.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:56:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 AKN Stuki głowica (po wymianie wałków rozrządu)
PostNapisane: 18.cze.2007 20:34:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Witam !!!
Przeglądnąłem sporą część forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje problemy i nie wiem co myśleć wiec zakładam nowy temat i proszę o pomoc. Zwłaszcza Piotrusia który w temacie wałków chyba jest tu ekspertem
Do rzeczy:
Trzy miesiące temu okazało sie, że spotkała mnie przyjemoność naprawy wałków. Regeneracji dokonałem u Świątka + nowe częsci. W czasie wymiany pan mechanior zatkał otworek olejowy uszczelniaczem na głowicy kierowcy spowodowało to zatarcie na panewce i rozwalenie rozrządu -> głowice do góry, wymiana uszkdzonej głowicy na nową/starą, wymiana niektórych zaworów, regeneracja czopu wałka i kontrola reszty.
Zaraz po wymianie zgłaszałem stuki w głowicy pasażera, podejżenie padło na popychacze. Po podniesieniu pokryw (po przejechaniu 5k) okazało sie że trzeba dwa wymienić (nie trzymały oleju, były miękkie) -> wymiana na nowe, rozrząd itp. Po odpaleniu TO SAMO - stuka :zly:
Ponowne podejście po przejechaniu 1,5k , pokrywy do góry - niektóre (5szt.) miękkie.
Samochód od tygodnia stoi bo mechaniory sie doktoryzują. Sam trochę zanam sie na motoryzacji, wprawdzie w produkcji nowych silników ale też nie bardzo wiem co to sie dzieje ....
Pytania:
1. CO to sie dzieje - może wie ktoś jak zaradzić ??
2. Czy mogło dojść do uszkodzenia popychaczy w czasie zerwania paska rozrządu ?
3. Czy mogą być problemy z ciśnieniem na tej głowicy - druga jest ok nic nie stuka, pomiar cisnienia manometerm w miejscu czujnika - ok
4. Co spawdzić póki silnik rozebrany ??
5. Dzwigienki mechaniory pomieszali wiec jak beda zakładać to 100% nie założą w to samo miejsce, z pkt. widzenia współpracujących elementów to nie za dobrze, co myślicie
Dodam, że naprawy dokonują na koszt swój własny - po pyskówce, że to moja wina, że nie oryginalne częscie (INA nie oryginalna ;) ) że wałki regenerowane a nie nowe - chodzi o czas który trace bez samochodu i nerwy
Sorry za długą opowieść ale bez tego wstępu ciężko byłoby zrozumieć problemy z jakimi sie borykam
Pls help .......... :!: :!:
PS nazwę zakładu już niedługo opublikuje w dziale nie polecana - Wrocław


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 20:51:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Najwazniejsza zasada to wymieniamy wszystkie popychacze w danej glowicy a to dlatego zeby na kolejnych cisnienie bylo jednakowe. Dlatego sa te stuki. To ze popychacz jest twardy nie swiadczy iz trzyma cisnienie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Po regeneracji u Świątka miałęm identyczną sytuację i co ciekawe też po stronie pasażera, też w AKN-ie :/

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
A jak sie sprawa u Ciebie zakończyła -> ja póki co męcze mechaniorów, że coś popiep...liii wiec niech naprawiają


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:14:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Jack napisał(a):
Najwazniejsza zasada to wymieniamy wszystkie popychacze w danej glowicy a to dlatego zeby na kolejnych cisnienie bylo jednakowe. Dlatego sa te stuki. To ze popychacz jest twardy nie swiadczy iz trzyma cisnienie.

Nie do końca jestem przekonany że to wina popychaczy - przecież zrobiły raptem 6,5 k. Zresztą jaki jeden popychacz ma wpływ na drugi ?? Przecież ciśnienie w kanale / kanałach olejowych jest w miarę wyrówne. Zgodzę sie, że zasada dotyczy wymiany starych / używanych popychaczy. Dlaczego twierdzisz, że test na twardość nie jest potwierdzeniem sprawności popychacza. Znasz inną metodę kontroli ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:16:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Panowie :D
Pozwolę sobie wtrącić swoje pięć groszy, bo nikt nie zwrócił na to uwagi... :diabel:
Kolega madein pisał o "rozwaleniu rozrządu" :/ :(
Czy podczas takiej niewątpliwie przykrej historii w V6, zawory (24) mijają się, czy też spotykają z tłokami ? :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
carlnova napisał(a):
Panowie :D
Pozwolę sobie wtrącić swoje pięć groszy, bo nikt nie zwrócił na to uwagi... :diabel:
Kolega madein pisał o "rozwaleniu rozrządu" :/ :(
Czy podczas takiej niewątpliwie przykrej historii w V6, zawory (24) mijają się, czy też spotykają z tłokami ? :/

No właśnie - tylko co mogło sie stać i co sprawdzać ?? Obawiam sie że nowe popychacze nie załatwią sprawy ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:21:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
oczywiście po zerwaniu paska zawory spotykają się z tłokami :|, w moim przypadku 3 zawory zostały skrzywione...
moim zdaniem trzeba zwalić obie czapki i wymontować każdy zawór, dopiero w trakcie wyjmowanie i po wyjęciu zawór można ocenić czy jest skrzywiony czy nie...

ja w swojej naiwności powciskałem zaworki myśląc, że jak ładnie i miękko chodzą to wszystko jest OK, ale w czasie oczekiwania na wałki zdecydowałem zwalić głowice i sprawdzić to dokładnie, a tu niespodzianka. okazało się, że jeden zaworek, który podczas wciskania okazał się podejżany faktycznie był zgięty, a pozostałe pracowały ładnie ale po zdemontowaniu były skrzywione...


odnośnie popychaczy to bawiłem się starymi popychaczami i zauważyłem, że jeśli zbyt mocno go ściśniesz to zaczyna być miękki i chyba już nic mu nie pomoże. Chyba, że to kwestia oleju, który przy zbyt mocnym ściśnięciu wypływa z popychacza i żeby znów był twardy/sprężysty trzeba go wmontować w głowicę i uruchomić silnik aby został ponownie napełniony. Tyle, że osobiście odnoszę wrażenie jakby zbyt mocne ściśnięcie uszkadzało go.. :| oczywiście nie wiem tego na pewno…

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Ostatnio edytowano 18.cze.2007 21:30:09 przez jarekle, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:29:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
jarekle napisał(a):
Bawiłem się starymi popychaczami i zauważyłem, że jeśli zbyt mocno go ściśniesz to zaczyna być miękki i chyba już nic mu nie pomoże. Chyba, że to kwestia oleju, który przy zbyt mocnym ściśnięciu wypływa z popychacza i żeby znów był twardy/sprężysty trzeba go wmontować w głowicę i uruchomić silnik aby został ponownie napełniony. Tyle, że osobiście odnoszę wrażenie jakby zbyt mocne ściśnięcie uszkadzało go.. :| oczywiście nie wiem tego na pewno…

Podejmuję każdą polemikę bo jestem zdesperowany :) i każdy głos może być pomocny.
Krzywka naciska z siła ok. 100kg na dzwignie. Gdyby było jak mówisz, że ściśnięcie go palcami spowodowało by jego uszkodzenie to ten mechanizm (popychacz) nie popracowałby za długo. Można sprawić aby popychacz stał sie twardy poza silnikiem. Wystarczy zanużyć go w całości w oleju / w ropie i za pomocą np. 1,5mm imbusa otworzyć mały jednokierunkowy zaworek (kulkę). Spowoduje to napełnienie ponowne olejem ... Gdy po tym zabiegu popychacz jest twardy (ciężko go ścisnąć) to można go ocenić że jest ok - wg. instrukcji serwisowej :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:33:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
madein napisał(a):
... Gdyby było jak mówisz, że ściśnięcie go palcami spowodowało by jego uszkodzenie to ten mechanizm (popychacz) nie popracowałby za długo. Można sprawić aby popychacz stał sie twardy poza silnikiem. Wystarczy zanużyć go w całości w oleju / w ropie i za pomocą np. 1,5mm imbusa otworzyć mały jednokierunkowy zaworek (kulkę). Spowoduje to napełnienie ponowne olejem ... Gdy po tym zabiegu popychacz jest twardy (ciężko go ścisnąć) to można go ocenić że jest ok - wg. instrukcji serwisowej :peace:


miałem na myśli ściśnięcie szczypcami oczywiście..

przysnaje nie wiedziałem, że można go tak napełnić i sprawdzić :peace:

P.S. i znów się czegoś nauczyłem :):

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:35:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
ciekawe, że dźwigienki wytrzymały spotkanie zaworów z tłokami, podejrzewam że w tej sytuacji więcej zaworków będzie zgietych :(

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:42:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Oczywiście jak popychacz jest w oleju to należy go kilka razy podpompować olejem -> powoduje to napływ oleju do komory wysokiego ciśnienia (pod kulką) i dopóki zaworek jest otwary dopóki bardzo łatwo jest "pompować" po zwolnieniu imbusa z kulki jest to już bardzo trudne - ale szczypce dają temu pewnie rade :peace:
Notabene - mówi się że HLA , czyli hydrauliczne popychacze są najdokładniej wykonanymi elementami w nowoczesnych silnikach :galy:
Jak pisałem mam jakąś tam wiedze w produkcji nowych silników -> gorzej z ratowaniem padaczek zwłaszcza po takich przejściach.
Cały czas mnie dręczy to ciśnienie oleju - może odma / zaworki odpowietrzające. Zwracam uwagę że na drugiej głowicy - ok. !! może taka konstrukcja że na głowicy pasażera jest mniejsze ciśnienie ??!! don't know
thx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:44:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
jarekle napisał(a):
ciekawe, że dźwigienki wytrzymały spotkanie zaworów z tłokami, podejrzewam że w tej sytuacji więcej zaworków będzie zgietych :(

tyle, że po tym wypadku obie głowicy były w górze i obie były sprawdzane, bo na obu było kilka pogiętych zaworów
coś niedopatrzyli ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:51:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Boisz się o ciśnienie w jednej głowicy, czy tylko dlatego że popychacze umierają, czy widać już wytarcie elementów (dźwigienki, krzywki, główki popychaczy)? Czy miałeś uruchomiony silnik ze zdjętymi pokrywami i obserwowałeś „obieg” oleju na klawiaturze?

P.S.
czyli pęknięty pasek nie dotyczy tej naprawy, to było poprzednio, a teraz naprawiasz ponownie popychacze bo stukają, czy dobrze zrozumiałem??

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 21:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
jarekle napisał(a):
Boisz się o ciśnienie w jednej głowicy, czy tylko dlatego że popychacze umierają, czy widać już wytarcie elementów (dźwigienki, krzywki, główki popychaczy)? Czy miałeś uruchomiony silnik ze zdjętymi pokrywami i obserwowałeś „obieg” oleju na klawiaturze?


Jarekle - na głowicy pasażera stuka coś (najprawdopodobnie HLA) - dlaczego ... charakterystyczny metaliczny dzwięk uderzania. Przy pierwszej wymianie popychaczy po 5k - 3 dziwgienki miały d. wieksze zużycie od innych, wałki ok. głowiki popychaczy też.
Nie nie miałem uruchomionego silnika ze zdjętą pokrywą (problem jednej głowicy pasażera) - a czy tak można ??
Masz jakieś przypuszczenia ? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 22:02:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Obie głowice mają odrębne systemy smarowania, panowie. Mogą być zanieczyszczone (zapchane) zawory zwrotne - zwłaszcza na prawej głowicy.
Znajdują się one w trudno dostępnym miejscu...
Niestety można powiedzieć, że są prawie pod odmą... :/
W obudowie wspornika filtra oleju.
Generalnie odmę też bym wymienił, jak wszystko rozebrane...

Obrazek

Obrazek

nr 3 - to zawór zwrotny oleju lewej głowicy silnika
nr 8 - to zawór zwrotny oleju prawej głowicy

Co do zaworów, Jarek masz 100% rację - nie ma możliwości, że po takim zdarzeniu nie uszkodzą się zawory. Czasem kilka, a czasem kilkanaście sztuk... :/
Madein -> z Twojej opowieści można wywnioskować, że Ci mechanicy to jacyś kowale... :galy:
Niezbyt dobrze to wróży zdrowiu Twojego motorka... :/ :(

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 22:08:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
tak teraz się zastanawiam, bo świątek naprawia wałki w taki sposób, że mało wystrugane krzywki szlifuje przez co mamy mniejszy mimośród, natomiast większe wytarcie napawa i szlifuje (przed oddaniem zmierzyłem wszystkie i ponowiłem pomiar po odebraniu)
zastanawia mnie czy popychacz który pracuje z taką zeszlifowaną krzywką nie może ulec szybszemu wykończeniu ze względu na to iż podczas pracy ma bardziej wysyniętą główkę, czy to nie jest koniec zakresu jego pracy..?

P.S.
ja wymieniałem 10 dni temu i też pewne dźwięki mnie niepokoją !!!

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 22:12:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Carlnova
Niestety to że to kowale dowiaduje sie na swojej skórze.
Dziekuje za schematy ... niestety nie mam dostępu do dokumentacji audi - a chetnie bym sie w tym zaczytał. Czy masz może bardziej szczegółowe schematy jak wygląda system olejowy w V6.
Jak sie zabrać za sprawdzanie i ew. czyszczenie systemu olejowego - silnik i tak jest rozłożony na cząstki (głowica pasażera) wiec zmuszę machaniorów do kolejnego trudu.
Dziekuje za włączenie sie do dyskusji. Naprawiam samochód we Wrocławiu - zaraz zrobie posta w Niepolecanych ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 22:20:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
jarekle napisał(a):
tak teraz się zastanawiam, bo świątek naprawia wałki w taki sposób, że mało wystrugane krzywki szlifuje przez co mamy mniejszy mimośród, natomiast większe wytarcie napawa i szlifuje (przed oddaniem zmierzyłem wszystkie i ponowiłem pomiar po odebraniu)
zastanawia mnie czy popychacz który pracuje z taką zeszlifowaną krzywką nie może ulec szybszemu wykończeniu ze względu na to iż podczas pracy ma bardziej wysyniętą główkę, czy to nie jest koniec zakresu jego pracy..?

P.S.
ja wymieniałem 10 dni temu i też pewne dźwięki mnie niepokoją !!!


Kurcze Jarek możemy sobie ręce uściśnąć -> mam podobne wątpliwości.
Z racji mojego zawodu / zaintersowań również sprawdzałem wałki po przyjściu od Świątka !! I rzeczywiście są różnice w wymiarach miedzy krzywkami. Natomiast sam wznios jest ok. (otwarcie jest na tą samą wysokość - pomiar od ośi wałka - bazą były czopy). różnice w kole zasadniczym nawet 1mm -> trochę inny profil. Sam popychacz na zakres ok. 4mm wiec nawet przy tak dużych róznicach chyba powinno być ok. Świątek twierdził, że takie różnice są ok. ??!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2007 22:23:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
To co wiem ja osobiście na temat systemu olejowego w V6 to tylko jedna milionowa :diabel: wiedzy naszego forumowego speca od wałków, hydrauliki i wpływu wyrezanego rozrządu na stworzenie "pasty ściernej" uszkadzającej elementy i uniemożliwiającej prawidłowe smarowanie Twojego motorka.
Myślę, że nawet nie musisz go zaczepiać na PW - zaraz się tutaj pojawi...
Mowa oczywiście o maestro Piotrusiu... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: