.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 20:46:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 11:44:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
sprawdźcie przewód biegnący od serw hamulcowego aż do kolektora.może jest nieszczelny i obiawy mogą być podobne chociaż powinny utrzymywać sie cały czas.PRzy okazji sprawdzania tej rurki przy kolektorze sprawdźcie mase bo jest zaraz obok.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 15:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Neti napisał(a):
PRzy okazji sprawdzania tej rurki przy kolektorze sprawdźcie mase bo jest zaraz obok.
:peace:

Dodam, że nie tylko masa główna może nawalać, to nawet mało prawdopodobne, skoro rozrusznik kręci silnikiem. Czujniki masowane są poprzez ECU i tego połączenia może nie być


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 18:49:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2007 13:11:51
Posty: 15
Lokalizacja: świętokrzyskie/Staszów
Sprawdzałem ten przewód od serwa do kolektora i jest ok, słychać tak jakby w serwie było powietrze.
Sprawdzałem też jak chodzi silnik z lambdami i bez po rozpięciu nie ma rzadnej różnicy czyli sondy bedą do wymiany? może to jest przyczyna tego szarpania jak jest zimny?

_________________
80 '93r B4 avant 2,6 V6 quattro ABC
PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 19:22:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zib-V6 napisał(a):
Sprawdzałem ten przewód od serwa do kolektora i jest ok, słychać tak jakby w serwie było powietrze.
Sprawdzałem też jak chodzi silnik z lambdami i bez po rozpięciu nie ma rzadnej różnicy czyli sondy bedą do wymiany? może to jest przyczyna tego szarpania jak jest zimny?

Raczej nie. Póki silnik jest zimny - i tak sygnał z sondy lambda jest pomijany, bo jej normalna temperatura pracy to przynajmniej 300 st. C. Natomiast skoro silnik nie reaguje na wypięcie sond (żeby to potwierdzi na 100% trzebaby nie tylko wypiąc je przy wolnych obrotach, ale pojeździc) to nalezałoby:
- po pierwsze - pomierzyc wartosc sygnalu z sond lambda (jakakolwiek wartosc stala, nie zmieniajaca sie dyanmicznie w trakcie pracy silnika eliminuje sonde jednoznacznie)
- po drugie - jesli sondy daja prawidlowy sygnal (powinien oscylowac w okolicach 0,5 V) - dokładnie obczaic ECU - skoro nie reaguje na sondy, prawdopodobnym jest, ze pomija sygnal z nich, myslac wciaz ze jest zimny (awaria obwodu czujnika temperatury).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 20:12:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
SebastianS napisał(a):
- po pierwsze - pomierzyc wartosc sygnalu z sond lambda (jakakolwiek wartosc stala, nie zmieniajaca sie dyanmicznie w trakcie pracy silnika eliminuje sonde jednoznacznie)


niekoniecznie...powiem tyle że wymaga obserwacji składu mieszanki, czujnika temp. i innych żeczy mogących wpływać na zbyt duże odchyły w składzie mieszanki z którymi sonda nie da sobie rady ;) objawy uszkodzenia bądź rychłej śmierci sondy to min. leniwa praca w średnich zakr. obrotów, zawężone pasmo próbkowania, stały sygnał ok 0.45V napięcia odniesienia z ecu (możliwe uszkodzenie obw. grzania, brak kontaktu z samym czujnikiem tlenu).

SebastianS napisał(a):
- po drugie - jesli sondy daja prawidlowy sygnal (powinien oscylowac w okolicach 0,5 V) - dokładnie obczaic ECU - skoro nie reaguje na sondy, prawdopodobnym jest, ze pomija sygnal z nich, myslac wciaz ze jest zimny (awaria obwodu czujnika temperatury).



też nie dokońca, bo powinien w przypadku braku sygnału lub w stanie zwarcia podstawić sobie optymalny sygnał ok. 0.5V stały by nei uszkodzić katalizatorów oraz niepowodować zanadto ujemnych skótków w pracy silnika oraz zubożenia mieszanki.

@kolego pytający jesli masz klimatronik to możesz poobserwać wartość czujnika temperatury (opcja szukaj na forum) bo na to wskazuje objaw, dodatkowo stawiam na zużyta instalacje WN, oraz typowe dla 2.6 nieszczelonści.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2007 20:32:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Masę sprawdziłem i wszystko oki.Ale jesli by jej nie było to bym to odczuwał cały czas a nie przez jakieś 15-20 sek po odpaleniu na zimno.Dzisiaj zrobiłem exsperyment jak ją rano odpaliłem i zaczeło nią telepać to zgasiłem i odpaliłem ponownie i już tego objawu nie było :):
Nie ma już pojęcia co jest nie tak.

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2007 01:54:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Mauzer napisał(a):
SebastianS napisał(a):
SebastianS napisał(a):
- po drugie - jesli sondy daja prawidlowy sygnal (powinien oscylowac w okolicach 0,5 V) - dokładnie obczaic ECU - skoro nie reaguje na sondy, prawdopodobnym jest, ze pomija sygnal z nich, myslac wciaz ze jest zimny (awaria obwodu czujnika temperatury).

też nie dokońca, bo powinien w przypadku braku sygnału lub w stanie zwarcia podstawić sobie optymalny sygnał ok. 0.5V stały by nei uszkodzić katalizatorów oraz niepowodować zanadto ujemnych skótków w pracy silnika oraz zubożenia mieszanki.

Zgodzisz sie (nawiazujac zreszta do tego co napisales sam) ze podstawiajac sygnal awaryjny 0,5V, caly system pracuje z pominieciem sprzezenia zwrotnego z sonda lambda? Jest to dokładnie równoznaczne z pominięciem realnego sygnału (nie wdając się w dywagacje na temat powodu takiej "decyzji" ECU) z sondy. Przy poziomie sygnału 0.5V nie następuje żadna modyfikacja danych zczytanych z mapy w funkcji zawartości tlenu w spalinach. Taki stan występuje również podczas pracy zimnego silnika, kiedy sondy nie osiągną jeszcze prawidłowej temperatury pracy i dwutlenek cyrkonu w czujniku tlenu nie robi, jak powinien. Tyle tylko, że przy zimnym silniku to stan jakby naturalny, nie wywołany usterką.

Tak przy okazji mały OT - silnik o który Cię pytałem odpalony. Dziękuję za życzenia powodzenia. Dzięki pomocy jednego z forumowiczów, zaopatrzyłem się w manual do V8 i sprawa się wyjaśniła w ciągu dwóch piw.

Mauzer napisał(a):
@kolego pytający jesli masz klimatronik to możesz poobserwać wartość czujnika temperatury (opcja szukaj na forum) bo na to wskazuje objaw, dodatkowo stawiam na zużyta instalacje WN, oraz typowe dla 2.6 nieszczelonści.
Objaw - zgoda, jak już było pisane, czujnik temperatury. Ale pytający napisał już, że czujnik wymienił - i dalej doopa. Stąd dywagacje na temat obwodu czujnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2007 09:53:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2007 13:11:51
Posty: 15
Lokalizacja: świętokrzyskie/Staszów
Co do czujnika to jak narazie wymieniałem tylko ten od wentylatorów w chłodnicy i ten za silnikiem 2-pinowy i nie było rzadnej reakcji. Natomiast nie ruszałem jeszcze tego 4-pinowego może ten by pasowało zmienić? Za co on jest odpowiedzialny?
Pomierzyłem też napięcie obydwu sond na rozgrzanym silniku wynosi od 0,23V - 0,02V cały czas skacze

_________________
80 '93r B4 avant 2,6 V6 quattro ABC
PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 08:09:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj rano jak ją odpaliłem to obroty już się nie podniosły tylko zgasła cholera jak próbowałem dodać gazu i tak jak by lekko strzeliła w kolektor wylotowy.Jak ją odpaliłem drugi raz to już normalnie.Ma ktoś jakieś pomysły co jest nie tak :/

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 13:12:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Nikt nie ma pomysłów,co może być nie tak :):

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 19:40:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
moze to coś z regulatorem ciśnienia na listwie wtryskowej i paliwo przy dawce rozruchowej niema odpowiedniego ciśnienia....

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 20:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Tylko jak go sprawdzić czy działa poprawnie?
Znalazłem go na stronie Inter Carsu i po zniżkach wyszedł by jakieś 200zł a to już powoli robią się koszta :/

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 20:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Neti napisał(a):
moze to coś z regulatorem ciśnienia na listwie wtryskowej i paliwo przy dawce rozruchowej niema odpowiedniego ciśnienia....

Regulator reguluje cisnienie tylko w funkcji podcisnienia w kolektorze ssacym. Jesli jego charakterystyka bylaby spieprzona, bylby to stan permanentny, niezaleznie od temepratury czy stanu rozruchu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 20:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli nie regulator to co jeszcze może być,bo już mie ręce opadają :zly:

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 15:38:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2007 13:11:51
Posty: 15
Lokalizacja: świętokrzyskie/Staszów
Koledzy byłem dzisiaj ze swoją Audiczką na kompie i jak sie okazało nie da się z nią połączyć. Znajomy mechanik na różne sposoby próbował nawiązać połączenie i nic a do tej pory nie miał problemu z Audi. Co to może być za przyczyna? a co do hamólców to stwierdził że pompa siadła. Gdzie taką moge dostać wie ktoś? i mam problem ze znalezieniem czujnika temperatury tego na 4 wtyki. Podobnież już takich nie produkują i są na 3-wtyk a i tych nie moge znaleźćpo sklepachi a nr mojego czujnika to 046 919 369 (VDO)

_________________
80 '93r B4 avant 2,6 V6 quattro ABC
PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2007 20:08:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Wymieniłem na orginalne z ASO te dwa czujniki,jeden co pokazuje temperaturę na desce oraz ten sensor i klapa dalej to samo.Czy może powodować takie objawy przypchany katalizator?
Co jeszcze może być nie tak,bo już mnie k..ca bierze :(:

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2007 20:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2006 13:27:02
Posty: 10
Lokalizacja: szczecin
sprawdz czujnik płożenia wału krboewgo u mnie były problemy z obrotami na zimnym i ciepłym i wymina pomogła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 19:13:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
U mnie z obrotami jest wszystko dobrze.Ale dzisiaj rano udało mi się ją podpiąć pod Vaga i pokazał się wreszcie błąd- Ciśnienie w kolektorze ssącym-usterka mechaniczna.Tego błędu specjalnie nie kasowałem i odpaliłem auto,silnik pracował tak jak już opisywałem.Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już ładnie pracował,zgasiłem,podłączyłem pod Vaga i juz tego błędu nie było :galy:
Ktoś ma pomysły na tą usterkę,co wykrył vag?

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2007 21:15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2006 12:01:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
Nikt nie ma żadnych pomysłów :?:

_________________
Moje- było
Audi 80 b4 2,6 v6 avant + LPG KME EGO
Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2007 13:43:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Jak już ktoś zaproponował - sprawdź regulator cisnienia paliwa i/lub wężyk podciśnieniowy pomiedzy nim a kolektorem ssącym.
Najprościej to wyciąg ten wężyk i obserwuj czy coś kapie lub smiedzi benzyną z regulatora. Przy okazji zbadaj wężyk.
Ten opisywany strzał i zgaśnięcie, to nic innego jak benzyna z zalanego silnika gdzieś się spaliła (pewnie juz w wydechu). A zalewa gdy dziurawy jest ten regulator ciśnienia.
Natomiast hamulce, to gdyby dziurawy było podcisnienie, to po prostu nie miałbyś siły wcisnąć hamulca, a jak wchodził w podłogę i na końcu złapał, to pompa ma nieszczelności.
To tyle moich pomysłów. :)

No i Zib - ten ECU jest dosyć oporny i nie każdy z nim pogada. :peace:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron