.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:03:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 23:44:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
@Piotruś
Przebrnąłem przez ten wątek - uffff... jestem podobnego zdania co Ty - tjunerów jest wielu... ale tak naprawdę mało kto się zna - większość się uczyła i uczy na autach klientów, jak coś nie pójdzie po myśli to upppsss, użytkownik rozwalił silnik... Bardziej mnie interesuje gdzie Ty robiłes tego czipa oraz których czterech magików masz na myśli? Pytam serio! Póki co nawet nie myśle o programie, ale w przyszłości nie wykluczam takiej opcji więc dobrze mieć takie informacje.

@meszrum & Piotruś
Kijem wisły nie zawrócicie! Jak ktoś nie chce wierzyć w doświadczenie innych userów to niech wydaje masę mamony na warszaty i naprawy - jak ktoś chce to uwierzy i może sporo oszczędzić... W zdecydowanej większości spraw podzielam Wasze zdanie choc raczkuję dopiero w temacie 2.5 TDI...
Z takim cwaniakowaniem spotykam się na codzień w swojej pracy - mam olbrzymią satysfakcję, jak w 95% przypadków staje później na moim :peace:

Wam też radzę podchodzić na miękko do takich tematów i nie zmuszać innych - po co się denerwować :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 00:44:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
@Piotruś
Przebrnąłem przez ten wątek - uffff... jestem podobnego zdania co Ty - tjunerów jest wielu... ale tak naprawdę mało kto się zna - większość się uczyła i uczy na autach klientów, jak coś nie pójdzie po myśli to upppsss, użytkownik rozwalił silnik...


Grzesiu :): - ze 100% odpowiedzialnością stwierdzam, że jest jeszcze gorzej niż Ty to ująłeś. Modyfikacja softu - to nawet nie jest wstęp do tuningu ... i dlatego dostaję białej gorączki słysząc o "cudownych wzrostach" dokonanych poprzez złącze OBD, a w najlepszym wypadku - w drodze wymiany Eprom-ów. Żeby było naprawdę profi - należy zacząć od modyfikacji elektronicznych sterownika - zwiększając jego wydajność oraz prędkość działania. Zmiany "elektroniczne" nie są możliwe do wykonania bez dostępu do fabrycznej dokumentacji technicznej (chociażby nawet ze względu na "wędrujący" po całym sterowniku VIN ...), zaś mody softu powinny uwzględniać nawet takie "szczegóły" jak np. wysokość uszczelki głowicy, miesiąc produkcji silnika i wiele innych danych - czego nie sposób dokonać bez dostępu do fabrycznego "archiwum". Tylko kompletne informacje pozwalają trafnie określić "wytrzymałość" konkretnego egzemplarza na planowane modyfikacje.
Zwróć uwagę, że np. MTM - w przypadku V6 TDi - nie oferuje "niczego więcej" niż 205PSów i ok. 400Nm. Ta firma - powiązana z CCCO - doskonale zdaje sobie sprawę, że poważniejsze modyfikacje wymagają odpowiedniej wiedzy - ale wtedy cena idzie już w tysiące EUR ... . Oczywiście nie jest dla nich problemem wypuszczenie dużo mocniejszego "gotowca" ale idące za tym zagrożenia byłyby niewspółmierne do "korzyści".

GrzesB napisał(a):
Bardziej mnie interesuje gdzie Ty robiłes tego czipa


Szczegóły dostaniesz w najbliższym czasie na PW - z poszerzonym opisem. Tutaj zdradzę tylko tyle, że program pochodzi(-ł) z Ingolstadt ;) .


GrzesB napisał(a):
oraz których czterech magików masz na myśli? Pytam serio!


W takim razie odpowiem Ci wprost, że napisalem tak ze zwykłej grzeczności... . Nie sądzę, żeby jakikolwiek "seryjny tuner" w tym kraju posiadał wystarczające kompetencje. Większość "jedzie" na gotowcach, a w najlepszym razie korzysta z tanich programików "tjuninkowatych" - umożliwiających graficzną wizualizację wybranych fragmentów oprogramowania.
"Najlepsi" chwalą się własnym symulatorem (... jak widać na zdjęciach - za kilkanaście tysięcy PLN :): ). Bez komentarza ... :galy: .

Reasumując chodzi w tym wszystkim o to, że nawet w miarę porawny ale "silniejszy" soft - zawsze zadziała niszcząco na silnik (oraz inne podzespoły) - o ile użytkownik będzie często korzystał z przyrostu parametrów. Nie ma w takim przypadku nawet co marzyć o jakiejkolwiek ochronie "programowej" i właśnie dlatego z czasem zachodzi np. konieczność usunięcia katalizatora, zaś okres radochy jest wprost proporcjonalnie uzależniony od rozwagi usera ... .

Naturalnie prawidłowy tuning ochrania nie tylko silnik ale uwzględnia również wytrzymałość elementów przeniesienia napędu ... i nie jest szkodliwy (a wielokrotnie bywa nawet pomocny) dla ochrony środowiska. Jednak takich korzyści nie da się uzyskać za "pół dnia" i w cenie 800 - 1500 zł. .

:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 03.cze.2007 07:56:04 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 07:50:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
Odrobinę szanowni forumowicze odbiegliście od tematu.
Tu nie chodzi o "profi tuning" a tym bardziej o "tjuning" ale o odzyskanie nominalnych parametrów pracy AKN z podniesioną mocą do 130 kW (moment obrotowy nieznany) przez prawdopodobnie znających się na rzeczy germanów. Auto ma przejechane prawie 400 tys. km i w związku z tym katalizator może być zapchany. Powodem może jest niedrożna "odma" w związku z tym zapytam jeszcze raz:

co zrobić :?:

1) wyrzucić katalizator i jeździć aż się zacznie dziać coś niedobrego
co się może wydarzyć:?: po ilu kilometrach :?:

2) zamontować nowy katalizator :?: wymienić odmę :?:
czy jest sens w prawie 10-letnim aucie o wartości niespełna 30 tys. PLN tak inwestować:?:
jak się przekonać o niedrożności wspomnianej "odmy" :?:

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 09:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.maja.2007 16:41:36
Posty: 96
Lokalizacja: Beskid Sadecki
Cytuj:
czy jest sens w prawie 10-letnim aucie o wartości niespełna 30 tys. PLN tak inwestować




...a czy jest sens dawac za autko niespelna 30 tys. PLN i nie dbac o niego tylko jezdzic az do zgonu tegoz wlasnie autka ?

nawet kupujac nowe tez czekaja Cie koszta ....


na temat odmy masz tutaj se poczytaj

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=odma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 09:47:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
jakiego zgonu :?: :?: :?:

wymiana tłumików które i tak są już stare np. za rok albo dwa to zgon :?: :?: :?:

a kto powiedział że auto kupione było "wczoraj" :?: :?: :?:

JAK DłUGO BęDZIE JEźDZIć BEZ KATALIZATORA I CO SIE STANIE GDY GO NIE BęDZIE :?: tak brzmi pytanie....

wątek o odmie przeczytałem - działam od jutra :D

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 10:20:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nic poważnego nie powinno się stać, poza możliwością uszkodzenia tłumika. mogą pojawić się wahnięcia obrotów po rozruchu, po całonocnym postoju, jak również na jałowym będzie słychać delikatny syk [bardzo osobliwy] turbiny, co mnie osobiście bardzo się podobało... ;)

jeżeli o czymś nie napisałem, to tylko wyłącznie z braku wiedzy.
[i liczę na sprostowanie]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 10:36:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
meszrum napisał(a):
nic poważnego nie powinno się stać, poza możliwością uszkodzenia tłumika. mogą pojawić się wahnięcia obrotów po rozruchu, po całonocnym postoju, jak również na jałowym będzie słychać delikatny syk [bardzo osobliwy] turbiny, co mnie osobiście bardzo się podobało... ;)

jeżeli o czymś nie napisałem, to tylko wyłącznie z braku wiedzy.
[i liczę na sprostowanie]



THX MESZRUM ;)

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 11:22:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
nic poważnego nie powinno się stać, poza możliwością uszkodzenia tłumika.


Jesteś bardzo tolerancyjny. Ja najchętniej wypłaciłbym z liścia każdemu szoferowi poruszającemu się samochodem puszczającym kłęby śmierdzącego dymu ... .
I nigdy nie zaakceptuję tego, że jedni inwestują "wszystkie pieniądze" żeby utrzymać samochód w 100%%-owej kondycji, zaś inni mają to głęboko w d...ie - wyłącznie dlatego, że końcówka wydechu nie jest zwrócona w ich stronę :/ .

:galy: :?: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 03.cze.2007 11:59:57 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 11:58:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2005 20:40:49
Posty: 364
Lokalizacja: legnica
no wystawiac pyski - przyznawac sie kto wywali l kata :):

ja w 3 wywalilem - jeden juz ma najechane 150 tys bez kata i nic sie dzieje

a na liczniku prawie 400 tys

wiec nie uwierze w jakies opowiesci dziwnej tresci - bez obrazy Panowie
kazdy ma swoje zdanie :)

_________________
a6 c7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 16:13:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś, przyjacielu... :peace:
Podpisuję się "oboma ręcyma" pod Twoimi spostrzeżeniami na temat katalizatora.
Niestety, mi również musiałbyś jeb...ąć :diabel: , bo sam go nie posiadam.
Nie ja go wyciąłem, kupiłem już tak auto i myślę, że to była część mojej modyfikacji.
Osobiście tak jak meszrumowi - bardzo podoba mi się praca turbinki i jej wdzięczny dźwięk bez kata - jednocześnie oznajmiając, że nie pochwalam tego typu zabiegów.
Cały czas twierdzę, że jestem zwolennikiem nie poprawiania osiągnięć inżynierów z Ingolstadt - jednocześnie temu zaprzeczając (będąc właścicielem diabelskiego AFB) :diabel:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 17:46:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
carlnova napisał(a):
Piotruś, przyjacielu... :peace:
Podpisuję się "oboma ręcyma" pod Twoimi spostrzeżeniami na temat katalizatora.
Niestety, mi również musiałbyś jeb...ąć :diabel: , bo sam go nie posiadam.


Carl się odnalazł :): :P . Bry ;) .

Wracając do meritum trochę (chyba) źle mnie zrozumiałeś. Ja odnosiłem się do "samochoduff" zaniedbanych, dla których wycięcie kata to jedyna możliwość częściowego (i chwilowego) odzyskania mocy. Jak wiadomo - takie auta śmierdzą obrzydliwie (szkoda tylko, że nie prosto w gębę egocentryka siedzącego za kierownicą). Drugą "grupą" do której "piję" - są bylejak "stuninkowane" i dymiące diesle - wyłącznie pod kątem "poprawy" osiągów. Takie ohydztwa również śmierdzą niemiłosiernie.

"Umówmy się" co do jednego - Ty jesteś właścicielem najbardziej zadbanego AFB w całym PRLu (coś przespałem :?: :): ) i brak katalizatora co najwyżej skróci żywotność układu wydechowego :galy: ;) . W związku z tym - nie zachodzą przesłanki do "bijatyki" ;) .

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2007 21:08:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):

"Umówmy się" co do jednego - Ty jesteś właścicielem najbardziej zadbanego AFB w całym PRLu (coś przespałem :?: :): ) i brak katalizatora co najwyżej skróci żywotność układu wydechowego :galy: ;) . W związku z tym - nie zachodzą przesłanki do "bijatyki" ;) .

:diabel: :peace:


Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 00:23:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
:peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 04.cze.2007 14:40:08 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 09:38:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
witam szanownych kolegów ;)
żeby sprawdzić drożność (lub nie drożność) katalizatorka wystarczy odkręcić rurę zaraz za kolanem turbinki i śmiało :diabel: ruszyć w drogę z VAGiem, po powrocie i sprawdzeniu logów wszystko stanie się jasne (nawet podczas przejażdżki już można zobaczyć ewentualną różnicę) dodam, że osobiście sprawdzane :diabel: żadnych ubocznych konsekwencji

w moim przypadku winny okazał się N75 i na to stawiam u ciebie elmer80

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 17:50:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
jarekle napisał(a):
witam szanownych kolegów ;)
żeby sprawdzić drożność (lub nie drożność) katalizatorka wystarczy odkręcić rurę zaraz za kolanem turbinki i śmiało :diabel: ruszyć w drogę z VAGiem, po powrocie
bez dowodu rejestracyjnego :diabel:
jarekle napisał(a):
... i sprawdzeniu logów wszystko stanie się jasne (nawet podczas przejażdżki już można zobaczyć ewentualną różnicę) dodam, że osobiście sprawdzane :diabel: żadnych ubocznych konsekwencji

w moim przypadku winny okazał się N75 i na to stawiam u ciebie elmer80

panowie, z calym szacuneczkeim do wsz obronców naszej planety (sam nim czesciowo jestem) po wywaleniu kata z wydechu smierdzi mi tak jak smierdzialo a widocznosc stefanka nie wzrosla, zalozenie nowego kata w miejsce starego nieiwele poprawia sytuacje na ziemi, bo jesli nawet nie wdychamy bezposrednio dymu ze smierdzieli to na pewno pierwiastki ze zneutralizowanego katalizatora i tak powedruja do naszych wspanialych wod pitnych i powietrza w jakiejs postaci (mniejszej lub wiekszej)na dobra sprawe kazdy troszczy sie tu o swoje osobiste dobro na miare jego osobistych mozliwosci (pomijajac kierowcow zza zaslony przepalonego gnoju)jak wszyscy kochalibysmy ta planete bardziej niz nasze autka lub nasze tylki skorzana tapicere to chodzilibysmy na piesza lub przynajmniej wsiedli na rowerki. Pozdr wsz
sorki za OT

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2007 18:01:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
xslawox napisał(a):
, zalozenie nowego kata w miejsce starego nieiwele poprawia sytuacje na ziemi, bo jesli nawet nie wdychamy bezposrednio dymu ze smierdzieli to na pewno pierwiastki ze zneutralizowanego katalizatora i tak powedruja do naszych wspanialych wod pitnych
sorki za OT


Powiedz to panom na stacji diagnostycznej albo upierdliwemu diagnoscie co wejdzie pod auto i powie PAN NIE MA KATALIZATORA, nie podbijamy.
No chyba ze "robisz" badanie za 200?

Co do zapachów, nie wiem jak diesel ale bezynka strasznie capi bez kata... już dorwałem UNI do wspawania i bez wachania to uczynię bo mam przelotówke i nie da sie wytrzymac za autem.

Wybaczcie OT, a na dizelku sie nie znam wiec czytam ów temat, moze sie czegos naumię :peace:

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 02:22:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
LykaN napisał(a):
xslawox napisał(a):
, zalozenie nowego kata w miejsce starego nieiwele poprawia sytuacje na ziemi, bo jesli nawet nie wdychamy bezposrednio dymu ze smierdzieli to na pewno pierwiastki ze zneutralizowanego katalizatora i tak powedruja do naszych wspanialych wod pitnych
sorki za OT


Powiedz to panom na stacji diagnostycznej albo upierdliwemu diagnoscie co wejdzie pod auto i powie PAN NIE MA KATALIZATORA, nie podbijamy.
No chyba ze "robisz" badanie za 200?

Co do zapachów, nie wiem jak diesel ale bezynka strasznie capi bez kata... już dorwałem UNI do wspawania i bez wachania to uczynię bo mam przelotówke i nie da sie wytrzymac za autem.


Wybaczcie OT, a na dizelku sie nie znam wiec czytam ów temat, moze sie czegos naumię :peace:

no tak ale wybitego kata przeciez nie przejza na wylot :peace: poza tym podaj mi prosze stacje diagnostyczna (w pl) gdzie robia zadymienie bez prosby wlasciciela auta(no chyba ze widoczny jest porządny stefek). W mojej okolicy to raczej na prawde trzeba miec pecha :zly:

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 07:45:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
jest mi obojętne czy ktoś wywali kata czy kupi sobie nowy, w wątku było pytanie jak sprawdzić czy jest zapchany i napisałem jak ja sobie z tym poradziłem z pomocą kolegów z forum
oczywiście czy drożny czy nie, można go wywalić i będziesz miał pewność, że on nie blokuje, ale chyba nie o to chodzi... :|
nie wywaliłbym sprawnego katalizatora żeby się pochwalić że ja go wywaliłem ..bo przecież jest niepotrzebny...

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: