Żeby sprawdzić tak na 100%, to masz dwie drogi. Albo zdjąć kółko napędowe z wałka rozrządu, to z tyłu, albo zdjąć pokrywę wałka rozrządu i zerknąć na ustawienie krzywek na pierwszym cylindrze. A juz wogóle, to najlepiej zrobić dwa manewry jednocześnie.
Przez okienko w skrzyni musisz zobaczyć znak na kole zamachowym - musi sie pokryć z występem. Będziesz miał wówczas pierwszy tłok (od przodu auta) w górnym martwym położeniu. I to jest dół silnika. Wałek rozrządu nie ma znaków i nie mają też znaków kółka zębate. Jak zdejmiesz pokrywę wałka, to wałek musi stać tak, że na pierwszym cylindrze obie krzywki mają być ku górze. Odkręć wtedy kółko z tyłu wałka (od strony napędu pompy) i ustaw wycięcie w wałku rozrządu idealnie w poziomie - równolegle do krawędzi głowicy. Dla ułatwienia włóż w wycięcie wałka np. śrubokręt i będziesz miał dokłądny podgląd sytuacji. zakłądaj pasek na poluzowanym przednim kółku rozrządu i dokręć jak upewnisz sie że tył jest nadal równolegle. Napnij pasek, ale nie za mocno. Ma być tak, że między pompą wody a kółkiem rozrządu ma być możliwość obkręcenia pakiem o 90 stopni.
I to tyle z ustawienia rozrządu.
Teraz napęd pompy...
kółko zębate na pompie ma znak, który ma się zgrać ze znakiem na krawędzi pompy. Ustaw kółko na znak i załóż kółko na wałek rozrządu i pasek. Skręć wszystko. Będziesz miał wtedy pompę na zero. Co ciekawe u mnie na takim ustawieniu silnik ledwo odpalał po bardzo długim ręceniu. Musiałem przestawiać pompę i nawet to nie pomogło. Dopiero przestawienie paska napędowego o jeden ząbek pomogło bo inaczej pompa opierała się o blok nastawnikiem. Pomysł Syncro był rewelacyny i operacja się udała. Regulacja kąta wtrysku polega na obracaniu pompą względem jej osi obrotu - tej samej co kółko. Poprostu przyspieszasz lub opóźniasz kąt. Trzeba odkręcić wszystkoe śruby mocujące pompę do bloku na prostopadłych do bloku wspornikach. Dla ułatwienia - wszystkie właściwe śruby przechodzą przez fasolkowe otwory w wsporników. Jedną śrubę z najłatwiejszym dostępem lekko dokręć i pukając trzonkiem młotka przestawiaj pompę aż silnik zacznie klekotać jak diesel i odpalać z pierwszej piłki.
The End...
Rysować nie będę