.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:07:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 21:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Piotruś czy możesz wyjaśnić na czym polega sprawdzenie odpowietrzenia głowic, bo niestety instrukcje serwisowe są ubogie jeśli chodzi o takie sprawy?

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 21:42:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Właśnie - czy może są jakieś informacje na ten temat - może na forum już są
Cieszę sie że Piotruś dołączyłeś - dziekuje
Czy gdyby ten system odpowietrzania głowicy byłby niesprawny na jedej z nich - czy ogólne ciśnienie w układzie nie byłoby wyższe ... ?
PS myśle o wymianie oleju - obecnie mam Mobil One 5W-50 lub - nie krzyczcie ... jakiś dodatek zapobiegający stukom klrawiatury ??!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 21:49:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wasylo napisał(a):
Piotruś czy możesz wyjaśnić na czym polega sprawdzenie odpowietrzenia głowic


Celem tego pomiaru jest sprawdzenie czy różnica ciśnień w skrzyni korbowej silnika oraz pod deklami zaworów nie wychodzi poza dopuszczalny zakres.

Uprzedzając Twoje kolejne pytanie :galy: :): - odpowiedź brzmi: "nie potrafię i nie mam sprzętu" :/ (może kiedyś ale jeszcze wiele muszę się przedtem nauczyć ... ).

;) :peace:


madein napisał(a):
Właśnie - czy może są jakieś informacje na ten temat - może na forum już są


Z tego co mi wiadomo - nie ma.

madein napisał(a):
Cieszę sie że Piotruś dołączyłeś - dziekuje


Najpierw topik zwyczajnie umknął mojej uwadze, potem Carlnova sięgnął jądra problemu :): :diabel: - więc nie było już sensu dublować 100% konkretnej diagnozy :P :!:
Nie mam absolutnie żadnych wątpliwości, że Wasze problemy wynikają z niedostatecznego smarowania hydrauliki.

Niemniej - dzięki za ciepłe słowo :D :!:
To naprawdę miło czuć się potrzebnym ... .

madein napisał(a):
Czy gdyby ten system odpowietrzania głowicy byłby niesprawny na jedej z nich - czy ogólne ciśnienie w układzie nie byłoby wyższe ... ?


Moim zdaniem - nie ma takiej możliwości (odpowietrzenie głowicy to część składowa systemu olejowego) żeby jedna głowica była dobrze, a druga źle odpowietrzona.
Różnice - jak najbardziej mogą występować pomiędzy głowicami - ale w zakresie smarowania (ciśnieniowego).

madein napisał(a):
PS myśle o wymianie oleju - obecnie mam Mobil One 5W-50 lub - nie krzyczcie ... jakiś dodatek zapobiegający stukom klrawiatury ??!!


To oczywiste, że gęsty olej wyciszy hydraulikę ale uwierz - nie zyskasz niczego oprócz tymczasowej poprawy własnego samopoczucia. Jeśli nie usuniesz przyczyny słabego smarowania - problem powróci bardzo szybko ze zdwojoną siłą, a wałki zrobią się okrągłe... .

;) :peace:


wasylo napisał(a):
Podejrzewam, że gdyby ktos pojechał do ASO i powiedział, że chce sprawdzić odpowietrzenie głowic, to pewnie nie wiedzieliby o co w ogóle chodzi. A jakby nie było to oni powinni wiedzieć więcej jak my. Niestety często tak nie jest.


Teoretycznie nie masz racji :): :diabel: , bowiem usterki systemu olejowego są szczegółowo opisane w zeszytach serwisowych oraz w dziale "Rozwiązywanie problemów technicznych" dla poszczególnych modeli.

Praktycznie - gdybyś im dostarczył wydruki z naszej rozmowy .... (bez komentarza). Podstawową barierą jest tutaj fakt, że większość tematów nie jest tłumaczona na język polski ... .

:): :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 19.cze.2007 22:11:49 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 22:03:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Podejrzewam, że gdyby ktos pojechał do ASO i powiedział, że chce sprawdzić odpowietrzenie głowic, to pewnie nie wiedzieliby o co w ogóle chodzi. A jakby nie było to oni powinni wiedzieć więcej jak my. Niestety często tak nie jest.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 22:11:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Zastanawiające jest, że mamy do czynienia z przypadłością nie-odpowietrzania, na głowicy pasażera ?? 3* - stuki u mnie, wasylo, i inny samochód który dziś obsłuchiwałem u mechanika ...
Piotrze czy możesz kogoś polecić w okolicach wrocławia, krakowa lub po drodze miedzy jednym a drugim miastem ?? Kogoś kto miałby to coś :): i potrafi zdiagnozować co dolega mojemu V6 (póki go mam)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 22:17:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Madein te stuki zaczęły sie po wymienie na ta nową/starą głowicę po zatkaniu tego kanału olejowego, czy już wcześniej były słyszalne?

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 22:21:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
madein napisał(a):
Zastanawiające jest, że mamy do czynienia z przypadłością nie-odpowietrzania, na głowicy pasażera ?? 3* - stuki u mnie, wasylo, i inny samochód który dziś obsłuchiwałem u mechanika ...


Stukanie tylko w jednej głowicy na 100% dowodzi niskiego ciśnienia smarowania (system olejowy :!!: ), a nie problemów z odpowietrzaniem (czytaj uważniej ;) ).


madein napisał(a):
Piotrze czy możesz kogoś polecić w okolicach wrocławia, krakowa lub po drodze miedzy jednym a drugim miastem ?? Kogoś kto miałby to coś :): i potrafi zdiagnozować co dolega mojemu V6 (póki go mam)


Oczywiście, że tak:

www.sserwis.pl

Umów się na termin, jedź tam, zobacz, pogadaj z Szefem - a ze zdziwienia zaniemówisz. Serio w 101%.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 22:24:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
wasylo napisał(a):
Madein te stuki zaczęły sie po wymienie na ta nową/starą głowicę po zatkaniu tego kanału olejowego, czy już wcześniej były słyszalne?

Wcześniej to wogóle stukało bo wałeczki miały piękne podcięcia i spłaszczenia na krzywkach.
Zatkanie otworka, rozwalenie rozrządu nie odbyło sie przy mnie - post factum zobaczyłem skutki - potem wymiana głowicy - ale kierowcy. Ta na której stuka nie wymieniali tylko podnosili bo trzeba było zawory wymieniać i sprawdzić wszystko. A jak uruchomili szczęśliwie - to tak ... stukało od początku o czym ich informowałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 22:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Ja też miałem stargane wałki, dźwigienki i popychacze ale u mnie wyraźny stukot był słyszalny tylko przy rozruchu po dłuższym postoju przez kilka sekund. Później gdy popychacze "dostały" olej wszystko się normowało. To co teraz słyszę to raczej nie jest stukot tylko poprostu głosniejsza praca silnika po prawej stronie komory. Tak jak napisałem wcześniej pobawiłem się w doktora ze słuchawkami i odgłosy jakie wydobywają się z dekli są porównywalne.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 22:42:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Wiesz - z racji mojego przemieszczania sie miedzy wrocławiem a krakowem podjade tam gdzie Piotr polecał - moze jutro uda sie coś na telefon dowiedzieć

Prawa - czyli pasażera ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 22:54:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Tak. prawa czyli strona pasażera. Czy podczas jazdy wewnątrz auta też jest "to" słyszalne? Daj cynk jak będziesz juz po wizycie, co spece stwierdzili.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 23:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
W środku nie słychać za bardzo - ale jak sie stoi koło samochodu na zewnątrz to bardzo - może ja już jestem wyczulony (dlatego tak ważne jest aby ktoś z doświadczeniem tego posłuchał -> ale naprawde z doświadczeniem)
Dlatego myślę, że mogę w 99% zaufać Piotrowi co do polecanego serwisu !!!
Ja wogóle to mam wrażenie, że mechaniory to teraz tylko tarcze i klocki potrafią wymienić (no i oczywiście potrafią sie wymądrzać) a jak im przychodzi jakiś trudniejszy temat to upsss .... przechodzi wtedy człowiek przez męke. Ja poprostu do dziś nie odpuszczałem i męczyłem ich
Oczywiście jak coś bede mądrzejszy to sie bede dzielił wiedzą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 07:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
wasylo napisał(a):
SebastianS gdybys znał budowę tegi silnika wiedziałbyś co napędza pompę oleju. Zostawię to bez większego komentarza. :D
Musze odszczekac, pomyłka. Pisałeś o pompie wtryskowej :507:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 10:15:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Witajcie Panowie :peace:

Z zainteresowaniem śledzę rozwój tego wątku (wczoraj niestety mnie nie było :/ ) i wpadłem na taki oto pomysł, żeby Was rozweselić ;)
Mianowicie - prosiliście o pracę zdrowego AFB - oto i ona :diabel:
Wałeczki jeszcze zdrowiuteńkie, ale o wymianie hydrauliki już myślę, za sprawą "nacisków" mojego przyjaciela Piotrusia... ;)
Wydaje mi się, że pomimo słabej jakości nagranego dźwięku - prawa głowica jest zdecydowanie głośniejsza od lewej...
Posłuchajcie sobie tego (film z obserwacji sztangi - aparat zlokalizowany właśnie w pobliżu prawej głowicy, obroty podniesione przez BS).
Nie twierdzę, że przesadzacie...że jesteście przewrażliwieni, ale po tym co przeszliście, może nie potraficie spojrzeć na sprawę obiektywnie :/
Może problemem są właśnie oczekiwania (zupełnie usprawiedliwione moim zdaniem :): ), że po wymianie hydrauliki i regeneracji wałków - V6 2,5 TDI zagra cichutko niczym benzynka ?
Otóż tak nie jest panowie - to zawsze będzie gnojowóz i klekot... :diabel:
Dlatego dla poprawienia humoru movies by carlnova ;)

(prawa głowica silnika, podniesione obroty)30,2 MB
http://rapidshare.com/files/12717275/S4023737.AVI

(zamknięta maska, obroty prawidłowe - 742 rpm)6,79 MB
http://rapidshare.com/files/38280354/S4023841.AVI

Na koniec jednak napiszę, że pomimo wszystko zajrzałbym do zaworów zwrotnych pod odmą i zmierzył ciśnienie w skrzyni korbowej przez bagnet, czy aby nie przekracza dopuszczalnych 5 mbar...
I dziękuję za ciepłe słowa prezesowi Piotrusiowi ;)

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 11:45:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
witam kolegów :)
mnie również, jak carla wczoraj nie było, a chciałem donieść iż odgłos który mnie niepokoi nie jest słyszalny w kabinie
dodam, że nie mam zamontowanej plastikowej górnej pokrywy silnika, a po założeniu jej na pracującym silniku jest o niebo lepiej/ciszej (niestety jest połamana :( kolega zdeptał :) )
a dźwięk o którym mówię jest wysoki, brzmi jak grzechotka, zapytany o opinię mechanik powiedział żebym się nie przejmował "..bo TDi ma taki głośny wtrysk.."
myszę spotkać się z kumplem, ma paska 2002 z silnikiem AKN, ciekawe co tam usłyszę :):

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 11:53:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Glosny wtrysk ma ???? dziwne bo w moim BMK slychac tylko delikatny klekot na zimnym silniku a pozniej nawet stojac blisko auta ciezko poznac ze to TDi.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 12:02:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Jack napisał(a):
...slychac tylko delikatny klekot na zimnym silniku a pozniej nawet stojac blisko auta ciezko poznac ze to TDi.

i ja na to liczyłem kupując 2,5 TDi ale tak nie było, więc po wymianie hydrauliki i regeneracji wałków znów się rozczerowałem

potanie: czy można sprawdzać sprawność wtrysków na słuch odkręcając zasilanie poszczególnych wtryskiwaczy podczas pracy? (mam na myśli ewentualne lanie wtrysków) czy lejący wtrysk w AKN będzie hałasował?

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 12:38:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tam masz wtryski na dwie fazy i jezeli dawka pilotazowa jest zla to bedzie twardo pracowac, tylko ze to jest takie stukanie twarde o niskim brzmieniu.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 15:58:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
U mnie również po wymianie wałków i hydrauliki (Świątek) praca motorowni nawet na gram nie zrobiła się cichsza. Głowica od strony pasażera pracowała głośniej, zauważył to mój mechanik, przestraszył się, rozebrał ponownie i wszystko było git. Carl ma chyba racje... i z tego co obserwuje zrobiłeś wszystko co w Twojej mocy, teraz tylko wsiadać, głośniej muza i nie myśleć o klekocie :peace: Dodam,że po regeneracji wtrysków i wyregulowaniu obu dawek(pilotażowej i zasadniczej) dzwiek ten sam, tylko osiągi o sek. lepsze.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 17:04:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2006 19:12:37
Posty: 82
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Dzis chwila przerwy z gorącym temacie. Próbowalem skontaktować sie z Panem ktorego polacal Piotrus ... mam dzownic wieczorem. Ale jego mechanik tez mowil o dynamice gazow i pomiarze cisnienia w skrzyni korbowej. Co do mojego stwierdzenia, że nie "slychac" cisnieina na korku i nie ma jakiejs widocznej komprechy - Pan spokojnie stwierdzil, ze takie pomiary to moglem sobie robic na polonezie czy d. fiacie :) -> do tego sa przyrzady
Ja chcialbym poprostu znalezc kogos kto mial takie doswiadczenia po wymianie walkow -> ewidentne stukanie a po wykonaniu dodatkowych czynnosci (np.wymiana odmy, sprawdzenie droznosci kanalow olejowych itp.) bedzie jak reka odjal . Jak nikt taki sie nie znajdzie to moze ja bede pierwszy :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: