.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 16:59:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 20:22:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
podłączenia są ok bo auto świeżo po "przeglądzie" wtorek/ środa sprawdzimy N75 i coś z katem wymyślimy. MESZRUM co proponujesz wywalić zupełnie?

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 20:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
Piotruś napisał(a):
Katalizatora "nie wolno" usuwać. W razie potrzeby powinien zostać wymieniony na nowy. W przeciwnym razie funkcję dopalania spalin (programową - zawartą w oprogramowaniu silnika) przejmą tłumiki - często z fatalnym skutkiem dla ich żywotności.
(alternatywą dla wyciętego katalizatora jest "modyfikacja" softu silnika)


kolega chyba od zielonych :) z ekologi ? zaraz chlopaki z Rospudy nas zaatakuja :peace:

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 20:41:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
Piotruś napisał(a):
Katalizatora "nie wolno" usuwać. W razie potrzeby powinien zostać wymieniony na nowy. W przeciwnym razie funkcję dopalania spalin (programową - zawartą w oprogramowaniu silnika) przejmą tłumiki - często z fatalnym skutkiem dla ich żywotności.
(alternatywą dla wyciętego katalizatora jest "modyfikacja" softu silnika)

Piotruś mógłbyś wyjaśnić o co chodzi :?:
z chęcią bym się doedukował :)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 20:46:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
mcx4 napisał(a):

kolega chyba od zielonych :) z ekologi ? zaraz chlopaki z Rospudy nas zaatakuja :peace:


Piotrus na pewno nie jest z zielonych, ale niektorzy sa w porownaniu z nim kompletnie zieloni w temacie samochodow.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 20:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
czyli 99 % ludzi ktorzy profesionalnie zajmuija sie chip tuningiem nie maja pojecia w temacie samochdów - ciekawe , ciekawe

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 20:59:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
mcx4 napisał(a):
czyli 99 % ludzi ktorzy profesionalnie zajmuija sie chip tuningiem nie maja pojecia w temacie samochdów - ciekawe , ciekawe


A dlaczego tak uwazasz :?:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 21:03:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
bo mówia " wywal kata musi sie oprózniac "

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 21:08:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
mcx4 napisał(a):
bo mówia " wywal kata musi sie oprózniac "


A czy powiedzieli cos o dzialaniu ubocznym :?:

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 21:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
nic nie mowili
a wiesz cos co inni nie wiedza ?
podziel sie wiedza :)

moge przytoczyc setki cytatów tych co wywalili katy w tdi i jest ok

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 21:15:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
SebMis napisał(a):
Piotruś mógłbyś wyjaśnić o co chodzi :?:
z chęcią bym się doedukował :)


W oprogramowaniu silnika jest "coś takiego" jak (mówiąc potocznie) funkcja "przewietrzanie katalizatora" lub ambiwalentnie "dopalanie katalizatora".
Poprostu producent przewidział, że spaliny diesla zatykają (mogą zatykać) z czasem wąskie kanaliki. W tym celu - co jakiś czas (nie znam szczegółów aż tak dokładnie :/ ) dawki paliwa oraz ciśnienie doładowania są tak wysterowane, żeby spalać "sadzę" nagromadzoną w katalizatorze ("wypalić" go).
Moim zdaniem funkcja jest szczególnie przydatna w samochodach poruszających się na krótkich dystansach, kiedy oxykat nie osiąga właściwej temperatury wystarczającej do "samooczyszczenia".
Na koniec - nietrudno sobie wyobrazić skutki "przewietrzania" w samochodzie z wyciętym katem (czego sterownik silnika poprostu nie wie ... ). Kiedy na ten stan nałożą się inne niekorzystne czynniki (np. nadmierne dymienie) powodujące "odkładanie się" sadzy w układzie wydechowym, wypalanie odbywa się w tłumikach - niszcząc przy tym ich "wnętrzności".
Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że coś takiego przytrafiło się całkiem niedawno Koledze Wowo.


Bilu - zostałem bez słów ... :oops: :oops: :oops: . Naprawdę ... .
Oczywiście jest mi miło i bardzo Ci dziękuję za ciepłe słowo ;) (tego nigdy nie za wiele).

:607: :peace:

PS: Tego co myślę słuchając porad typu: "wywal kata i po kłopicie" - lepiej (dla niektórych) żebym nie komentował :):

PS 2: Dopiero "doczytałem":

mcx4 napisał(a):
czyli 99 % ludzi ktorzy profesionalnie zajmuija sie chip tuningiem nie maja pojecia w temacie samochdów - ciekawe , ciekawe


Tunerów zdolnych wykonać naprawdę profi-tuning w PL naliczyłbyś ze trzech lub czterech (mówię o grupie VAG - inni dla mnie nie istnieją). Wynika to z prostego faktu, że cała reszta nie posiada dostępu do dokumentacji fabrycznej producenta, co stanowi warunek niezbędny dla profi-tuningu. Chcesz - możesz wierzyć, nie chcesz - nie będę Cię przekonywał na siłę.

Swoją opinię na temat tuningu i "tjuninku" wyrażałem na naszym Forum wielokrotnie ale jak dotąd - nikt nie podjął dyskusji na ten temat (i jakoś mnie to nie dziwi ...).

Dla pełnej jasności - do calkiem niedawna byłem właścicielem samochodu profesjonalnie stunowanego (V6 TDi, tiptronik, quattro). Modyfikacje trwały około tygodnia, czystość spalin spełniała warunki normy spalin EURO4, seryjne 180PSów urosło do ok. 225, a moment obrotowy krótkotrwale sięgał nawet 500Nm. Skrzynia biegów - jak u Carlnova-y - pracowała miękko i idealnie. Po przejechaniu 70 tyś.km. silnik pozostawał we wzorowej kondycji technicznej. Od tego czasu wiem co znaczy prawdziwy tuning i jak wielkich nakładów pracy oraz kompetencji wymaga taka czynność.
Katalizator pozostał na swoim miejscu ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 02.cze.2007 21:51:21 przez Piotruś, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 21:19:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
wielkie dzięki za wyczerpującą i logiczną odpowiedź :)

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 21:25:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
hmmmmmmmmm
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... atalizator

czyli zakładamy katy
:peace: ;)

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 21:31:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
kat = rura :diabel:

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 22:06:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,
nie warto...
szkoda Twojego czasu. jak wiesz, EGR też jest tylko po to, by tjunerzy mieli co zaślepić [i za co brać pieniądze]...


ech... :zly:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 22:15:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Piotr,
nie warto...
szkoda Twojego czasu. jak wiesz, EGR też jest tylko po to, by tjunerzy mieli co zaślepić [i za co brać pieniądze]...


ech... :zly:



:diabel: Celnie to ująłeś - gratki :!!: :!!:
Mam jednak nadzieję, że chociaż odrobinkę dałem temat do przemyśleń np. Sebie, Bilowi i być może jeszcze komuś ;) . Nawet jeśli moja opinia wydaje się nieprawdziwa lub niewiarygodna ;) .

:D :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 22:26:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
meszrum napisał(a):
Piotr,
nie warto...
szkoda Twojego czasu. jak wiesz, EGR też jest tylko po to, by tjunerzy mieli co zaślepić [i za co brać pieniądze]...


ech... :zly:



a sam pisałęs ze jak wywaliłes taka to cytat :
"koledzy maja racje - przy 215 tys katalizator moze dzialac jak pantofel w wydechu... wycialem w AFB - samochod zrobil sie zwawszy z dolu i bardziej rasowo brzmiala turbina .
"

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 22:57:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mcx4 napisał(a):
meszrum napisał(a):
Piotr,
nie warto...
szkoda Twojego czasu. jak wiesz, EGR też jest tylko po to, by tjunerzy mieli co zaślepić [i za co brać pieniądze]...


ech... :zly:



a sam pisałęs ze jak wywaliłes taka to cytat :
"koledzy maja racje - przy 215 tys katalizator moze dzialac jak pantofel w wydechu... wycialem w AFB - samochod zrobil sie zwawszy z dolu i bardziej rasowo brzmiala turbina .
"


tak, oczywiście.
z tym, że niedługo potem wstawiłem nowy - oryginalny.

w jednym z pierwszych postów na tym forum napisałem o pewnym warsztacie, że jest fachowy. dziś wiem, że nie ma większego oszusta w mojej okolicy.
aha, EGR też kiedyś zaślepiłem.


wnioski we własnym zakresie.
nauczcie się jednego: na tym forum nikt nie zarabia. staramy się dzielić własnymi doświadczeniami, byście nie wymieniali połowy silnika, wydając przy tym 12 000PLN, by przekonać się, że winę ponosi katalizator albo źle założony przewód na LDR'ze...
skoro tak trudno jest zaakceptować to, co czytacie, to każdy warsztat na widok 2.5TDI odtańczy taniec radości.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 23:17:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mcx4 napisał(a):
meszrum napisał(a):
Piotr,
nie warto...
szkoda Twojego czasu. jak wiesz, EGR też jest tylko po to, by tjunerzy mieli co zaślepić [i za co brać pieniądze]...


ech... :zly:



a sam pisałęs ze jak wywaliłes taka to cytat :
"koledzy maja racje - przy 215 tys katalizator moze dzialac jak pantofel w wydechu... wycialem w AFB - samochod zrobil sie zwawszy z dolu i bardziej rasowo brzmiala turbina .
"



Widzisz jakąś niedorzeczność w wypowiedzi Meszrum-a ?? Ja nie widzę - kiedy wywalił zapchanego kata to turbina odżyła i klang się polepszył ... .
Logiczne i proste "jak drut" ... .


Meszrum - dostrzegasz jakikolwiek związek z nieczynną odmą i zapchanym katem ??

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 23:26:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotr,

niedrożność filtra odpowietrzenia korbowodu stwierdziłem w marcu 2005 roku.
...w maju tego samego roku usunąłem katalizator...
:):

moim zdaniem spalający się olej uszkodził katalizator.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 23:39:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kolejny przypadek utwierdzający mnie w przekonaniu, że zapchanie katalizatora nie dzieje się bez przyczyny. Jak dla mnie jedyna "samoistna" awaria tej części - to "odklejenie się" wkładu oxykata (lub inne - ewidentnie "mechaniczne" uszkodzenie).

Dobrej Nocki ;)

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: