.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:07:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKN] pękło koło paska zębatego na wałku rozrządu ://
PostNapisane: 29.maja.2007 22:43:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Panowie jestem załamany i zdenerwowany, chyba dlatego nie mogę znaleźć informacji na temat przypadłości z tytułu wątku. Proszę podpowiedzcie mi co mnie czeka po czymś takim. Koło pasowe pękło tuż przy swojej piaście, teraz widać na szerszych ramionach tego kółka, że jest taki rdzawy ślad na głębokość ok 0,5 do 1 mm. Czyżby koło było już nadwyrężone??!!
Rozumie, że jest to przypadek analogiczny z zerwanym paskiem rozrządu, czy mam pokrzywione zawory, korbowody, a może tłoki mogły popękać?? Czy powinienem zająć się tylko głowicą przy której pękło koło, czy obie mają uszkodzenia? No i kwestia planowanej wymiany hydrauliki zaworowej chyba się przyspieszy, proszę powiedzcie jak zweryfikować zużycie wałków, bo tego również nie mogę znaleźć, aha i jeszcze dźwigienki... jak je zweryfikować?
Przepraszam jeśli pisze o sprawach oczywistych i już omawianych na forum, ale jestem dosyć wqu....ny i nic mi dziś nie wychodzi. Wybaczcie....

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 23:14:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
JarkuLe,

zamieść jak najwięcej zdjęć po demontażu zderzaka i pokryw zaworów.
postaramy się choćby ogólnie ocenić.

w jakich okolicznościach to się stało?
[pamiętam, że sam wymieniałeś rozrząd niedawno]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 23:31:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
okoliczności... zdażyło się tp podczas przyspieszania około 50km/h pamiętam że tiptronik właśnie zapiął 3, coś głocho i delikatnie pukneło, a moc zniknęła :zly: po kolejnych 20m wrzuciłem N i silnik stanął

tak rozrząd wymieniałem sam jakieś 12kkm temu, wówczas nie widzaiłem na kole nic szczególnego, a tym bardziej żadnych pęknięć

wezmę urlop i jutro zdemontuję front auta oraz pokrywy... chodzi o zdjęcia poglądowe demontażu czy raczej uszkodzonych elementów?

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 23:56:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zdjęcia wszystkiego, co tylko sfotografujesz.

prócz tego forum, wrzuć na streetracing.pl, diagtronik.pl oraz tdi-tuning.pl.
im więcej, tym lepiej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 00:53:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Z podobną sytuacją spotkałem się u mojego znajomego w A6 2.5 TDI V6, chyba '97 r. Kółko na lewej głowicy (patrząc w kierunku jazdy do przodu) rozleciało się w identyczny sposób jak opisany przez Ciebie. Z tego co pamiętam to po zdjęciu głowicy okazało się, że miał chyba zatartych 4 czy 5 zaworów/dźwigienek.
Na podstawie moich obserwacji i poszukiwania przyczyny takiego zachowania zaraz po zdarzeniu jeszcze przed zdjęciem dekli wynikło, że przyczyną mogła być śrubka, która była wkręcona w głowicę za kółkiem rozrządu. Na kółku było widać, że coś o nie tarło a następnie zblokowało kółko i skutki znamy. Moją teorie opieram na tym, że akurat pod kółkiem wyglądało, jak by odłamało kawałek/fragment jakiegoś elementu z głowicy.
Meszrum masz autko z takim silnikiem - możesz sprawdzić, czy za tym kółkiem w lewej głowicy jest takowa śrubka, która mogła by się wykręcić?

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 11:52:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Ja tez się spotkałem z pękniętym kołem na którymś niemieckim forum. Wydaje mi się, że pęknięcie piasty koła może być spowodowane zbyt mocnym dokręceniem śruby koła rozrządu. To taka moja teoria.
Jarekle pytanie do Ciebie. Dokręcałeś śruby koła kluczem dynamometrycznym czy na "wyczucie" do oporu? Jestem u siebie na etapie wymiany rozrządu, regeneracji wałków itd. i muszę przyznać, że pierwszy raz odkręcałem koła wałków z użyciem tak małej siły aż byłem żdziwiony, że gdy je zwalałem ściągaczem tak mocno "siedziały" na wałkach.
Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2007 23:22:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
wasylo napisał(a):
Jarekle pytanie do Ciebie. Dokręcałeś śruby koła kluczem dynamometrycznym czy na "wyczucie" do oporu? Jestem u siebie na etapie wymiany rozrządu, regeneracji wałków itd. i muszę przyznać, że pierwszy raz odkręcałem koła wałków z użyciem tak małej siły aż byłem żdziwiony, że gdy je zwalałem ściągaczem tak mocno "siedziały" na wałkach.
Pozdrawiam

dokręcałem na wyczucie i myszę powiedzieć że trzymały bardzo mocno, ale ściągacz dał radę :) choć przyznam szczerze, że zaraz po wymianie rozrządu miałem o to "pierta" okazuje się że stożek robi swoje :) (teraz planuje zakup jakiegoś kluczyka dynamometrycznego, nie wiem tylko jaki zakres najlepiej wybrać :) )

co do bierzącego przypadku to wesoło nie jest :zly: naj bardziej prawdopodobną przyczyną będzie mała śrubka trzymająca plastikową pokrywę tą za kołem pasowym, przypomniało mi sie że kilka dni lub tygodni po wymianie rozrządu coś delikatnie zaczęło stukać czy obcierać i okazało się że to owa śrubka się wykręciła na tyle aby delikatnie ocierać od tyło o koło pasowe
na szczęście jest tam tyle miejsca aby ją wykręcić i założyć nową, tak też uczyniłem, aha dodatkowym efektem tego ocierania było delikatne "zósemkowanie" koła, dziś wiem że nie należało tego odkładać tylko trzeba było kolo wymienić na nowe i było by bez niespodzianek :banghead: :612:
powód mojej opieszałości w sprawie tego koła pasowego był prosty i dotyczył nieszczęsnych popychaczy ktore planowałem wymienić w czerwcu :/
niestety silniczek postanowił nie czekać już dłużej i skapitulował

teraz wiem że muszę wymienić 24 popychacze, 24 dżwigienki i tyleż samo podkładek plus oczywiście koło pasowe
popychacze wiadomo zużyte
dżwigienki w doskonałej większości połamane :zly:
podkładki wyraźnie wytarte
no i teraz jeszcze rzecz oczywista WAŁKI :zly: :zly: :zly: oczywiste jest to że są wytarte na kilku krzywkach max 0,2mm, -> tu mam pytanie prawdopodobnie retoryczne :): czy regenerować je, czy przy założeniu że wymienię popychacze, dźwigienki i podkładki hydraulika da sobie radę z takim luzem na wałkach?

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Ostatnio edytowano 03.cze.2007 12:09:14 przez jarekle, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 00:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Troche bedzie wydatku. Walki wymien na nowe , regeneracja nie jest duzo tansza. Najwazniejsze aby te na wydechu byly w dobrym stanie. Nie moze byc takiego zaklebienia w krzywkach bo wypiluje nowe dzwigienki i napraw straci sens. Chory wymyslil w tych silnikach taka mala powierzchnie styku walka z dzwigienkami dlatego wypilowuje tak te krzywki.Uszczelniacze tez wymien jak masz trzymak do zaworow.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 09:45:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Ja swoje wałki wysłałem do Świątka. Są tak stargane, że zastanawiam się czy nie zadzwonią do mnie i nie powiedzą, że się nie nadają do regeneracji :/ Koszt 1200 zł a koszt nowych napewno minimum 3000 zł. Ja osobiście nie widzę sensu zakładania nowej hydrauliki do wytartych wałków. Odnośnie regeneracji wałków spotkałem się z wieloma przychylnymi wypowiedziami na ten temat w szczególności jeśli chodzi o firmę "Świątek". Ostateczna decyzja należy do Ciebie czy kupisz nowe czy będziesz regenerował czy wrzucisz nową hydraulikę do starych wałków. U mnie jedna dźwigienka leżała już sobie w głowicy i odpoczywała :)
Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 10:09:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
macie rację, przemyślałem to i faktycznie zakładanie nowej hydrauliki do wytartych wałków mija sie z celem
do Świątka jeszcze nie dzwoniłem, ale koszt nowych wałków to bagatelka ~3600zł i dlatego myślę o regeneracji
wiem, że ten warsztat zajmuje się wałkami rozrządu już od 25-30lat, więc chyba mają w tej kwestii jakieś doświadczenie...

jest jeszcze kwestia zaworów, czy skoro prawie wszystkie dźwigienki połamały się to mogę przypuszczać że zawory nie pokrzywiły się, czy raczej mam nie mieć takich marzeń?

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 10:25:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Do końca nie można być pewnym co tam się wydarzyło jeśli nie ściagnie się głowic. Niech się wypowiedzą koledzy którzy robią takie silniki na codzień. Napisz też może na forum diagtronika. Jest tam kilka mądrych głów. :)

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 10:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
ja jeździłem takim motorem z pokrzywionymi zaworami :/
poprzedniemu właścicielowi pękł pasek, skoro siły były tak duże że połamało Ci dźwigienki to racej zawory proste nie są i może się okazać że będą się przycinać :(
ogólnie współczuje Ci, musisz przygotować na prawdę górę grosza :603:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 11:03:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
ad zaworów -> dodam tylko że jak wyjąłem wałki z głowic i przestawiłem korbowy żeby tłoki nie były w GMP to powciskałem sobie te zaworki i powiem że pracują miękko i bez ządnych oporów z wyjątkiem jednego ssącego, którego trzeba ciut mocniej pchnąć na początku otwierania, dalej już idzie lekko ( tak się teraz zastanawiam czy to nie właśnie na tym zaworze krzywka wału była najbardziej wytarta, sprawdzę to po pracy) natomiast w drugiej głowicy na dwuch zaworach zamki są niedomknięte i nie wiem czy po prostu ktoś przedemną źle to złożył, czy mogły zamki się lekko otworzyć przy spotkaniu zaworów z tłokami :?:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 11:43:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
przy takich kosztach to może poszukać całego motoru?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 22:31:17 
Uminator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 11:27:19
Posty: 1008
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie/Toruń
Jarku jak tam sprawa sie przedstawia?

Maciu z kupnem innego motorka, wg mnie jest tak ze do konca nigdy nie wiesz co kupujesz :zly:

_________________
JEST: PASSAT B5FL 2001 1.9TDI AVF
było: B3 '88rok 1,9E(SD) benzin/LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 10:45:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
auto stoi w garażu i cierpliwie czeka na każdą moją wolną chwilę :):

wielu doradców nastraszyło mnie pogiętymi zaworami, popękanymi prowadnicami zaworów, popękanymi tlokami i dlatego postanowiłem zwalić głowice.... czyli teraz mam wszystko na wierzchu i dziś umyję części i zweryfikuje ewentualne uszkodzenia

nie mam dostępu do elsy i dlatego prosze kolegów o podanie kolejności i siły dokręcania śrub głowicy

jeszcze jadna prośba, chodzi o wtrysk sterujący, zamontowany jest u mnie jako ostatni w lewej głowicy patrząc od przodu auta Obrazek myślałem że powinien być jako drugi, a jeśli to jest drugi cylinder to już sam nie wiem jaka jest kolejność cylindrów w tym silniku, proszę aby ktoś mi to wyjaśnił :(:

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Ostatnio edytowano 03.cze.2007 12:09:51 przez jarekle, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 11:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Wg Autodaty momenty i kolejność wygląda tak:
Obrazek

U mnie też jest sterujący na 6 cylindrze.

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 11:28:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jeśli szukasz nowych wałków w dobrej cenie zerknij tutaj http://www.karford.com.pl/ i skontaktuj się z hurtownią ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 12:06:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
carlnova napisał(a):
Jak tam Twoje fotki z rozbiórki rozrządu, o które prosił meszrum ?
Też bym się chętnie przyjrzał, jaka była przyczyna...

tak jak napisalem przyczyna leży w nie wymienionym kole rozrządu, które uderzyło x razy w wykręconą śrubę mocowania obudowy paska rozrządu i to moja wina, a nie usterkowość motoru
szkoda, że nie zdecydowałem się na tą naprawę najpóźniej w maju :zly:
jeśli chodzi o zdjęcia z tej operacji to mogę je gdzieś opublikować, ale może już po naprawie, bo szkoda mi teraz na to czasu
raczej nie będzie to kompletne fotostory, bo w pewnym momencie byłem już tak brudny, że bałem sie dotknąć aparatu ;)

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 23:05:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Wałki które sprzedaje "Karford" tutaj:
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=197972089

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: