Panowie !
Nikt nie odpowiedział na pytanie carlnovy
Co myślicie o tym ?
Hamownia przenośna DYNOMET
Jest to urządzenie, które montuje się na koło samochodu, podłącza do komputera przenośnego (w dużym skrócie) i pomiarów dokonuje się na drodze. Hamownia ta nie ma ograniczeń co do mierzonej mocy ani momentu, zmierzy każdą moc!
Hamownia przenośna różni się o tej tradycyjnej - podwoziowej - tym, że czujnik który umieszczony jest na rolkach hamowni podwoziowej, mierzący ich obroty, zakładany jest na koło samochodu. W tradycyjnej hamowni podwoziowej, by wyliczyć moc, program sterujący hamownią musi znać wagę i obwód rolek. W hamowni przenośnej zamiast tych danych wpisujemy wagę samochodu i obwód koła. To wszystko - reszta wygląda tak samo jak w hamowni podwoziowej - inercyjnej.
Jak już zamontujemy na samochód urządzenie, możemy zmierzyć:
- moc (i jej przebieg na wykresie oczywiście)
- moment obrotowy (j.w.)
- przyspieszenie (każde, od jakiejkolwiek prędkości do jakiejkolwiek, np. 0-100km/h,
0-160km/h, 80-120km/h itd.)
- czas i prędkość na ćwierć mili (coś dla wowo
)
- drogę hamowania
- przekłamania licznika przy różnych prędkościach
Parametry (moc, moment, przebyta droga, prędkość itp.) mierzone są z częstotliwością 60 razy na obrót koła, co daje dokładne pomiary oraz wykresy mocy i momentu.
Hamownia przenośna posiada wiele zalet:
- dokładność - przy założeniu iż parametry podane są dobrze, błąd pomiaru jest mniejszy niż 1% ,
- samochód testowany jest w jego naturalnych warunkach, na drodze - nie ma np. problemu ze złym nawiewem, przez co dokładność pomiaru często jest wyższa niż na hamowni podwoziowej w pomieszczeniu,
- częstotliwość nanoszenia danych na wykres: 60razy na obrót koła. Moc oraz moment obrotowy podawany jest z dokładnością do 0.1KM i 0.1Nm a obroty przy których te parametry są osiągane co do 1 obr,
- program sterujący hamownią Dynomet, umożliwia ręczne wprowadzenie wartości przełożeń - pozwala to wyeliminować błędy, powstające na skutek złego wyliczenia, przez programy sterujące hamowniami przełożeń,
- program sterujący hamownią ma wiele ciekawych funkcji: porównywanie do 4 wykresów na raz, przejrzyste wyniki w postaci tabeli i wykresów, pełna kontrola wydruku itp.
- korekcja pomiarów wg normy DIN70020 zapewnia, iż ani temperatura ani ciśnienie powietrza nie wpłynie na wahania pomiarów mocy
Zalety w stosunku do hamowni inercyjnych stacjonarnych to:
- możliwość pomiarów drogowych: przyspieszeń, prędkości, drogi hamowania itp.
- testowanie auta w jego naturalnych warunkach
- nie zajmuje cennego miejsca w warsztacie
- cena! (pomiar tylko 100 PLN - taniocha !!!)