.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.sty.2025 07:55:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.8T] Auto całe drży przy hamowaniu
PostNapisane: 17.maja.2007 21:01:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Temat odgrzewany dziesiątki razy, więc z góry przepraszam,

ale z uwagi na załamanie nerwowe :-) proszę o pomoc lub choć sugestie :-)

Problematyka:
- auto przy hamowaniu z większej prędkości drży i bardzo to czuć na kierownicy
- najbardziej kiedy prędkość przy hamowaniu spada pomiędzy 120-40 km
- czym mocniej hamuję tym mocniejsze odczucia (nieraz strach w oczach;)
- pasażer także wyraźnie czuje drganie całego auta
- kiedy w autku więcej osób odczucia o wiele mocniejsze! (trzeba mocniej cisnąć hamulec;-)


historia:
- autko mam już ok. 5 lat
- pierwsze drganie zaczęło się przy wjechaniu przy dużej prędkości z naciśniętym hamulcem (hamowanie prawie awaryjne :)


Wykonano:
- wymiana tylnych tarcz hamulcowych z klockami ATE + EBC (efekt troszkę ustąpił (albo autosugestia)
(przednie tarcze to był większy koszt i nie chciałem tego ruszać..)
- miesiąc temu wymieniłem przednie tarcze na Brembo + klocki Frodo (nic nie dało!)
- sprawdzone całe zawieszenie (wszystko OK)

Plany:
- wymiana tylnych tarcz + klocki (tarcze dość mocno skorodowane)
i tu pytanie, czy bicie kierownicy i całego auta może być spowodowane krzywą tylną tarczą ? - bo jeśli tak to tylko to zostało, a jeśli nie to sprzedam to auto :-)

wczoraj byłem na stacji diagnostycznej (poważnej) trzepaki, testery, wszystko sprawdzone i w stanie idealnym, jedynie tylne tarcze skorodowane ale gość się zarzeka że wymiana tylnych nic nie da...

co myślicie ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 22:02:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
czujesz pulsowanie w pedale hamulca podczas hamowania?
jezeli wymieniales tarcze i klocki ( przed zalozeniem czyszczac odpowiednio) i sprawdziles zawieszenie to stawiam na opony.
zamien tyl na przod i wtedy zobacz.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 22:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Tak, mogą być opony. U mnie było tak samo i okazało się że to jednak końcówka drążka kier. wybita, co śmieszne, diagnosta tego nie wykrył na trzepakach ...

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2007 22:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
pulsowania na pedale hamulca nie ma, tylko bardzo drży kierownica i niesie po całym aucie,

efekt występuje od dawna (po mieście jeździ się do 80km, więc odpuszczałem temat) ale przez ten okres 3 razy zmieniałem felgi (raz na 17" teraz 15") i 3 komplety opon :(

jedyne co przychodzi mi do głowy to tylne klocki i ewentualnie łożyska w przednich kołach ???

ps. zaciski w przednich kołach są idealne, wszystko sprawdzane, zero luzów

koła wyważane, "pełna" geometria zrobiona

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 11:24:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Przepraszam, że mój temat może ma za dużo treści, ale generalnie moje pytanie jest proste:

- czy tylne tarcza hamulcowe przy hamowaniu mogą dawać efekt drżenia kierownicy i całego auta ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 12:23:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie raczej nie ma takiej mozliwosci zeby tylne tarcze przynosily az taki efekt a juz szczegolnie jesli chodzi o drzenie kierownicy. Choc minimalne bicie moze byc odczuwalne szczegolnie dla pasazerow siedzacych na tylnej kanapie

skoro wymieniales opony i nie ma roznicy obstawiam na zle zalozone tarcze. To znaczy zostaly zalozone na "brudno" bez dokladnego wyczyszczenia piasty.

Moglo sie stac tez tak, ze przy walnieciu w przeszkode (jak mniemam przy hamowaniui awaryjnym na zablokowanych kolach wpadles na przeszkode) wygiales wachacz na tyle minimalnie ze nie widac tego golym okiem a na tyle mocno ze wystepuja drgania.

Nie rozumiem jeszcze tego :
wymieniles tarcze z tylu a teraz wymieniasz znowu bo sa skorodowane ??

I jeszcze jedno : jak z lozyskami w przednich kolach ??

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 12:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Buba napisał(a):
Nie rozumiem jeszcze tego :
wymieniles tarcze z tylu a teraz wymieniasz znowu bo sa skorodowane ??

I jeszcze jedno : jak z lozyskami w przednich kolach ??


tarcze z tyłu wymieniłem 3 lata temu na nowe i do tego czasu już troszkę zardzewiały (choć chyba nie powinny?)

łożyska nie ruszane! nie wymieniane

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 13:54:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Maciek, uderzyles w cos ? Moze geometria poszla w las, wtedy rozne rzeczy sie dzieja...Moze sa jakies luzy w zawieszeniu.
Moze ktos zwyczajnie niechlujnie zalozyl tarcze i sie poprostu skrzywily - mialem taki problem - wymienialem brembo 3 komplety, dopiero za 3 razem bylo ok, a mechanik twierdzil, ze tarcze wadliwe...ale cos mi sie nie wydaje.

Tylnie tarcze tez moga powodowac drgania podczas hamowania, ale niekoniecznie odczuwalne na kierownicy...poza tym, to ze sa zardzewiale, swiadczy o tym, ze zaciski nie dzialaja jak nalezy (reperaturki).

Ja bym zdjal tarcze przednie i pojechal z nimi do slusarza, zeby stwierdzil, czy sa proste czy nie na poczatek.

A co do stacji diagnostycznych, to podam przyklad, jak ostatnio bylem kupa na przegladzie - sprawnosc amorow przednich 90% (w rzeczywistosci nawet 10% nie mialy bo byly wylane i kazdy inny). Diagnosta stwierdzil brak luzow w zawieszeniu i wszystko cacy - prawda byla taka, ze na tyle byly jeszcze oryginalne tuleje wachaczy, z ktorych guma oddzielila sie od tulejki i dupa latala jak zyd po pustym sklepie....wiec o dupe roztluc takie diagnozowanie.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 14:39:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
cześć Wojtek ;-)

nie uderzyłem w nic, tarcze przednie na 100% oryginalne sam zakładałem i dołożyłem wszelkich starań aby było czyściutko i bez rdzy na piastach :-)
z przodu zaciski nie mają żadnych luzów

chyba faktycznie obadam te przednie tarcze czy czasem się nie powyginały, a potem zmienię te tylnie

ps. czy faktycznie może to być jeszcze wina w przednich łożyskach ??? (jeśli bez hamowania autko idzie idealnie przy 220km/h ?)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 14:46:20 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Mnie sie wydaje, ze lozyska nie maja nic do tego....jesli sa ciche i to nic sie nie dzieje, w zyciu nie mialem innej usterki niz buczace lozysko. Wtedy oczywiscie opory toczenia znacznie wzrastaja i grzeje sie cale kolo...ale co to ma do bicia na kierze - nie mam pojecia. Gdybys mial kosmos problem, to zawsze mozesz sprobowac podbic do quattro service - Artas sie przebuja i pewnie cos zaradzi.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2007 15:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Witam!!!
Wtrące swoje parę groszy :D
proponuje sprawdzić czujnikiem zegarowym bicie piasty koła przedniego prawego jak i lewego , jak sie nie myle to max 0,02mm moze być biciia

Miałem podobny problem i okazało sie ze piasta koła ma duże bicie i każda wymiana tarcz kończyła sie ich wykrzywieniem i bieciem koła kierownicy w momencie hamowania , pomogło toczenie tarcz na samochodzie.

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 03:56:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
gsxr napisał(a):
Witam!!!
Wtrące swoje parę groszy :D
proponuje sprawdzić czujnikiem zegarowym bicie piasty koła przedniego prawego jak i lewego , jak sie nie myle to max 0,02mm moze być biciia

Miałem podobny problem i okazało sie ze piasta koła ma duże bicie i każda wymiana tarcz kończyła sie ich wykrzywieniem i bieciem koła kierownicy w momencie hamowania , pomogło toczenie tarcz na samochodzie.

spoko spoko to nie takie proste. jezeli piasta ma bicie weksze niz dozwolone to co da toczenie tarcz? tych jednych da ale jak po ostrym hamowaniu wpadnie w wode i bedzie musial wymieniac znowu to co? znowu toczenie na piascie.
Kupujesz nowe opony czy z drugiej reki?

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 12:21:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2007 22:16:18
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
spoko spoko to nie takie proste. jezeli piasta ma bicie weksze niz dozwolone to co da toczenie tarcz? tych jednych da ale jak po ostrym hamowaniu wpadnie w wode i bedzie musial wymieniac znowu to co? znowu toczenie na piascie.
Kupujesz nowe opony czy z drugiej reki?


Tak jak piszesz i to jest oczywiste ze jesli piasta ma bicie i dotoczysz tarcze na niej to działa to tylko z tym konkretnym kompletem, nawet jesli demontujesz tarcze toczone na samochodzie to trzeba je zamontować tak samo (nie obracać względem piasty )
Druga sprawa jak rozgrzejesz mocno hamy i wjedziesz w wode to masz duuzą szanse na zwichrowanie tarcz nawet nowych i nigdy nie toczonych czy to na kole czy solo.
Trzecia sprawa jeśli faktycznie piasty sa krzywe (mają bicie) to nastepne tarcze musza byc toczone w ten sam sposob montując bez toczenia tylko przez chwile bedzie dobrze.

Podałem jak ewentualnie pomóc w diagnozie (pomiar czujnikiem) . Oczywiście krzywe piasty należy wymienić ale mój sposób pozwala na dalszą jazde autem bez obawy o zęby które może wybić kiera. Wymiana piast wiąze sie często z wymianą łożysk w kole a czasem to są koszta .

Kolejna sprawa do swoich pojazdów opony kupuje z drugiej ręki i jak widać jeszcze żyje!! ;)

_________________
A6 2,5tdi AFB 98r - KAŻDEMU JEST CIĘŻKO !!

POWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL !!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 12:45:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
sprawdz czy to zjawisko występuje na zupełnie zimnych tarczach- pierwsze hamowanie .jeśli nie to tarcze do wymiany. tracą sztywnośc pod wpływem temp. i czujnikiem tego nie wybadasz

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 22:20:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
opony z drugiej ręki, ale raczej na 100% OK, choć teraz to już może powinienem dać je na tył aby się upewnić..? tak zrobię

co do występowania drżenia, mam wrażenie że objaw tak samo szybko się pojawia jak i znika... nieraz jest całkiem OK!
raz drży mocniej, raz mniej... tak jak by jakiś element zawieszenia w pewnym momencie był w innej pozycji i zawiecha nie jest sztywna! może to tu należy szukać...?

następna sprawa, przy rozgrzanych hamulcach, jak dojeżdżam do skrzyżowania i nasłuchuję delikatnie naciskając hamulec to w prawym kole słysze takie jak by głośniejsze tarcie i takie sssssszzzzzztyk,sssszzzzztyk :-)

rozkręciłem zaciski, jeszcze raz sprawdziłem luzy, nie ma nic! wyczyściłem klocki papierem ściernym, obadałem powierzchnię tarcz (nowych:) wszystko OK!

podkreślam że tarcze Brembo oryginalne na 100% klocki idealne Ferodo Premium

i jeszcze jedno, jak jadę dłuższy odcinek drogi to koło prawego koła słyszę coś jak by delikatne szumienie łożyska, felgi po długiej jeździe są zimne! (zaznaczam że ten dziwny szum występuje od ok. 2-3lat :-) zawsze w mniejszym lub większym stopniu zrzucałem to na opony... ale może to jakieś inne łożysko niż to w piaście???

przepraszam za nawał informacji, ale może z tego coś Koledzy wydedukują ?

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 22:27:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
enduro7777 napisał(a):
sprawdz czy to zjawisko występuje na zupełnie zimnych tarczach- pierwsze hamowanie .jeśli nie to tarcze do wymiany. tracą sztywnośc pod wpływem temp. i czujnikiem tego nie wybadasz


autko zimne, jadę na autostradę, rozpędzę je do 140km/h.... naciskam na hamulec i drgania natychmiast się pojawiają (muszę troszkę mocniej nacisnąć, tak że auto widocznie zwalnia)

poniżej prędkości 100km/h efekt nie występuje, choć dziwne jest to że jak hamuje ze 140 to jest odczuwalne bicie do ok. 40km

i jeszcze jedno :-) nieraz jak dojeżdżam do skrzyżowania i naciskam na hamulec to czuję takie pulsacyjne hamowanie... to może być kluczową kwestią w sprawie :-) nie zawsze występuje i nie ma z niczym nic wspólnego... raz jest raz nie
(może to po prostu nierówności na asfalcie, nie mogę tego określić)

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 00:15:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
oponki ok moga byc wywazone ale jezeli w poprzednim aucie byl bieznik przypalony to mimo wywazenia moga bic podczas hamowania.

Kolego gsxr bardzo dobrze ze zyjesz i zycze jeszcze 100 lat, piszac posta nie chce sie z toba sprzeczac. Kazdy z nas ma jakas wiedze-przezycia i probuje pomoc.

Maciek1024
A nie czujesz drgan (delikatnych) podczas jazdy na wprost pomiedzy 100-150km/h?

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 08:35:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2007 18:45:27
Posty: 64
Lokalizacja: opolskie
A masz ABS? Może on ma wpływ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 08:53:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
MiKev napisał(a):
Maciek1024
A nie czujesz drgan (delikatnych) podczas jazdy na wprost pomiedzy 100-150km/h?


nic! nawet przy ponad 210 jest idealnie...

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 08:55:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
mpengo napisał(a):
A masz ABS? Może on ma wpływ?


myślałem nad tym, ale raczej odpada, ABS może nagle zmniejszyć ciśnienie w układzie hamulcowym, ale nie na kształt gładkiej sinusoidy

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: