.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 13:00:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 tdi V6 AFB '99] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 20.maja.2007 22:31:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
Mam prośbę o analizę logów. Autko po wymianie rozrządu i zaworu recyrkulacji spalin. Ustawienie kąta wtrysku rzekomo niemożliwe z powodu jego kiepskiej kondycji.

http://maxx28.fotosik.pl/albumy/193220.html

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2007 23:09:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
masz uszkodzony przepływomierz [G70] [fizycznie/elektronicznie] i koniecznie należy go wymienić [stąd stała wartość 549 - mapa awaryjna].

ponadto, uszkodzony jest wtryskiwacz sterujący [G80] i także należy go wymienić [stąd niemożność odczytania rzeczywistego kąta wtrysku i ustaiwenia tegoż kąta].

na koniec... EGR jest zaślepiony bądź uszkodzony. jednakże aby powiedzieć na 100%, należy zlogować 003 w BS.

to auto jeżdzi jak skarpeta.



nie zwykłem tego pisać, ale ten warsztat to szczyt druciarstwa [jak mawia Marek - madafaka].
ponadto, to jest ostatni raz, gdy zabieram głos w przypadku niekompletnych logów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 08:58:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
Dzięki meszrum za szybką odpowiedź. Przepraszam za niekompletne logi. Starałem się zrobić wszystko zgodnie z opisem.
Trudno się doszukać czegoś pozytywnego dla mnie w tej analizie logów :(
Same złe wieści ehh :(

Po tym, jak się dowiedziałem, EGR jest uszkodzony zacząłęm wątpić czy go w ogóle wymieniali. Poszukałem na forum i okazuje się , że to co mi pokazywali wyglądało zupełnie inaczej niż EGR (zakładam , że EGR jest okrągły i metalowy).
To coś , co mi pokazywali to było coś plastikowego, czarnego, z wyjściem na kilka wężyków i chyba znajduje sie przy podszybiu po stronie pasażera.Być może , że to tylko ma coś wspólnego z EGR a ja nazwę przekręciłem.



No cóż teraz nurtują mnie kolejne pytania:

1.Jakich logów brakuje, że są niekompletne?
2.Jakie koszty wiążą sie z wymianą przepływomierza ?
3.Ile kosztuje wymiana wtrysku sterującego ?
4.Ile kosztuje wymiana EGR


Dzisiaj miałem problem z odpaleniem samochodu. Wygladało to tak , jakby nie dostawał paliwa. Ściągnąłem tego mechanika , co wymieniał rozrząd. Pospiął komputer ale niby żadna z usterek , jakie się wyświetliły :

00542-30-00
00522-30-10
00553-31-00
00575-08-10

nie mogła według niego powodować takiej niemocy mojego autka.
Zaczęły się wiec oględziny pod maską, odpiął chyba jakiś czujnik, poźniej zdjął przewód przelewowy wtrysków , wyleciało z niego troche paliwa , po czym zatkał go palcem i auto odpaliło. Po chwili jednak wszystko się powtórzyło i stanęło na tym że auto znowu wylądowało w warsztacie.
Dzień wcześniej spostrzegłem dziwne zachowanie obrotomierza. Po zdjęciu nogi z gazu obroty spadały do 800-900 po czym wzrastały do 1100-1200 i po kilkunastu sekundach wracały do normalnych. Działo się tak kilka razy a później było ok. Czasem też świece żarowe grzeją nawet 20 s, czego przed ingerencja mechanika nie miałem.Zauważyłem też bąbelki powietrza w przewodzie idącym chyba od filtra paliwa do pompy.Czy to coś normalnego czy też coś niedopuszczalnego?

Po przeczytaniu ze warsztat jest "szczytem druciarstwa" nie mam juz do nich zaufania. Napiszcie proszę, co według was może sie dziać z tym silnikiem i czy może to być spowodowane np nieumiejętna wymianą paską rozrządu ?

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 11:31:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxx28 napisał(a):
No cóż teraz nurtują mnie kolejne pytania:

1.Jakich logów brakuje, że są niekompletne?
2.Jakie koszty wiążą sie z wymianą przepływomierza ?
3.Ile kosztuje wymiana wtrysku sterującego ?
4.Ile kosztuje wymiana EGR




1. Sprawdź sobie w topicu z diagnostyką meszruma
2. 392 PLN na wymianę w tzw. trybie EX
3. 800-1200 PLN :/
4. Może jest tylko zaślepiony lub przycięty ?
Nie wrzuciłeś logu 003 w basic settings.
oraz ostatnia sprawa:
5.Zainteresuj się jak najszybciej tymi bąbelkami powietrza w przewodzie zasilającym do VP44, bo może sie to zakończyć zgonem pompy i niezłymi wydatkami. :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 14:59:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
Wrzuciłem ponownie wszystkie logi pod linkiem http://maxx28.fotosik.pl/albumy/193659.html (brakujące logi BS003 z numerem 10)

Czy teraz Możecie mi powiedzieć , coś więcej na temat mojego EGR-a ?

@ carlnova : odnośnie bąbelków Masz może jakieś sugestie , co w pierwszej kolejności wziąć pod lupę ?

P.S. Dzięki za zainteresowanie tematem i wszelkie porady.

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 15:10:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maxx28,

logi są nadal niekompletne.
brakuje grupy 003 Basic Settings.
zamieściłeś zwykłe 003 parokrotnie, ale BS ani razu [pod nr 10 jest grupa 007].
bez 003BS nie odpowiem Ci na pytanie, czy EGR jest uszkodzony/zaślepiony.

ponadto, to, co pokazywał mechanik, to był AGR, czyli zawór sterujący EGR'em [rzeczywiście, jest czarny i plastikowy].


brakuje ponadto logów dynamicznych 011, lecz na razie są one zbędne - zaczynasz od przepływomierza [koniecznie w ASO - zostawiasz swój i dostajesz nowy za 390] oraz wtryskiwacz sterujący.
przepływomierz wymienisz sam, a wtryskiwacz sterujący zrobią Ci w Diagtroniku - http://www.diagtronik.pl/.
du wymiany jest także czujnik temp. płynu chłodzącego - jest na forum opisane jak go znaleźć i wymienić - koszt. to ok 100 PLN [ASO, z zielonym plastikiem]. nie kupuj zamienników.

jezeli masz kłopot z dostępem do diagnostyki [003BS], to zrobię Ci ją w Łodzi.


co do błędów...
świece żarowe grzeją, gdyż uszkodzony/niepodłączony jest czujnik temp. płynu chłodzącego [G62] - bład 522. przez to, także, obroty wariują. jeżeli jest uszkodzony należy kupić nowy.
błąd 542 oznacza uszkodzenie wtryskiwacza sterującego, ale o tym już Ci napisałem.
błąd 553 oznacza uszkodzenie przepływomierza, ale o tym już Ci także napisałem. przed wymianą należy sprawdzić, czy aby nie jest on tylko odłączony [takie historie już widziałem...]
błąd 575 jest związany z błędem 553. póki nie wyeliminujesz 553 nie myślisz w ogóle o 575 [gdyż na 99% zniknie on razem z 553].

jeżeli tego nie było przed oddaniem auta do mechanika, to nieźle namieszał Ci on w silniku. wygląda na to, że albo nie podłączył części podzespołów, albo je uszkodził, albo je zabrał [i zastąpił czymkolwiek].
auto wymaga naprawy i nie nadaje się do eksploatacji.
naprawa tego auta zajmie nie więcej niż 3 godziny. powinien to zrobić fachowy warsztat. nie zostawiaj już auta u swojego mechanika - co najwyżej uszkodzi Ci je.

niemożność rozruchu jest spowodowana kątem wtrysku.


ponad wszystko podejrzewam, że masz źle założone przewody podciśnienia na LDR i AGR.
od sprawdzenia tego należy zacząć zabawę.

:|

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 17:32:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
@ meszrum .... hmm u mnie pod numerem 10 pokazuje

Obrazek

to jest faktycznie grupa 7 ? Czy też pokazuje u Ciebie coś zupełnie innego niz u mnie ?(ja sugerowałem sie oznaczeniem GROUP A : '003)

Być może , że żle wykonałem całe logowanie i będę musiał powtórzyć.
Póki co auto u mechanika i nie mam jak tego dokonać.
A te wszystkie usterki były już przed wstawieniem auta na wymianę rozrządu , więc może ten mój mechanik nie jest taki zły bo raczej nic nie uszkodził.
A to "czarne plastikowe" to był faktycznie jakiś zawór sterujący EGR-em.:)


Mam jeszcze jedno pytanie. Czym skutkuje długotrwała jazda z uszkodzonym wtryskiem sterujacym i przepływomierzem? Bo auto kupiłem 3 miesiące temu i podejrzewam , że już wtedy te usterki były.

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 18:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Podepnę się pod temat i proszę o zerknięcie na moje logi. Wiem że w próbie dynamicznej za niskie obroty maksymalne ale nie mogę "wyczuć" tego tipa.

To logi statycznie bez basic settings: (grupy nie są po kolei za co przeprzaszam)
http://wasylo.fotosik.pl/albumy/193802.html

to logi z basic settings:
http://wasylo.fotosik.pl/albumy/193813.html

i to próba dynamiczna:
http://wasylo.fotosik.pl/albumy/193817.html

Dodatkowo komp "wypluł" błąd:
00575- Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Czyżby zapieczone kierownice w turbinie czy N 75 do wymiany?
Po próbie dynamicznej kiedy silnik dostał trochę po zaworach sprawdziłem ponownie korekcje wtrysku i w bloku 14 na pozycji 2 wartość wzrosłaz ok.
-0,60 do ok. - 2

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 19:04:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maxx28 napisał(a):
@ meszrum .... hmm u mnie pod numerem 10 pokazuje

Obrazek




nie, to nie jest grupa 007.
to jest grupa 003.
ale prosiłem o grupę 003 Basic Settings.

jazda z uszkodzonym przepływomierzem [lmm] skutkuje jedynie tym, że auto nie jedzie/dymi/etc.
jazda z uszkodzonym WS, po wymianie rozrządu, może doprowadzić do nadmiernego obciążenia pompy VP44 [poprzez brak wiedzy o jej wysterowaniu].





wasylo napisał(a):
Podepnę się pod temat i proszę o zerknięcie na moje logi. Wiem że w próbie dynamicznej za niskie obroty maksymalne ale nie mogę "wyczuć" tego tipa.

To logi statycznie bez basic settings: (grupy nie są po kolei za co przeprzaszam)
http://wasylo.fotosik.pl/albumy/193802.html

to logi z basic settings:
http://wasylo.fotosik.pl/albumy/193813.html

i to próba dynamiczna:
http://wasylo.fotosik.pl/albumy/193817.html

Dodatkowo komp "wypluł" błąd:
00575- Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Czyżby zapieczone kierownice w turbinie czy N 75 do wymiany?
Po próbie dynamicznej kiedy silnik dostał trochę po zaworach sprawdziłem ponownie korekcje wtrysku i w bloku 14 na pozycji 2 wartość wzrosłaz ok.
-0,60 do ok. - 2



1. auto jest po modyfikacji programu [tzw. cziptjuning]. modyfikacja nie jest moim zdaniem dobra - chaotyczny program. ograniczenie momentu na sztywno i oszukanie ECU jezeli chodzi o sygnał z lmm...
to jest zródło 575.
wrócić do serii! możesz tym programem uszkodzić turbinę.
są lepsze programy do V6.

2. rozrząd ustawiony koszmarnie. nie ma przypadkiem błędu 550?
wymagany ATDC, a rzeczywisty BTDC - czyli jest zupełnie po drugiej stronie.

3. lmm do wymiany.
mierzy jak stare pantofle.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 19:25:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2007 17:09:16
Posty: 62
Lokalizacja: Wieluń
meszrum dziękuję, za udzielone odpowiedzi i zaproponowaną pomoc w wykonaniu logów.
Co do logów BS , coś widocznie skopałem. Heh to był mój pierwszy raz :D . Jutro powinienem odebrać autko i postaram się je niezwłocznie wykonać. Zamieszcze je wówczas i sprawa EGR-a się troszkę rozjaśni mam nadzieję.Jeszcze raz dzięki za dotychczasowe odpowiedzi .

_________________
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 19:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Meszrum dzięki za oględziny. Czy sterownik był modyfikowany czy mam szukać jakichś kości? Jeśli gdzieś jest wpięty chip to gdzie powinienem go szukać? Gdy jest uszkodzony lmm to auto nie jest wtedy mułowate? Kopa ma niezłego więc nie brałem lmm pod uwagę. Rozrząd na dniach będzie wymieniany to i pompe się ustawi. A co sądzisz o blokach 13 i 14?

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 20:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
przy 1500rpm ciśnienie zadane 2200 :galy:
"zero" ograniczenia dawki ze względu na moment i bez sensu dawki ograniczające dymienie między 1500 a 2000 pewnie niezłe bąki wali :diabel:
ciekaw jestem przebiegu momentu

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 20:36:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
uczyń to samo, co zrobił carl - wymontuj ECU i odeślij do Aligatora - po 2 dniach dostaniesz serię.
nie wiem jaką metodą została dokonana modyfikacja, lecz obawiam się, że niezbyt profesjonalną...

013 i 014
cylinder 6 wygląda źle. mam nadzieję, że to nie kompresja. zamień miejscami 6 z innym i zaloguj [przy okazji rozrządu].

źle mierzące lmm prowadzi do spadku mocy.
w Twoim przypadku nie czujesz różnicy, bo program jest zmodyfikowany.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 20:43:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
nie czuje różnicy, bo moim zdaniem to auto jedzie tylko w zakresie 1500 - 2000, a potem już coraz gorzej.

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 20:47:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
SebMis napisał(a):
nie czuje różnicy, bo moim zdaniem to auto jedzie tylko w zakresie 1500 - 2000, a potem już coraz gorzej.


logi 011 są pocięte i nic z nich nie wynika... właśnie zauważyłem.
zwróć uwagę na rpm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 20:53:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
jakoś nie widze żeby były pocięte są moim zdaniem po kolei tylko chyba na 5-tce zrobione i koledze się droga skończyła przy 3200rpm

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 20:58:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
SebMis napisał(a):
jakoś nie widze żeby były pocięte są moim zdaniem po kolei tylko chyba na 5-tce zrobione i koledze się droga skończyła przy 3200rpm


przepraszam - 008, zwróć uwagę na przeskok z 2100 na 2800...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2007 21:10:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
uuu, rzeczywiście chyba kolega jakieś "sfabrykowane" te logi ma :/

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 10:57:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Logi nie są sfabrykowane. Nie mam pojęcia jak to się stało, że w 008 jest taki przeskok. Z pozycji kierowcy nie widać aby auto dymiło. Zrobię jak radzi meszrum i powrócę do serii. Widocznie jakis partacz w Rzeszy zrobił tą modyfikację.. Zamieszczam jeszcze raz link bloku 014. Pomiar górny robiony przed próba dynamiczną pomiar dolny po próbie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f9 ... 23899.html

Czyżby temp. silnika powodowała takie różnice czy może wtrysk fiksuje? Może ktoś napisać jak się ma rozmieszczenie poszczególnych cylindrów w aucie z tymi które są w bloku 13 i 14?
Dzięki i pozdrawiam.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: