.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:00:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 2.0 16v 6A] +gaz BRC - chłodzenie, licznik, silnik
PostNapisane: 21.maja.2007 22:27:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2007 19:53:23
Posty: 22
Lokalizacja: Podkrapacie
Witam wszystkich z AKP. Jestem tutaj nowy. Nosilem sie juz dawno z zamiarem wstapienia w szeregi. Kontakotwalem sie juz z takimi ludzmi z AKP jak Kliku w sprawie mojej audiczki. NIedlugo moze jakies zdjecie gdzies przesle z moja szestnastka

1) Co u mnie nie gra. PO pierwsze mam pekniety zbiorniczek wyrownawczy mam wymienic ale jeczcze zbiorniczka nie mam. Gotuje mi wode - mam nadzieje ze to wszystko przez to walsnie. poradzcie cos ewentulanie. Termostat wymieniony. A jak sie nagrzeje to muli bardzo "szestnastke"

2)Benzyna to starszna kiszka. Jeżdze na wył krokowcu. Pasuje to zrobic, nie wiem kiedy, kto i jak. A bylem juz u wielu.

3) Predkosciomierz nie chodzi. Chodzil ale przestal. Czasmi mi pojdzie o 100m na liczniku i jak wyjezdze butle to wybije raptem do 500m na liczniku mozna policzyc łatwo wtedy ile mi bierze gazu ;)[/b]

_________________
Audi a6 1.8t AEB Avant 150PS
<br>
Audi 80/2.0 16V/6A/1991 +gaz BRC ->przejazdem Podkarpacie/Strzyzow/Rzeszow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 03:43:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
1. to co nie gra to brak znajomosci REGULAMINU. Przeczytaj choc troszke.

Mozliwe ze gotuje plyn poniewaz masz nieszczelny zbiorniczek (plyn pod cisnieniem ma wyzsza temp. wzenia).
Jezeli po zagotowaniu auto staje sie mulowate to raczej bym nie jezdzil przed usunieciem usterki, przy wysokich temp. tlok zwieksza swa objetosc i zaczyna nie miescic sie w cylindrze nastepny etap to zuzyte pierscienie, maly stopien sprezania i branie oleju-zatarcie tloka(pierwsze ida wewnetrzne)
moze byc inna przyczyna ze silnik slabnie (elektryka).

co do reszty niech sie inni wypowiedza.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 10:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Co do predkosciomierza, to sprawdz czujnik przy skrzyni czy dobrze siedzi i czy kabelek nie jest urwany lub przetarty. Jesli to nie czuyjnik to najprawdopodobniej masz zimny lut w zegarach. Sprobuj w czasie jazdy mocna stuknac w zegary (a dokladniej w deske nad zegarami) i zobacz czy wskazowka zareaguje. Jesli pokaza sie wskazania to na 100% zimny lut. Wystarczy wyciagnac zegary i poprawic luty na plytce z tylu zegarow.

Co do benzyny to posprawdzaj i przeczysc wszystki zlacza na czujnikach. Moze ktorys kabelek sie odlaczyl lub jest zasniedziale zlacze. Sprawdz sklad mieszanki. Moze tez byc padnieta sonda lambda

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2007 19:34:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2007 19:53:23
Posty: 22
Lokalizacja: Podkrapacie
wiec. wydarlem licznik i polutowalem co sie dalo. okazalo sie ze dodatkowo maly liczniczek od temp jak podlaczylem 5v to szedl max do 90 stopni. poruszlem nic usatwilem torszke na nowo takim bolcem zalakowanym od nowosci i jak podlaczylem no to teraz jest max do 100stopni wiecej nie pojdzie. pewnie cos tam ugiete albo cos. w sumie to powinno wystarczyc do 100. A zastanawialem sie ze woda gotuje a na liczniku non stop max 90 stopni. teraz pewnie bedzie 100. :/

co do zbiorniczka wyrownawczego, to kiedys mi rozerwalo weza takiego z 3 rurami jest taki idzie spod kolektora do chlodniczki oleju, a 3 odnoga do pompy. i teraz mam sztukowanego bo nigdzie nie moglem kupic takiego z 3 koncami. tulko ACE i 6A

czego mi rozerwalo? prztypuszczalem ze termostat mi sie zaciał. daj Panie BOZE ZE TAK BYLO. wiec go wymienilem. i jezdze na wodzie caly czas pokie tego zbiorniczke nie zdobede, a w sklepie to tak srednio chce kupowac.

Sonda to ciezka sprawa z dojsciem. juz sie do niej zabieralem ale nie poradzilem. :/

_________________
Audi a6 1.8t AEB Avant 150PS
<br>
Audi 80/2.0 16V/6A/1991 +gaz BRC ->przejazdem Podkarpacie/Strzyzow/Rzeszow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 08:10:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Co do zbiorniczka to poszukaj na allegro. Mysle ze go rozsadzilo, bo przytkaly Ci sie zaworki w korku. Od razu go wywal! Dla pewnosci kup nowy korek. Podobno te od skody pasuja idealnie a sa o wiele tansze.

Jak polutowales wszystko to zaczal Ci dzialac ten predkosciomierz? Po co ruszales ten wskaznik od temperatury? Teraz Ci bedzie oszukiwal.

Co do sondy to nie wyciagaj jej od razu tylko wepnij sie w jej kabelki i zobacz jakie napiecie daje. Powinno sie ono cyklicznie zmieniac od okolo 0 V do okolo 1 V ( w praktyce od 0,1 do 0,9V. Jesli tak dziala to znaczy ze sonda jest OK. Jesli pokazuje stala wartosc to albo jest padnieta, albo (jesli wskazuje skrajna wartosc) zle jest ustawiona mieszanka i automat nie jest w stanie tego skorygowac.

Jestes w Rzeszowie?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 18:45:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2007 19:53:23
Posty: 22
Lokalizacja: Podkrapacie
od skody zbiorniczek?? nie wiedzialem musze sie im przyjrzec.

a licznik mimo lutow ni ciula nie ruszy :/ ruszylem ten od temp bo mnie dreczylo dlaczego on nie pokazuje wiecej niz 90:/ nigdy! no a teraz hmm. chodzi ale dalej 90 pokazuje max. wczesnij to jak jechalem to na przyklad mialem 90 czasem spadal do 0 tzn. 50 bo tyle na skali. i pozniej znowu do 90. Zglupialem przez to.

teraz jezdze na odlaczonym korkowcu i odlaczonym czujniku cisnienia paliwa taki czarny od wtryskiwaczy. Jak goracy to mi dobrze pali na benz. a jak wszytsko podlaczone to sic :/

jezdze co chwila do rzeszowa po pracy. dzieki za info od sondy. pojade do kumpla elektryka to mi pomierzy. dzieki. dzieki

_________________
Audi a6 1.8t AEB Avant 150PS
<br>
Audi 80/2.0 16V/6A/1991 +gaz BRC ->przejazdem Podkarpacie/Strzyzow/Rzeszow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 21:19:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nie caly zbiornik tylko sam korek. Zbiornik musi byc od audi i to od takiego jak twoje, bo maja rozne mocowania i moze nie podejsc. Sam korek jest taki sam w audi, vw i skodzie. Tyle ze w skodzie najtaniej.

Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury silnika (ten od ECU). Po objawach sadzac albo jest on uszkodzony, albo kabelek przywiera do masy. I komp mysli caly czas ze silnik jest goracy. Sprobuj odpiac ten czujniczek, popodpinac reszte tak jak ma byc i sprobuj odpalic na zimnym. Jak odpali bez problemow to znaczy ze walniety jest czujnik.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2007 22:15:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2007 19:53:23
Posty: 22
Lokalizacja: Podkrapacie
Oki korek od skody.

Co do czujnikow to kupilem niedawno nowke 2 pinowy taki troche szary. zaklada sie go z tylu glowicy. ajk odkrecilem go to plyn sie wylal. To ten jest chyba od temp silnika tak? on mowi komputerowi ile ma stopni silnik?

jak tak to jest nowy. chyba ze jakis nie bardzo sprawny mi sie trafil.

tyle razy juz patrzyem w te kable.... musze rozciac wreszcie opaske. moze wreszcie tam cos sie przerwalo bo akurat w jednym miejscu tych kabli mam pelno zwiazane opaska. a tam jeszce mnie nie bylo.

aaaaa jeszce mam 1 pytanie. kurde wylalem niedawno czerwony syf z wspomagania. zalalem zielony febi. i o dziwo chodzi tylko ze pompa gwizdze torche nie piszczy jak na tamtym rano. tylko tak glosniej chodzi. wydawalo mi sie ze lepij tamten wspomagal. w sumie to mi nie robi roznicy tylko jedno ale...
sciaga mi samo jak jade. jak podnislem auto odpalilem silnik to kierownica sama sciaga!! wczesniej twego nie mialem. podobno zapowietrzone ale powinna sie sama odpowietrzyc krecac w prawo i lewo a tu ni ciula :/ poradzice Panowie cos.

_________________
Audi a6 1.8t AEB Avant 150PS
<br>
Audi 80/2.0 16V/6A/1991 +gaz BRC ->przejazdem Podkarpacie/Strzyzow/Rzeszow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2007 05:57:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A przeplukales dokladnie uklad? Moze zostalo troche tego czerwonego. Ich nie mozna mieszac, bo sie pienia. Tez rok temu zmienialem ten plyn po zakupie auta. 3 razy wlewalem nowy plyn i po przejechaniu kilki km wymienialem na nowy. Pompa dalej wyla. i wyraznie bylo widac, ze po jezdzie plynu wyraznie "przybywalo" - a wiec sie pienil. Dopiero jak zmienilem jeszcze raz po przejechaniu kilkuset km czerwony plyn sie chyba dokladnie wyplukal i jak jeszcze raz wymienilem to jest spora poprawa. Wspomaganie dziala lepiej, a pompe slychac wyraznie ciszej

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 19:10:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2007 19:53:23
Posty: 22
Lokalizacja: Podkrapacie
No wiec moej historii ciag dalszy. dzis walczylem w kabelkami czujnikami zaciskami. wszystkie pilniczkiem malym czyscialem, byly iniektore zasniedziane, szczegonie 2 gniazda i piny na dole na skrzyni. podnislem wczesniej auto torszke bo do plynu od wspomagania tez sie przymierzalem. po zacisnieciu odpalilem silnik kola w gorze i jeden, dwa a tu - wskazowka od predkosci o dziwo ruszyla :) ale bilo 1m - 1km. puknalem raz w zegar i jest dobrze. wiec dzieki za wskazowki.

dalej wylwlem olej z wspomagania o dziwo bo zalalem 1 raz nie wyplynal zeilony tylko taki torche brunatny. pewnie troche czerownego po ukladzie zostalo po ostatniej wymiianie - stad ten kolor.
Zalaem 2 butle febi. i właczam. I cisza :] i nie sciaga juz kierownicy! i lux. Pytanie czy jescze raz wylewac febi i jescze raz nowy?? czy jak juz bedzie odbrze to juz nie wylewac i wlewac?

Zostala mi jescze sonda do sprawdzenia bo jescze nie tknieta/nie sprawdzona.
Dzieki za wskazowki. test licznika wyjdzie jak wjade na jakies drogi piekne nasze. jak nie przestanie chodzic to bedzie git.

_________________
Audi a6 1.8t AEB Avant 150PS
<br>
Audi 80/2.0 16V/6A/1991 +gaz BRC ->przejazdem Podkarpacie/Strzyzow/Rzeszow


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: