.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 06:08:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Tarcze hamulcowe - przetaczanie
PostNapisane: 19.cze.2007 22:49:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam !
Czy to normalne ze po przetoczeniu tarcz powykrzywiaja sie wkrotce znowu ?
Tarcze ( oryginalne, jeszcze po niemcu) mialy bicie - przy hamowaniu trzeslo, wiec mysle sobie : Sa jeszcze dosyc grube - 11 mm, wiec je przetocze i tak zrobilem. Na poczatku bylo ok. ale po przejechaniu 3 - 4 tys km znowu maja bicie.
Co ciekawe w poprzednim aucie B-3 tez przetoczylem tarcze, bo mialy bicie i po niedlugim czasie rowniez zaczelo trzesc przy hamowaniu.
Czy to normalne ?
Uprzedzajac - nowe tarcze juz kupilem :): , poza tym nie wiezdzalem z goracymi hamulcami w zadna kaluze ( bynajmniej takiegi faktu nie pamietam )
Pozdrawiam !

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 23:44:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Może na myjnię jedziesz z rozpędu :?: Na myjni lubią zaczynac mycie od kół.Jak tarcze gorące i poleją wodą to też powykrzywia.Ja kiedyś toczyłem na tyle i było ok.

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2007 23:58:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
auto myje sam i zaczynam mycie od dachu :peace:
Tak wiec, to nie to.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 06:22:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nie, toczone zawsze mi służyły aż od ich końca - nie gieły się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2007 10:17:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Moje tarcze miały bicie. Po przetoczeniu dłuższy czas był spokój ale bicie sie znowu pojawiło i stawało coraz większe.

Będąc nad morzem na urlopie w końcu zajechałem do tokarza bo już nie dało się jeździć. Zrobił mi tarczę na równiutko (grubość jeszcze była dobra ale i tak miało to być rozwiązanie awaryjne) i wszystko było cacy. Póki nie przejechał się po części cylindrycznej tarczy. Okazało się, że pod grubą warstwą rdzy tarcza była pęknięta na ok. 60 stopniach (1/6 obwodu).

Nie muszę mówić, że to było powodem odkształcania się, że moje włosy stanęły dęba i jeszcze w tym dniu założyłem inne tarcze...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 12:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
ja juz mam trzeci komplet nowych tarcz wszystkie się powyginały odrazu na samym początku (za każdym razem inny producent tarcz)
i jednak powód krzywienia (przegrzania) musi byc inny niz tarcze podobno jarzma się wyrabiają i może to być to płyn ham wymieniłem zaciski na pieknie zrobione na nowych gumkach i takie tam przewody elastyczne wymienione i dalej to samo
już nie wiem co może być powodem byłem nawet na lini diagnostycznej żeby sprawdzić czy tył hamuje z odpowiednią siłą i to też jest ok teraz szukam jarzm zacisków jesli ktoś ma chętnie kupię bo w końcu chciałbym aby ta kierownica nie drgała

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 14:41:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Zmęcznie materiału toczenie juz nic nie pomoże

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [All] Tarcze hamulcowe - przetaczanie
PostNapisane: 21.cze.2007 15:06:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
ZiPi napisał(a):
Czy to normalne ze po przetoczeniu tarcz powykrzywiaja sie wkrotce znowu ?

Nie powinny się krzywic jeśli gośc, który przetacza wie jak to zrobic i nie robi aby na sztukę :(: Tarcze przetacza się na wolnych obrotach z chłodzeniem i nie zaciska się ich w uchwycie tylko podpiera konikiem za pomocą zatoczonego wcześniej wałka. Jeśli dałeś je tokarzowi który nie ma o tym pojęcia, to tak Ci zrobił :/ Ja często przetaczam tarcze i nigdy nie ma z nimi problemu :peace: pozdr :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 17:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2006 16:18:42
Posty: 124
Lokalizacja: warszawa
Wada materiału, jeżeli po przegrzaniu straciły płaszczyzne to żaden fachman nic z nimi nie zrobi.
Może też być wina klocków

_________________
audi 4ever however whenever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 18:33:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Tylko raz toczylem tarcze. Szkoda kasy. Po mieiesiacu znow bily. Wydalem kase na toczenie, demontaz a i tak kupilem nowe i znow bulilem mechanikowi. Nonsensowna praca i wydatki.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 18:49:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
piotrek16v napisał(a):
ja juz mam trzeci komplet nowych tarcz wszystkie się powyginały odrazu na samym początku (za każdym razem inny producent tarcz)...


A mnie zawsze uczyli, żeby tarcze dobrze odtłuścić przed montażem, właśnie po to, żeby się nie krzywiły. I każdą dobrze czyśiłem i nigdy nie miałem kłopotów z biciem nowych tarcz...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 19:43:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Ale przyklad ktory ma piotrek16v daje do myslenia.
Jakie moga byc jeszcze przyczyny krzywienia tarcz, oprocz tradycyjnego najechania w kaluze ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2007 20:27:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Agresywny styl jazdy. Bardzo latwo zagotowac tacze.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 08:57:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
żeby ukrócić większość domysłów
kupiłem samochód wszystko było ok polatałem przyszedł czas wymiany klocków okazało się że również tarcz więc zapodałem nowy komplet
chwile było dobrze ale zaczeły się grzać i to nie od agresywnej jazdy tylko wyglada to tak jakby podczas jazdy ocierały klocki o tarcze ale samoczód toczy się elegancko jedną ręka po prostym mozna przetoczyć i tak swój żywot skończyły trzy komplety tarcz i klocków ewidentnie tarcze są przegrzane (kolor fiolet) a klocki też się palą od tego i też po nich widać niektóre się rozsypywały wręcz przed wymianą pierwszego kompletu zrobiłem zaciski na elegancko + nowy płyn
potem wymieniałem prrzewody elastyczne stare miały spekania więc był pretekst
już nie wiem co mam robić jak ktoś mam pomysł lub zna warsztat który się z tym pobawi proszę o kontakt
narazie od kolegi z klubu nabyłem zimermany nawiercane po przetoczeniu jest ich minimum czyli 23 mm ale może to rozwiaże problem czy co słyszałem też
właśnie o jarzmach więc pewnie też wymienie jak znajdę w dobrej cenie ciekawe ile w serwisie
jakby co to mam dla miłośników przetaczania dwa komplety nowych tarcz przebieg symboliczny wręcz myslę że 2-3 tys max albo i mniej tylko lekko pokrzywione kolor tuningowy mieniacy się fiolecik
co wy na to ?
acha do pracy mam niecałe 2 km drogi i w zwiazku z tym iz na zimnym silniku przelatuje ten dystans nie mam mowy o agresywnej jeździe do tego już po drugim komplecie docierałem nowy komplet baaaaardzo ostrożnie jednak jedna dłuzsza trasa ok 40-50 km i się pokrzywiły jestem pewny że klocki ocierają podczas jazdy o tarcze i to jest p0owód przegrzewania
[/url]

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [All] Tarcze hamulcowe - przetaczanie
PostNapisane: 22.cze.2007 22:28:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10350
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Marianb napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Czy to normalne ze po przetoczeniu tarcz powykrzywiaja sie wkrotce znowu ?

Nie powinny się krzywic jeśli gośc, który przetacza wie jak to zrobic i nie robi aby na sztukę :(: Tarcze przetacza się na wolnych obrotach z chłodzeniem i nie zaciska się ich w uchwycie tylko podpiera konikiem za pomocą zatoczonego wcześniej wałka. Jeśli dałeś je tokarzowi który nie ma o tym pojęcia, to tak Ci zrobił :/ Ja często przetaczam tarcze i nigdy nie ma z nimi problemu :peace: pozdr :)


Zapomniałeś dodać. ROBI TO JEDNYM NASTAWIENIEM. Jednak z regóły tarcza jest juz rozhartowana i po pewnym czasie się znowu powygina. Ja obstawiam na niewłaściwe użytkowanie, zagotowanie tarcz i szybkie schłodzenie, albo "drewniane" klocki hamulcowe.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2007 08:30:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
A sprawdzaliscie bicie tarczy po zalozeniu na piaste ? Czasem trzeba ja poprostu obrocic o jedna dziurke czy cos, jesli bicie wystepuje w danej pozycji...
Tez tak kiedys zalatwilem 2 komplety brembo w b4 2.0, przetaczalem, zakladalem, kupowalem nowe, przetaczalem i za kazdym razem to samo. Dopiero podczas montazu 3 kompletu ktos wpadl na pomysl pomiaru bicia i problem zniknal.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 12:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
rzadko się zdarza ale się zdarza że ktoś dopisze finał i rozwiazanie problemu

a wiec u mnie było tak jak opisywałem w powyższych postach do momentu aż kolega klubowy nie odstąpił mi za symboliczne parę złotych zimermanów były juz po przetoczeniu i ich grubość zbliżyła się do minimalnej ale nie chcąc inwestować w kolejny (już chyba 3) komplet tarcze klocki założyłem na próbę te tarcze + jedne z najtańszych klocków
teraz latam sobie gazuje i tarcze jak były to są proste ogólnie hamulec to nie jest za mocny bo pewnie przez te tanie klocki ale wywnioskowałem że poprostu do takiego samochodu trzeba kupować markowe tarcze a nie kusić się na takie za 100 zł szt albo taniej bo jak pisałem za to co wydałem wymieniłbym w serwisie na oryginalne
teraz sprawie sobię komplecik zimermany + ATE klocek i będę śmigał bezproblemowo

i jeszcze raz napisze nie prowadzę w agresywnym stylu moze nie jak emeryt ale też daleko mi do rajdowca (wyszalałem się GTI które miałem wcześniej teraz sunę limo w automacie) i nie była to przyczyna gięcia tarcz poprostu tanie tarcze zrobione są z gówna i tyle

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 13:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Polecam dwie czynnosci:
1. Przy montowaniu klockow troche podszlifowac koncowki tak aby klocki luzno lezaly w szczekach. Czesto jest tak, ze mechanicy montuja klocki na sile, na wcisk, wszystko sie klinuje jak wejdzie tam piasek i inny brud. Potem nie dziwota ze tarcze sie wyginaja jak sa non stop rozgrzewane przez trace o nie klocki.
2. Hamowac pulsacyjnie ! To znaczy nie trzymac nogi non stop na pedale tylko raz puszczac raz naciskac itd. Nie mozna doprowadzac do mocnego nagrzewania sie hamulcow (tarcz i klockow)

Pozd

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2007 13:35:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
co do uwag kolegi to są oczywiście słuszne jednak jak się domyslacie przy montażu moich tarcz i klocków tam gdzie mi to robią jestem zawsze na miejscu patrzę na rece mechanikowi z odległości max 1 m (pewnie nie lubią tego ale ja lubię mieć pod kontrolą co robia z babcią a szczególnie jak chodzi o hamulce)

zamontowanie pierwszego kompletu było poprawne a kolejnych to już wzorowe szczota druciana smar miedziany i takie tam na pieknie mówie wam i to nic nie pomogło

co do hamowania pulsacyjnego zgodzę się ale jeszcze trzeba wziąć pod uwagę że mam automat i jak juz zatrzymam się np na światłach (tarcze rozgrzane) to i tak muszę trzymać hamulec może to potęguje efekt krzywienia ale cóż teraz też tak postępuje i jest dobrze znaczy tarcze tamte to był szajs

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [All] Tarcze hamulcowe - przetaczanie
PostNapisane: 12.wrz.2007 19:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
ZiPi napisał(a):
Witam !
Czy to normalne ze po przetoczeniu tarcz powykrzywiaja sie wkrotce znowu ?
Tarcze ( oryginalne, jeszcze po niemcu) mialy bicie - przy hamowaniu trzeslo, wiec mysle sobie : Sa jeszcze dosyc grube - 11 mm, wiec je przetocze i tak zrobilem.


11 mm to chyba są grube ale na daewoo tico ;) Tarcza może być maksymalnie 2 mm cieńsza od nowej. Jakie auto?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: