.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 00:04:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [LPG] własnoręczna regulacja lpg
PostNapisane: 25.maja.2007 14:48:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Witam.
Jakiś czas temu był na forum wątek nt. własnoręcznej regulacji gazu.
Z tego co pamiętam wyglądało to tak że:
1. odkręcało sie na maxa na parowniku śrube.
2. kładło sie cegłe na gaz tak by utrzymywało sie 3 tyś obr.
3. przykręcalo sie śrubke do chwili gdy obroty zaczeły spadać?

Czy ktoś pamięta ten link i może dokładnie naświetlić temat? Bo nie mam pewności czy wszystko dobrze zapamiętałem.

Pozdrawiam

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 15:17:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
eee niedokonca tak.
w zaleznosci od parownika masz do 3 srob regulacyjnych.
to co wymieniles to tylko 1/3 regulacji.

jak masz 3 sroby:
1 na wezu od ilosci gazu
2 na parowniku: 1- od skladu mieszanki, 2-od "niwelacji wychylu membran przy zakretach" nie pamietam nazwy...

a wiec tak:
co do ustawienia, u mnie bylo tak
sroba na gorze ta od "zakretow" zakrecic na maxa, chba ze na zakretach cos nieciekawego sie dzieje.(tej sroby moze nie byc)

odpalasz rozgrzewasz, zostawiasz na wolnych obrotach.
sroba na dole. wykrecasz ja ze 2 obroty(tu trzeba wyczuc)
i zakrecasz powoli, jak zaczynaja obroty spadac to wykrecasz z pol obrotu.
przejazd probny jak ok to ok.

i druga czesc:
jak jest rozgrzany to:
cegla na pedal ustawiasz 3tys obr.
sroba na wezu. rozkrecasz troche(tez trzeba wyczuc), i powoli zakrecasz.
jak obroty zaczynaja spadac to rozkrecamy z pol obrotu.

i tyle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 17:15:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Dzięki za opis. :peace:

W wolnej chwili spróbuje coś zmajstrować bo mnie troszke irytuje spalanie :(
Zwykłe 1.8 (90KM) przy maksymalnie emeryckiej jeździe bez korków pali 12 litrow, a przy trochę szybszej 15-16 :(

Pozdrawiam

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2007 19:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Od siebie dodam tylko, że śruba "od zakrętów" to tzw. bypas i z zakrętami to za wiele wspólnego nie ma. Śruba zwana "dolną" to regulacja czułości reduktora. A śruba na wężu pomiędzy reduktorem a mikserem to register.
Teraz małe wyjaśnienie do bypasu. Jest to kanał obejściowy mający za zadanie wpuścić gaz do komory kiedy podciśnienie z miksera jest za małe by odchylić membranę. Dlaczego czasem użycie bypasu "pomaga" na zakrętach? Bo przy żle ustawionej czułości reduktora lub źle dobranym mikserze, lub za małym podciśnieniu z kolektora membrana pod wpływem sił bezwładności odchyla się i zamyka zawór i gaz nie jest odparowywany, gdyby nie bypas silnik by zgasł. Ale może też być odwrotnie siły bezwładności mogą powodować nadmierne otwarcie zaworu i silnik będzie wtedy zalewany. W większości przypadków przy dobrze dobranym mikserze (i na pewno w silnikach z jednopunktem) nie jest potrzebne użycie bypasu. W czasie regulacji można skorzystać z pomocy miernika wpiętego pod sondę lambda (w tym silniku powinna być) i tak regulować żeby napięcie na sondzie w całym zakresie obrotów było w okolicach 0,5V. Jak jest poniżej 0,35 to jest za ubogo, jak powyżej 0,65 - za bogato.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2007 20:04:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
A ja odradzam regulacje "na oko" jeżeli uda sie wam zubożyć mieszanke czego nie można wykluczyc to jesteście na najlepszej drodze do spłyniecia tłoków

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 16:38:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
tylko ze sonda lambda na gazie pokazuje zupełnie inne wartości. 0,5 V to wartość średnia na benzynie. na gazie jest znacznie niżej.

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 17:26:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10333
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Grzegorz-DTR napisał(a):
tylko ze sonda lambda na gazie pokazuje zupełnie inne wartości. 0,5 V to wartość średnia na benzynie. na gazie jest znacznie niżej.

Zgadza się dlatego zwykły gaz rególuje się raczej na analizatorze spalin, jednak mimo wszystko zalecił bym dołożyc ze 200 pln, i załozyć najzwyklejszą elektronike, np "BINGO S4" , spalanie spadnie o 3 litry , a kopyto wzrośnie nieporównywalnie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2007 19:36:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Co do napięć na sondzie to jest tak. Podczas spalania mieszanki stechiometrycznej benzyny, przy której lambda~1 napięcie na sondzie powinno wynosić ok. 0,58V. Natomiast podczas spalania LPG mieszanka stechiometryczna LPG generuje na sondzie napięcie ok. 0,48V. Wynika to z innych właściwości LPG (dane dla sond 1 woltowych). W autkach z katalizatorem sterowanie mieszanką benzyny odbywa się w taki sposób, że mieszanka cały czas jest zmieniana z ubogiej w bogatą i z powrotem. Natomiast przy instalacji LPG I generacji nie ma możliwości sterowania mieszanką LPG w taki sposób i mieszanka jest (powinna być) stale utrzymywana w okolicach stechiometrycznej. Dlatego napięcie na sondzie powinno wynosić ok. 0,5V.
Co do propozycji Małego V8 to jak najbardziej popieram ten pomysł z założeniem kompa LPG, ale na spadek spalania aż o 3 litry i wzrost kopyta raczej bym nie liczył (chyba, że instalka jest totalnie rozregulowana). No i oczywiście regulacja powinna być przeprowadzana z użyciem analizatora. Ja tylko wspomniałem jak można wykorzystać sondę, żeby regulacja nie była całkowicie robiona na oko/ucho :) .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 07:20:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Najprostsza regulacja instalki bez kompa:
1. rozgrzać silnik
2. śrubę od regulacji mieszanki (na parowniku) kręcić do uzyskania najwyższych obrotów co pół lub ćwierć obrotu (nie częściej niż co 30 sek), a następnie wkręcić o ćwierć obrotu
3. śrubę od przepływu ilości gazu (na grubym wężu) trochę wykręcić, a następnie wkręcać co pół obrotu do momentu, aż silnik zacznie słabnąć - sprawdzamy przyspieszenia na III biegu - po każdym wkręceniu odbywany jazdę próbną - najlepiej wyjechać sobie na jakąś spokojną prostą drogę i stawać co jakiś czas, żeby korygować ustawienie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 14:47:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Wordeck, wszystko prawda, tylko jak jest sonda to jest się do czego odnieść, a nie tylko na nos/ucho/oko :). No i czas poświęcony na regulację o wiele krótszy.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 10:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
co do ustawiania na czujnik spalin to lipa jest.
pojediesz do gazownika i ustawi ci pod czujnik spalin tak jak "powinno" byc
ale z tego co widzialem w moim poprzednim autku(gofer 1.6) to najlepsza jest wlasnie regulacja na "ucho". przy ustawianiu na czujnik to mocy nie mial itd... a tak to tyle co na bezynie smigal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 16:40:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Wiesz, żeby dobrze ustawić na analizator to jeszcze trzeba mieć pojęcie o co w tym biega :) . Możesz mi wierzyć, że dobry gaziarz zrobi regulację na analizator lepiej niż Ty na ucho. No i głowa spokojna o głowicę itp. Natomiast prawdą też jest, że dobry gaziarz lepiej ustawi na ucho, niż kiepski na analizator.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:17:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
regulacja gazu to temat rzeka....

ja mam 1gen

u mnie sroba na parowniku jest na max wkrecona a na przewodzie jest "po srodku" tzn cegla na pedal(jak to nazywacie :peace: ) krecisz w jedna, jak obroty zaczynaja spadac, krecisz w 2ga, liczysz obroty i gdy znow zaczynaja spadac, wracasz "na srodek"

i tak mi autko najlepiej chodzi, wystarczy ze rusze lekko srobe na parowniku fura dostaje przesadnego pałera i spala duze ilosci gazu

ps 1gen na gazniku mozna jakos ulepszyc?

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 06:52:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Można. Trzeba wspawać sondę lambda jak najbliżej kolektora i założyć dobry komp LPG i już Masz II generację.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 13:16:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Michauu napisał(a):
ps 1gen na gazniku mozna jakos ulepszyc?


Można. Na przykład założyć reduktor Lovato z dodatkowym wężykiem sterującym (podciśnieniowym). Minus 2 litry gazu, plus 20% mocy. Wielokrotnie sprawdzone empirycznie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [B3 1.6 pierburg]
PostNapisane: 06.cze.2007 12:50:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
jeszcze pytanko odnosnie rur wydechowych..
jak u was wygladaja? sa czarne czy nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 14:42:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Witam.

Odświerzę wątek i zapytam.
Właśnie wymieniłem zestaw naprawczy w moim brc at90e super i musze wyregulować reduktor i za jakis czas podlecę na regulację w serwisie lpg .
Może ktoś wie jak to zrobić? Na reguktorze są 2 miejsca regulacji.
1- śróbka na imbus napinająca sprężynę łapki trzymającej membranę
2- śróbka z iglica do minimalnej dawki chyba.
Dodam że obecnie mało kiedy mi odpala na LPG.

Jeszcze register może jakoś wstępnie da sie ustawić ??

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 12:22:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Rozumiem, ze masz I generacje - register na srubkę, w takim razie :
register - odkrecasz ok 3 - 4 obroty, silnik na 3500 obr/ min i zakręcasz powoli az obroty silnika zaczną spadac.
Redukror :
srubka na imbus - odkrecasz az silnik ( na wolnych obrotach ) bedzie mial najwyzsze obroty ( dalsze odkręcanie spowoduje spadek obrotow )
srubka " z iglica " - odkręc 0.5 obrotu.
W takiej konfiguracji silnik powinien w miarę prawidłowo pracowac na LPG, jesli będzie mułowaty, to odkręc register o poł obrotu .
Po ok 1000 km ( gdy membrany w reduktorze juz sie ulozą ) potrzebna jest dokładna regulacja z analizatorem spalin.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 09:13:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
No i jakoś to działa.Dzięki za instrukcje ZiPi.

Tylko dalej mi nie pali na gazie jak sie ochłodzi. Może jak za jakiś czas pojadę na regulację analizaorem to mi to załatwią...

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 13:01:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
To, ze zimny silnik nie odpala na gazie, to zadna wada, poprostu instalacje LPG nie są przystosowana do tego. Zimny silnik powinno się odpalac na Pb.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: