carlnova napisał(a):
Ja mam jeszcze eine frage, herr obersturmfuehrer Piotruś
Czy nie mógłbyś zebrać całego archiwum swoich epopei nt. wałków i hydrauliki w V6 w jednym miejscu (temacie) i zostałby taki temacik podwieszony np. w topicu z diagnostyką meszruma.
Osobiście uważam to za bardzo ciekawy temat, herr kommandante i należy mu się miejsce honorowe, właśnie ze względu na częstotliwość występowania problemu w V6 do 2002...
Servus Carl
Danke Ihnen za to, że doceniasz mój wkład w zagadnienie "wałków/hydrauliki" (poprostu jest mi miło z tego powodu) i jeżeli tylko otrzymałbym polecenie służbowe od Modów lub Meszruma, że temat należy usystematyzować - oczywiście się zastosuję.

GrzesB napisał(a):
Nie chodzi o to, że nie czuję tematu i że ten problem mnie na bank nie dotknie!
Byłoby lepiej gdyby Cię nie dotknął
Właśnie dlatego usilnie namawiam Cię do profilaktyki
Hydropopychacze bez względu na rodzaj ich konstrukcji (np. tzw. "szklanki" czy też takie jak w naszych V6) muszą być wymieniane co ok. 100 tyś.km. . Różnica polega tylko na tym, że w większosci silników ze "szklankami" - nie dzieje się nic złego (oprócz niemiłego "klepania"), zaś w takim układzie jak u nas - skutki zaniechania są opłakane i następują lawinowo. Moim zdaniem problem nie występowałby (prawie)wcale, gdyby wymiana hydrauliki została wpisana do instrukcji serwisowej z takim samym priorytetem jak wymiana oleju, pasków, etc. ... . Niestety - na przeszkodzie (w mojej prywatnej ocenie) stoją marketingowcy, którzy są uparci i niezjednani jak ekooszołomy - oczekując "wartungsfrei" na całe życie silnika

.
GrzesB napisał(a):
Trochę zmartwił mnie ten fakt niewielkich przebiegów w Twoich furkach przy których problem wystąpił.
Uwierz - ja też byłem niemiło zaskoczony

. O ile w pierwszym przypadku dotyczącym egzemplarza wyprodukowanego w 08/2001 - nie było mi wesoło, to mogłem się tego spodziewać. Wszak oficjalnie wada materiałowa została uznana przez producenta dopiero pod koniec roku 2001 (i objęta akcją sewrisową).
Jednak w drugim przypadku - gdyby wierzyć temu co zapisano w materiałach VAG - tzw. "Serien Problemloesung" (czyli wyeliminowanie wady na etapie produkcyjnym a nie serwisowym) miało nastąpić od "jakiegośtam" numeru VIN - i to drugie AKE wg. CCCO już pod akcję serwisową nie podlegało (miało być OK "genetycznie"). Z tej przyczyny dekle wykręcałem w głębokim przekonaniu, że robię to tylko "dla ideii". Szkoda słów ... .
GrzesB napisał(a):
P.S.
Troszkę mnie nastraszyłeś z kupowaniem auta na DE blachach i trafiłem akurat egzemplarz 1,5 roku jeżdżony w PL - a że stan był bardzo przyzwoity i spełniał moje wymagania to mam już AKE

Jak widać na fotce - bardzo ładne AKE
GrzesB napisał(a):
Co prawda zgłębiam na nowo większość archiwalnych wątków o V6 TDI
Przypuszczam, że Twoja fura jest powyżej 2002r. . Jeśli tak - możesz sobie darować lekturę archiwum. Opisane tam kłopoty nie dotyczą samochodów fachowo serwisowanych. Niestety - z jednym wyjątkiem ... wyżej opisanym (ale też niekoniecznie

). Ja dla spokoju ściągnąłbym dekle i dobrze wszystko sprawdził, a jesli do wymiany rozrządu jest jeszcze bardzo daleko - pokusiłbym się na nowe hydro i ewentualnie dźwigienki. Jeśli wymiana rozrządu odbędzie się niebawem - zrobiłbym wszystko kompleksowo.
Pamiętaj tylko o tym, że profilaktyka pomoże zarówno Twoim finansom jak i ogólnej kondycji silnika (jeśli nie będzie atakowany doskonałą w działaniu pastą szlifierską).
GrzesB napisał(a):
No i to jest automat w quattro...
Jak dla mnie - najlepszy zestaw
