.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 05:58:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 21:10:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Zdrowa seria ma 310 Nm... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 21:29:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zgadza się, tylko takiej serii jeszcze nikt nie zmierzył...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 21:35:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
Zgadza się, tylko takiej serii jeszcze nikt nie zmierzył...


Mogę być pierwszy... :diabel:
Wrzucę seryjne kości od Aligatora i zalogujemy tipa... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 22:59:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Piotruś napisał(a):
Konrado84
Dlatego wydaje mi się, że bez chwili zwłoki powinieneś zlecić dynamiczną wymianę oleju i filtra

:peace:


Zrobiłbym to zaraz po kupnie, jednak w przypadku tak przeciągniętego terminu wymiany boję się, że auto po zmianie oleju nie wyjedzie z warsztatu...
Póki co nie ma żadnych innych niepokojących objawów więc jeżdżę aż się wysypie .
Na dobrą sprawę to zaryzykowałbym remont nawet teraz (zakładając, że i tak się wysypie) ale Władza Zwierzchnia (dysponująca gotówką :D) nie chce teraz zmieniać i woli czekać aż się wysypie (w nadziei, że nie stanie się to zbyt prędko...)

Tak czy inaczej mogę mieć już pewność, że to przeciąganie obrotów nie jest prawidłowym objawem?

[Kolejni fachowcy od skrzyń...]

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 06:32:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Konrado84 napisał(a):
Zrobiłbym to zaraz po kupnie, jednak w przypadku tak przeciągniętego terminu wymiany boję się, że auto po zmianie oleju nie wyjedzie z warsztatu...


To akurat zależy od warsztatu wykonującego usługę - nikomu nie ubliżając ... .

Konrado84 napisał(a):
Póki co nie ma żadnych innych niepokojących objawów więc jeżdżę aż się wysypie .


Sorry ale tego zdania albo nie rozumiem, albo nasze podejście do tematu utrzymania sprawności samochodu jest spolaryzowane na przeciwnych biegunach ... :galy: :/

Konrado84 napisał(a):
Na dobrą sprawę to zaryzykowałbym remont nawet teraz (zakładając, że i tak się wysypie) ale Władza Zwierzchnia (dysponująca gotówką :D) nie chce teraz zmieniać i woli czekać aż się wysypie (w nadziei, że nie stanie się to zbyt prędko...)


Nic z tego nie rozumiem, reszta jak wyżej ... . Samo "zlawetowanie" auta do odpowiedniego serwisu (po awarii) będzie kosztowało mniej więcej tyle samo co jedna wymiana oleju z filtrem. Dziwne :galy: .
To, że tip (bez wymiany oleju i filtra) się wysypie jest gwarantowane w 101%.
Zazwyczaj pomiędzy 200 a 280 tyś.km. .

Konrado84 napisał(a):
Tak czy inaczej mogę mieć już pewność, że to przeciąganie obrotów nie jest prawidłowym objawem?


Trudno powiedzieć bez jazdy próbnej. Inicjator niniejszego topika również twierdził, że auto "przeciąga" na 3 biegu, a Wowo napisał coś zupełnie odwrotnego ... . Taki jest "urok" :(: diagnostyki "via net".

Konrado84 napisał(a):
[Kolejni fachowcy od skrzyń...]


???

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 08:20:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wowo napisał(a):
No Panowie ja już wiem w czym tkwi przyczyna :)
Skrzynka jest oki, ładnie i miękko przałącza. Jest natomiast problem z przeładowaniem. Ładowanie rzędu 2500mbar na seryjnym sterowniku!!! Auto wpada w notlauf nie jedzie. Niebawem właścicel zarzuci logi. Oczywiście wujek ECU zapisał 575 i dodatkowo 550 :/
Co do niutków, to nie brakuje. Sprawdziłem metodą Carla i Piotrusia - 296Nm czyli zdrowa seria :D.


Kiedy nam pokażecie te "tajemnicze" logi ? ;)
Skoro jest tam mój "ulubiony" 550 - chciałbym je zobaczyć...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 08:25:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2007 21:08:51
Posty: 92
Lokalizacja: Białystok
Witam ;dzieki wspaniałemu kolesiowi z Łomży mam wreszcie swoje Logi.
Opublikowane w kiepski sposób ,ale na szybko bo lece do pracy a potem w delegacje(w domu bede dopiero w niedziele wieczorem,wiec temu ten pośpiech)
Wszystkich zainteresowanych i chetnych prosze o analize wyników,
z góry serdeczne dziekuje, jesli sa nieczytelne w poniedziałek postaram sie zrobic nowe tabelarycznie
PS. Moze jakies sugrstie co do w/w tematu

Basic settings

Group A: '000

TIME
STAMP
0.00 32 54 0 21 100 212 69 115 165 100
0.35 32 56 0 21 100 212 69 115 165 101
0.70 32 56 0 22 100 212 69 115 165 101
1.06 32 56 0 22 100 212 69 115 165 100
1.41 32 55 0 21 100 212 69 115 165 100
1.76 32 57 0 22 100 212 69 115 165 101
2.11 32 57 0 21 100 212 69 115 165 100
2.46 32 57 0 22 100 212 69 115 165 100
2.82 32 56 0 22 100 212 69 115 165 100
3.17 32 56 0 21 100 212 69 115 165 100
3.52 32 55 0 21 100 212 69 115 165 101
3.87 32 54 0 22 100 212 69 115 165 99
4.22 32 56 0 22 100 212 69 115 165 100
4.57 32 55 0 22 100 212 69 115 165 100
4.93 32 56 0 22 100 212 69 115 165 101
5.26 32 56 0 21 100 212 69 115 165 100
5.61 32 56 0 22 99 212 69 115 165 101
5.97 32 54 0 21 100 212 69 115 165 100
6.32 32 55 0 22 100 212 69 114 165 100
6.65 32 54 0 21 100 212 69 114 165 101
7.01 32 58 0 21 100 212 69 114 165 100
7.34 32 56 0 21 100 212 69 114 165 101
7.69 32 58 0 21 100 212 69 114 165 100
8.03 32 56 0 21 100 212 69 114 165 100
8.38 32 56 0 21 100 212 69 114 165 100
8.72 32 56 0 22 100 212 69 114 165 100
9.07 32 56 0 22 100 212 69 114 165 100
9.40 32 55 0 22 100 212 69 114 165 100
9.76 32 58 0 22 100 212 69 114 165 100
10.09 32 56 0 22 100 212 69 114 165 100
10.44 32 56 0 21 100 212 69 114 165 100
10.78 32 56 0 22 100 212 69 114 165 100
11.13 32 57 0 21 100 212 69 114 165 101
11.47 32 55 0 22 100 212 69 114 165 100
11.82 32 57 0 21 100 212 69 114 165 100
12.16 32 55 0 21 100 212 69 114 165 100
12.51 32 56 0 21 100 212 69 114 165 102


Group A: '003
Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME 740-840 180-270 mg/H 160-290 mg/H 40-75%
STAMP /min mg/R %
0.00 998 EGR Off 396.4 100.6
0.40 998 EGR Off 392.5 100.6
0.80 998 EGR Off 396.4 100.6
1.18 998 EGR Off 392.5 100.6
1.58 998 EGR Off 392.5 100.6
1.98 998 EGR Off 396.4 100.6
2.38 998 EGR Off 392.5 100.6
2.78 998 EGR Off 396.4 100.6
3.17 998 EGR Off 396.4 100.6
3.57 998 EGR Off 396.4 100.6
3.97 998 EGR Off 392.5 100.6
4.37 998 EGR Off 392.5 100.6
4.77 998 EGR On 392.5 100.6
5.15 998 EGR On 396.4 0.0
5.55 998 EGR On 392.5 0.0
5.93 998 EGR On 392.5 0.0
6.33 998 EGR On 392.5 0.0
6.73 998 EGR On 396.4 0.0
7.13 998 EGR On 392.5 0.0
7.53 998 EGR On 396.4 0.0
7.92 998 EGR On 396.4 0.0
8.32 998 EGR On 392.5 0.0
8.72 998 EGR On 396.4 0.0
9.12 998 EGR On 396.4 0.0
9.52 998 EGR On 396.4 0.0
9.90 998 EGR On 392.5 0.0
10.30 998 EGR On 392.5 0.0
10.68 998 EGR On 396.4 0.0
11.08 998 EGR On 396.4 0.0
11.48 998 EGR On 392.5 0.0
11.88 998 EGR On 392.5 0.0
12.28 998 EGR On 392.5 0.0
12.67 998 EGR On 396.4 0.0
13.07 998 EGR On 392.5 0.0
13.47 998 EGR On 392.5 0.0
13.87 998 EGR On 392.5 0.0
14.27 998 EGR On 392.5 0.0
14.67 998 EGR On 396.4 0.0
15.07 998 EGR Off 396.4 0.0
15.45 998 EGR Off 396.4 100.6
15.85 998 EGR Off 392.5 100.6
16.25 998 EGR Off 392.5 100.6
16.65 998 EGR Off 396.4 100.6
17.05 998 EGR Off 392.5 100.6
17.43 998 EGR Off 396.4 100.6
17.83 998 EGR Off 396.4 100.6
18.23 998 EGR Off 396.4 100.6
18.63 998 EGR Off 392.5 100.6
19.03 998 EGR Off 392.5 100.6
19.42 998 EGR Off 396.4 100.6
19.82 998 EGR Off 396.4 100.6
20.20 998 EGR Off 392.5 100.6
20.60 998 EGR Off 392.5 100.6
21.00 998 EGR Off 396.4 100.6
21.40 998 EGR Off 396.4 100.6
21.80 998 EGR Off 396.4 100.6
22.19 998 EGR Off 392.5 100.6
22.59 998 EGR Off 392.5 100.6
22.98 998 EGR Off 396.4 100.6
23.38 998 EGR Off 392.5 100.6
23.78 998 EGR Off 392.5 100.6
24.17 998 EGR Off 396.4 100.6


Group A: '011
Engine speed Spec. intake press. Actual intake press N75 duty cycle
TIME 2900-4000 1900-2300 mbar 1900-2300 mbar
STAMP /min mbar %
0.00 974 ON 1040.4 100.6
0.40 998 ON 1050.6 100.6
0.80 998 ON 1060.8 100.6
1.20 998 ON 1060.8 100.6
1.60 998 ON 1071.0 100.6
1.98 998 ON 1071.0 100.6
2.38 998 ON 1071.0 100.6
2.78 998 ON 1071.0 100.6
3.18 998 ON 1071.0 100.6
3.58 998 ON 1071.0 100.6
3.98 998 ON 1071.0 100.6
4.38 998 ON 1071.0 100.6
4.77 998 ON 1071.0 100.6
5.17 998 ON 1071.0 100.6
5.57 998 ON 1081.2 100.6
5.97 998 ON 1081.2 100.6
6.37 998 ON 1071.0 100.6
6.75 998 ON 1081.2 100.6
7.15 998 ON 1081.2 100.6
7.55 998 ON 1081.2 100.6
7.95 998 ON 1081.2 100.6
8.35 998 OFF 1081.2 100.6
8.75 998 OFF 1050.6 0.0
9.15 998 OFF 1020.0 0.0
9.55 998 OFF 1009.8 0.0
9.95 998 OFF 999.6 0.0
10.35 998 OFF 999.6 0.0
10.75 998 OFF 989.4 0.0
11.15 998 OFF 989.4 0.0
11.53 998 OFF 989.4 0.0
11.93 998 OFF 989.4 0.0
12.33 998 OFF 989.4 0.0
12.73 998 OFF 989.4 0.0
13.13 998 OFF 979.2 0.0
13.51 998 OFF 979.2 0.0
13.91 998 OFF 979.2 0.0
14.31 998 OFF 979.2 0.0
14.71 998 OFF 979.2 0.0
15.11 998 OFF 979.2 0.0
15.51 998 OFF 979.2 0.0
15.91 998 OFF 979.2 0.0
16.30 998 OFF 979.2 0.0
16.70 998 OFF 979.2 0.0
17.10 998 OFF 979.2 0.0
17.50 998 OFF 979.2 0.0
17.90 998 OFF 979.2 0.0
18.28 998 OFF 979.2 0.0
18.68 998 ON 979.2 0.0
19.08 974 ON 989.4 100.6
19.48 998 ON 999.6 100.6
19.88 998 ON 1020.0 100.6
20.26 998 ON 1030.2 100.6
20.66 998 ON 1040.4 100.6
21.06 998 ON 1050.6 100.6
21.47 998 ON 1060.8 100.6
21.86 998 ON 1060.8 100.6
22.26 998 ON 1071.0 100.6


MARKER STAMP /min °ATDC %
0.00 835 Early 15.8 3.2
0.38 835 Early 16.2 5.5
0.78 835 Early 15.2 6.3
1.18 835 Early 15.2 6.7
1.58 835 Early 14.8 6.7
1.98 835 Early 15.0 6.7
2.37 835 Early 14.8 6.3
2.77 835 Early 14.8 6.3
3.15 835 Early 14.8 6.3
3.55 835 Early 15.0 6.3
3.95 835 Early 14.6 5.9
4.35 835 Early 14.4 5.9
4.75 835 Early 15.0 6.3
5.13 835 Early 14.8 5.9
5.53 835 Early 15.0 6.3
5.93 835 Early 14.8 5.9
6.33 835 Early 14.6 5.9
6.73 835 Early 14.4 5.5
7.12 835 Early 14.6 5.5
7.52 835 Early 14.6 5.9
7.90 835 Early 15.0 5.5
8.30 835 Early 14.8 5.5
8.70 835 Early 15.0 5.9
9.10 835 Late 14.6 5.9
9.50 835 Late 1.8 63.5
9.88 835 Late 4.0 92.7
10.28 835 Late 3.8 100.2
10.68 835 Late 3.8 100.2
11.08 835 Late 4.0 100.2
11.48 835 Late 4.0 100.2
11.87 835 Late 4.0 100.2
12.27 835 Late 4.2 100.2
12.65 835 Late 3.8 100.2
13.05 835 Late 4.0 100.2
13.45 835 Late 3.8 100.2
13.85 835 Late 4.0 100.2
14.25 835 Late 4.0 100.2
14.63 835 Late 4.2 100.2
15.03 835 Late 3.8 100.2
15.43 835 Late 4.0 100.2
15.83 835 Late 4.0 100.2
16.23 835 Late 3.8 100.2
16.62 835 Late 4.0 100.2
17.02 835 Late 3.8 100.2
17.42 835 Late 4.0 100.2
17.82 835 Late 3.8 100.2
18.22 835 Late 4.0 100.2
18.62 835 Late 3.8 100.2
19.02 835 Late 4.0 100.2
19.40 835 Early 4.0 100.2
19.80 858 Early 5.6 0.8
20.20 835 Early 12.6 0.8
20.60 835 Early 15.2 2.8
21.00 835 Early 16.0 5.9
21.38 835 Early 15.4 7.1
21.78 835 Early 15.4 7.1
22.18 835 Early 15.0 6.7
22.58 835 Early 15.2 6.7
22.98 835 Early 15.2 6.7
23.38 835 Early 14.8 5.9
23.78 835 Early 15.0 6.3
24.17 835 Early 15.2 6.7
24.57 835 Early 15.0 6.7
24.97 835 Early 15.0 6.7
25.37 835 Early 15.2 6.3
25.77 835 Early 15.2 6.7
26.15 835 Early 15.4 6.7
26.55 835 Early 14.6 5.5
26.95 835 Early 15.0 6.7
27.35 835 Early 15.4 5.9
27.75 835 Early 15.0 5.9
28.13 835 Early 15.2 6.3
28.53 835 Early 15.2 6.7
28.93 835 Early 15.2 5.9
29.33 835 Early 15.0 6.3
29.73 835 Late 15.2 6.3
30.13 835 Late 1.6 63.5
30.53 835 Late 3.8 91.9
30.92 835 Late 3.8 100.2
31.32 835 Late 4.0 100.2
31.72 835 Late 4.0 100.2
32.12 835 Late 4.0 100.2
32.52 835 Late 4.0 100.2
32.90 835 Late 4.0 100.2

Dynamiczne

Group A: '000

TIME
STAMP
0.00 63 73 66 64 133 212 67 152 166 119
0.35 64 72 66 63 134 212 67 152 166 119
0.70 65 72 157 91 136 212 67 152 166 122
1.04 67 118 198 104 143 212 67 152 166 131
1.39 69 103 245 108 153 212 67 152 166 140
1.73 71 103 255 112 162 212 67 153 166 147
2.08 73 105 255 116 171 212 67 153 166 154
2.41 75 105 255 120 181 212 67 153 166 160
2.77 78 104 255 121 190 212 67 153 166 169
3.10 80 102 255 121 198 212 67 153 166 173
3.45 83 100 255 120 206 212 67 154 166 177
3.81 85 100 255 120 214 212 67 154 166 183
4.16 87 100 255 120 222 212 67 154 166 190
4.51 90 103 255 120 228 212 67 154 166 193
4.86 92 102 255 121 235 212 67 154 166 197
5.21 94 104 255 121 241 212 67 154 166 200
5.57 97 103 255 122 246 212 67 154 166 203
5.92 104 105 255 122 217 212 67 154 166 141
6.27 147 108 255 78 192 212 67 154 166 140
6.62 156 153 255 104 187 212 67 154 166 141
6.97 148 142 29 26 172 212 68 155 166 120
7.33 143 120 0 8 145 212 68 154 166 111
7.68 142 112 0 2 139 212 68 154 166 110


Group A: '001
Engine speed Injected quantity Qty adj valve Coolant temp
TIME 740-840 rpm 3.0-8.0 act. time 15-25*Ck 85-105*C
STAMP /min mg/R CF °C
0.00 1508 11.9 27.7 87.3
0.38 1531 13.2 27.7 87.3
0.77 1554 26.0 32.8 87.3
1.17 1462 29.5 33.4 87.3
1.57 1415 32.6 33.4 87.3
1.97 1485 32.6 34.6 87.3
2.37 1531 33.3 35.9 87.3
2.75 1601 34.5 37.2 87.3
3.15 1670 35.5 37.8 87.3
3.55 1717 36.7 39.7 87.3
3.95 1786 38.0 41.0 87.3
4.35 1856 37.6 41.6 87.3
4.75 1926 37.6 42.2 87.3
5.15 1995 37.6 43.5 87.3
5.53 2065 37.6 43.5 87.3
5.93 2134 38.0 44.7 87.3
6.33 2204 38.0 46.0 87.3
6.73 2274 38.3 46.0 87.3
7.13 2343 35.8 46.0 87.3
7.52 2413 33.6 45.4 87.3
7.92 2482 33.9 46.6 87.3
8.32 2552 34.5 47.3 87.3
8.72 2598 35.1 48.5 88.2
9.12 2668 35.5 49.1 88.2
9.50 2738 36.1 50.4 88.2
9.90 2807 36.4 51.7 88.2
10.30 2877 37.3 52.9 88.2
10.70 2946 37.6 54.2 88.2
11.10 3016 37.0 54.2 88.2
11.50 3086 36.1 54.2 88.2
11.90 3155 35.5 54.2 88.2
12.28 3202 35.8 54.8 88.2
12.68 3271 36.1 56.1 88.2
13.08 3341 36.4 57.3 88.2
13.48 3387 36.4 57.3 88.2
13.88 3457 35.8 58.0 88.2
14.27 3503 35.1 58.0 88.2
14.67 3550 35.1 58.0 88.2
15.07 3596 35.1 58.6 88.2
15.47 3642 34.8 58.6 88.2
15.87 3689 34.5 59.2 88.2
16.25 3758 34.2 59.2 88.2
16.65 3805 34.2 59.2 88.2
17.05 3828 33.9 59.2 88.2
17.45 3874 33.9 59.9 89.1
17.85 3921 33.6 59.9 89.1
18.25 3967 33.3 59.9 89.1
18.65 3990 32.9 59.9 89.1
19.03 4037 32.6 59.9 89.1
19.43 4083 32.0 60.5 89.1
19.83 4106 32.0 60.5 89.1
20.23 4153 31.7 60.5 89.1
20.63 4176 31.4 60.5 89.1
21.02 4222 31.1 60.5 89.1
21.42 4246 30.4 60.5 89.1
21.82 4269 30.1 60.5 89.1
22.22 4292 30.1 61.1 89.1
22.62 4315 30.1 61.1 89.1
23.02 4362 29.8 61.1 89.1
23.42 4385 29.5 61.1 90.0
23.80 4385 29.2 61.1 90.0


Group A: '003
Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME 740-840 180-270 mg/H 160-290 mg/H 40-75%
STAMP /min mg/R mg/R %
0.00 1531 290.4 376.8 95.5
0.40 1554 353.3 372.9 95.5
0.80 1578 812.5 376.8 95.5
1.20 1601 851.7 376.8 95.5
1.58 1624 859.6 420.0 95.5
1.98 1670 859.6 474.9 95.5
2.38 1717 859.6 514.2 95.5
2.78 1740 859.6 553.4 95.5
3.18 1786 859.6 584.8 95.5
3.58 1810 859.6 608.4 95.5
3.98 1856 859.6 635.9 95.5
4.37 1902 859.6 659.4 95.5
4.77 1949 859.6 675.1 95.5
5.17 1995 859.6 698.7 95.5
5.57 2042 863.5 710.4 95.5
5.97 2088 867.4 737.9 95.5
6.35 2134 871.4 745.8 95.5
6.75 2204 875.3 761.5 95.5
7.15 2250 879.2 785.0 95.5
7.55 2297 879.2 808.6 95.5
7.95 2343 879.2 808.6 95.5
8.35 2413 879.2 624.1 95.5
8.75 2482 879.2 577.0 95.5
9.15 2552 879.2 573.1 95.5
9.55 2622 879.2 580.9 95.5
9.95 2668 879.2 596.6 95.5
10.35 2738 879.2 616.2 95.5
10.75 2784 879.2 635.9 95.5
11.13 2854 879.2 647.6 95.5
11.53 2923 879.2 655.5 95.5
11.93 2970 879.2 655.5 95.5
12.33 3039 879.2 624.1 95.5
12.73 3109 879.2 612.3 95.5
13.12 3155 879.2 616.2 95.5
13.52 3202 879.2 628.0 95.5
13.92 3271 879.2 643.7 95.5
14.32 3318 879.2 643.7 95.5
14.71 3387 879.2 624.1 95.5
15.11 3434 879.2 616.2 95.5
15.51 3480 879.2 612.3 95.5
15.91 3550 879.2 616.2 95.5
16.31 3596 879.2 620.2 95.5
16.71 3642 879.2 624.1 95.5
17.11 3689 879.2 612.3 95.5
17.51 3735 879.2 600.5 95.5
17.90 3782 879.2 596.6 95.5
18.30 3828 879.2 596.6 95.5
18.70 3874 879.2 600.5 95.5
19.10 3898 879.2 600.5 95.5
19.50 3944 879.2 596.6 95.5
19.88 3990 879.2 592.7 95.5
20.28 4037 879.2 584.8 95.5
20.68 4060 879.2 580.9 95.5
21.08 4106 879.2 577.0 95.5
21.48 4130 879.2 580.9 95.5
21.86 4176 879.2 577.0 95.5
22.26 4222 879.2 569.1 95.5
22.65 4246 879.2 565.2 95.5
23.05 4292 879.2 569.1 95.5
23.45 4315 879.2 565.2 95.5
23.85 4338 879.2 561.3 95.5
24.25 4362 879.2 561.3 95.5


Group A: '004
Engine speed Spec. start Actual start Cold start valve
TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC
STAMP /min °BTDC °BTDC %
0.00 1392 2.8 1.4 64.7
0.40 1531 1.0 1.8 53.3
0.80 1438 2.8 1.4 42.2
1.20 1462 3.0 2.8 47.3
1.60 1508 4.0 4.6 47.3
2.00 1554 4.0 4.0 47.7
2.40 1624 4.0 4.4 49.3
2.80 1670 4.0 4.2 49.3
3.20 1740 4.0 4.4 49.7
3.60 1810 4.0 4.2 49.3
4.00 1902 4.0 3.8 49.3
4.40 1972 4.0 4.0 49.7
4.80 2042 4.0 3.8 48.9
5.18 2088 4.2 3.8 48.5
5.58 2158 4.2 4.2 48.1
5.98 2227 4.4 4.4 47.3
6.38 2297 4.6 4.6 46.6
6.78 2366 4.8 4.8 45.0
7.17 2436 4.8 5.2 46.2
7.57 2506 5.0 5.2 44.2
7.97 2575 5.2 5.4 45.8
8.37 2622 5.4 5.6 45.4
8.77 2691 5.6 5.8 45.4
9.17 2761 5.8 6.0 44.2
9.57 2830 6.0 6.0 44.6
9.96 2900 6.2 6.4 45.0
10.36 2946 6.4 6.6 45.0
10.76 3016 6.6 6.8 45.0
11.16 3086 6.8 7.0 44.6
11.56 3155 7.0 7.4 44.2
11.95 3225 7.2 7.4 43.4
12.35 3271 7.4 7.6 42.2
12.75 3341 7.6 7.4 42.6
13.15 3387 7.8 7.8 42.6
13.55 3457 8.0 8.0 41.8
13.93 3526 8.0 7.8 40.6
14.33 3573 8.2 8.6 41.4
14.73 3619 8.6 8.6 39.8
15.13 3689 8.8 8.8 39.5
15.53 3735 9.0 9.2 39.5
15.93 3782 9.2 9.2 39.5
16.33 3828 9.4 9.4 41.0
16.71 3874 9.6 9.6 39.5
17.11 3921 9.8 10.2 39.1
17.51 3967 10.0 9.8 39.1
17.91 4014 10.0 10.2 39.1
18.31 4060 10.0 10.2 39.5
18.70 4083 10.0 10.4 39.8
19.10 4130 10.0 10.2 39.1
19.50 4176 10.0 10.4 39.1
19.90 4199 10.0 9.8 38.3
20.30 4246 10.0 9.6 35.9
20.68 4269 10.0 10.4 37.1
21.08 4315 10.0 10.2 37.5
21.48 4338 10.0 10.2 36.7
21.88 4362 10.0 10.2 36.7
22.28 4385 10.0 10.4 37.5


Group A: '008
Engine speed IQ driver IQ rpm(torque) IQ MAF(smoke)
TIME 2800-3500 >41 37-40 >41
STAMP /min mg/R mg/R mg/R
12.66 1717 44.2 38.3 38.6
13.06 1763 44.5 38.0 38.0
13.46 1833 44.5 38.0 37.6
13.84 1902 45.5 37.6 38.0
14.24 1972 44.9 37.6 38.3
14.64 2042 44.2 37.6 38.9
15.04 2111 44.5 38.0 39.5
15.44 2181 44.9 38.0 39.8
15.82 2250 45.8 38.3 38.3
16.22 2320 46.1 38.3 36.7
16.62 2390 46.1 38.3 34.8
17.02 2459 46.1 38.3 34.5
17.42 2529 45.5 38.3 34.8
17.82 2598 44.5 38.6 35.5
18.22 2668 44.2 38.6 36.1
18.62 2738 39.2 38.9 37.0
19.02 2807 39.2 38.9 37.6
19.42 2877 38.9 39.2 38.3
19.82 2946 38.9 39.2 38.0
20.22 3016 38.3 39.5 37.0
20.61 3062 38.3 39.5 36.1
21.01 3132 40.2 39.8 35.8
21.41 3202 41.4 39.8 35.8
21.81 3248 40.5 40.2 36.4
22.21 3318 38.9 40.5 36.7
22.59 3387 36.7 40.5 36.7
22.99 3434 36.4 40.8 35.8
23.39 3480 37.0 40.8 35.5
23.79 3550 38.6 40.5 34.8
24.19 3619 38.0 40.2 34.8
24.59 3666 37.6 39.5 35.1
24.99 3712 36.7 39.2 35.1
25.39 3758 36.4 38.9 34.8
25.79 3805 36.4 38.6 33.9
26.19 3851 36.4 38.3 33.6
26.59 3898 36.1 38.0 33.6
26.99 3944 40.8 38.0 33.3
27.37 3990 42.7 37.6 33.3
27.77 4037 42.7 37.3 32.9
28.17 4060 42.4 37.3 32.3
28.57 4106 42.4 37.0 31.7
28.97 4153 42.0 36.7 31.4
29.36 4176 42.0 36.7 31.4
29.76 4199 42.0 36.4 31.1
30.16 4246 42.0 36.1 30.7
30.56 4292 42.0 35.8 30.4
30.96 4315 41.7 35.5 30.1
31.36 4362 41.7 35.1 29.5


Group A: '010
MAF Atmo. press Intake press. Throttle
TIME >750 1900-2300 100%
STAMP mg/R mbar mbar %
0.00 471.0 999.6 1305.6 41.2
0.40 584.8 999.6 1560.6 48.2
0.80 667.3 999.6 1856.4 51.4
1.20 710.4 999.6 2091.0 56.5
1.58 749.7 999.6 2264.4 60.0
1.98 781.1 989.4 2417.4 64.7
2.37 808.6 999.6 2509.2 65.9
2.77 804.6 999.6 2529.6 70.2
3.17 612.3 999.6 2101.2 70.2
3.57 577.0 999.6 1825.8 75.3
3.97 553.4 999.6 1672.8 80.0
4.35 533.8 999.6 1570.8 81.6
4.75 510.3 999.6 1530.0 76.5
5.15 533.8 999.6 1530.0 68.2
5.55 557.4 999.6 1601.4 74.1
5.95 580.9 999.6 1683.0 76.5
6.35 604.5 999.6 1764.6 83.5
6.75 631.9 999.6 1856.4 91.4
7.13 655.5 999.6 1938.0 96.1
7.53 671.2 999.6 2029.8 100.0
7.93 686.9 989.4 2111.4 100.0
8.33 694.7 999.6 2172.6 100.0
8.73 690.8 999.6 2182.8 100.0
9.12 631.9 999.6 2091.0 100.0
9.52 600.5 999.6 1917.6 100.0
9.92 600.5 999.6 1887.0 100.0
10.32 604.5 999.6 1917.6 100.0
10.72 612.3 999.6 1968.6 100.0
11.10 624.1 999.6 2029.8 100.0
11.50 639.8 989.4 2091.0 100.0
11.90 639.8 989.4 2131.8 100.0
12.30 628.0 989.4 2131.8 100.0
12.70 612.3 999.6 2091.0 100.0
13.10 600.5 989.4 2050.2 100.0
13.50 600.5 999.6 2050.2 100.0
13.88 616.2 999.6 2091.0 100.0
14.28 631.9 989.4 2152.2 100.0
14.68 635.9 989.4 2182.8 100.0
15.08 628.0 989.4 2172.6 100.0
15.48 604.5 989.4 2131.8 100.0
15.87 584.8 999.6 2070.6 100.0
16.27 592.7 989.4 2070.6 100.0
16.67 600.5 989.4 2091.0 100.0
17.07 608.4 989.4 2142.0 100.0
17.47 604.5 989.4 2152.2 100.0
17.87 596.6 989.4 2142.0 100.0
18.27 592.7 989.4 2121.6 100.0
18.65 584.8 989.4 2101.2 100.0
19.05 580.9 989.4 2101.2 100.0
19.45 580.9 989.4 2111.4 100.0
19.85 580.9 989.4 2121.6 100.0
20.25 580.9 989.4 2121.6 100.0
20.63 577.0 989.4 2121.6 100.0
21.03 569.1 989.4 2111.4 100.0
21.43 565.2 989.4 2111.4 100.0
21.83 565.2 989.4 2101.2 100.0
22.23 561.3 989.4 2101.2 100.0
22.63 561.3 989.4 2111.4 100.0
23.03 561.3 989.4 2111.4 100.0
23.43 561.3 989.4 2111.4 100.0
23.83 557.4 989.4 2111.4 100.0
24.23 557.4 989.4 2101.2 100.0


Group A: '011
Engine speed Spec. intake press. Actual intake press N75 duty cycle
TIME 2900-4000 1900-2300 mbar 1900-2300 mbar
STAMP /min mbar mbar %
1.98 1624 1081.2 1162.8 72.6
2.38 1647 1081.2 1173.0 72.6
2.78 1670 1091.4 1173.0 73.0
3.17 1670 1091.4 1183.2 73.0
3.57 1694 1152.6 1193.4 62.7
3.97 1786 1479.0 1244.4 65.1
4.37 1763 1938.0 1366.8 79.7
4.77 1833 1958.4 1519.8 71.0
5.17 1902 1968.6 1693.2 60.4
5.57 1995 1978.8 1866.6 52.5
5.97 2065 1989.0 2029.8 49.3
6.37 2134 1999.2 2172.6 44.6
6.77 2227 1999.2 2295.0 41.0
7.17 2297 2009.4 2417.4 35.9
7.57 2366 2009.4 2499.0 31.2
7.95 2436 2019.6 2509.2 28.8
8.35 2529 2029.8 2040.0 39.8
8.75 2598 2029.8 1795.2 48.1
9.15 2668 2029.8 1713.6 48.9
9.55 2738 2040.0 1734.0 50.1
9.93 2807 2040.0 1795.2 50.5
10.33 2877 2050.2 1876.8 50.1
10.73 2946 2050.2 1958.4 49.7
11.13 3016 2060.4 2040.0 50.5
11.53 3086 2070.6 2111.4 48.1
11.93 3155 2080.8 2152.2 47.3
12.33 3225 2080.8 2131.8 45.4
12.73 3271 2091.0 2060.4 46.9
13.13 3341 2101.2 2040.0 47.7
13.53 3410 2111.4 2080.8 50.5
13.93 3480 2121.6 2142.0 47.7
14.33 3526 2121.6 2182.8 47.3
14.71 3596 2121.6 2193.0 43.4
15.11 3642 2121.6 2142.0 44.2
15.51 3712 2121.6 2070.6 47.7
15.91 3758 2121.6 2050.2 47.7
16.31 3828 2121.6 2091.0 48.9
16.70 3874 2121.6 2142.0 48.1
17.10 3921 2121.6 2162.4 46.6
17.50 3967 2121.6 2142.0 46.2
17.90 3990 2121.6 2121.6 47.7
18.30 4037 2121.6 2101.2 46.9
18.68 4083 2121.6 2101.2 46.9
19.08 4106 2121.6 2111.4 48.9
19.47 4153 2121.6 2131.8 47.7
19.87 4199 2121.6 2131.8 48.1
20.27 4222 2111.4 2111.4 48.1
20.66 4269 2111.4 2101.2 47.3
21.06 4292 2111.4 2091.0 48.5
21.45 4315 2111.4 2101.2 48.9
21.85 4362 2101.2 2111.4 48.1


Statyczne

Group A: '000

TIME
STAMP
0.35 32 56 0 21 100 212 69 120 164 102
1.54 32 56 0 21 100 212 69 120 164 101
2.70 32 56 0 22 100 212 69 120 164 101
3.86 32 56 0 21 100 212 69 120 164 102
5.04 32 57 0 21 100 212 69 120 164 101
6.22 32 57 0 21 100 212 69 120 164 101
7.36 32 59 0 21 100 212 69 120 164 101
8.49 32 56 0 22 100 212 69 120 164 101
9.66 32 57 0 21 100 212 69 120 164 101
10.80 32 56 0 22 100 212 69 120 164 101
14.30 32 56 0 21 100 212 69 120 164 100
15.47 32 55 0 22 100 212 69 120 164 101
16.64 32 55 0 21 100 212 69 120 164 101


Group B: '001
Engine speed Injected quantity Qty adj valve Coolant temp
TIME 740-840 rpm 3.0-8.0 act. time 15-25*Ck 85-105*C
STAMP /min mg/R CF °C
0.77 742 6.6 20.8 85.5
1.95 742 6.9 20.8 85.5
3.10 742 6.6 20.8 85.5
4.27 742 6.6 20.8 85.5
5.45 742 6.6 21.4 85.5
6.62 742 6.9 20.8 85.5
7.74 742 6.6 20.8 85.5
8.91 742 6.6 20.8 85.5
10.06 742 6.6 21.4 85.5
11.21 742 6.6 20.8 85.5
14.70 742 6.6 20.8 85.5
15.87 742 6.6 20.8 85.5
17.05 742 6.6 20.8 85.5


Group C: '003
Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME 740-840 180-270 mg/H 160-290 mg/H 40-75%
STAMP /min mg/R mg/R %
0.00 742 675.1 396.4 88.4
1.18 742 647.6 396.4 88.4
2.35 742 663.3 396.4 88.4
3.50 742 655.5 396.4 88.4
4.69 742 655.5 396.4 88.4
5.87 742 655.5 396.4 88.4
7.01 742 663.3 396.4 88.4
8.14 742 683.0 400.4 88.4
9.33 742 655.5 396.4 88.4
10.44 742 655.5 396.4 88.4
13.95 742 663.3 396.4 88.4
15.12 742 671.2 392.5 88.4
16.28 742 663.3 396.4 88.4


Group A: '004
Engine speed Spec. start Actual start Cold start valve
TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC
STAMP /min °ATDC °ATDC %
0.78 742 2.4 2.4 57.6
1.98 742 2.4 2.6 58.0
3.18 742 2.4 2.0 57.6
4.37 742 2.4 2.4 57.2
5.58 742 2.4 2.6 56.8
6.78 742 2.4 2.4 57.6
7.98 742 2.4 2.2 58.0
9.17 742 2.4 2.6 57.2
10.37 742 2.4 2.4 58.0
11.56 742 2.4 2.4 59.2
12.76 742 2.2 2.4 56.4
18.76 742 2.2 2.4 57.6


Group C: '007
Fuel temp Oil temp Intake air temp Coolant temp
TIME ~ ambiant temp ~ambiant temp ~ambiant temp ~ambiant temp
STAMP °C °C °C °C
0.38 57.6 99.0 51.3 85.5
1.58 57.6 99.0 51.3 85.5
2.78 57.6 99.0 51.3 85.5
3.98 57.6 99.0 51.3 85.5
5.18 57.6 99.0 51.3 85.5
6.37 57.6 99.0 51.3 85.5
7.58 57.6 99.0 51.3 85.5
8.78 57.6 99.0 51.3 85.5
9.97 57.6 99.0 51.3 85.5
11.16 57.6 99.0 51.3 85.5
12.36 57.6 99.0 51.3 85.5
19.56 57.6 99.0 51.3 85.5


Group A: '013
Diff. cyl.3 vs cyl.2 Diff. cyl.1 vs cyl.2
TIME -1.5 to +1.5 -1.5 to +1.5
STAMP mg/R mg/R
0.37 -0.78 -0.47
1.20 -0.78 -0.47
2.00 -0.78 -0.47
2.80 -0.78 -0.47
3.60 -0.78 -0.47
4.40 -0.71 -0.47
5.20 -0.78 -0.47
6.00 -0.71 -0.47
6.80 -0.71 -0.39
7.60 -0.71 -0.39
8.40 -0.71 -0.39
9.20 -0.71 -0.39
10.00 -0.78 -0.47
10.78 -0.78 -0.39
11.58 -0.78 -0.47
12.40 -0.78 -0.47
13.20 -0.78 -0.47
14.00 -0.78 -0.39
14.80 -0.78 -0.47
15.58 -0.71 -0.39
16.38 -0.78 -0.39
17.18 -0.78 -0.39
17.98 -0.78 -0.47
18.78 -0.78 -0.39
19.58 -0.71 -0.31
20.38 -0.78 -0.39
21.18 -0.86 -0.55
21.98 -0.78 -0.47
22.76 -0.71 -0.47


Group B: '014
Diff. cyl.6 vs cyl.2 Diff. cyl.4 vs cyl.2 Diff. cyl.5 vs cyl.2
TIME -1.5 to +1.5 -1.5 to +1.5 -1.5 to +1.5
STAMP mg/R mg/R mg/R
0.78 -0.63 -1.02 -0.86
1.62 -0.63 -1.02 -0.86
2.40 -0.71 -1.10 -0.94
3.20 -0.63 -1.10 -0.86
4.00 -0.63 -1.10 -0.86
4.80 -0.63 -1.02 -0.86
5.60 -0.63 -1.02 -0.86
6.40 -0.63 -1.10 -0.94
7.20 -0.63 -1.02 -0.94
8.00 -0.63 -1.02 -0.94
8.80 -0.63 -0.94 -0.94
9.60 -0.71 -1.02 -0.94
10.40 -0.71 -1.02 -1.02
11.18 -0.63 -1.02 -1.02
11.98 -0.63 -1.02 -0.94
12.80 -0.63 -1.10 -0.94
13.60 -0.63 -0.94 -0.86
14.40 -0.63 -1.02 -0.94
15.20 -0.63 -1.10 -0.94
15.98 -0.63 -1.10 -0.94
16.78 -0.63 -1.10 -0.94
17.58 -0.71 -1.10 -0.94
18.38 -0.63 -1.10 -0.94
19.18 -0.63 -1.10 -0.94
19.98 -0.63 -1.02 -0.94
20.78 -0.63 -1.02 -0.94
21.58 -0.71 -1.10 -0.94
22.36 -0.63 -1.02 -0.94
23.18 -0.55 -1.02 -0.94


Group B: '018
Supply voltage Supply voltage Pump infos Eng. speed sensor
TIME injection pump from ECM See label file see label file
STAMP V V
0.00 13.38 13.30 0 0
1.18 13.45 13.30 0 0
2.38 13.45 13.30 0 0
3.58 13.53 13.30 0 0
4.78 13.45 13.30 0 0
5.98 13.53 13.30 0 0
7.18 13.53 13.30 0 0
8.37 13.45 13.30 0 0
9.57 13.45 13.30 0 0
10.76 13.53 13.30 0 0
11.96 13.45 13.22 0 0
19.16 13.45 13.30 0 0


NM 008

Group A: '008
Load Torque
TIME
STAMP % Nm
0.51 53.5 228,0
0.88 54.6 240,0
1.26 56.2 256,0
1.63 57.4 268,0
2.00 57.4 280,0
2.37 57.4 284,0
2.73 57.4 280,0
3.12 57.4 276,0
3.48 57.4 272,0
3.87 56.6 268,0
4.24 57.0 264,0
4.62 57.0 260,0
4.99 57.0 256,0
5.37 57.0 252,0
5.74 59.4 260,0
6.12 64.9 276,0
6.49 65.3 276,0
6.86 68.9 268,0
7.24 68.9 268,0
7.61 68.9 272,0
8.00 71.7 276,0
8.36 72.1 284,0
8.75 72.5 288,0
9.13 74.4 292,0
9.51 79.2 296,0
9.90 86.7 292,0
10.27 86.7 284,0
10.65 93.9 280,0
11.02 100.2 280,0
11.40 100.2 280,0
11.77 100.2 284,0
12.15 100.2 284,0
12.52 100.2 280,0
12.89 100.2 280,0
13.26 100.2 276,0
13.63 100.2 276,0
14.01 100.2 272,0
14.38 100.2 272,0
14.78 Kick Down 100.2 272,0
15.14 Kick Down 100.2 264,0
15.53 Kick Down 100.2 264,0
15.90 Kick Down 100.2 260,0
16.30 Kick Down 100.2 260,0
16.68 Kick Down 100.2 256,0
17.05 Kick Down 100.2 256.0
17.43 Kick Down 100.2 252.0
17.80 Kick Down 100.2 248.0
18.18 Kick Down 100.2 248.0
18.55 Kick Down 100.2 240.0
18.94 Kick Down 100.2 240.0
19.30 Kick Down 100.2 236.0
19.67 Kick Down 100.2 232.0
20.05 Kick Down 100.2 228.0
20.42 Kick Down 100.2 224.0
20.81 Kick Down 100.2 224.0
21.17 Kick Down 100.2 224.0
21.57 Kick Down 100.2 220.0
21.94 Kick Down 100.2 216.0
22.31 Kick Down 100.2 216.0
22.68 Kick Down 100.2 216.0

Błedy....

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 401 P 2
Component: 2.5l/4VT EDC G000AG D60
Coding: 01001
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Readiness: N/A


Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D32
Coding: 04673
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01559 - Drivers Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 08:54:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Czy on jest taki zdrowy - to bym polemizował (bez urazy) ;)
Maksymalny moment 296 Nm, a przy ok. 4000 rpm (według mnie około 18 sekundy) jest tylko 240 Nm. Według słynnego już wzoru wychodzi 136 PS :/

1. Przepływomierz do wymiany natychmiast - obcina dawki w całym zakresie
2. Przeładowanie przy ok. 2000 rpm do 2500 mbar - niedopuszczalne i jest powodem wystapienia 00575 - według mnie zanieczyszczone kierownice VTG lub nieszczelności w podciśnieniu.
3. Ewidentnie przycięty termostat - da o sobie znać przy ujemnych temperaturach... :/
4. Przycięty, zanieczyszczony lub zaślepiony zawór recyrkulacji spalin EGR
5. Kąt poczatku wtrysku do ustawienia, w BS-ach na LATE (późny) wychodzi poza zakres i jest powodem występowania błędu 00550

Jeżeli czegoś nie zauważyłem, to tylko przez "nowatorską" formę wrzucania logów, ale usprawiedliwioną... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 20:49:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Nie rozumiem tu jednej rzeczy.
Mianowicie skoro w statycznych zadany kat ATDC 2,4 - otrzymuje ATDC 2,4-2,6 - tak więc prawie idealnie - do tego wysterowanie pompy jest OK to pytanie jak i w jaki sposób ustawiać tu ten kąt ??
Ale to prawda widze ze w BS na late powinno byc wg wskazań 3.....70, a jest stówka.
Cały czas myślałem że jeśli w statycznych kąt jest OK, to nie moze być źle. A jednak...... człowiek cały czas sie uczy.
Czy standardową procedurą przestawiania na 3 śrubach - da rade to ustawić zeby i BS były zgodne ze wskazaniami ?? Pozdro

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 21:26:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Też mnie to zastanawia z tym kątem. Skoro w statycznym jest tak jak powinno być a w BS nie, to jeśli w BS ustawimy kąt tak aby nie wychodził poza zakres to w statycznym też to będzie musiało się zmienić. Może ktoś to wyjaśnić? Przecież pompa ma jedną regulację a nie dwie osobne dla BS i dla 004 normalnie :/

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 21:54:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kąt ustawia się wg. BSów, a statyczne służą tylko do sprawdzenia, czy pompa "trzyma parametry". Moim zdaniem w tym silniku wysterowanie w statycznych powinno nieznacznie przekraczać 70% i już z tego faktu można wywnioskować, że kąt nie jest ustawiony prawidłowo (dlatego pod obciążeniem wychodzi poza dopuszczalny zakres) ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 22:00:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Więc jakie powinny być wartości dla silnika AFB dla "LATE" i dla "EARLY" bo przeglądnąłem kilka logów różnych osób na forum i nie znalazłem aby ktos miał przy "LATE" mniej jak 100,2

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 22:27:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Kąt ustawia się wg. BSów, a statyczne służą tylko do sprawdzenia, czy pompa "trzyma parametry". Moim zdaniem w tym silniku wysterowanie w statycznych powinno nieznacznie przekraczać 70% i już z tego faktu można wywnioskować, że kąt nie jest ustawiony prawidłowo (dlatego pod obciążeniem wychodzi poza dopuszczalny zakres) ;) .


Dokładnie tak jak mówi maestro Piotruś... :diabel:
Nie było mnie chwil parę - wybaczcie - zakładałem w garażu ledy na postojówkach, które dostałem w prezencie :): od GrzesiaB i jestem tak zauroczony, że z tej radości wychyliłem kilka browarków za jego zdrowie.... :diabel:
Ale wracając do tematu:
Kąt wtrysku ustawia się w nastawach zblokowanych (basic settings) i wartości dla siników AFB i AKN macie Panowie w załączniku do diagnostyki meszruma, co prawda z błedem na niemieckiej stronie, ale jest... :):

Dla AFB i AKN (basic settings)

LATE (max. późny) jest 2* ATDC (+/-2) czyli od 0 do 4* ATDC (opóźniony)
EARLY (max. wczesny) od 5 do 10* BTDC przyspieszony



Wskazanie 100,2 % oznacza, że zawór regulacji kąta wtrysku opiera się o granicę tolerancji i jak to jest np. 4*ATDC dla LATE jest OK, ale 4,2* ATDC zaskutkuje juz błędem 00550 i wprowadzeniem ECU w tryb awaryjny...


Mam nadzieję, że nie wytłumaczyłem tego pokrętnie mimo delikatnego upojenia alkoholowego... :we2: :diabel:

wasylo napisał(a):
Też mnie to zastanawia z tym kątem. Skoro w statycznym jest tak jak powinno być a w BS nie, to jeśli w BS ustawimy kąt tak aby nie wychodził poza zakres to w statycznym też to będzie musiało się zmienić. Może ktoś to wyjaśnić? Przecież pompa ma jedną regulację a nie dwie osobne dla BS i dla 004 normalnie :/

Pozdrawiam


Jeżeli delikatnie przyspieszyłbyś ten kąt w BS-ach - nie wychodziłby poza zakres (usunąłbyś przyczyne błędu 00550), a w statycznym 004 powinien zrobić się idealny 2* ATDC, wysterowanie natomiast w poz.4 (tu niespodzianka ;) - zwiększy się...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 22.cze.2007 12:22:55 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 11:12:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Wydaje mi się, że wartości zamieszczone w poniższym linku w grupie 4 dotyczą kąta wtrysku na biegu jałowym gdzie powinno być od 0-4* i wysterowanie od 3- 70% natomiast pod obciążeniem kąt powinien wynosić od 5-10 i tu jest wysterowanie od 80-95%

http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html

Carlnova napisałeś że:

"Co do wysterowania:
Dla LATE - odpowiednio od 3 do 70 %
Dla EARLY - od 80 do 95 % "

Mnie się wydaje (bynajmniej ja tak odczytuję z tej tabeli "Solldaten") że te wartości które zacytowałem powyżej dotyczą kąta na biegu jałowym i pod obciążeniem a nie przy zablokowanych nastawach podstawowych.

Poza tym domyślam się, że ty masz kąt ustawiony wzorcowo więc jeśli nie sprawi Ci to problemu to prosze abyś zamieścił swoje logi z bloku 004 BS abym mógł powrównać jak wygląda u Ciebie to wysterowanie.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 12:05:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Też obejrzałem sporo logów AFB z 004 BS i statyczne 004,
Na late praktycznie kazdy ma wysterowanie na 100%, przy idealnym ustawieniu na 2 ATDC w statycznych.
Tak więc coś tu jest nie tak.......
Czy da w ogóle rade zeby w BS 004 na late osiagneło 3.....70 ???
Czy ktoś tak ma ??
Czy ktos w BS 004 na early ma 80......95 ?? :peace:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 12:06:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Z procentami rzeczywiście się pomyliłem to wartości dla statycznego i pod obciążeniem w 004...
Już skorygowałem... ;)

Na dieselschrauber są wartości dla statycznego i dynamicznego 004, a ja właśnie o tym samym piszę... ;)
W BS-ach natomiast masz to samo w innej formie.
Na LATE (max. późny) statyczny
Na EARLY (max. wczesny) dynamiczny, ponieważ kąt wtrysku przyspieszy się podczas jazdy do max. 10* BTDC

W każdym przypadku kąt nie może przekroczyc wartości przewidzianych w tolerancji.

Co do moich logów 004 - jest ich pełno w moim topicu z analizą logów, jak Cię interesują - to sobie ich odszukaj... :):

Jak opóźniałem mój kąt początku wtrysku i przyniosło to oczekiwany skutek - wysterowanie nastawnika z poz. 4 obniżyło swoją wartość o kilkanaście procent (było 100,2% w statycznych). Dolny zakres nastawnika ma więc w ten sposób upragnioną rezerwę.
ECU juz nie "wychodzi z siebie" żeby wysterować ten kąt.
Zauważyłem pewną zależność i podzielę się tym z Wami - im bardziej obniżam wspólczynnik trwania impulsu z poz.4 (czyli opóźniam VP44) tym bardziej kąt początku wtrysku z 004 basic settings w pozycji 03 na LATE wychodzi mi poza dopuszczalny zakres - (opóźnia się) z 2* zwiększyło mi się do około 3,2*.
Na Late w poz.3 dla AFB dopuszczalne jest 0...4*
Dlatego dałem sobie spokój i zostawiłem tak jak jest.
Bosch pokazał mi dane ze swojego VAS-a, gdzie mój kąt na początku był pośrodku zielonego pola, po korekcie zblizył się do jednego z jego krańców.

Mój kąt wtrysku w AFB:

Obrazek

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 22.cze.2007 12:24:19 przez carlnova, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 12:17:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Właśnie chodzi o to, że odszukałem ale nie znalazłem takiego loga gdzie w BS 004 miałbys inne wysterowanie na "LATE" jak 100%. Dlatego pytałem o inne logi.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 12:29:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Carlnova nam cały czas "chodzi" o nastawy podstawowe czy może być przy ''LATE" wysterowanie 100%? Moim zdaniem musi tak być, bo skoro "LATE" powinno się mieścić w granicach 0-4 i wielu uzytkowników tak ma ( u mnie np. przy pomiarach było 2* i wysterowanie 100,2%. Więc skoro kąt jest prawidłowy to wysterowanie chyba też. Tak ja to rozumiem.

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 14:00:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
wasylo napisał(a):
Carlnova nam cały czas "chodzi" o nastawy podstawowe czy może być przy ''LATE" wysterowanie 100%? Moim zdaniem musi tak być, bo skoro "LATE" powinno się mieścić w granicach 0-4 i wielu uzytkowników tak ma ( u mnie np. przy pomiarach było 2* i wysterowanie 100,2%. Więc skoro kąt jest prawidłowy to wysterowanie chyba też. Tak ja to rozumiem.

Pozdrawiam


U mnie też tak jest jak u Ciebie, więc to na pewno prawidłowy kąt... ;)
We wszystkich moich 004 na LATE jest 100,2%.
Ale w dalszym ciągu zastanawia mnie jedna sprawa.
Mianowicie - 2*ATDC dla AFB jest malina i skoro przy nim na Late jest 100,2%, to znaczy, że ECU już go bardziej nie opóźni. ;)
Czyli w rzeczywistości taki kąt będzie miał tolerancję od 0 do 2* ATDC, a nie od 0 do 4*.
100,2% w poz. 4 oznacza, że jest to granica tzw. elektronicznej (dynamicznej) regulacji kąta przez ECU.
Dalej w stronę plusa (opóźnienia) juz nie pójdzie...
I teraz tak.
Powiedzmy, że wysterowanie w 004 statycznym masz na poziomie 85%, skoro 2* ATDC to jest 100,2% dla BS - ważne jest aby w drugą stronę tej 15% tolerancji (zakresu pracy nastawnika) nie było więcej niż 10* BTDC tzn. żeby ustawienie mechaniczne VP44 nie wypuściło "zapędów" elektronicznej regulacji kąta przez ECU poza dopuszczalny zakres.
Tak to rozumiem - być może błędnie...
Dlatego właśnie kąt początku wtrysku sprawdzasz w nastawach podstawowych i w adaptacjach silnika regulujesz - podnosząc lub opuszczając całą mapę...
Na forum diagtronika bardzo ładnie opisał to voss...

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=4783

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 17:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Kąt początku wtrysku sprawdzam w nastawach podstawowych ale reguluję mechanicznie w zależności od budowy albo samą pompą albo kołem na pompie lub jak w przypadku naszych rumaków kołem napedu paska pompy wtryskowej na kole wałka rozrządu. Natomiast regulacja w adaptacjach dotyczy regulacji dynamicznego kąta wtrysku tego który odczytujemy w bloku 004 bez blokowania nastaw podstawowych wtedy gdy wartość wymagana nie zgadza się z wartością zadaną. Jeśli chodzi o wysterowanie "LATE" to musi tak być, bo zrobiłem na swoim rumaku doświadczenie i wysterowanie zmniejsza się jeśli kąt opóźniamy poza tolerancję. Dopiero przy ustawieniu kąta ok 5* pojaiwło się wysterowanie w granicach 70% :D

Pozdrawiam

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: