wasylo napisał(a):
Piotruś czy możesz wyjaśnić na czym polega sprawdzenie odpowietrzenia głowic
Celem tego pomiaru jest sprawdzenie czy różnica ciśnień w skrzyni korbowej silnika oraz pod deklami zaworów nie wychodzi poza dopuszczalny zakres.
Uprzedzając Twoje kolejne pytanie
- odpowiedź brzmi: "nie potrafię i nie mam sprzętu"
(może kiedyś ale jeszcze wiele muszę się przedtem nauczyć ... ).
madein napisał(a):
Właśnie - czy może są jakieś informacje na ten temat - może na forum już są
Z tego co mi wiadomo - nie ma.
madein napisał(a):
Cieszę sie że Piotruś dołączyłeś - dziekuje
Najpierw topik zwyczajnie umknął mojej uwadze, potem Carlnova sięgnął jądra problemu
- więc nie było już sensu dublować 100% konkretnej diagnozy
Nie mam absolutnie żadnych wątpliwości, że Wasze problemy wynikają z niedostatecznego smarowania hydrauliki.
Niemniej -
dzięki za ciepłe słowo To naprawdę miło czuć się potrzebnym ... .
madein napisał(a):
Czy gdyby ten system odpowietrzania głowicy byłby niesprawny na jedej z nich - czy ogólne ciśnienie w układzie nie byłoby wyższe ... ?
Moim zdaniem - nie ma takiej możliwości (odpowietrzenie głowicy to część składowa systemu olejowego) żeby jedna głowica była dobrze, a druga źle odpowietrzona.
Różnice - jak najbardziej mogą występować pomiędzy głowicami - ale w zakresie smarowania (ciśnieniowego).
madein napisał(a):
PS myśle o wymianie oleju - obecnie mam Mobil One 5W-50 lub - nie krzyczcie ... jakiś dodatek zapobiegający stukom klrawiatury ??!!
To oczywiste, że gęsty olej wyciszy hydraulikę ale uwierz - nie zyskasz niczego oprócz tymczasowej poprawy własnego samopoczucia. Jeśli nie usuniesz przyczyny słabego smarowania - problem powróci bardzo szybko ze zdwojoną siłą, a wałki zrobią się okrągłe... .
wasylo napisał(a):
Podejrzewam, że gdyby ktos pojechał do ASO i powiedział, że chce sprawdzić odpowietrzenie głowic, to pewnie nie wiedzieliby o co w ogóle chodzi. A jakby nie było to oni powinni wiedzieć więcej jak my. Niestety często tak nie jest.
Teoretycznie nie masz racji
, bowiem usterki systemu olejowego są szczegółowo opisane w zeszytach serwisowych oraz w dziale "Rozwiązywanie problemów technicznych" dla poszczególnych modeli.
Praktycznie - gdybyś im dostarczył wydruki z naszej rozmowy .... (bez komentarza). Podstawową barierą jest tutaj fakt, że większość tematów nie jest tłumaczona na język polski ... .