.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 20:56:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9 TDI 1Z '94] Po zapaleniu wchodzi na wysokie obr
PostNapisane: 06.cze.2007 21:42:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 16:03:26
Posty: 22
Lokalizacja: Elbląg
Witam szanownych forumowiczów :!:

Moja niunia zasłabła ... i to nie nagle lecz moc jej spadała z miecha na miech.
Odebrałem ją w październiku po regulacji kąta wtrysku i wymianie uszczelki pod wtryskiem sterującym. Mocy było dużo :> piszczały opony przy samym dodawaniu gazu (na 1 biegu of kors) .
Z czasem już przestały ... i przegub się odezwał :| od tego piskania.
Mocy ubywało powoli ... wyjazd na święta 600km w jedną strone i spalanie 6,7 l/100 - a nie męczyłem bryki. Powrót w noc sylwestrową Chrzanów - Warszawa złoty sześdziesiąt cały czas (droga pusta + sponsor) = 6,5 l/100
Potem już tylko gorzej, miasto 8,2 !!!
Na majówkę znów w trasę, i problemy z wyprzedzaniem - jakiś przymulony.
Powrót z połódnia 600km to istny koszmar ... max 140 km/h i to wyczekane.
O wyprzedzaniu zapomnij. Dodatkowo pojawił się ciekawy efekt:

Po zapaleniu rosną na chwilę obroty ok 2500 obr i kopcenie potem spadają i normalnie trzyma niskie. Słaba jakby jej połowe koni z głodu padło.

Może ktoś z okolic Elbląga mógłby wspomóc Vagiem ? oczywiście nie za darmo. Bardzo liczę na Wasze wsparcie.

Pozdrawiam:
Krzysiek

_________________
Krzysiek @ AUDI 80 B4 1.9 TDI - '94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 21:51:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zawiesza sie regulator cisnienia w pompie lub zaciera sie trzpien od nastawnika. Czy tak czy inaczej pompa do naprawy.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 23:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 16:03:26
Posty: 22
Lokalizacja: Elbląg
"do naprawy" to troche brzmi optymistycznie ... mam nadzieje ze nie jest to równoznaczne z wymianą. Czy w jakis prosty sposób można sprawdzić czy to na bank pompa ?

_________________
Krzysiek @ AUDI 80 B4 1.9 TDI - '94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 23:06:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Nastawnik jest rozbieralny więc można go spokojnie rozbroić i przeczyścić. Gdzieś nawet mam instrukcje tego zabiegu ze zdjeciami opisaną krok po korku.

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2007 14:04:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 16:03:26
Posty: 22
Lokalizacja: Elbląg
Jeśli chodzi o nastawnik to raczej mało popularny objaw. Częściej się zdarza że na niskich obrotach pracuje nierówno lub szarpie przy jednostajnej jeździe, w moim przypadku takie coś nie ma miejsca.

W związku z tym mam pytania:
Czy ten regulator ciśnienia to część nastawnika czy pompy ?
Czy naprawa tego regulatora w pompie na tkz. potencjometrach jest wykonalna ?
a jeśli tak to gdzie warto to zrobić ?

I jeszcze jedno jak samochód postoji pare godzin to zapala bez podnoszenia obrotów (jeśli ma to jakieś znaczenie dla diagnozy).

Jeszcze kilka objawów:
1. Wymiana oleju z Mobil1 na jakiś półsyntetyk 10W-40 - po tej wymianie dziwnie zachowuje się kontrolka ciśnienia oleju - świeci przez 3-4 sec po zapaleniu.
2. W trakcie wzrastania tych obrotów mam batorego w lusterku.

W weekend będe podłaczał vaga i umieszcze logi na forum do dyskusji.


Pozdrawiam:
Krzysiek

_________________
Krzysiek @ AUDI 80 B4 1.9 TDI - '94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2007 13:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 16:03:26
Posty: 22
Lokalizacja: Elbląg
Panowie, poza wskazaniem w DeltaScanie1Z kąta wtrysku na poziomie 100 na wolnych obrotach, pozostałe parametry wyglądają niegroźnie.

Efekt wychodzenia na wysokie obroty po zapłonie znikł - podejżewam że była to kwestia dziadowskiego paliwa, które to z "przymusu" zatankowałem na jakimś za*upiu.
Auto odzyskało moc, choć w mieście nie mam jak sprawdzić Vmax.

Dziękuje za wsparcie i pozdrawiam ! :)

_________________
Krzysiek @ AUDI 80 B4 1.9 TDI - '94


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: