.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 12:51:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5TDI akn] nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 28.kwi.2007 23:40:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2007 22:37:45
Posty: 8
Witam wszystkich klubowiczów. Zwracam sie do Was z prośbą o poradę otóż jestem właścicielem ww. auta i mam problem z odpalanie silnika kiedy jest zimny tzn. nie pali na wszystkie cylindry, natomiast gdy jest ciepły tez nie odpala najlepiej ale gdy już zapali to na wszystkie cylindry.A teraz mała historia tego co było robione.Otóż kupiłem te auto z uszkodzonym silnikiem i postanowiłem troche zainwestowac i wyremontowac silnik .A Oto co było zrobione:kupiony blok silnika/stary miał uszkodzony cylinder/pierścienie tłokowe,prawa głowica,dodam ze wszystko to było sprzwdzane na szczelnośc i pęknięcia,wałki rozrządu +popychacze i dzwigienki,prowadnice,gniazda,zawory ,regeneracja wtrysków,turbina no i oczywiście wszystkie uszczelki i pare innych rzeczy.Z pracą silnika nie ma zadnych problemów ma moc nie kopci nie dymi nie wywala zadnych błędów na kompie jedzie az miło tylko te odpalanie nie na wszystkie cylindry.Dodam ze ta praca nie na wszystkie garki trwa jakieś półtora minuty a potem wszystko sie normuje az do ostygnięcia/świece też nowe rozrząd także/.Może ktoś ma jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 07:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
ja na poczatek sprawdził bym sprężanie na zimnym,na ciepłym i jeszcze wtryski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi 2.5 akn nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 29.kwi.2007 09:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
lapka napisał(a):
Witam wszystkich klubowiczów. Zwracam sie do Was z prośbą o poradę otóż jestem właścicielem ww. auta i mam problem z odpalanie silnika kiedy jest zimny tzn. nie pali na wszystkie cylindry, natomiast gdy jest ciepły tez nie odpala najlepiej ale gdy już zapali to na wszystkie cylindry.A teraz mała historia tego co było robione.Otóż kupiłem te auto z uszkodzonym silnikiem i postanowiłem troche zainwestowac i wyremontowac silnik .A Oto co było zrobione:kupiony blok silnika/stary miał uszkodzony cylinder/pierścienie tłokowe,prawa głowica,dodam ze wszystko to było sprzwdzane na szczelnośc i pęknięcia,wałki rozrządu +popychacze i dzwigienki,prowadnice,gniazda,zawory ,regeneracja wtrysków,turbina no i oczywiście wszystkie uszczelki i pare innych rzeczy.Z pracą silnika nie ma zadnych problemów ma moc nie kopci nie dymi nie wywala zadnych błędów na kompie jedzie az miło tylko te odpalanie nie na wszystkie cylindry.Dodam ze ta praca nie na wszystkie garki trwa jakieś półtora minuty a potem wszystko sie normuje az do ostygnięcia/świece też nowe rozrząd także/.Może ktoś ma jakiś pomysł?


No wiec tak, jezeli niedawno byl wymieniany rozrzad to kat wtrysku moglby byc zle ustawiony i dlatego jest problem z odpaleniem, a co do nierownej pracy przez 1,5 minuty to z tego co wiem jest tak dopuki nie osiagnie jakies temperatury to nie bedzie chodzil na jeden cylinder, ja bym sie tym nie martwil i pojechal do jakiegos specjalisty od TDI zeby sprawdzil kat wtrysku, a jezli masz Vag-a to chyba mozesz go sam sprawdzic(chyba)
:diabel:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 09:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2007 22:37:45
Posty: 8
rozrząd był wymieniany razem z remontem silnika a kąt wtrysku napewno jest dobry bo był sprawdzany w trzech róznych miejscach.Dzisiaj rano byłem sprawdzic jak odpala /od remontu zrobiłem 350km/ ,sytuacja wygląda w ten sposób ze odpala praktycznie bez problemu tylko ze na jakies cztery garki po ok.półtorej minuty chodzi na wszystkie troch mnie to denerwuje bo troche kasy na to wszystko poszło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 10:00:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
lapka napisał(a):
rozrząd był wymieniany razem z remontem silnika a kąt wtrysku napewno jest dobry bo był sprawdzany w trzech róznych miejscach.Dzisiaj rano byłem sprawdzic jak odpala /od remontu zrobiłem 350km/ ,sytuacja wygląda w ten sposób ze odpala praktycznie bez problemu tylko ze na jakies cztery garki po ok.półtorej minuty chodzi na wszystkie troch mnie to denerwuje bo troche kasy na to wszystko poszło


Potrzebujesz wróżb, czy konkretów ?

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 10:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2007 22:37:45
Posty: 8
raczej konkretów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 10:14:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Cóż więc stoi na przeszkodzie, żebyś zdiagnozował swoje auto samodzielnie wedle wszelkich zasad i prawideł opisanych w topicu meszruma oraz przedstawił nam na forum więcej informacji w bardziej "czytelnej" postaci* ?

* w postaci logów ;)

...wtedy oczekuj konkretów
...teraz masz wróżenie z fusów :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 11:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2007 22:37:45
Posty: 8
dalej walczę z tym zapalaniem byłem dziś nawet w centrum BOSCHA i po analizie silnika gośc stwierdził ze trzeba na 90% zakodowac pompe wtryskową bo podobno tak mają ze lubią sie rozprogramowac , czy jest to możliwe? Dodam ze pompa ta została jako jedyna z części nie wymienionych z poprzedniego silnika na którym to nie było tego problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 12:07:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ma racje zaadoptuje co oznacza zmienic dawki startu oraz wolnych obrotow.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 14:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2007 22:37:45
Posty: 8
a gdzie w trójmieście mozna takie coś zrobic oprócz bocha,bo powaliła mnie cena za tą usługe ,jak pompa będzie wymontowana to 1400, jak oni ją będą wyciągac to 2000 a i tak nie ma pewności ze będzie dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 14:48:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zapytaj tego goscia , zna sie na dieselkach i doradzi . To klubowicz Dave
..:: CHIPTUNING ::..
-----880-212-912-----
..:: HAMOWNIA 4X4::..
"EUROCHIP Starogard Gdański ul.Pomorska 5"

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 20:52:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
podstawa po takich niepewnych remontach - zmierzyć ciśnienie na tłokach!
miałem podobny przypadek w rękach... minimalnie skręcona korba ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 22:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2007 22:37:45
Posty: 8
moze i prawda ale logicznie rzecz biorąc zapala na pięc garków no i po półtorej minuty chodzi na wszystkie to chyba tez nie to,a co do samego remontu to raczej robili to ludzie co mają naprawdę pojęcie o tym co robią , no ale człowiek jest tylko człowiekiem .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2007 23:37:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
po korekcjach dawek wtryskiwaczy już coś będziesz wiedział tylko sprawdź na zimnym i obserwuj w miare rozgrzewania.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2007 12:51:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2007 22:37:45
Posty: 8
a w skrócie na czym to polega


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 17:55:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2007 22:37:45
Posty: 8
dzisiaj na forum wyczytałem ze pompa wtryskowa vp 44 od silnika AKE nie pasuje do AFB/AKN, moze ktoś napisac na czym to polega , bo może w tym tkwi mój problem.Wiem ze mój poprzedni blok miał oznaczenia AKN a ten który mam teraz to nie bardzo wiem bo ma zapunktowane oznaczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 18:28:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie pasuje złącze [zwane wtyczką].
to wszystko.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 21:39:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
lapka napisał(a):
a w skrócie na czym to polega


Jeśli masz interfejs to zaloguj rano bloki 013 i 014 (od razu po odpaleniu). Jeśli nie masz to pewnie będzie trzeba zostawić auto w serwisie. Ale skoro silnik się telepie to pewnie będzie w tym logu maskra. Tak że chyba najlepiej zacząć od sprężania.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: