.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 05:42:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: chłodnica oleju w NG
PostNapisane: 07.lut.2005 22:52:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
bedę montował chłodniczkę oleju do swojej bryczki...
ale mam pytanie bo
bede instalował pomiedzy podstawą a filtrem
specjalną przelotkę aby podłaczyc chłodczkę...
przez co obniza mi sie o jakieś 3 cm filtr i bedzie ponizej miski olejowej
czy moge zastosować niższy filtr i czy wpłynie to jakoś
na pracę ukladu (ze np moze sie szybciej zapchać)
olej bedzie 10w60 castrol
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2005 22:59:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Filta w zadnym wypadku nie mozna zakładać mniejszego, a chłodnica w twoim aucie jest zupałnie zbędna.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 00:00:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Dlaczego zbędna? Przecież to bardo dobry rodzaj tuningu. Niższa temperatura oleju jest korzystna dla silnika użytkowanego w ciężkich warunkach lub z dlugotrwałym obciążeniem. Zakładam, ze to z tego powodu ją montujesz.

A tak z praktyki, to polecam Ci znaleźć tą przekałdkę z termostatem z silnika KG (doładowanego). W tym silniku są zamontowane dwa filtry oleju przykręcane do tej przekładki pod kątem 90 stopni. Zapewne uda Ci sie dobrać wtedy dwa mniejsze filtry zamiast jednego większego...Ale czy to łatwo znajdziesz...to nie wiem...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 00:15:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
wreszcie ktos konkretnie coś napisał:)
tnx kefir200
szukałem tej podstawy od takiego silnika ale znaleźć to graniczy z cudem
i dlatego zdecydowałem sie na zakup tej przelotki i podpiecie pod nia chłodniczki od golfa 2 GTI (eventulanie od Evo VI)
pytam sie o ten filterek bo w Evo VI jest filtr pasujący idealnie tak jak w audi tylko jest o połowę niższy i wlasnie jego chciałem zastosować...

a cały zachód z tym montażem po to bo w lecie jak sobie latam w dalsze traski łapie mi czasem 130 temp przez co muszę odpuszczać niektórym na trasie :D :D

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 00:38:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Eee...jak to odpuszczać...niegdy w życiu... :D Ja robię tylko wyjątki dla radiowozów :P Ale to i tak nie zawsze ;-)
Ja z takiego samego powodu planuję założyć większą chlodniczkę oleju do siebie, a idealnie pasuja do tego celu chłodniczki ze ścigaczy. Te od motocykli są jeszcze większe. W porównaniu z moją z 2,2t są 3 razy większe i o podobnej przepustowości sądząc po średnicach krućców i rozmiarach kanalików. Tylko trzeba dorobić przejściówki...ale to już żaden problem :)

Chłodniczki są we wszystkich 16V Scirocco i GTI z VW.

Ale sam jestem ciekaw co zmieni wstawienie mniejszego filtra oleju lub większego...Mam teraz silnik MC (w miejsce KG), ale filtry zalożylem dwa razem z tą przejściówką od KG. W MC i KG są inne przewody i rozmiary gwintów, a nie miałem sprawnych przewodów i chlodniczki z MC. Zresztą...rano jechałem w trasę a byla trzecia w nocy, kończyłem przekłądać silnik, a tu takie problemy...:)

p.s. Od silnika MC z jednym filtrem oleju gdzieś mam taką przejściówkę, ale nie wiem czy warto mi ją sprzedać ze względu na ewentualną cenę wymiany termostatu...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 12:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
juz nie bedę inwestował załozę to co mam zobaczymy co sie bedzie działo:)
dzieki
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 13:09:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
gurbens napisał(a):
łapie mi czasem 130 temp przez co muszę odpuszczać niektórym na trasie :D :D



a to źle? W instrukcji do C4 nic nie piszą na ten temat.

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 13:30:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
nie wiem czy zle:)
ale jak w golfie gti złapało mi temperaturkę 140 to ujechałem jeszcze jakieś 0,5 km potem silnik stanął...bo panewki weszły na siebie:)
myśle ze optymalna temp to tak w granicach 110
i

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 14:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja w c3 2,2 turbo po dzwonie wywaliłem ta chłodnice, i nic sie nie grzało, króćce spiołem wężem ciśnieniowym i było ok, nie pamiętam żeby temperatura oleju przekroczyła 130, jeżeli fabryka jej nie przewidziała to nie warto zakładac, chyba ze ciągasz ciężkie przyczepy po górach , albo jeżdzisz z prętkością bliską maksymalnej przez setki kilometrów.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 14:49:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Mały , tobie się tylko wydawało że się nic nie stało. Przegrzanie oleju to zabójstwo dla 2.2T przede wszystkim dla 3B.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 16:13:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2003 16:04:41
Posty: 281
Lokalizacja: Warszawa/Bytom
gurbens napisał(a):
nie wiem czy zle:)
ale jak w golfie gti złapało mi temperaturkę 140 to ujechałem jeszcze jakieś 0,5 km potem silnik stanął...bo panewki weszły na siebie:)
myśle ze optymalna temp to tak w granicach 110
i



no to ciekawe, u mnie dość często dochodzi do 130C - latem przy jeździe z v=140 km po 30 minutach juz je łapie, w zimie trzeba trochę szybciej jechać ale nie powiem żeby to było jakieś niemozliwe. W mieście natomiast nigdy tak wysoko nie wchodzi. Tak w ogóle, to rekord padł pewnego upalnego lata kiedy to moja siostra na autostradzie katowicko-krakowskiej z 4 osobami na pokladzie i na klimie leciała sobie nonstop 180. Wskazówka na moje oko pokazala ponad 150C :D . Chyba że źle pokazuje i to by wszystko tlumaczyło

_________________
było C4 2.3 w automacie

Passat B5 1.9 TDI
Chip by Rogal
Wtryski ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: