.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 12:57:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI]Jak ciepło na dworze jakby nieco zmułowany???
PostNapisane: 20.maja.2007 19:48:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Jak w temacie- coś walnięte czy tak ma być???

Wydaje mi sie albo tak jest, że jak tmp. na dworze koło 25 do 30 stopni to jest lekko zmułowana.. Jak by też lekko turbo dziura większa...

Jakieś sugestie?

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Ostatnio edytowano 20.maja.2007 21:56:33 przez ittmk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI]Jak ciepło na dworze jakby nieco zmółowan
PostNapisane: 20.maja.2007 20:04:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
ittmk napisał(a):
Jak w temacie- coś walnięte czy tak ma być???

Wydaje mi sie albo tak jest, że jak tmp. na dworze koło 25 do 30 stopni to jest lekko zmułowana.. Jak by też lekko turbo dziura większa...

Jakieś sugestie?


Mam dla Ciebie sugestie, ale przeczytasz o nich w specjalnym temacie, który jest już prawie na ukończeniu.
ZVAG-uj auto i wrzuć logi zobaczymy co Ci dolega...
I popraw "zmułowany" w temacie :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 21:06:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Nic mu nie dolega. Ten typ tak ma. W gorącym powietrzu masz mniej tlenu. Mniej tlenu = mniej mocy, a szczególnie momentu. Seryjny IC nie wyrabia i dolot się gotuje.
Wlaśnie jestem na etapie puszukiwania i dopasowania nowego IC do swojego AFB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 21:55:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Wlaśnie jestem na etapie puszukiwania i dopasowania nowego IC do swojego AFB.


Wowo, czyżby brakowało mocy również w Twoim 185 PS AFB ???
Tym bardziej proponuję Ci 1/4 mili - tip kontra manual. 180 konta 185 PS :diabel:
U mnie mocy teraz nie brakuje i napewno nie jest ona zależna od temperatury.
Przyczyna leży gdzie indziej...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 22:02:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Carlnova - poprawiłem temat...

To nie jest że mniej mocy - potem już idzie, tzn: jak załapie to idzie... Tylko to początek obrotów jakiś dziwny jest...

Jakby z opóźnieniem...

Czekam na twój wątek z niecierpliwością - jak zawsze...

Z VAG'owaniem mam problem - nie wiem kto może mi pomóc we wrocku... Ja sie na tym nie znam i troszkę sie boje wyników... A jak coś innego wyjdzie?

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 23:11:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ależ to normalne, że w wysokich temperaturach V6 nie jedzie...
tak, jak Wowo zauważył - IC, a ponadto załącza się wiskoza...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 23:34:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
ależ to normalne, że w wysokich temperaturach V6 nie jedzie...
tak, jak Wowo zauważył - IC, a ponadto załącza się wiskoza...


Mesz nie mogę się z Tobą zgodzić...
W wysokich, czyli jakich ? 28* C ? Tyle było dzisiaj u nas i moje autko zap....la bez żadnych oznak zmulenia. Nie zauważyłem żadnych symptomów zmulenia auta ze względu na wzrost temperatury - może odczuję jak wyjadę do Afryki :diabel:
Moim zdaniem problem leży w nieszczelności turbina - intercooler lub w samym dolocie, a przycinające się kierownice VTG też mogą spowodowac taki objaw.
Według mnie nawet ewidentnie wskazuje to na kierownice, bo nie doczytaliście do końca.
To co kolega ittmk opisuje to może być efekt turbodziury, bo w wyższym zakresie obrotów auto juz jedzie...
Co do wowo - dla mnie może sobie założyć IC nawet od takiej ogromnej rosyjskiej budowlanej ciężarówki - co mi do tego :diabel:
Cały czas odnoszę wrażenie, że on się marnuje w tym A6, a 185 koni wyraźnie go krępuje...
Takie moje osobiste odczucia... :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 06:53:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carl,
moje obydwa auta reagują tak od nowości.
wg mnie nie ma szans na zakup 2 jednostek z nieszczelnością [choćby z uwagi na stopień prawdopodobieństwa].
z resztą, nie spotkałem się z V6, które powyżej 26*C odznacza się normalną dynamiką.

mniemam, że Twoje AFB jest indoktrynowane przez modyfikowaną ideologię...
na serii zauważyłbyś różnicę.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 07:51:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Carl -> swoją wypowiedzią przeczysz niestety fizyce. Jeśli gonisz w trasie nawet przy 30st.C jest oki bo nadmuch na IC jest wystarczający do schłodzenia temperatury. Niestety w jeździe miejskie z korkami IC nie spełnia swojego zadania i czym auto "z mocniejszym virusem" tym będzie to bardziej spotęgowane. Niestety to jest normalne w autach turbodoładowanych. Jeśli nie czujesz różnicy, to moze Twoje AFB wogóle nie jeździ ;)
Ostatnio był podobny wątek na stronie Mastersa. Pasek 1.9TDI w krytycznych momentach miał około 20PS mniej i duużo mniejszy moment obrotowy :zly: Temperatura dolotu sięgała chyba 90st.C. :galy: Polecam lekture, o temperaturach w dolocie było sporo pisane.

A sprawdzenia auta mi nie proponuj, bo nie bede jechał 470km w jedną strone by coś Ci udowadniać. Jeśli masz chęć, to zapraszam do mnie. mamy tu piękne okolice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 08:27:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
carl,
moje obydwa auta reagują tak od nowości.
wg mnie nie ma szans na zakup 2 jednostek z nieszczelnością [choćby z uwagi na stopień prawdopodobieństwa].
z resztą, nie spotkałem się z V6, które powyżej 26*C odznacza się normalną dynamiką.

mniemam, że Twoje AFB jest indoktrynowane przez modyfikowaną ideologię...
na serii zauważyłbyś różnicę.
;)


MEZSZRUM - przecież napisałem że tylko jak jest gorąco - a gorąco mamy dopiero od paru dni...Rano jak jest 18 stopni jest oki, wracam z pracy jest ponad 25 - już to czuje...Też mi się wydaje to dziwne...Może cosik walnięte jednak...

We Wrocku było już 32 stopnie i wtedy to sie dzieje...
Muszę jednak zvagować - tak jak koledzy radzą...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 08:43:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zvaguj w tym momencie jak źle jeździ. Poszukaj bloku z temperaturą dolotu, to wiele wyjaśni. Jeszcze raz Ci napiszę, że to jest normalny objaw - bankowo. Nie masz wrażenia, że przy ruszaniu z miejsca musisz dać więcej gazu niż "normalnie" by swobodnie i bez szarpania ruszył. Przecież to sama fizyka. Chłodno jeździ oki, gorąco słabiej tu nie ma żadnej awarii!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 08:44:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Carl -> swoją wypowiedzią przeczysz niestety fizyce. Jeśli gonisz w trasie nawet przy 30st.C jest oki bo nadmuch na IC jest wystarczający do schłodzenia temperatury. Niestety w jeździe miejskie z korkami IC nie spełnia swojego zadania i czym auto "z mocniejszym virusem" tym będzie to bardziej spotęgowane. Niestety to jest normalne w autach turbodoładowanych. Jeśli nie czujesz różnicy, to moze Twoje AFB wogóle nie jeździ ;)
Ostatnio był podobny wątek na stronie Mastersa. Pasek 1.9TDI w krytycznych momentach miał około 20PS mniej i duużo mniejszy moment obrotowy :zly: Temperatura dolotu sięgała chyba 90st.C. :galy: Polecam lekture, o temperaturach w dolocie było sporo pisane.

A sprawdzenia auta mi nie proponuj, bo nie bede jechał 470km w jedną strone by coś Ci udowadniać. Jeśli masz chęć, to zapraszam do mnie. mamy tu piękne okolice.


Wowo, nie pogrywaj ze mną, bo zaraz ja Ci napiszę jakim prawom Ty przeczysz... :/
Powietrze zasysane do silnika przez turbine nie ogrzewa sie dlatego ze turbina napędzana jest gorącymi spalinami a dlatego ze powietrze jest przez turbine sprezane i to powoduje wzrost temperatury powietrza
Zdaję sobie sprawę, że intercooler to nie lodówka, i że nie obniży temperatury powietrza spręzonego przez turbine poniżej temperatury otoczenia. Ale ja napisałem, że u mnie ten efekt nie występuje, byc może dlatego, że jeżdzę teraz cały czas po trasach i temperatury nie są na razie zbyt wysokie.
Irytuje mnie natomiast inna sprawa - a mianowicie taka, że piszesz koledze ittmk, że jest OK, ten typ tak ma, a auto nawet nie zostało sprawdzone VAG-iem. Irytuje mnie też, że wszędzie gdzie ja coś napiszę, Ty zaraz śpieszysz oznajmić, że to nie jest tak. Carl wymienia coś 5 godzin, wowo 2, carl coś musi wymontować, wowo radzi sobie bez tego. Może Ty w końcu dasz coś od siebie na tym forum, a nie ograniczysz się do krytyki poczynań innych.
Jesteś dłużej na tym forum, ale to nie znaczy, że masz prawo do ciągłego pouczania innych. Ja osobiście mam juz tego dość... :/
Co do sprawdzania aut - potraktuj to jako żart - nie przyjechałbym do Ciebie nawet gdybym miał 10 km do przejechania, tylko dlatego, że spotkanie z Tobą - po tym co wypisujesz, nie sprawiłoby mi nawet cienia wątpliwej przyjemności.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 08:51:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z tą temperaturą dolotu od gorących spalin mnie zaskoczyłeś. Byłem przekonany że jest inaczej :diabel:
Może spuścisz z tonu jeśli kolega ittmk zvaguje auto i okaże się że jest oki, poza temp. dolotu. Po raz kolejny przyznasz mi rację.
Nie mam nic do Ciebie, ale czasem wystarczy poszperać po innych forach by się czegoś dowiedzieć, albo zasięgnąć opinii kogoś kto siedzi w temacie "głębiej" niż my.


Ostatnio edytowano 21.maja.2007 09:07:35 przez wowo, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 08:54:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
wowo napisał(a):
Zvaguj w tym momencie jak źle jeździ. Poszukaj bloku z temperaturą dolotu, to wiele wyjaśni. Jeszcze raz Ci napiszę, że to jest normalny objaw - bankowo. Nie masz wrażenia, że przy ruszaniu z miejsca musisz dać więcej gazu niż "normalnie" by swobodnie i bez szarpania ruszył. Przecież to sama fizyka. Chłodno jeździ oki, gorąco słabiej tu nie ma żadnej awarii!


Tak właśnie jest jak piszesz...Tylko czy różnica powietrza o 10, 15 stopni to dużo dla niuni??? Dziwne...

A przy okazji - Czemu koledzy sie kłócą???
Nieładnie....

Co do vagowania - carlnowa - święte słowa - muszę wreście zrobić...
Może wiecie kto by zrobił we Wrocławiu?

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 09:02:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):

A, że Twoje AFB "tego nie ma" nie powinno nikogo dziwić, przecież jest najlepsze i najbardziej dopieszczone.


Nie chce mi się z Toba gadać...
A co do Twoich uszczypliwości - popraw sobie okarze w tym i zawachania w innym poście.
Wstyd robić takie "orty" :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 09:06:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Już :diabel:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ura+dolotu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 09:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
u mnie jest taki objaw, w gorące dni i po rozgrzaniu się auta, podczas ruszania muszę startować tak z 1200rpm, bo inaczej czkawka albo bardzo długo trzeba sprzęgło puszczać, jak jest chłodniej startuje bez problemu z 900-1000 i tutaj nie wydaje mi się że jakikolwiek ma wpływ turbina i szczelność dolotu.

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 10:57:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Ja też mam podobne spostrzeżenia tzn. im bardziej gorąco tym słabiej przyśpiesza auto (jednak różnice sa znikome, minimalne).
Mógłby ktoś dodac do tego tematu co sprawdzić VAGiem, jaką grupę, jakie temeperatu itp

Dzięki
Rafał

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 15:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
panowie, odpuśccie sobie ten temat.
to jest jak najbardziej prawidłowe.

dawno temu, niemal nie reklamowałem auta przez to - wolniej jeżdziło w gorące dni...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 16:00:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
maxrafal napisał(a):
Ja też mam podobne spostrzeżenia tzn. im bardziej gorąco tym słabiej przyśpiesza auto (jednak różnice sa znikome, minimalne).
Mógłby ktoś dodac do tego tematu co sprawdzić VAGiem, jaką grupę, jakie temeperatu itp

Dzięki
Rafał


Grupa 007, temperatura powietrza w kolektorze ssącym. Pełne obciążenie. Pierwszy test o godzinie 14.00 a drugi o godzinie 23.00 ;)

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: