SebastianS napisał(a):
- po pierwsze - pomierzyc wartosc sygnalu z sond lambda (jakakolwiek wartosc stala, nie zmieniajaca sie dyanmicznie w trakcie pracy silnika eliminuje sonde jednoznacznie)
niekoniecznie...powiem tyle że wymaga obserwacji składu mieszanki, czujnika temp. i innych żeczy mogących wpływać na zbyt duże odchyły w składzie mieszanki z którymi sonda nie da sobie rady
objawy uszkodzenia bądź rychłej śmierci sondy to min. leniwa praca w średnich zakr. obrotów, zawężone pasmo próbkowania, stały sygnał ok 0.45V napięcia odniesienia z ecu (możliwe uszkodzenie obw. grzania, brak kontaktu z samym czujnikiem tlenu).
SebastianS napisał(a):
- po drugie - jesli sondy daja prawidlowy sygnal (powinien oscylowac w okolicach 0,5 V) - dokładnie obczaic ECU - skoro nie reaguje na sondy, prawdopodobnym jest, ze pomija sygnal z nich, myslac wciaz ze jest zimny (awaria obwodu czujnika temperatury).
też nie dokońca, bo powinien w przypadku braku sygnału lub w stanie zwarcia podstawić sobie optymalny sygnał ok. 0.5V stały by nei uszkodzić katalizatorów oraz niepowodować zanadto ujemnych skótków w pracy silnika oraz zubożenia mieszanki.
@kolego pytający jesli masz klimatronik to możesz poobserwać wartość czujnika temperatury (opcja szukaj na forum) bo na to wskazuje objaw, dodatkowo stawiam na zużyta instalacje WN, oraz typowe dla 2.6 nieszczelonści.