.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:04:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 1,9TDI 1Z] Piszczenie (pasek?)
PostNapisane: 28.sty.2007 21:25:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2003 15:22:58
Posty: 99
Witam!

Sprawa wygląda następująco:

Piszczenie (chyba pasek wielorowkowy).

Obserwacje:

Jak odpalam to silnik pracuje idealnie bez żadnego pisku... Po 2-3 minutach wraz z nabieraniem temp. zaczyna popiskiwać...



- Wraz z wzrostem obrotów (pow.1200-1300rpm) na zimym silniku, pisk ustaje...


- Piszczy na "wolnych obrotach" (800-1200rpm) do momentu pelnego nagrzania (ok.90 C)...


- Silnik ok.90 C , nie ma pisku na wolnych obrotach, natomiast pojawia się on przy ruszaniu...

mgiełka WD-40, kalafonia nie pomogły... Pasek naciągniety poprawnie.

Czy piszczenie w przypadku w.w objawów to wina paska?

Jeśli tak, to czy niezbędna jest natychmiastowa wymiana, aby zaoszczedzic sobie pozniejszych problemów(typu zerwanie)???

Może to być wina koła pasowego? (czasem chodzi jakby było zósemkowane)

Dziękuje za zainteresowanie i proszę o fachowe wypowiedzi. ;)

_________________
Auto: A6 C4 1,9TDI
Auto: A8 D2 4,2 PB
Moto: Kawasaki ER-6f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 21:51:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sprawdz tłumik drgań skretnych (duże koło pasowe na wale korbowym ), moze guma sie rozwulkanizowała .....

zimmer36 napisał(a):
Może to być wina koła pasowego? (czasem chodzi jakby było zósemkowane)


jezeli to tłumik drgań skretnych tak lata to sprawdz tez małe kołko pasowe (zebate) na wale korbowym ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 22:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2003 15:22:58
Posty: 99
spanky napisał(a):
sprawdz tłumik drgań skretnych (duże koło pasowe na wale korbowym ), moze guma sie rozwulkanizowała .....


"zaznacz sobie bialym markerem dwa tak samo polozone punkty ... jeden na czesci metalowej ,drugi na czesci gumowej ..... odpal fure...... jezeli punkty si rozjada ... to znaczy ze guma sie obraca niezaleznie od metalowego kola"

Sposób wciąż polecany?

Czyli mówisz, że musze się przygotować na wymiane koła pasowego? To może być winą tego czasowo występującego, ósemkowe drgania?

_________________
Auto: A6 C4 1,9TDI
Auto: A8 D2 4,2 PB
Moto: Kawasaki ER-6f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 22:37:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zimmer36 napisał(a):
Czyli mówisz, że musze się przygotować na wymiane koła pasowego? To może być winą tego czasowo występującego, ósemkowe drgania?


ja Ci nic nie mowie ze masz wymieniac ....
i nie wiem czy to co napisałem jest powodem twojego problemu .... ;)
(to jest moje gdybanie i próba zdiagnozowania problemu)

podprawdzaj te koła (jak nie Ty to mechanik) i bedzie wiadomo....

p.s przez forum to moge Ci podac przepis na ciasto ale nie gwarantuje ze bedzie wypieczone i dobre ;)

powodzenia....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 22:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2003 15:22:58
Posty: 99
spanky napisał(a):

ja Ci nic nie mowie ze masz wymieniac ....

powodzenia....


:peace: ok... to tylko diagnozowanie "wróżenie z fusów" :)... Osobiście wolę być przygotowany na najgorsza, aby zbytnio się nie rozczarować...

Ok..sprawdziłem... w porządku... nic się nie rozeszło! Ojciec mówił, że jakiś mechanior kiedyś dokręcał to koło bo podobno się luzowało...

_________________
Auto: A6 C4 1,9TDI
Auto: A8 D2 4,2 PB
Moto: Kawasaki ER-6f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 23:34:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Mam podobny problem:

- na zimnym silniku slychac piszczenie (jakby slizganie paska)
- 1, 2, 3, bieg identycznie
- kiedy silnik osiagnie swoja normalna temperature pracy wszystko jest ok

Zastanawiam sie tylko dlaczego, niedawno wymienialem kompletny rozrzad (wszystkie trzy paski, rolki, napinacze)

Na co zwrocic uwage, chodzi o motor 2.5 V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 08:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zimmer36 napisał(a):
Ok..sprawdziłem... w porządku... nic się nie rozeszło! Ojciec mówił, że jakiś mechanior kiedyś dokręcał to koło bo podobno się luzowało...


które koło .... ? duze czy małe ... :?: jezeli sie rozeszło to powininie zdjac i zobaczyc dlaczego sie rozeszło,a nie tylko dokrecac .... prawdopodobnie tutaj tkwi problem .... :!:
p.s dokreca sie z odpowiednia siła zapisana w madrych ksiazkach ... ;)

p.s to tylko moje wróżenie z fusów .... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 00:09:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2003 15:22:58
Posty: 99
Spanky... "rozeszło" się duże kółko...Dokrecił i powiedział, aby przyjechac po tym jak sie przejedzie 1000km.... no to zajechałem... sprawdził i bylo ok... ale to bylo jakies 20 tys temu. :zly:

_________________
Auto: A6 C4 1,9TDI
Auto: A8 D2 4,2 PB
Moto: Kawasaki ER-6f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 08:30:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
zimmer36 napisał(a):
Spanky... "rozeszło" się duże kółko...Dokrecił i powiedział, aby przyjechac po tym jak sie przejedzie 1000km.... no to zajechałem... sprawdził i bylo ok... ale to bylo jakies 20 tys temu. :zly:

to nic innego nie pozostaje jak podjechac do mechanika i sprawdzic ..... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 01:18:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2003 15:22:58
Posty: 99
spanky napisał(a):
to nic innego nie pozostaje jak podjechac do mechanika i sprawdzic ..... ;)


W Takim razie jutro pojadę :): Tym bardziej, iż ma "Kochana" dostała dzisiaj w dupe od LANCI Y :/ Straty niewielkie, z zewnątrz dużo nie widać, ale boje się o mocowanie zderzaka... Już trzeci raz ktoś wjeżdża mi w tyłek, zawsze przez nieuwagę nadciągającego...

_________________
Auto: A6 C4 1,9TDI
Auto: A8 D2 4,2 PB
Moto: Kawasaki ER-6f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 22:27:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
taaaaa może jeszcze smar półstały po tym WD 40....... może ŁT 42,,,,,,, :peace:

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2007 07:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2003 15:22:58
Posty: 99
ziak napisał(a):
taaaaa może jeszcze smar półstały po tym WD 40....... może ŁT 42,,,,,,, :peace:


A wiesz co może powodować piszczenie paska?

Pierwsza sprawa to wilgoć...

a jak wiadomo WD-40 to środek do usuwania wody. WD - (Water Displacement) oznacza po prostu „usunięcie wody” (tłumacze ze wzlędu na jasność, bo dotychczas nie błysnąłeś intelektem)

Ponadto, jeśli nie wiedziałeś to WD-40 w przeszłości było używane do osuszenia maszyn i urządzeń elektrycznych oraz podtopionych samochodów.

WD-40 jest olejem technologicznym a nie SMAREM, jak uważa większość...

Pozdrawiam

_________________
Auto: A6 C4 1,9TDI
Auto: A8 D2 4,2 PB
Moto: Kawasaki ER-6f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: małe kółko pasowe paska zozrządu
PostNapisane: 26.maja.2007 16:26:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.maja.2007 16:13:44
Posty: 23
Hejka

spanky napisał(a):
jezeli to tłumik drgań skretnych tak lata to sprawdz tez małe kołko pasowe (zebate) na wale korbowym ....


spanky napisz co można sprawdzić w małym kółku pasowym.
Mam taki sam przypadek - strasznie piszczało przez kilka minut po odpaleniu (nie dało się stać przy masce - tak dawało po uszach), później przechodziło. Zdjąłem koło pasowe z wału i rzeczywiście widać, że guma się odwulkanizowała - zamówiłem nowe koło pasowe z tłumikiem drgań i chce to wymienić ale zastanawiam się jeszcze nad tym, co mam sprawdzić w tym małym kółku - wygląda dobrze, a nie wiem ile z czymś takim jeździł - dopiero co kupiłem ten pojazd i narazie usprawniam.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: