 3-4 bar. Musisz zastosować reduktor i odwodnik, bez tego ani rusz. Sprayem możesz robić tylko niewielkie zaprawki, przy całym elemencie w rachubę wchodzi (jak dla mnie) tylko pistolet. Dysza pistoletu powinna mieć do podkładu ok. 2,0 mm a do lakieru 1,4-1,5 mm. Lakier najlepiej 2K, tzn. dwu komponentowy akryl, proporcje 1:2 utwardzacz:farba, do tego jakieś 15-20% rozpuszczalnika akrylowego. Powiem szczerze że jeśli masz lakier zjechany i tylko dach nie nadaje się do renowacji to maluj najlepiej już całe auto bo dobrać kolor do starego auta nie jest tak łatwo, nawet jeśli podasz numer.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2007 12:58:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 11:12:55
Posty: 31
Dzięki chłopaki jeszcze parę pytań. Będę musiał użyć szpachlu, jakim papierem matować pod szpachel i jakim wyrównywać a jakim wygładać. To samo z lakierem. Ile warstw podkładu. Czy kolor podkładu jeżeli jakieś są mają znaczenie dla efektu po lakierowaniu. I czy kładzenie wiekszej ilości warstw lakieru na przedniej masce jest prawdą? Jeżeli ktoś się oriętuje jaki byłby koszt wszystkich materiałów tak na oko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2007 22:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Cytuj:
jakim papierem matować pod szpachel i jakim wyrównywać a jakim wygładać

80-120 wstępnie
120-240-320 dokładnie

potem filler (podkład)- wyciąć 800 -1000(niektórzy)- na mokro
Cytuj:
Ile warstw podkładu

2-3
Cytuj:
Czy kolor podkładu jeżeli jakieś są mają znaczenie dla efektu po lakierowaniu

tak, dobarwia sie, ale nie w kazdym przypadku,zapytaj w mieszalni czy do tego koloru jest wymagany
Cytuj:
I czy kładzenie wiekszej ilości warstw lakieru na przedniej masce jest prawdą?


nic o tym nie wiem :galy:
czasem lakieruje sie na 1,5 warstwy lakieruj tak aby było dobrze pokryte i wylane (oczywiście staraj sie nie robić autografów,czyt zacieków)
możesz dodać uelastyczniacza

Po wyschnieciu lakieru możesz przeciąć 1500 woda ( uważaj na ranty) i przepolerować( osobiście stosuje tzn stosowałem gąbkę biała+g3farecla-gąbka czarna + 3m wykończeniówka)

Przed lakierowaniem wylej kondensat z kompresora.
Dobrze jak byś miał jakieś filtry do powietrza chociaż taki prosty pod pistolet,zawsze to coś.

Cytuj:
Jeżeli ktoś się oriętuje jaki byłby koszt wszystkich materiałów tak na oko.


Zalezy jaką linią będziesz robił nie jestem w stanie tu nic podpowiedzieć
Sprawdź sobie novola może być w dobrej cenie

Każdy produkt ma karte techniczną gdzie jest napisane jak stosować, tak dla przykładu pooglądaj sobie może coś pomoże
http://www.novol.pl/strony/1/i/8.php

TO tak w WIELKIM skrócie !!!!!!!!

Ps Przeprasza za ew błedy i być może mało zrozumiały język ale :piwo: naście było.

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: